PDA

View Full Version : Забравения Спринт в гаража



Vaniogeorg
05-02-2018, 20:05
Здравейте,на всички алфисти във форума. :bg: Причината да се регистрирам и да напиша тази тема е спринта в гаража. Alfa Romeo Sprint 1.5 на знам точната година но е между 85-88г.Та въпросната кола стой там над 20 години потънала е в един пръст прах и какво още не.Свалени са врати,калници,кори,мокет,седалки,част от окачването и други дребни неща. Всичко грижливо разглобено от баща ми :-D (не знам защо), но това е др. тема.Той е човек който не обича да продава личните си вещи,така че би трябвало всичко разглобено да е налице. До колкото знам колата е спряна поради изпуснали преди амортисьори, не е имало повреди по двигателя или др. такива. Имам спомен как съм се возил в нея като малък и това е. От тогава колата не е палила и не се е движила. Прочетох няколко теми във форума и разбрах че ръждата е голям проблем. Онзи ден реших да я огледам и слязох в канала,като преди това си разчистих път. С голяма радост установих че няма грам ръжда има съвсем дребни забележки. Извадих пръчката за маслото превърнало се е в нещо като грес. Има спирачна течност в казанчето,но липсва антифриза и течността за съединителя.Предните спирачни дискове са на скоростната кутия, не знам дали това е добре или не. Най много ме притесни наличието на миши изпражнения,видях и няколко нагризани кабели.Въпросът ми е какво да очаквам от двигателя,карбораторите и колата като цяло след такъв голям престой и какво др. може да излезе. Благодаря предварително за всички съвети и отговори

boris037
05-02-2018, 20:55
Добре дошъл във форума!

Първото, което ще те питам аз тук, а след това и доста след мен е продаваш ли колата, така че се замисли защо така?

Ако купето е здраво, около предното стъкло няма ръжда, по предните рогове също, значи си намерил едно малко съкровище. За мишките не се притеснявай, те най-много да изядат някой-друг кабел. ВСИЧКО по колата може да се възстанови в заводски вид, ако тенекиите са здрави.
Има много неща, които ще ти създадат главоболия ако започнеш да я правиш, но най-ценното изглежда, че го имаш. Пиши от къде си и с какво смяташ да започнеш, за да знаем какви насоки да даваме!

Успех от мен, поздравления за находката и НЕ продавай колата!

Vaniogeorg
05-02-2018, 23:21
Благодаря!
Да,не мисля да продавам колата. От къде да започна? Не знам точно! :???: За момента най-интересен ми е двигателя,като за начало трябва да сваля и измия картера,плюс ново масло и филтър. След толкова години ангренажните ремъци сигурно са трагедия и те ще трябва да се сменят и чак тогава ще опитам да го запаля. Пък ако сърцето му затупти ще е супер. Опитах да завъртя предните дискове но са запекли много здраво. Кой знае какво още ще излезе. За ръжда около предното стъкло не се сетих да погледна,то и от толкова пепеляк не личеше. :D Но по роговете отпред не видях да е ръждясало.

dragonman
06-02-2018, 06:28
Привет колега!Това което си решил да направиш е похвално,но за да възстановиш колата ,да я запалиш и да я подкараш се изисква много труд,време и търпение.Реставрацията на една такава реликва не е проста работа-изискват се знания и умения в това което трябва да се направи.Преди години с мой приятел правихме такова нещо на една lancia delta inyegrale и ни отне около година време.Към днешна дата колата отново е в Италия където той работи.Не на последно място трябва да имаш доста пари и да чакаш и търсиш части от чужбина.

M.Gruev
06-02-2018, 08:46
Преди да го запаля, мотора определено бих го отворил за една ревизия.

Speeder
06-02-2018, 09:25
Скоро не беше излизал непознат Спринт :)

Поздравления на баща ти, първо, че е съумял да съхрани такъв автомобил и сега ти можеш да се чудиш и дивиш около него.
Моделът е чудесен, става все по-ценен и носи голяма част от духа на старите Алфи, макар и с предно предаване.

Има ли документи? Номера, бележка за бракуване? Какво е дереджето там?


Ако купето ти е здраво, то 50% от работата по колата е свършена :)
Двигателите са надеждни и ако не е издевателствано над тях не би трябвало да има проблем да запали и твоя.

