PDA

View Full Version : Въпрос за ЕЛ стъкла на 159



Niki96
24-05-2018, 20:32
Къде в София поправят ел стъкла .. имам 2 за ремонт , шофьорския и заден десен ... машинките работят но мелят и нито вдигат нито свалят .. задния даже пада във вратата .. незнам ролки ли са какво са .. бих ли се справил сам има ли ръководство и стъпки как се сваля кората , трябва ли обучаване и каква ще е сумата в сервиза на прозорец или за двата?
П.с задния се счупи минавайки с 20 км/ч през легнал полицай .. просто изпука и падна до половината и само меля вдигнах го на ръка като заигравах с машинката да го прихване криво ляво и го хванах с тиксо ... благодаря ви!

dhtj
24-05-2018, 21:47
http://mikrondocev.com/

Случи и ти на 159ка обаче... :(

Ама и тея талянци са направили ебаси кенефа. Имам рено произведено 91г. с ел стъкла и още си работят без проблем. А 159ката на 10 години вече е приключила...

Scrapera
24-05-2018, 22:20
Колко са таралясници ще можеш да кажеш само от първа ръка, след като събереш 1000 паунда и отвориш gumtree да си купиш една. :go:

bobi_kz
25-05-2018, 09:57
Аз правих моето шофьорско в София. Още на 1-я ден като купих колата пропадна и си остана във вратата. Ремонта излезе 100 лв. с труда и поправката на механизма. Според мен си намери от някоя друга механизми и си ги смени сам, ще ти излезе по-евтино ако ти се занимава естествено. Защото за рециклирането взимат повечко пари. Корите са на щипки и болтове сега в по-топлото щипките излизат лесно.

П.с. трябва и обучение след това.
Успех.

Grishata
25-05-2018, 10:46
Аз правих моето шофьорско в София. Още на 1-я ден като купих колата пропадна и си остана във вратата. Ремонта излезе 100 лв. с труда и поправката на механизма. Според мен си намери от някоя друга механизми и си ги смени сам, ще ти излезе по-евтино ако ти се занимава естествено. Защото за рециклирането взимат повечко пари. Корите са на щипки и болтове сега в по-топлото щипките излизат лесно.

П.с. трябва и обучение след това.
Успех.Боби, дай малко инфо за това обучение :? Разбрах сваляш до фолу и държиш няколко секунди после същото догоре ама защо се прави това :?

Sent from my EVA-L19 using Tapatalk

Quadriv
25-05-2018, 11:31
Колегата dhtj не пропуска възможност да сравни 159-ката с кола на 20+ години :crazy:
Не разбирам на какво се дължи тоя упорит хейт по модела във всяка тема в тоя раздел.
Не е случил на 159-ка? Заради две стъкла? Да я продаде освен и да ти купи реното?

Известна болежка на модела, е, оправяш си ги и си свиркаш докато колата е в тебе.

Писал съм и в общата тема за ремонти, ето и тук линк към тествани нови механизми:
https://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-ROMEO-159-05-11-SEDAN-ESTATE-REAR-WINDOW-REGULATOR-ELECTRIC-LEFT-71740124/182227213846?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2648
Просто потърси конкретно каквито на теб ти трябват.

Тук има малко инфо какво и как да свалиш:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=87625

Аз си купих за задните две и си ги смених сам на моя "кенеф".
Процедурата е пипкава и ти трябва поне още един да държи стъклото.
Според мен, дори и да не сменяш сам, си купи нови механизми и не рециклирай старите.
Като видиш в какво състояние са при сваляне ще разбереш защо.

bobi_kz
25-05-2018, 14:45
Боби, дай малко инфо за това обучение :? Разбрах сваляш до фолу и държиш няколко секунди после същото догоре ама защо се прави това :?

Sent from my EVA-L19 using Tapatalk

Прави ми я Румен, нямах възможност сам да я ремонтирам.. обучението не знам как става. :)

Doctora88
25-05-2018, 14:52
Да, купи си нови, но внимавай, моят за 100 лв беше силно китайски и не го издържах мн и го махнах и сложих втора ръка! Кората е на щипки и 3 винта в долната си част. Под кората има една ламарина на която са захванати машинката и компютърчето + всичките кабеляци. Развиваш само крайните болтове с 10ка глава мисля, че бяха + болтовете, които държат механизма за въпросната ламарина след което отваряш 2те дупки запушени с 2 гумени капачета и сваляш леко стъклото надолу докато не видиш болтовете, които го държат за механизма след което ги РАЗХЛАБВАШ за да излезне стъклото. Налага се да откачиш всички букси и да ги извадиш през дупката над колобката. Колонката не се сваля иии има една букса, която се пада в зоната на бравата в дъното, трудно се бърка, но и тя се вади а за да я извадиш откачаш един пластмасов водач, който е на 2 щипки иначе буксата не излиза, че и е гоуема главата �� това е в о щи линии. На мен ми отне 2 часа, като го правих сам и естествено след като я сглобих се оказа, че не съм прекарал кабелите както трябва и стъклото опирале и я разглобих втори път �� а обучение не съм правил и всичко работи перфектно :)

