View Full Version : Придърпване от 1 на 2
miromitev
08-05-2007, 13:35
Често се получава при моята това придърпване от 1 на 2 скорост-отпускам съединителя без газ колата за момент се"замисля" и ако не подам газ придъпва и тресе.След като подам газта се оправя.Сменени са всички филтри наскоро!Някаква идея?
raitchev
09-05-2007, 10:40
колега аз от моя опит знам, че без газ кола не варви:)
както и да е, като си на първа, втора, трета и която и да е без да подаваш газ оборотите падат и съответно почва да придърпва дори може да ти загасне....
колега аз от моя опит знам, че без газ кола не варви:)
както и да е, като си на първа, втора, трета и която и да е без да подаваш газ оборотите падат и съответно почва да придърпва дори може да ти загасне....
Не трябва да е така. Несъм много съгласен с теб. Без газ колата че не върви не върви ама и не гасне.
raitchev
09-05-2007, 15:53
колега аз от моя опит знам, че без газ кола не варви:)
както и да е, като си на първа, втора, трета и която и да е без да подаваш газ оборотите падат и съответно почва да придърпва дори може да ти загасне....
Не трябва да е така. Несъм много съгласен с теб. Без газ колата че не върви не върви ама и не гасне.
поскоро имах предвид, като паднат оборотите и скороста пада саответно колата спира, почва да придърпва, тресе и така е възможно да загасне
като да спреш на скорост...
според мен е нормално на колегата да му придърпва като не дава газ
Sergey_gigov
09-05-2007, 16:49
а според мене това го прави само когато е постояла малко повече и колата не е загряла
miromitev
09-05-2007, 17:02
Сега като се замисля ...наистина когато е студена може да се държи така, но странното за мен е, че тръгвам на 1 набирам и когато включа на 2 без газ отпускам съединителя и тя все едно въздух няма........ :?:
Абре хора тука иде реч за дизелова колица...... аре да помислим за съединител там за скорости та така....
miromitev
09-05-2007, 18:34
Абре хора тука иде реч за дизелова колица...... аре да помислим за съединител там за скорости та така....
И на мен на съединител ми "намирисва" :? Как да проверя дали има хляб още в него, защото след 3-та предавка нямам такива проблеми!
Rado_Kesera
10-05-2007, 00:46
колеги не сте прави!!! Няма значение приятелката ми е с 307пежо 2.0дизел няма проблеми на 1ва без каз и на втора също колата си стиго определената сторост и не предърпва както и на мойта няма проблем дори на леко нагорнище го качвам на 2ра без да натискам педала за гасза и така и трябва да бъде питайте който искате. и аз имах същия проблем след една седмица компа ми даде прешка на бензиновата помпа и стря да и подава ток отидох на диагностика махнаха грешката и вече нямам проблеми и пробвах на нагорнище дори и пак вървеше без предърпване.
miromitev
10-05-2007, 18:58
колеги не сте прави!!! Няма значение приятелката ми е с 307пежо 2.0дизел няма проблеми на 1ва без каз и на втора също колата си стиго определената сторост и не предърпва както и на мойта няма проблем дори на леко нагорнище го качвам на 2ра без да натискам педала за гасза и така и трябва да бъде питайте който искате. и аз имах същия проблем след една седмица компа ми даде прешка на бензиновата помпа и стря да и подава ток отидох на диагностика махнаха грешката и вече нямам проблеми и пробвах на нагорнище дори и пак вървеше без предърпване.
