View Full Version : Парно постоянно Работи
Колеги помагайте на Алфа 166 2005 година вентилатора работи постоянно на топло.с климатик малко се променя температурата но си е топъл въздух.датчик на купе или нещо по клапите за парното е?
ecotronic
23-04-2018, 13:27
Вероятно смесителната клапа не работи. Задвижването и е достъпно откъм моторния отсек - от лявата страна на кутията с поленовия филтър.
Вероятно смесителната клапа не работи. Задвижването и е достъпно откъм моторния отсек - от лявата страна на кутията с поленовия филтър.
Благодаря колега ще го имам на предвид.днес ще пробвам само на охлаждане дали работи и ще пиша за подробности за ремонт на тая смесителна клапа
Ако има проблем с някоя клапа би трябвало климатроника да изпише грешка
Проверихте ли дали компресора се включва? Може просто да нямаш фреон.
Изключих климатроника предната вечер и на следващия ден включих на охлаждане и всичко си беше нормално както и на охлаждане така и на еко режим.от какво би се получил този проблем
При "еко" режим не се включва компресора, а при тези летни температури сега няма как да ти духа студено...
При "еко" режим не се включва компресора, а при тези летни температури сега няма как да ти духа студено...
Да знам това но като го имаше проблема в колата не се стоеше от жега все едно си в сауна.включих на охлаждане и съвсем леко се охлади въздуха.сега си работи нормално въпроса ми е къде може да е проблема
ecotronic
28-04-2018, 11:35
.....сега си работи нормално въпроса ми е къде може да е проблема
Няма къде другаде освен в смесителната клапа.
При "еко" режим не се включва компресора, а при тези летни температури сега няма как да ти духа студено...
Няма къде другаде освен в смесителната клапа.
Разбрах че смесителната клапа се намира до филтъра на купето.със спрей мога ли да я напръскам да се движи по леко.имам течна грес във флакон
ecotronic
28-04-2018, 12:23
Не е много ясно, дали само това ще помогне. Вътре в редукторчето, което движи клапата има потенциометър по който управлението на климатика съди за положението на клапата. Ако този потенциометър е тръгнал да фирясва, е възможно, управлението да се лъже за реалното и положение.
Профилактика на този механизъм (разглобяване, почистване и смазване) може да даде по-сигурен положителен резултат.
Не е много ясно, дали само това ще помогне. Вътре в редукторчето, което движи клапата има потенциометър по който управлението на климатика съди за положението на клапата. Ако този потенциометър е тръгнал да фирясва, е възможно, управлението да се лъже за реалното и положение.
Профилактика на този механизъм (разглобяване, почистване и смазване) може да даде по-сигурен положителен резултат.
Благодаря колега ще го направя че идват жегите не ми се вози в сауна
ecotronic
28-04-2018, 12:33
Внимавай при демонтажа и монтажа на редукторчето, да не промениш положението на изхода му спрямо оста на клапата.
Не е много ясно, дали само това ще помогне. Вътре в редукторчето, което движи клапата има потенциометър по който управлението на климатика съди за положението на клапата. Ако този потенциометър е тръгнал да фирясва, е възможно, управлението да се лъже за реалното и положение.
Профилактика на този механизъм (разглобяване, почистване и смазване) може да даде по-сигурен положителен резултат.
Внимавай при демонтажа и монтажа на редукторчето, да не промениш положението на изхода му спрямо оста на клапата.
Ще го имам на предвид
Не е много ясно, дали само това ще помогне. Вътре в редукторчето, което движи клапата има потенциометър по който управлението на климатика съди за положението на клапата. Ако този потенциометър е тръгнал да фирясва, е възможно, управлението да се лъже за реалното и положение.
Профилактика на този механизъм (разглобяване, почистване и смазване) може да даде по-сигурен положителен резултат.