Niki96
26-05-2018, 18:44
Добре ясно .. а втора употреба заслужава ли си .. щом 100 лева е рециклирането само на една машинка !? Имам човек който продава същата алфа на части ... и можа евентуално от нея да сваля механизма ... незнам колко си заслужава, ако е ролка не може ли да се смени само тя?
П.с утре ще я разглобя и ще опитам .. предния прозорец прави опити да отвори дори и да затвори .. на задния не смея да му махна тиксото ..

Grishata
26-05-2018, 20:08
Колеги и аз да ползвам темата за един въпрос :? На моята айо натисн напринер 4те бутона едновременно няма да слязат прозорците , трябва един вид едно по едно :? Не ми звучи много логично това , дали и при вас е така?

Sent from my EVA-L19 using Tapatalk

DiStefano
27-05-2018, 15:51
Колеги и аз да ползвам темата за един въпрос :? На моята айо натисн напринер 4те бутона едновременно няма да слязат прозорците , трябва един вид едно по едно :? Не ми звучи много логично това , дали и при вас е така?

Sent from my EVA-L19 using Tapatalk

Аз не съм ги пробвал и 4-те едновременно, но предните 2 се свалят заедно. Пробвай от ДУ-то дали ще ги свали всичките заедно.

Doctora88
27-05-2018, 21:52
Колега, не я напъвай, че да не заминат машинките! Значи, рециклаж 100 лв, нов китайски 100лв, аз съм от 2 седмици с механизма втора употреба и за сега работи перфектно. Не мога да ти кажа, колко би изкарал, но това е положението... Аз бих си рециклирал механизма или тук един колега беше писал за някакви механизми, които били читави.

Grishata
27-05-2018, 22:15
Аз не съм ги пробвал и 4-те едновременно, но предните 2 се свалят заедно. Пробвай от ДУ-то дали ще ги свали всичките заедно.Мда, с ключа вслички слизат едновременно :? Може би проблемът е в панела с копчетата?

Sent from my EVA-L19 using Tapatalk

mirchozo
29-05-2018, 15:46
И аз да се разпиша в клуба със стъклоповдигачите.
Днес отивам към колата и гледам задно ляво стъкло свалено, хм..., правя опит да вдигна ама цъ. Веднага се усетих че нещо не е таман и че ако продължа да си играя положението ще стане по-зле, ще се оплетат жилата и после е тотал щета. Заръчах си от едно сайтче пласмасата която държи самото стъкло във водача, при мен от старост се беше счупило едното ушенце. Та тия дни чакам да дойде и ще дам подробна информация откъде, колко струва, дали изглежда читава самата пласмаса и т.н.

Calm&Relax
29-05-2018, 19:25
http://mikrondocev.com/

Случи и ти на 159ка обаче... :(

Ама и тея талянци са направили ебаси кенефа. Имам рено произведено 91г. с ел стъкла и още си работят без проблем. А 159ката на 10 години вече е приключила...

Ти от личен опит или така си чул и чел?

dhtj
29-05-2018, 19:57
Е виж форума. На 90% от собствениците на 159 тук са им изпадали стъклата вече. На другите им предстои :D

hartisimo
29-05-2018, 21:45
Значи механизъм стъкло го включваме в списъка за 159:
"консумативи, на всяка смяна на масло,
там са и носачите и останалите 33" :biggrin:

Нямате си на идея във фалве форума какво чудо е и какъв рев за повече и по-скъпи
"консумативи, на всяка смяна на масло" там е мазало...