И аз съм на това мнение, така трябва да се държи всяка кола!Но като ходих на диагностика грешка не ми откриха???? :?
mitko_146
14-06-2007, 20:06
и моята :? эабива от 1на2 явно при този модел е тъи
Направо си е съединител :wink: :wink:
trustworthy
14-06-2007, 22:22
и моята :? эабива от 1на2 явно при този модел е тъи
...особено, ако има някакъв проблем :) При мен няма придърпване. Бате Йон е много прав, че двигателят е дизелов и при него подобни придърпвания като при бензина не са така характерни. Трима (едеин от друг по-уважавани :)) колеги до момента дават глас за съединителя. Аз бих им се доверил ;)
Сега като се замисля ...наистина когато е студена може да се държи така, но странното за мен е, че тръгвам на 1 набирам и когато включа на 2 без газ отпускам съединителя и тя все едно въздух няма........ :?:
именно
въздух няма - сместа ти е бедна на кислород
когато придърпва, така това се дължи на прекомерно количество гориво знаеш, че да запали огъня, му трябва кислород... :)
Crusader
15-06-2007, 20:47
Не ми се вярва да е клъч :wink:
Имам една откачена теория подкрепяща мнението на колегата по горе /теорията предполага запушен филтър, та значи на първа форсирате ДВГ-то и на него му трябва въздух и почва да смуче :wink: обаче на ДВГ не му стига и почва да глъхне, така и на втора, ми ще попитате а що не глъхне на по-висока предавка :lol: , ми щото там колата вече е ускорила и от движението и се създава налягане от вън на вътре /към филтъра/ и той почва да пропуска малко повече, което е достатъчно за работа на ДВГ.
Това обаче е само теория и тя може да се провери ако се отвори кутията на филтъра и се види състоянието му.
Колега а може да махнеш филтъра за малко и да покараш така да видиш ще го има ли пак глъхненето - не се шашкай звука ще е малко по различен от нормално :wink:
Трябва да призная, че не бях разбрал, че е дизел колата.
Това със сместа важи за бензиновите, за дизела не знам как е, но има вероятност и там да е същото...
ако е филтъра би трябвало да гори и масълце...
Това със съединитела не го разбирам обаче. :?
Не ми се вярва да е клъч :wink:
Имам една откачена теория подкрепяща мнението на колегата по горе /теорията предполага запушен филтър, та значи на първа форсирате ДВГ-то и на него му трябва въздух и почва да смуче :wink: обаче на ДВГ не му стига и почва да глъхне, така и на втора, ми ще попитате а що не глъхне на по-висока предавка :lol: , ми щото там колата вече е ускорила и от движението и се създава налягане от вън на вътре /към филтъра/ и той почва да пропуска малко повече, което е достатъчно за работа на ДВГ.
Това обаче е само теория и тя може да се провери ако се отвори кутията на филтъра и се види състоянието му.
Колега а може да махнеш филтъра за малко и да покараш така да видиш ще го има ли пак глъхненето - не се шашкай звука ще е малко по различен от нормално :wink:
Той е писал че е сменил всички филтри.
Често се получава при моята това придърпване от 1 на 2 скорост-отпускам съединителя без газ колата за момент се"замисля" и ако не подам газ придъпва и тресе.След като подам газта се оправя.Сменени са всички филтри наскоро!Някаква идея?
И до колкото разбрах колегата пише че му придърпва в режим на принудителен празен ход.
miromitev
15-06-2007, 23:46
Така е сменил съм филтрите, но проблема стои.Като ускоря просто това задъхване за въздух го няма , колата си е огън..Просто търся причината ,ако има такава????В спора се ражда истината е казал някой си/...
И един въпрос към хората с кола като моята..например "trustworthy"-Представи си нанагорнище 40-45 градуса..тръгваш от място без да "цедиш" печицата..(нормално превключване на 2000-2500 оборота(доли и по малко)Растоянието е около 100-150 метра...на коя предавка требва да го изкачва без проблем колицата(моята на 3-та се мъчи...и почва да тресе)....
Представи си нанагорнище 40-45 градуса..тръгваш от място...
:shock: :shocked: Егати баира. Намали малко че той нама да може и да тръгне.
Сега сериозно, тук можем само да гадаем върху проблема, ти видя че има различни предположения, ако наистина това придръпване те дразни много сигурен съм че колегите ще те насочат къде да отидеш за да се занимаят сериозно.