Наистина е добре да свалиш картер и да почистиш, налей ново масло, налей съвсем малко газ за горене размесена с малко масло в цилиндрите и завърти коляновия вал с ключ.
Да пробваш дали не са запекли буталата.
С извадени свещи и на свободна, мотора трябва да върти леко.

За амортисьорите има разни варианти и бих могъл да помогна, но дай да видим какво е положението при теб.

С ел. инсталацията може да има проблеми, но там всичко е стандартно като на всеки автомобил.
Имам доста части и ще мога да ти помогна.

Най-важното е да имаш финанси за да я стегнеш.
Не е задължително да ги изсипеш наведнъж, но за да има резултат трябва да има постоянен поток, иначе е вероятно да ти писне.

Продажба в България не си заслужава, а в чужбина в разглобено състояние нямаш никакъв шанс.
В момента се опитваме с един приятел да продадем Спринт в чужбина за смешни пари спрямо състоянието и има само откъслечни запитвания...

Споделяй повече снимки и детайли, пък ще го измислим :)

Може и да направим някоя "ориентираща" среща ако искаш ;)

mitaka_cs
06-02-2018, 14:31
Здрасти, може да е преди '85. Което ще е яко.

Vaniogeorg
07-02-2018, 17:14
Здравейте отново,
днес разбрах една много лоша новина. Документите на въпросния Спринт са в бая забатачено положение. Преди да започна да я мисля тая кола знаех че нашите не са плащали данък на колата от дълги години. Проблема обаче се оказва по-сериозен, те дори не са я прехвърлили. :heavy_cry: Купили са я от техен приятел,няма даже и договор за покупко-продажба. За капак на всичко този човек е изчезнал на някъде и ще е трудно да бъде открит след толкова години. Причерня ми като разбрах. Дайте съвет има ли изход от ситуацията. Благодаря предварително и за всички съвети до момента. :notworthy:

Triptih
07-02-2018, 19:01
Здрасти приятел,много добре знам какво ти е,защото съм минал по този път и научих доста грешки и полезни неща.Още помня как бях на 13-14 години и баща ми продаде спринта.Още я мисля,оттогава правих няколко,къде успешни,къде неуспешни опита да спася стари алфи.
Затова ще си позволя да ти дам няколко съвета.Бащите са доста опаки и няма да те приеме на сериозно.Тук има хора с опит в спасяването на такива коли.Кажи откъде си,да дойде някой да види колата,да даде насоки.Колкото повече не се предприема нищо толкова вероятноста да отиде за скрап е по –голяма.А дори и да не става за възтановяване,пак ще е полезна за части на някой.Един алфа суд в перфектно състояние замина за скрап няколко месеца след като почина собственика.
Така че дай да я видим наживо тази кола и ще помагаме с каквото можем.
Колкото до документите няма страшно,това се оправя но не е за пред компютъра.Аз си търся такава и документи не ми трябват.

75TwinSpark
07-02-2018, 20:34
Здрасти колега,наистина пусни снимки на колата отвсякъде, за да видиме какво е състоянието в крайна сметка и да мислиме дружно, ако имаш желание.
Доста хора тука сме играли всевъжможни драми и всеки може да помогне с нещо.Поздрави.

mordohy
07-02-2018, 22:48
Добре дошъл в глутницата!
Колата е уникална, но се иска инат.
За инсталацията не се бой! Ако трябва ще я направим на ново.
Направи и една фото сесия, като снимаш всичко, което можеш! Колкото повече-толкова по-добре. Все още се намират чаркове по мазетата.
Успех!

ПП Ако някой ти тегли една майна или нещо друго, хич не се притеснявай! Тука всички са перверзници.:grandpa:

Speeder
07-02-2018, 22:57
Има ли номера колата? Имаш ли талоните?

Данъците не са толкова проблем.
Това, че не са я прехвърлили може да се окаже по-добре за теб. Даже няма да е бракувана ;)

Започвай да разпитваш и да търсиш собственика по документи. Хората света обръщат и пак намират начини.
Зависи дали си мотивиран.
С упорство, умерена настоятелност и разпитване ще стигнеш до собственика. ;)
Още повече, че е семеен приятел.