Calm&Relax
29-05-2018, 22:30
Е виж форума. На 90% от собствениците на 159 тук са им изпадали стъклата вече. На другите им предстои :D
Освен мен познавам още двама със 159. Единия я кара вече 10 години и смени задни амортисьори и носачи за това време, ама тя неговата е на 380К по километраж вече. Другия е шофьор-касапин и редовно сменя окачване, ама той така правеше и на предишното си БМВ. Никога не са им падали прозорците? Баси чудото?!..май са в тия 10%
Ти 156 ли караш?:heavy_cry:
Не казвай нищо повече:dyrvo_v_kenefa:
През далечната 1998 година познавах италианец, който проклинаше и псуваше всички замесени в изакването на това недоразумение. Хем неговата беше гаранционна и не излизаше от сервиз. Единствената кола, която се довършва и след продажбата...и никога успешно.
Снощи за пръв път от 25 години насам, видях как се отваря преден капак на 156 по магистралата със 130. За последно съм го виждал на Вартбург.

Днес на магистрала Тракия около 18:30, на приблизително 70 км. от София посока Пловдив на бяла Алфа 156 с бургаска регистрация и огромен заден спойлер тип "пейка" и се отвори капака в движение. Караше пред мен с около 130-140 когато се разхвърча всичко, минах му през решетката. Спрях с тях в аварийната лента да им помогна да го затворим. Резултата беше преден капак сгънат като салфетка, предно стъкло на сол и много уплашена жена с шофьора. Дано са се прибрали безпроблемно, защото реакциите на този симпатяга не бяха много адекватни за случая. Трябваше да го подсетя да го върже, защото беше тръгнал да го притвори и да продължи.

alfa racer GTA
29-05-2018, 23:10
Сигурно е отварял капака и не го е затворил като хората.А може и друг да му го е отварял и да не го е затворил - в сервиз да кажем.

==================================

Стъклодържача се продава в Бул нещо си беше, тоест представителството на Лада за България в Сф. Те стъклоповдигачите на повечето коли са еднакви - момчето което ми го прави от тази фирма каза, че се използва и за коли от ВАГ групата и там е същото с тези пластмасарии...Износват се от дупките, пукат се и се чупят.И аз има резервен за задна лява врата -купих го ей така заедно с десния, за 10 или 12 лева.

Провери си дали жилото не се е разпацалосало, както и дали "каналите" на пластмасовото колело/ролка което събира/навива жилото не са се прецакали.

Тогава е добре да се купи и такава пластмасова ролка.За врата стъклодържач+ ролка излизаше от порядъка на 14-17 лева, а ако искаш и жило може да си поръчаш да ти изпратят.

Има поне 2 теми във форума - ползвайте фирмата посочена от Mury(за Лада), там частите са най-евтини.

Scrapera
30-05-2018, 01:42
Вярно е кофти, да караш 156, и да плюеш 159, навсякъде.
Ето го решението на падналото стъкло...Струва 15 камъка!
http://www.dbk-dimitrov.com/щипка-стъклоповдигач-alfa-romeo-159-sp-1205

dhtj
30-05-2018, 02:20
Ти 156 ли караш?:heavy_cry:

Mдаа. Кола на годината за 1998 година :)
А самата платформа под формата на 147 става отново кола на годината през 2002.

А за 159ката какво да кажем? Провал на годината? Или провал на десетилетието може би? Най-тежката кола в класа си за вечни времена. По-тежка от всички конкуренти. С проблемни мотори. С виещи кутии. С умряла динамика. С проблемна електроника. И като за финал - с падащи прозорци.
Осъзнайте се малко. Колата е красива. И толкова. Други достойнства няма. Тежък, невървящ варел с огромен разход и безкрайни проблеми. Хубаво е човек да е реалист, а не фанатик. ;)

Има много теми във форума. Тея факти не си ги измислям аз. Толкова много алфисти-специалисти, собственици на сервизи и т.н. са се изказали по темата. И Бобо и Мурджев и още много други. Прочетете и ще разберете.

Calm&Relax
30-05-2018, 10:14
Mдаа. Кола на годината за 1998 година :)
А самата платформа под формата на 147 става отново кола на годината през 2002.

А за 159ката какво да кажем? Провал на годината? Или провал на десетилетието може би? Най-тежката кола в класа си за вечни времена. По-тежка от всички конкуренти. С проблемни мотори. С виещи кутии. С умряла динамика. С проблемна електроника. И като за финал - с падащи прозорци.
Осъзнайте се малко. Колата е красива. И толкова. Други достойнства няма. Тежък, невървящ варел с огромен разход и безкрайни проблеми. Хубаво е човек да е реалист, а не фанатик. ;)

