Log in

View Full Version : Нормална температура на охлаждащата течност 3.0 V6



Trenkata
20-05-2018, 12:46
Винаги стрелката на температурата е стояла на 90 градуса,днес отиде на 93-94 градуса,а перката работи но незнам на коя степен,пуснах климатика и с него всичко си е Ок,тоест стои на 90,после го спрях и отново мина малко над 90.Въпроса ми е къде да търся проблема?

156
20-05-2018, 14:02
Сменял ли си температурен датчик скоро? При мен се получи същото след като сложих нов температурен датчик (безмислена операция) . Иначе температурите на диагностика излизат съвсем ОК. Вероятно се дължи на малък толеранс в датчика.
Мен обаче също ме дразни и по тази причина винаги карам на климатик. Ако не искам да ми е студено просто повишавам температурата на климатика, но не го изключвам. С климатик перката включва по-рано и стрелката показва точно 90 :)

ecotronic
20-05-2018, 14:14
Да не би да е ниско нивото на течноста в казанчето? Или да е мръсен радиаторът (външно) ?

Trenkata
20-05-2018, 14:30
Не съм сменял датчик,но това го прави за първи път.Нивото на антифриз си е нормално,това за мръсен радиатор и аз си го помислих,но нали е зад климатичния и нищо не се вижда.
На диагностика какви стойности показва,че тези 90 са условни.

ecotronic
20-05-2018, 14:35
При мен до около 105 градуса (по диагностика) стрелката си стои все на 90.

Първа степен на вентилатора се пуска при 97, втора - при 102.

"Номерът" с климатика за мен ясно сочи, че КПД - то на охлаждане и понижено, по някаква причина а най-вероятната причина е в лошия топлообмен в радиатора. Поради това, ако не е пуснат климатика и вентилаторът заработи чак на 97, е вече прекалено късно за да се стабилизира температурата.

Trenkata
20-05-2018, 14:41
Ще я закача за да видя колко показва когато мине над 90,ако в в норма значи или датчик или в таблото да търся причината нали?
Да това със задръстен радиатор е много вероятно,моят е сменяван,но преди години та може и да е мръсен.

ecotronic
20-05-2018, 14:54
Преди да мислиш за каквото и да било друго, виж за колко време температурата ще падне от 97 около 92 след включването на първата степен. При работа намясто и околна температура около 20 гр. Ако това отнеме повече от минута, чисти радиатора.

За целта дори не е нужно да правиш диагностика. Достатъчно е да засечеш, колко време минава от момента на пускането на първа степен до изключването и при изключен климатик. Това при околна 20 гр би трябвало да стане за не повече от минута. Ако не изключи за това време или не дай си Боже се пусне втората степен, 90% е сигурно, че проблемът е в мръсен радиатор.

Trenkata
20-05-2018, 15:01
Ок,мерси за насоките.Ще пиша когато имам резултат.

smc
20-05-2018, 15:10
Може да сравниш данните когато моята стрелка почна да показва реално,а не да седи забита на 90. Това е във задръстванията главно. Когато свалиш данни, качи ги за сравнение. http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=96702

Trenkata
20-05-2018, 15:32
Ще я закача и ще кача данните които показа при мен.

156
20-05-2018, 17:26
Може да сравниш данните когато моята стрелка почна да показва реално,а не да седи забита на 90. Това е във задръстванията главно. Когато свалиш данни, качи ги за сравнение. http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=96702

Едно към едно с моите - температурата стига до 98 - 99 градуса по диагностика. И стрелката "отлепя" от 90, когато температурата стане 94- 95.

ivopifeca
20-05-2018, 18:29
Д0 към 120 градуса,нама да имате никви проблеми,изпитано с мерцедес 190 2.0 години наяред,не се вкарвайте във филми,мотора се чувства най добре от 90 градуса нагоре:)

Trenkata
20-05-2018, 18:48
То ясно че няма проблем,въпроса е къде е разликата и евентуалният проблем за да има тази аномалия.

Scrapera
21-05-2018, 00:01
Всички V6 двигатели нямат 100-те градуса за нищо, особено градско.
Както сами виждате - проблеми никакви.
Нищо не пречи да си измиете радиаторите, разбира се.

ivopifeca
23-05-2018, 20:50
Карам Ивеко стралис евро 6 на 38 000 км-къде се вика,не е разработен,в равното държи 80,в баира стига над 100...не се вкарвайте във филми,защото шефа ми го кара в сервиза и замериха с лаптоп-диагноза в баира с 24 тона и казаха-абселютно нормална работна температура.Не е препоръчително само,да го загасиш след продължително изкачване-намаляваш ресурса на турбината-вредно й е:)

Trenkata
23-05-2018, 21:16
Днес измих радиаторите с препарат и водоструйка та засега нещата са Ок,стрелката стои на 89 градуса както беше и преди,между другото при миенето падна доста мизерия.

ivopifeca
23-05-2018, 21:22
Днес измих радиаторите с препарат и водоструйка та засега нещата са Ок,стрелката стои на 89 градуса както беше и преди,между другото при миенето падна доста мизерия.Как ги изми?Демонтира ги и трите ли?

Trenkata
23-05-2018, 21:34
Не само пластмасите около фаровете и се освободи доволно място,този на климатика беше много мръсен и нищо не се виждаше през него и трудно е минавало въздух към водния.

ecotronic
23-05-2018, 21:48
Сега имаш и доста по-добре работещ климатик :)

Trenkata
23-05-2018, 21:54
Абсолютно вярно.

ivopifeca
23-05-2018, 22:05
По принцип трябва да се демонтират и измият...Но все пак,браво ,че и това си направил:)

Trenkata
24-05-2018, 09:05
Ако дойде ред да го демонтирам отива на боклука и се сменява с нов.