В днешни дни има фейсбук и какво ли още не. Няма оправдание да не го намериш.
Дори и детектив да наемеш е вариант. Той ще ти свърши работата.

Тия коли вече не падат под 5000 евро така, че има смисъл.... най-малкото, едва ли ще си купиш такава от Италия :)

Vaniogeorg
08-02-2018, 18:48
Благодаря за пореден път за всички съвети!
Няма какво толкова да се притеснявам за тези документи, все ще се намери някакъв изход. Обещавам в най-скоро време да направя снимки. Надявам се още тази събота и неделя да имам време да разчистя покрай колата,та да има какво да снимам.:lupe: ;-)

Triptih
08-02-2018, 19:03
Кажи какво мисли баща ти.Стяга ли му се?А тея 5000 евро в странство,трябва да инвестираш доста за да стигне тази цена.

Vaniogeorg
11-02-2018, 18:54
Здравейте колеги,
два дни блъскам като луд. Чистене,чистене и накрая стигнах до колата. :smile: Не е зле според мен ,но ще си падне бая работа по нея това е ясно. Има няколко места за кърпене (не много) най не ми хареса левия калник, предните седалки са трагедия,пък кой знае какво ще излезе от двигателя. Пък и кой знае какво още?:???:Времето все не стига и за това не можах да направя повече и по-подробни снимки. Татко се зарадва на идеята ми и бавно но надявам се славно ще започнем да я стягаме.:cheers:

Triptih
11-02-2018, 19:43
Супер е колата,браво че сте успели да я запазите толкова години.Части още се намират,особено двигатели-не разбрах каква му е кубатурата.Няма да е трудна реставрацията,ама първо я оправете документално.

mordohy
11-02-2018, 21:13
Супер е колата,браво че сте успели да я запазите толкова години.Части още се намират,особено двигатели-не разбрах каква му е кубатурата.Няма да е трудна реставрацията,ама първо я оправете документално.
1.5-класика.

Triptih
11-02-2018, 21:51
Сега се зачетох в първия пост и разбрах че е спряна заради амортесьори.Имам два предни,ако ви трябват мога да помогна.А за двигателя добре се разсъждава-ново масло,белезите да са зацепени правилно и газ:drive:

Speeder
12-02-2018, 08:51
Имам чисто нов ангренажен комплект за тая кола и водна помпа (ако се налага) на супер ниски цени.

Също, хубав Recaro салон от QV и оригинален зелен мокет, които ще ви ги подаря.

Само пиши на лично съобщение и ще се разберем как да го вземеш. ;)

_power_
13-02-2018, 18:59
Истински ''Barn find" това заслужава видео (не от снимки ) на етапите по привеждането в експоатация.
Дано я видим на пътя !

Vaniogeorg
13-02-2018, 20:34
С всеки ден Спринта започва да ми харесва все повече и повече:big_love: и много се надявам да види бял свят. Пък и с вашата помощ и съвети шансовете това да стане се покачват драстично.
Обещавам по-подробни снимки в скоро време. Видео също ще има.
Поздрави!

Ali.Sali
25-02-2018, 10:56
Успех и от мен, идеята си заслужава. Класиката си е класика, дръж ни в течение със снимки.

Vaniogeorg
25-02-2018, 21:15
Здравейте колеги,
малко вчера и малко днес остана време за Спринта. Вече и печка му паля.:tooth:
Започнах с двигателя, мисля че от там трябва да тръгна пък и много ми се иска да му чуя гласа. Почнах да свалям радиатора и маркучите, антифриза се е превърнал в някаква глеч има дори и твърди частици. Кой знае какво се е запушило по охладителната система, но това ще разбера в последствие.
Свалих картера да измия и там намиращата се глеч. Там нещата пак са интересни, както си личи по снимките. Имало е удар или удари при което е пострадал картера и генерацията. Картера толкова се е огънал че от вътрешна му страна се е отбелязала цедката на маслената помпа (нея също ще трябва да сваля и промия преди опита за палене). Дано татко не е карал много време с този картер, че помпата си е била на 50% запушена.
При разпределителните валове нещата ми се струват наред, свалих и свещите(едната тръгна много трудно).
Направих "заливка с масло" :-D на валовете и повдигачите, впръсках малко смазка и на буталата и започнах да го развъртам на ръка. Първоначално тръгна трудно, ангренажа беше като залепен за ролките, но след няколко оборота всичко вървеше нормално.
Водната помпа не пожела да се предаде лесно и я извадих малко насилствено, но така или иначе ще е за смяна.
Още инфо тия дни :online2long:
Поздрави!