Има много теми във форума. Тея факти не си ги измислям аз. Толкова много алфисти-специалисти, собственици на сервизи и т.н. са се изказали по темата. И Бобо и Мурджев и още много други. Прочетете и ще разберете.Ама ти верно сравняваш тоя курник 156 със 159?!??.....БУХАХАХАХАХАХ. По работа съм карал 2. Налагаше се и по сервизи да ги карам. Да ти разправям ли или ти си знаеш. В тая кола не скърцаше и не се счупи само резервната гума. За купето това. Да започвам ли за "селеспийд" и twin Spark изобщо? Гледам във всяка тема за 159 се обаждаш компетентно. От позицията на собственик на 156 обаче, е най-меко казано смешно. Лошата слава на алфите като трошливи боклуци се дължи в голяма част на 156. Карал съм Рено в сервиз и са мрънкали за френските "шедьоври", докато със 156 направо ме връщаха и не искаха и да чуят да се захващат с нея. Окачването на 156 е правено от бавноразвиващи се 8 годишни италианчета, като занимание за рехабилитация. В подробности няма да влизам, не е мястото. Собствениците знаят за какво говоря. Ти май просто си хейтваш по 159, не знам защо ти обръщам внимание. Нещо за кисело грозде ми се върти в главата ;) Искаш ли чист бартер да направим? Точно съм сменил всичко първоначално. Ролки, ремъци, масла, филтри и накладки...и антифриза смених. Ще и направим тест където кажеш и за всеки шум, който чуеш ще ти давам 100 лв. Всичко това след вече 4000 км навъртяни от мен в България, до почти всяка област в страната, с окачването, с което дойде от Италия. Същото и за твоята 156, за всяко тропане и скърцане ми даваш 100 лв. Да видим накрая, кой ще си тръгне с повече пари ;)

alfa racer GTA
30-05-2018, 10:29
Ето го решението на падналото стъкло...Струва 15 камъка!


Ама като ги нямаш?!


Гледам във всяка тема за 159 се обаждаш компетентно. От позицията на собственик на 156 обаче, е най-меко казано смешно.

Ами като е "кисело гроздето" !?!

ecotronic
30-05-2018, 10:56
"Модел на годината" почти нищо не означава.
Да не би 166, като не е била модел на годината да е по-лоша от 156?

Питай онзи колега, дето сменя носачи на 10К, какво мисли за този приз.

Апропо - на 166 също съм сменял онази пластмасария заради която стъклото пада. И не само аз. Ама да вадим кардинални изводи от това, ми се види крайно несериозно.

Calm&Relax
30-05-2018, 11:08
Сменял съм пластмасови водачи на Ауди А4 Б6 и пасат 5.5 също.

Scrapera
30-05-2018, 12:05
Ако имаш 166 фейс 2.4 20в или 3.2 V6, можеш да пооплюеш, леко, 159.
Но ако имаш 156 спарк от 98-мо лето, можеш да пооомечтаеш за 159. :blah:

Calm&Relax
30-05-2018, 14:07
С проблемни мотори. С виещи кутии. С умряла динамика. С проблемна електроника.:big_bow_down: и това го казва собственик на 156 2.0 TS:rotfl: На тебе някаква динамика изобщо останала ли ти е от 155 кс. оригинално според италианските легенди? За тия 20 години успя ли да опазиш поне 120? Искаш ли да те преслушам с моя скромен 1.9 16V jtdm дизеляк с 330 кила отгоре и 5 кс. по-слаб на книга? И багажа даже няма да си сваля. Ако изобщо завършиш и не се е показало някое бутало да те види, може и разхода да сравним на леката бегачка срещу невървящия варел ;)
На бас, че на този dhtj тоя TS мъртвец му е първата кола, точи лиги по 159 и злобее навсякъде,където я види, щото е на около 20 и му е скъпа още, въпреки, че поевтиняха. Такива с лопата да ги ринеш във всеки форум. Менте рацери с 20 годишни таралясници, с ю-туб опит и 6.40 бюджет:puke:
Аман от клавиатурни "специалисти"

mirchozo
30-05-2018, 16:10
https://auto-restart.com/product_info.php/%D0%9F%D0%BB%D1%8A%D0%B7%D0%B3%D0%B0%D1%87-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D1%82%D1%8A%D0%BA%D0%BB%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-alfa-romeo-159-p-1021

Ето го държача. Надявам се няма да се сметне за реклама. Идеята е който му се занимава да си спести едни грешни пари, защото китайския вариант е ~75лв, магнети марели ~150лв, Валео ~300лв, това все цени без ел. мотора. Вчера поръчах, днес дойде, току що монтирах, всичко работи, пластмасата от която е направед държача изглежда добре, нито твърда като камък, нито мека, според мен е добра (времето ще покаже).