здравей колега отново ще питам относно тази клапа.трябва ли да се вади и радиатора на парното за да се достигне до нея?тук сервизите ми говорят едни такива неща
ecotronic
24-11-2018, 18:14
здравей колега отново ще питам относно тази клапа.трябва ли да се вади и радиатора на парното за да се достигне до нея?тук сервизите ми говорят едни такива неща
Не.
Не.
намерих темата която си качил за въпросната клапа в полезни връзки само че снимките не ми излизат искам да придобия представа какво да търся.къде да потърся тия смнимки.
благодаря предварително
ecotronic
24-11-2018, 20:23
Изпълнителният механизъм на клапата се намира в оградения участък на снимката. Това което се вижда е конектора му.
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/bfi1543083640z.jpg
Като демонтираш пластмасата в основата на стъклото между чистачките, ще се ориентираш.
Снимката е от тази тема:
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1349009&postcount=1
Изпълнителният механизъм на клапата се намира в оградения участък на снимката. Това което се вижда е конектора му.
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/bfi1543083640z.jpg
Като демонтираш пластмасата в основата на стъклото между чистачките, ще се ориентираш.
Снимката е от тази тема:
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1349009&postcount=1
благодаря ти и аз точно тази тема разглеждам в момента
а проблема по често в изпълнителния механизъм ли е или по механиката на клапата
захранването на механизма през бушон ли минава само или има и реле.искам да проверя всички възможни проблеми преди да разглобявам
ecotronic
24-11-2018, 21:02
Няма индивидуален бушон за него. Няма и реле. Управлението му е въртешно от контролера на климатроника.
ясно ще се захващам да разглобявам.как се проверява механизма дали е наред чрез замерване с уред става ли
ecotronic
24-11-2018, 21:25
Най-сигурната проверка е да се види дали работи коректно, управляван от управлението на климатика.
Иначе може да се провери и според схемата на самия механизъм:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/klz1543087261p.jpg
Да се види дали моторът върти, като му се подаде напрежение между пинове 1 и 2 и да се мери дали съпротивлението на потенциометъра се променя адекватно в зависимост от ъгловото завъртане на изходната ос.
Най-сигурната проверка е да се види дали работи коректно, управляван от управлението на климатика.
Иначе може да се провери и според схемата на самия механизъм:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/klz1543087261p.jpg
Да се види дали моторът върти, като му се подаде напрежение между пинове 1 и 2 и да се мери дали съпротивлението на потенциометъра се променя адекватно в зависимост от ъгловото завъртане на изходната ос.
супер благодаря ти за подробното инфо:yes:
имам един въпрос относно изпълнителния механизъм на клапата.може ли да работи климатроника без този механизъм?имам напредвид да наглася клапата ръчно да работи на топло и да си отремонтирам механизма
ecotronic
29-11-2018, 11:16
Би трябвало да може. Вероятно ще записва грешки, защото няма да може да подържа зададената температура, но това не е фатално. Важното е, вентилаторът да работи.
Би трябвало да може. Вероятно ще записва грешки, защото няма да може да подържа зададената температура, но това не е фатално. Важното е, вентилаторът да работи.
да ми е топло в колата че навън си е студ вече
вчера разглобих покрай чистачките и достигнах само до буксата на клапата но повече не съм ровил.реших в сервиз да я закарам поне те знаят как става имат опит с такива алфи.искат ми за труд 100 лв че питането ми е нормално ли е такава сума да правя ли пазарлък
ecotronic
30-11-2018, 10:43
На мен ми се виждат множко тези пари, но пък колкото повече пада температурата, толкова по-труден става пазарлъка.
От друга страна - какво са 100 лв за да не караш с ушанка? :)
На мен ми се виждат множко тези пари, но пък колкото повече пада температурата, толкова по-труден става пазарлъка.
От друга страна - какво са 100 лв за да не караш с ушанка? :)
:-) няма да само 100 лв си мисля ама няма начин да стане работата
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.