Speeder
26-02-2018, 09:01
Резервоарът също ще е пълен с мизерии.
Там трябва да налееш прясен бензин, оставяш го 1-2 дни и изхвърляш.
Продължаваш докато не излезе нещо бистро. :)

Колекторите също ще искат внимание, като я подкараш.

Прегледай основни и биелни лагери защото удар в картера е основната (а според мен и единствена) причина тези двигатели да загиват преждевременно.

mitaka_cs
26-02-2018, 18:22
1.5 95 кс виждам, може би с код 305.20 или 301.28. Кефи ме. Предлагам в замяна 1.7 307.37 ...за Sprint QV.

Vaniogeorg
28-02-2018, 21:48
Още е рано да мисля за смяна на двигател, въпреки доброто предложение.
Проверка на основни и биелни лагери също е добре да направя,но първо ще опитам да го запаля и ако се налага ще продълажа да го разглобявам.
Сложих акумолатор и при даване на контакт не светят нито лампата за маслото нито тази за акумолатора . Това не е добре. Предполагам че е работа на мишките. Тази за маслото трябва да я оправя преди да опитам да паля. Не знам след толкова години дали въобще и масления датчик ще работи нормално. Дайте идея къде е проблема.

mitaka_cs
01-03-2018, 07:01
Бушони и лампи може да са изгорели. Окисляват се маси. Гризачите...
Датчика за маслото е механичен - работи като копче за отворена врата - прекъсва маса...когато има достатъчно налягане гаси лампата, а в таблото до нея трябва да има + през контакт от ключа.

Speeder
01-03-2018, 10:16
Виж да не е откачен стартера.

mordohy
01-03-2018, 20:29
На тая кочина бушоните са като на жигула. Търси само месингови бушони или оригинални от Жигула, но всеки бушон с алуминиева жица го хвърли на майната му!!!
Просто правят нагар и лош контакт.
Разбира се, винаги може да сложим друго табло бушони.
Разпределителния вал ми изглежда перфектен, което ме навежда на мисълта да не ръчкаш излишно тоя мотор,а просто да му сложиш едно евтино масло, да го запалиш да поработи и да го смениш!
Не ръчкай предварително в мотора, само защото някой му е интересно. Ако искаш да ръчкаш, имам два мотора , където можеш спокойно да се упражняваш.

546
03-03-2018, 21:30
Запази старата водна помпа,че ми се върти в кратунката една идея за рециклиране .

Bobi_33
04-03-2018, 23:22
Запази старата водна помпа,че ми се върти в кратунката една идея за рециклиране .

Е за какво да се рециклира, като ги има навсякъде тия помпи? И не са скъпи. А една нова помпа изкарва 2-3 смени на ангренажа

546
04-03-2018, 23:44
За спорта. ;)

Bobi_33
07-03-2018, 00:08
За спорта. ;)

Е то това си е чист мазохизъм. При цена на помпа от 40 до 60 лв, няма абсолютно никакъв смисъл.

Vaniogeorg
07-03-2018, 23:14
Здравейте,
не мисля да хвърлям помпата ще я оставя най-малкото за спомен или ако на някой му се занимава да я прави. Да се рециклира ще е много занимавка даже и корпуса трябва да се заварява,че го изкъртих при разглобяването :-D.
Иначе събуждането на Спринта върви. За съжаление проблема с не работещите лампи по таблото е сериозен. Мишките са си правили салата от кабели, цялата инсталация е зле:icon_frown:. Разбрал съм се един приятел да я правим в скоро време. Ще кача някоя снимка тия дни да видите.

mitaka_cs
08-03-2018, 07:25
Само плюс до бобината и стартера трябва за пробата.
Можеш един ладов датчик (гъбата) на мястото на малкия за масло да навиеш и уред масло 0-4-8 или бензин 0-1/2-4/4 (еднакви са) от 2103/2106. Гъбата и на 2107 я има, а тези всичките лади са и с тройник за двата датчика...
Общо взето отвътре за пробното палене ти трябва само да изключиш от скорост ако е стъпила на гуми...
...Руските/СССР гъба и уред работят неразличимо от Veglia Borletti.

mgbagera
08-03-2018, 22:53
В края на тази седмица или най късно другата ще го палнем.