Пс Много е важно да не се опитвате да вдигате или сваляте стъклото от бутоните, в случай че "падне", защото жилата се оплитат и тогава работата отива на цял стъклодържач.

alfa racer GTA
30-05-2018, 16:33
Досега не знам някой да се оплакал от ел.мотора на прозорците.

"оплакванията" са от пластмасовия държач горе от снимките, от ролката чат пат, която "губи" каналите за навиване със времето поради износване и от металните многожилни въженца които се разплитат и късат.

За самостоятелна поправка трябва единствено кербовъчни клещи и клещи за рязане - с първите се кербова въженцето на съответната дължина, а с вторите се реже излишно дългото от въженцето.

mirchozo
05-06-2018, 11:25
Я да ви питам момци, възможно ли е при изключване на задните прозорци от конзолата на шофьора да се изключат и тези бутони които са на самата конзола ? Често когато се опитам да затворя някой от предните прозорци си навирам пръстите в бутоните на задните и ги отварям без да искам. Естествено нежелая да ми се показват някакви грешки на конзолата.

ecotronic
05-06-2018, 13:41
Я да ви питам момци, възможно ли е при изключване на задните прозорци от конзолата на шофьора да се изключат и тези бутони които са на самата конзола ? Често когато се опитам да затворя някой от предните прозорци си навирам пръстите в бутоните на задните и ги отварям без да искам. Естествено нежелая да ми се показват някакви грешки на конзолата.

Трябва да се преработи конзолата в шофьорската врата, като се добави реле с един нормално затворен контакт.

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/arx1528194776z.jpg

В момента червения и зеления участък от веригата имат връзка към шаси през пин А7. Трябва само зеления участък да остане свързан към А7 а веригата към шаси за червения да се прекара през нормално затворения контакт на релето. Бобината на релето ще се захрани през бутона за блокировката. Трябва обаче да се изясни, кое е активното положение на показания на схемата контакт за блокировката, защото от бумагите това не става ясно.

mirchozo
05-06-2018, 15:31
Разбрах те, тайно се надявах нещо софтуерно да се отметне ама като гледам схемата...

Аз си мисля че въпросния А7 ако го резна и го вържа към този който е на задните бутони ще прескоча интервенцията която ми препоръчваш. Въпроса е къде е модула и буксите с пиновете. Като краен вариант бих заменил 2та кабела и тогава предните ще се заключват от бутона, а задните ще останат активни, което пак ме устройва като вариант.

ecotronic
05-06-2018, 15:43
Това на схемата (вляво) са бутоните за задните стъкла от конзолата в шофьорската врата. За да спрат да работят, както искаш, трябва да им прекъснеш връзката към пин 7 с натискането на блокировката. Иначе всички бутони комутират шаси, което винаги го има, независимо от положението на блокировката.

mirchozo
05-06-2018, 16:51
Имаш ли цялата схема включваща и задните бутони? Интересува ме 17пин къде отива, захранва с - задните бутони или в модула ако има такъв изобщо.

ecotronic
05-06-2018, 17:11
Схемата за предните стъкла:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/jdv1528207382r.jpg

M066 е модула за стъклата в шофьорската врата
M067 е този в предна дясна врата.
H044 е конзолата в шофьорската врата
H050 e бутона в предна дясна врата


Схемата за задните стъкла:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/arx1528207442p.jpg

M063 е модула за задните стъкла в багажника
Н053 е бутона в задна лява врата.
H054 е този в задна дясна врата.

М001 e боди компютъра.

ecotronic
17-06-2018, 17:41
Стъклата не се вдигат от дистанционното и това ще го преправя, защото не ми харесва......

Речено, сторено :)

https://youtu.be/OjArMzEgFpU

undy
17-06-2018, 18:02
Речено, сторено :)

https://youtu.be/OjArMzEgFpU

Железен си, браво ;)

ecotronic
17-06-2018, 18:39
Цялата работа я върши едно допълнително контролерче, което се свързва с 4 проводника към модула за управление в шофьорската врата (с 3 към бялата и с 1 към синята букса).

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/arx1529249671j.jpg

Ето го и него:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/rgh1529249849g.jpg

Ако има отворени стъкла, те се вдигат винаги при заключване на колата. Т.е - не само при задържането на бутона за заключване.

Scrapera
17-06-2018, 18:46
А може ли да се направи така, че да не вдига стъклата автоматично при заключване на колата, а както е заводско при фейслифт-а, при задържане на бутона?

ecotronic
17-06-2018, 19:38
Принципно може, но това изисква намеса по боди компютъра и така решението чувствително се усложнява.