Гадая - аз лично не бих заложил за съединителя, като главен виновник. Също така че не са намерили записана грешка не означава че всичко е ОК.
miromitev
16-06-2007, 07:45
:shock: :shocked: Егати баира. Намали малко че той нама да може и да тръгне.
То в нашия град има само един такъв всичко друго е равно :P :P
Но и аз мисля ,че е рано съединител да сменям...искам да си изясня нещата за мен.Вярно е че малко дразни,но ще го приживея.Карал съм и други дизели ама това е 1-вия мой собствен.Всяка си има спецификата(вчера карах на колегата Mercedes 290 TD)-там е различно 1-ва без газ и тя си поема без придърпвания и сътресения, просто кеф 8)
Благодаря за мненията , няма излишни всички да полезни...поне ни карат да мислим!
mitko_146
16-06-2007, 09:25
А ти ползвал ли си услугите на Примотех в Ст.Загора, интересува ме за диагностика? А ако при вас има някой друг сервиз, от който си доволен - кажи, защото май колата ми е за диагностика...
Crusader
16-06-2007, 09:41
Бе такова джасане на 1-ва и 2-ра от съединителя ще е съпроводено с подобаващи звуци от към скоростната кутия или съединителя, подобни сътресения или придърпвания или каквото е там въобще не са нормални при никаква кола, незавидимо дали е дизел или бензин.
А така по нета си чисто хвърляне на боб :wink: Трябва ти добър сервиз колега, щото може да и ГНП, може и да дюзи, може и да е накой датчик по ДВГ-то, може и съединител....бе много неща...
...а бе я удари един "ресет" на компа - ей тъй за всеки случай
Така е сменил съм филтрите, но проблема стои...
...хората с кола като моята..например "trustworthy"... нанагорнище 40-45 градуса..тръгваш от място без да "цедиш" печицата..(нормално превключване на 2000-2500 оборота(доли и по малко)Растоянието е около 100-150 метра.......
аз 45 градуси не изкачвам да се отърколя през "глава", ма с над втора си луд да го праиш .. сега след ремапа мойта сигур и на 4та ше го катери ако изобщо мое да дигне скорост за тая предавка ...
trustworthy
16-06-2007, 20:45
...И един въпрос към хората с кола като моята..например "trustworthy"-Представи си нанагорнище 40-45 градуса..тръгваш от място без да "цедиш" печицата..(нормално превключване на 2000-2500 оборота(доли и по малко)Растоянието е около 100-150 метра...на коя предавка требва да го изкачва без проблем колицата(моята на 3-та се мъчи...и почва да тресе)....
Mи в моя град няма такива баири :) или поне аз не съм изкачвал, но се мъча да си го представя и определено аз не бих стигнал до 3-та на такъв баир за такава кратка дистанция. Освен това на такъв стръмен наклон не бих сменил на 2500, а на 3000 поне. Иначе се губи инерцията. Аз на равно превключвам на 2000-2200 поне. Всъщност сега се сещам, че до нас има точно един доста стръмен баир (този, тръгващ от сградата на Воден транспорт за тези, които познават Варна). Той е около 150 метра и там винаги си го изкачвам на 2-ра за да има повер. Ситуацията, която описваш е възможна, но така се товари много двигателя. Кавалс ъм големи наклони, но тресене не съм усещал. Мога да пробвам тея дни и да кажа резултата на това баирче до нас :)
Що се отнася до теорията на колегата CRusader, аз не мисля, че е от там. Според мен тук се касае по-скоро за съдинител, отколкото за недостиг на въздух и други подобни. Колата е с турбина и ако на ниски обороти не може да диша, то на високи ще клекне съвсем и ще пуши като за световното. наскоро имаше снимки във форума на един въздушен филтър на 1.9ТД, който се беше свил като сушена гъба в следствие на запушване и вакуума от турбината.
аз все пак не разбрах дали колата пуши докато придърпва :roll: Това е доста важно
miromitev
17-06-2007, 20:39
А ти ползвал ли си услугите на Примотех в Ст.Загора, интересува ме за диагностика? А ако при вас има някой друг сервиз, от който си доволен - кажи, защото май колата ми е за диагностика...