А междувременно ето снимки от реставрацията на индукционните датчици в делкото.

Кабелите бяха толкова окислени и изгнили че се късаха като конец.



http://prikachi.com/images/522/9278522V.jpg


http://prikachi.com/images/523/9278523k.jpg

http://prikachi.com/images/524/9278524W.jpg

Bobi_33
09-03-2018, 00:33
Това на Марели-тата им се случва често, особено на тия години.

Vaniogeorg
19-03-2018, 21:33
Здравейте колеги,
Добри новини! Двигателя запали, като малко се опъна в началото разбира се :-D На пръв поглед работи добре няма чукане или тропане и сега пали от раз! :dance:
Преди това оправихме изядените кабели (появиха се лампите на таблото), възтановихме делкото с триста мъки. Смених ангренажите ремици, ролките само ги раздвижих за момента, по натам ще ги сменям с нови. Ново масло разбира се (М10Д за промивка)+ филтър и двигателя запя. Макар и за кратко.
Сега съм на етап рацилкиране на спирачна помпа. Но имам затруднения с разглобяването и. Махнах зегерката, металната шайба, гумичката под нея и до там. От долу под тях следва една пластмасова шайба която е като залепена там и няма вадене. Гледах в нета за ремонтни комплекти за тия помпи https://t-auto.bg/ (май само там открих някакви ), но по снимките не видях да я има и нея в комплекта. Дали ще може да се направи на струг ако я счупя при ваденето?
Татко едно време е сменил оригиналната горна помпа на съединителя с такава от Москвич, която естествено протече след като я обезвъздуших. Чудя се като за начало дали да не сложа пак такава?
Поздрави!

546
20-03-2018, 08:26
Спирачната помпа въобще не се пробвай да и сменяш гумичките ,направо нова и нищо друго.Корозията ще е голяма.
Също така подготви се и за ревизия на спирачните апарати.Маркучетата също.
М10 е масло което бих сложил ,ако идеята е да се види дали работи..Надали ще почисти нещо.
Греста в ролките може би е станала на сапун.Както и на колелетата.
За съединителя ,ако има голяма разлика в цената,слагай пак такава,нали си е вършила работата.
Успех!

Vaniogeorg
20-03-2018, 11:25
Не е имало проблем с москвичовата помпа. Лошото при нея е че е с отделно казанче което идва на неудобно място за доливка на течност ако се наложи. За момента май ще сложа пак такава пък по натам ще видя.
Все пак ще се опитам да възтановя спирачната помпа ако не стане ще се взима нова. А пък с тези спирачни апарати ще е голям разправия. Всички са блокирали много здраво. Предните са на скоростна кутия и едва ги виждат ще е трудно само да ги сваля. Дано да се намират ремонтни комплекти за тях ако не мина само с раздвижване.
За маслото си прав колега няма да промие нищо. След като оправя и охладителната система да мога да го оставя да загрее ще сложа някаква добавка за промиване.

Speeder
20-03-2018, 11:35
Писал съм ти лично съобщение.

boris037
20-03-2018, 11:53
http://www.dbk-dimitrov.com/авточасти/спирачна-система/гумички-и-маншончета-в-спирачната-система

Преди две седмици от тук взех гумени уплътнения за спирачните апарати на моя спринт, излязоха по 15лв. на колело, но за да свалиш апаратите трябва да откачиш полуоските и тогава ги сваляш.
Ако предните дискове са с 6 болта, значи спирачките ни са еднакви и ще намериш уплътнения.

Vaniogeorg
20-03-2018, 12:49
http://www.dbk-dimitrov.com/авточасти/спирачна-система/гумички-и-маншончета-в-спирачната-система

Преди две седмици от тук взех гумени уплътнения за спирачните апарати на моя спринт, излязоха по 15лв. на колело, но за да свалиш апаратите трябва да откачиш полуоските и тогава ги сваляш.
Ако предните дискове са с 6 болта, значи спирачките ни са еднакви и ще намериш уплътнения.