Лично за мен това е неоправдано.

Бобби
18-06-2018, 23:48
http://mikrondocev.com/

Случи и ти на 159ка обаче... :(

Ама и тея талянци са направили ебаси кенефа. Имам рено произведено 91г. с ел стъкла и още си работят без проблем. А 159ката на 10 години вече е приключила...
Ае да не плюем така по 159-та......и при мен 155 -та е на 26 години и работят стъклата.....дай да гледаме реално с годините и качеството при всички марки...защото реното от тия години на 159-та е пълен жмел...:)

Scrapera
20-06-2018, 20:47
Ти хубаво му отговори, ама той нимой да прочете, щото им БАН.

flipz
20-06-2018, 23:31
Хубаво е да работят прозорците, но ползвате ли задните ?
Не знам дали и предните се чупи този държач, сигурно е същият и "да".
Аз купих колата с един не работещ заден и "подпрян" т.е. са му завили една вида на гредата. (счупен държач се оказа като отворих кората) (има подробна схема за всичко в eLearn )
Аз завих още една и не смятам да ползвам задни прозорци (не мърда нито милиметър, много плътно и здраво стана :D :D ), много грозно решение, но принципно и предните рядко отварям, а какво остава за задни :)
И като е толкова пипкаво да се поправи ...
Мисля да изкл. задните машинки от буксите, докато не е паднало, работещото :D

lordliness
21-06-2018, 04:44
Хубаво е да работят прозорците, но ползвате ли задните ?
Не знам дали и предните се чупи този държач, сигурно е същият и "да".
Аз купих колата с един не работещ заден и "подпрян" т.е. са му завили една вида на гредата. (счупен държач се оказа като отворих кората) (има подробна схема за всичко в eLearn )
Аз завих още една и не смятам да ползвам задни прозорци (не мърда нито милиметър, много плътно и здраво стана :D :D ), много грозно решение, но принципно и предните рядко отварям, а какво остава за задни :)
И като е толкова пипкаво да се поправи ...
Мисля да изкл. задните машинки от буксите, докато не е паднало, работещото :D

Държача се сменя доста бързо и лесно и е евтин. И аз не ги свалям. Налага се само когато примерно минаваш граници и искат да разгледат по добре кой се намира отзад

undy
21-06-2018, 07:50
Точно и затова идват, според мен, проблемите-от не ползване. Периодично си ги цъкам всички прозорци нагоре-надолу поне един път в месеца. Като не се ползват, клеясват машинки, жила,запичат или се чупят копчета..... все пак влага от прозорците има. Хубаво е един механизъм да работи от време на време.

KroGh
21-06-2018, 09:03
Редовно лятото си ползвам комфорт модула и си свалям с дистанционното всички прозорци, да излезе жегата от колата, преди да вляза в нея. Климатик на малки разстояния почти не ползвам, обичам да карам в града на отворени прозорци, да усещам вятъра и да чувам двигателя :) Така, че да, редовно се ползват и 4-те прозореца . На ден може би по 7-8 пъти ги свалям/дигам и 4-те прозореца :rosso_spider:

flipz
21-06-2018, 09:25
Супер ... аз ако отворя, само преден ..
Шума не ми харесва и прахоляците :)
Имам и шибидах, но интересът ми към него е толкова голям, че дори не знам още как се отваря :)
Благодаря на колегата за линка с държачите, мисля да си поръчам 2 за резерва.
Тя и оригиналната пластмаса не е стока - съвсем очевидно .. тази прилича на нея :)
Не са ги направили от Al ...

---------- Post added at 09:25 ---------- Previous post was at 09:22 ----------


Точно и затова идват, според мен, проблемите-от не ползване. Периодично си ги цъкам всички прозорци нагоре-надолу поне един път в месеца. Като не се ползват, клеясват машинки, жила,запичат или се чупят копчета..... все пак влага от прозорците има. Хубаво е един механизъм да работи от време на време.

Баш си е от калпава изработка на държачите, ако бяха от алуминии нямаше да има тези проблеми.
Като отворих кората, няма никаква влага или следи .. няма ръждиво жило и тн.

undy
21-06-2018, 09:45
Точно като не се ползват често джамовете, започват да "затягат" и цялата сила от моторчето посредством въжето се прилага върху ролките и плъзгачите... И се чупят в един момент.
Защо 90% от проблемите са в задните прозорци?