Ходих на Примотек,там има едно момче ,което разбира, но трябва предварително да се разберете с него.Също и в СБА точно като влезеш в дясно ..то си пише(Сашо се казва пича)
miromitev
17-06-2007, 20:49
...И един въпрос към хората с кола като моята..например "trustworthy"-Представи си нанагорнище 40-45 градуса..тръгваш от място без да "цедиш" печицата..(нормално превключване на 2000-2500 оборота(доли и по малко)Растоянието е около 100-150 метра...на коя предавка требва да го изкачва без проблем колицата(моята на 3-та се мъчи...и почва да тресе)....
аз все пак не разбрах дали колата пуши докато придърпва :roll: Това е доста важно
Мисля, че малко съм се притеснил излишно...Днес дадох на един приятел да я кара аз зад него с неговата..пуши само когато я "изрязва" или превключва от по-голяма на по-малка(мисля че е нормално).За 2 дни минах Шипка 2 пъти и установих, че може и да е индикация за "съединител".Правих си доста "експерименти" и придърпва само ако отпусна по рязко крака без газ..иначе колицата се движи много добре.
Относно баира на приятелчето е Вектра 2.0 DTI 105 к.с и неговата е на същия "хал"..даже и по зле-само дето по меко вози)))..Thank's за коментарите на всички!
trustworthy
17-06-2007, 22:26
...пуши само когато я "изрязва" или превключва от по-голяма на по-малка(мисля че е нормално)...
Нормално е да изпушва леко само и то за кратко. Постоянните пушеци са показателни за 2 проблема:
1. Нещо с горивната смес не е съвсен наред
2.(ако въобще може да се нарече проблем :)) Колата е чипосана :)
miromitev
17-06-2007, 22:32
2.(ако въобще може да се нарече проблем :)) Колата е чипосана :)
Де такъв късмет :D
trustworthy
17-06-2007, 23:02
2.(ако въобще може да се нарече проблем :)) Колата е чипосана :)
Де такъв късмет :D
Вариантите са пак два. В първия ти трябват 800 лв, във втория - около 300 :)
Абе пичове , понеже при мене се появи това тресене след като си удавих колата и си напълних гърнето с вода :x . Та мисълта ми е не може ли проблема да е при отделянето на газовете а не при смукане на въздух ... понеже и аз си смених филтрите понеже бяха се напоили обилно с вода :lol: , и ефекта е нулев , продължава да ми пърди гърнето и да тресе на ниски обороти
Абе пичове , понеже при мене се появи това тресене след като си удавих колата и си напълних гърнето с вода :x . Та мисълта ми е не може ли проблема да е при отделянето на газовете а не при смукане на въздух ... понеже и аз си смених филтрите понеже бяха се напоили обилно с вода :lol: , и ефекта е нулев , продължава да ми пърди гърнето и да тресе на ниски обороти
trustworthy
17-06-2007, 23:37
Абе пичове , понеже при мене се появи това тресене след като си удавих колата и си напълних гърнето с вода :x . Та мисълта ми е не може ли проблема да е при отделянето на газовете а не при смукане на въздух ... понеже и аз си смених филтрите понеже бяха се напоили обилно с вода :lol: , и ефекта е нулев , продължава да ми пърди гърнето и да тресе на ниски обороти
С какъв двигател си (предполагам с турбина) и как точно ти тресе? Щото има един вариант да накривиш биела от воден удар и тогава тресе като за отваряне на двигател :? А и напоеният въздушен филтър...Дано не е от това!
miromitev
18-06-2007, 07:58
във втория - около 300 :)
къде може да се направи добър чип тунинг за наште машинки за толкова парички.Има в СЗ един предлага за 350 ама немам му доверие.И гаранция има ли чип-защото Дигитал туннинг дават 5 години(но цената е към 800лв.)
Отиди тук
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=10814
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.