Благодаря за добрата информация, ще ми е полезна.
Поздрави!

Speeder
24-08-2018, 15:02
Нещо ново около този Спринт?

Vaniogeorg
31-08-2018, 20:46
Здравейте колеги,

за съжаление няма нищо ново покрай моя Спринт. Припалих го един,два пъти и това е.
Причината е че лятото ми е много натоварено и не ми остава време за нищо. Едва намирам време за почивка и за колата не остава никакво време.

Не съм загубил желанието си да възстановя Спринта и общо взето вече с нетърпение чакам да дойде зимата и да продължа да развивам проекта.

А Проекта в скоро време ще има нужда от ангренажни ролки и водна помпа.

п.п. колега Speeder ти казваше че имаш нови такива и то на добра цена, ако все още е така направо ми ги пращай.

Speeder
03-09-2018, 10:36
Ще ти ги снимам.

Vaniogeorg
03-09-2018, 11:54
ОК. Благодаря!

Speeder
28-11-2018, 11:16
Ваньо, ето снимки на ангренажен ремък и ролки:
https://pichost.name/images/2018/11/28/E6B6A419-9301-45A5-A394-46E30BF8F8C4de9b3439ef778fc8.md.jpg (https://pichost.name/image/r7zww) https://pichost.name/images/2018/11/28/04638F35-FB7F-4AE5-9898-2A09565DCE2B09cc08e7b251a888.md.jpg (https://pichost.name/image/r7l6F) https://pichost.name/images/2018/11/28/31A275B7-30D2-46D2-982F-B543213FABAF6299e2b43e67e213.md.jpg (https://pichost.name/image/r7rxp) https://pichost.name/images/2018/11/28/133519DB-1054-4773-942A-436715C54B9E6442c371427d6352.md.jpg (https://pichost.name/image/r7KXv)

55лв за ангренажния комплект и ти подарявам комплект коркови гарнитури за капаците на валовете. Ролките са марка Breda
Водната помпа е 30лв, с метална перка!

Ако ти харесват, пиши лично съобщение.

Vaniogeorg
14-12-2018, 14:31
Здравейте колеги,
тия дни намерих свободно време и успях да свърша това онова по Спринта.
Ел. инсталацията е готова или поне така се надявам . Монтирах кутията за парното и другите неща около нея и малко след това се появи въпроса '' От къде се пуска парното?'' на който така и не намерих отговор :-D Предполагам че е от някое от копчетата до часовника, но от тях не тръгва. То и тези копчета се оказаха в лошо състояние две от бяха блокирали и при натискане не се връщаха. С малко спрейове и раздвижване се пооправиха. Сега се чудя дали не съм пропуснал някой прегризан кабел или просто не знам как се пуска парното.
Реших така да го оставя за момента и продължих с двигателя. Там историята е по-сериозна както се вижда на едната снимка. Цялата охладителна система, маркучите, тялото на термостата другото тяло дето е над водната помпа, ВСИЧКО беше тотално запушено. За толкова много години антифриза се е кристализирал и е станал като камък и се сваля с усилие от елементите. Помислих си че ако е така и в блока тоя двигател си е за отписване или ще е много трудно да се спаси. Малко се депресирах от мисълта и не можах да спя спокойно :bored: На следващия ден слязох в канала да видя дали има пробки за източване на антифриза. Имаше и то даже две. Отвих ги и от там изтече доста антифриз и то течен, което много ме обнадежди, а на снимката с чашата се вижда част от него.

Следващата стъпка е монтиране на новите водна помпа и ролки с който колегата Speeder ме снабди (за което съм му благодарен) и започвам да промивам системата с някакви добавки и химии. Преди това обаче мисля да направя байпас на големия и малкия радиатор, че се притеснявам да не се задръстят от цялата мизерия в блока.
Поздрави!

Speeder
14-12-2018, 15:54
Хаха, парното се пуска от дясното лостче на волана! :)

Една позиция надолу - първа степен. Две позиции надолу - втора степен на парното.

Почисти хубаво контактните пластини на лостчетата (доколкото са достъпни) за да има по-голяма вероятност да тръгне всичко.