Niki96
30-06-2018, 13:22
Ами при мен се ползват всичките .. сутрин возя “животни” към работата и нон стоп си играят с прозорците .. ту ги вдигат повече ту ги свалят ... и го пипнат копчето .. незнам .. мисля си че им харесва звука .. и в един момент първо моя замина .. след това задния ... възможно ли е и аз да имам комфорт модул .. като задържа заключването и отключването и всичките стъкла се вдигат или качват .. даже по едно време ми направи впечатление че ако използвам функцията “follow me” да си светя пред входа и до 2/3 минути се затварят сами ?! Аз пред блока умишлено ги оставям съвсем невидимо отворен заради жегите ...

Niki96
30-06-2018, 16:43
Една бърза питанка.. поръчах си механизмите .. обаче имам една питанка .. как се сглабя механизма към стъклото след като сваля машинката ...

alfa racer GTA
30-06-2018, 20:08
Има няколко теми, потърси ги.

Иначе самото стъкло се поставя в стъклодържача и вдигане се намества.Има си дупка самото стъкло в която се вкарва чопчето на стъклодържача.

Niki96
02-07-2018, 00:42
Ами справих се .. механизмите които поръчах имаха малка разлика в захващането .. а може би старите са сменявани веднъж .. на предното двете рамена които се хващат за ламарината на старите се държаха с къси болтове .. на самите рамена имаше заварени гайки .. на тази която аз купих (полски механизъм) рамената бяха с малки шпилки и ми се наложи да ходя до железарията да търся гайки м8 ... ама се оправих .. вече са здрави и работят даже затихнаха машинките .. обучението се получи сега и от дистанционното мога да ги вдигам и свалям ..

Verm1n
12-01-2019, 18:30
Имам колата от 3,4 дни и едно от нещата, които забравих да пробвам при покупката са задните прозорци. Появи се индикация на таблото днес, нямам идея дали днес са се скапали или са били развалени и от преди.
Към проблема:задните стъкла не работят, като едното даже пропада 1см. Няма значение дали натискам бутоните на шоф. врата или на задните врати не се чува нито цъкане, нито щракане, нито шум от моторчето, не са бушони, разменях предни-задни, няма промяна.
Сега се заравям в ръководството и форума, че ме е страх да свалям корите без да знам в това студено време, пък и не съм наястно много с принципа на работа на ел. стъклата.
Моторчетата, регулатори, жила, стъклоповдигачи, къде може да е проблема?

alfa racer GTA
12-01-2019, 20:17
Закрепи ги като за начало и не сваляй или вдигай.

Проблемът е че се чупят едни пластмасови държачи.Евтини са по 10-на лв единият.
Заедно с тях сменят и жила и ролки.
Трите заедно са по-малко от 20 лева на врата.На мен ми струваха около 18 лева.

Има ги в БУЛАВТО ЛАДА, магазинът им на центъра виж в Гугъл пиши "Булавто Лада", някъде между театър София и 27-ма поликлиника са имс и адреса и телефони.Можеш да ги поръчаш и по телефона да ти ги изпратят по куриер.

Има и готови чисто нови механизми:
https://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-ROMEO-159-05-11-SEDAN-ESTATE-REAR-WINDOW-REGULATOR-ELECTRIC-LEFT-71740124/182227213846?epid=1189107204&hash=item2a6d969e16:g:ai4AAOSw8fRbMPzi

За 50 лв мисля е добре .

Verm1n
12-01-2019, 22:41
Закрепи ги като за начало и не сваляй или вдигай.

Проблемът е че се чупят едни пластмасови държачи.Евтини са по 10-на лв единият.
Заедно с тях сменят и жила и ролки.
Трите заедно са по-малко от 20 лева на врата.На мен ми струваха около 18 лева.

Има ги в БУЛАВТО ЛАДА, магазинът им на центъра виж в Гугъл пиши "Булавто Лада", някъде между театър София и 27-ма поликлиника са имс и адреса и телефони.Можеш да ги поръчаш и по телефона да ти ги изпратят по куриер.

Това е че нито се вдигат, нито пускат, нищо не реагира.
Иначе ще ги взема тези работи, пък ще видим като сваля корите дали трябва нещо друго.
Мерси за насоките.

alfa racer GTA
12-01-2019, 23:28
От тях трябва да е.Амс ако купуваш тези от нета обърни внимание, че това от линка е за задна лява врата и трябва да намериш и за дясната.
А това пропадналото стъкло отсега ти казвам че е пластмасов държач.Можеш да купиш само него, но по принцип като се отваря е добре да се смени и жилото и ролката върху която се навива.От друга страна може да се поръчат след като се отвори и се види какво е за поправка така ще струва най- евтино.