Може да погледнеш някъде назад по темата ми в класик кар форума :

https://www.classiccar-bg.com/index.php/topic,4882.360.html

Vaniogeorg
15-12-2018, 10:35
Ахаа :D
След малко слизам в гаража да пробвам.

Speeder
18-12-2018, 16:25
Получи ли се?

Vaniogeorg
19-12-2018, 22:33
Да, получи се!
Всичко тръгна и двете степени заработиха, но след вече познатата техника със спрея и раздвижването. По ел. инсталацията вече ми се струва че всичко е наред. Макар че на моменти осветлението на таблото изчезва а и копчетата до часовника освен че от тях не се е пускало парното :D даже и не светят , а предполагам че го правят попринцип. Но това са дребни болежки на фона на оставащите.
Двигателя се оказва в много добро състояние. Изолирах радиаторите за да мога да промивам спокойно блока. Поработи доста време, изгори поне 4-5 литра бензин, на няколко пъти стигна до 85 градуса и от ауспуха освен пара, която е нормална за студеното време други пушеци не са излизали. Невероятно е след толкова години как сегментите и гумичките не са се скапали или просто ''Стария материал'' си казва думата.
Звука на двигатля ми пълни душата особенно на обороти е голям кеф. Но все пак нещо няма да е както трябва и забелзах че бавно му падат оборотите и разхода ми се вижда висок. Голяма мизерия излиза от карбораторите от към излишното гориво. Чудя се дали да не ги сваля и да ги занеса на ултразвуково чистене, че разглобяването ми се вижда сложно.
Поздрави!

boris037
19-12-2018, 23:27
Здравей колега!

Моите искрени адмирации за усилията, които полагаш по този стар и красив автомобил. Трябва също така да знаеш, че ако се разминеш само с механични дефекти и без интервенции по ламарините имаш едно голямо съкровище в гаража.

По отношение на парното не се безпокой, това което се получава при теб е сравнително приемлива аномалия. При мен като пусна парното и незнайно защо изведнъж оборотомерът започва да отчита с 3-4000 оборота повече, отколкото е в действителност, та тези примигвания и загуба на лампички не са болка за умиране, или поне аз още не съм имал достатъчно търпение за да се науча как да ги лекувам и съм се примирил с тях.

Колкото за карбураторите - моля те не ги носи на ултразвук. Тенджера, кореселин или бензин и една четка, заедно с въздух под налягане чистят по-добре многогодишните отлагания отколкото ултразвукът(това е мое мнение). Ако имаш търпението да разглобиш внимателно карбураторите, да почистиш всичко с бензин и четка, и да издухаш накрая всички жигльори и дупчици с въздух - това според мен е най-доброто им лечение. Гарнитурки можеш да изрежеш от клингрид, а ако искаш всичко да ти е оригинално, днес намерих едно магазинче, където човекът има залежала стока и предлага ремонтен комплект за карбуратори - гарнитури и други подобни. Не разгледах какво точно има вътре, защото не ми трябваше.

Надявам се да продължиш да полагаш все така усилия по колата, защото рано или късно тези усилия ще бъдат възнаградени.

Поздрави!

Speeder
20-12-2018, 08:36
Намясто може да работи добре, но като я подкараш може и да има неприятни изненади.

Аз бих я оставил да поработи повече време със свеж бензин.

Какво ти остава като работа по колата? Няма ли да я изкараш от гаража, поне за снимка? :)

italfen
20-12-2018, 11:11
И една хубава мивка преди снимките ще и дойде добре :)

Vaniogeorg
20-12-2018, 23:59
Мечтая си за едни хубави снимки на Спринта след автомивката, но за съжаление колеги съм доста далеч от това удоволствие и ме чака доста работа. То и самата работа по колата ми доставя удоволствие да я събуждам от дългия сън в който се е намирала,но все пак си е доста работа.
Какво ми остава? Списъкът е доста дълъг. Почти съм готов с двигателя ,ще накисна карбураторите в корселин да видя какво ще се получи и ще се надявам да няма други проблеми. Аксиалния лагер на съединителя ръмжи като мечка и е за смяна, както сигурно и целия съединител. Не съм стигнал до резервоара сигурно и той ще трябва да се сваля и промива. След това наред са спирачките и там нещата са доста интересни. Всичко е блокирало. Ще трябва да се разглобяват всички спирачни апарати и да се рециклират. Предните ще са голяма мъка, струва ми се че са трудни за сваляне и даже ръчната спирачка е на тях. Защо са я сложили на предния мост? Ужас! Това е първото нещо открито в колата което не ми харесва, а може би и единственото. Ще ми трябва и спирачна помпа и амортисьори, като им дойде времето. Евентуално чак тогава ще стигна до изкарване от гаража.
Всичко това ще си отнеме доста време и усилия, но съм се навил да завърша проекта, пък и с вашата подкрепа колата ще види бял свят в даден момент.
Поздрави!

morrty
21-12-2018, 14:18
Здравейте ,

ще постна нещо в тази тема на което попаднах в БАЗАР.БГ

Извинявай колега за спама , но колата си заслужава да се види.

https://bazar.bg/obiava-22572910/riadak-model-retro-alfa-romeo-arna

Vaniogeorg
21-12-2018, 23:04
Няма проблеми колега :)

Vaniogeorg
24-02-2019, 19:09
Здавейте колеги,
ето докъде го докарах след малко работа.
Съединителя е заминал,както и предния тампон на двигателя. Незнам стават ли от 33-ка и дали ги има като нова част в магазините?
Иначе двигателя и кутията минаха през мивката, поръчах семерингите и част от гарнитурите за двигателя. Но има разлика в семеринга на коляновия вал от към ремъците оригиналния е 40/56/10 а са ми пратили 40/56/7. Чудя се дали да го слагам или е най-добре да си търся оригиналния размер.
Поздрави!

ivan_petkov_stz
24-02-2019, 19:23
Двг-то като моето май. Съединителите мисля, че още ги има

166452

Vaniogeorg
24-02-2019, 19:44
30198 пише на табелката,незнам колко коня ще рече това.

ivan_petkov_stz
24-02-2019, 20:11
Мисля че е 1.5 95 коня.

Vaniogeorg
24-02-2019, 21:29
Добре е че все още има нови части. Цената е приемлива. Ще поръчам като дойде момента.

JORDANGT
22-10-2019, 23:50
Добре е че все още има нови части. Цената е приемлива. Ще поръчам като дойде момента.

Нещо случва ли се???

JORDANGT
30-11-2019, 17:12
Нещо случва ли се???

Аз пак да питам???

Vaniogeorg
11-03-2020, 17:04
Аз пак да питам???

Здрасти колега,
не съм се отказал от проекта и работя по него, но за съжаление при мен нещата вървят доста бавно. До момента съм възстановил предните спирачни апарати + нови дискове и накладки, карбураторите са готови като и по тях всичко е сменено. В момента двигателя и скоростната кутия са разглобени за смяна на гарнитури на главите, гумички на клапани ,семеринги и др. Общо взето не остава много да го върна на колата :)
Сега имам едно питане,за предните амортисьори. Има една обява в ибей за нови оригинални такива на Spica, но имат малки разлики в номерата а гледам че и надписите са червени а моите са с жълт надпис. Кажете дали стават и ако е така да ги поръчвам преди някои да ме е надбягал.
Поздрави!

Vaniogeorg
11-03-2020, 17:05
Ето го и линка
https://www.ebay.com/itm/Ammortizzatori-anteriori-Spica-Alfa-Romeo-Alfasud-Sprint-1-2-1-3-1311-20/114128158303

Speeder
16-03-2020, 15:34
За сравнение на номерата трябва да търсиш каталози от интернет. Само си представи колко вида амортисьори (номера) има за всичките версии на Алфасуд, Спринт и 33.

Аз бих гледал дали крепежите са еднакви, задължително основата на тялото където лагерува чашката, и поръчвам това, което мога да си позволя.

Бобби
17-03-2020, 18:42
Браво на момчето, дано да се справи.....ако не, ще му предложа да я добутаме до с, Бързия в моя гараж...:)))....има няма 5 км.....шегувам се.....ще ми е интересно да я видяи да помогна с нещо....в края на месеца съм по вашият край....сменям си гумите при адаша където има автомивка и сервизче след ОМВ посока Монтана.....
Поздрави и успех със спринта...много красива Алфа е....;)