Не е само при нашите така- такива държачи има и за Фолксваген, Ауди , БМВ ...

Niki96
13-01-2019, 03:37
От тях трябва да е.Амс ако купуваш тези от нета обърни внимание, че това от линка е за задна лява врата и трябва да намериш и за дясната.
А това пропадналото стъкло отсега ти казвам че е пластмасов държач.Можеш да купиш само него, но по принцип като се отваря е добре да се смени и жилото и ролката върху която се навива.От друга страна може да се поръчат след като се отвори и се види какво е за поправка така ще струва най- евтино.

Не е само при нашите така- такива държачи има и за Фолксваген, Ауди , БМВ ...

Много отдавна оправих проблемите колега , някакви полски механизми бяха , 83 лв предна лява )шофьорска) и 53 задна дясна .. като цяло преди това бяха сменяни имаше дребни разбории защото се връчах до железарията за М8 гайки .. защото на новия механизъм имаше точкова и шпилки и реално болтовете отпаднаха и се наложи да търся пък гайки .. проблеми няма освен че се свалят една идея по-бързо .. но предполагам защото сега на малинката й е по лесно да движи нов механизъм .. ще чакам и другите два да заминат и ще ги сменя .. отне ми не повече от 35 минути на стъкло .. разглабянето е лесно сглабямето е трудно и трябва втори човек да подведе стъклото и да го задържи докато го фиксираш на крачето над механизма но това е като цяло .. бях се вкарал във филма че ще е като при Мерцедеса 200лв машинката ...

ecotronic
13-01-2019, 10:27
Това е че нито се вдигат, нито пускат, нищо не реагира.
Иначе ще ги взема тези работи, пък ще видим като сваля корите дали трябва нещо друго.
Мерси за насоките.

Ако са счупени въпросните пластмасови джаджи, както предполага рацерът и както и аз мисля, че е бая вероятно, по-добре не продължавай да ги мъчиш без да си разглобил и видял, какъв е проблемът, защото така се оплитат жилата вътре в редукторите и може да се наложи и тях да ги ремонтираш/сменяш.

alfa racer GTA
13-01-2019, 11:39
Това което забравих да кажа е да си купиш и един прозрачен силикон за аквариум който издържа на -40 до +180 градуса, струва 5.60-8 лева .След като се поправят механизмите се минава с този силикон между двете метални части на вратата -външна и вътрешна, защото ако не ги минеш с този силикон при дъжд, автомоивка навалял сняг върху колата и последвалото му стопяване вътре в колата ще влиза вода и ще мокри мокета.Ще започнат да ти правят мизерии централата на Еърбега от влагата.Едно опаковка силикон стига за поне 3 коли да им се минат вратите.

От БУЛАВТО ЛАДА можеш да си поръчаш и жило и редуктор/ролка за жилото.Жилата са стоманени и с времето се прокъсват и това прокъсване наранява и пластмасовата ролка/редуктор върху която се навиват.

Поне аз бих сменявал и трите - пластмасов държач, ролка-редуктор и жило и след това знам че едно 8-10 или повече години в зависимост как си я стопанисваш няма да я мислиш и да имаш проблем с прозорците.

Niki96
14-01-2019, 21:27
Това което забравих да кажа е да си купиш и един прозрачен силикон за аквариум който издържа на -40 до +180 градуса, струва 5.60-8 лева .След като се поправят механизмите се минава с този силикон между двете метални части на вратата -външна и вътрешна, защото ако не ги минеш с този силикон при дъжд, автомоивка навалял сняг върху колата и последвалото му стопяване вътре в колата ще влиза вода и ще мокри мокета.Ще започнат да ти правят мизерии централата на Еърбега от влагата.Едно опаковка силикон стига за поне 3 коли да им се минат вратите.

От БУЛАВТО ЛАДА можеш да си поръчаш и жило и редуктор/ролка за жилото.Жилата са стоманени и с времето се прокъсват и това прокъсване наранява и пластмасовата ролка/редуктор върху която се навиват.

Поне аз бих сменявал и трите - пластмасов държач, ролка-редуктор и жило и след това знам че едно 8-10 или повече години в зависимост как си я стопанисваш няма да я мислиш и да имаш проблем с прозорците.
При мен колега беше друг проблема .. гумата отдолу беше сплескана и водата не можеше да се извежда през перфорираните части на металната част (ламарината) смених я и в момента вратата вече не задържа вода .. също подмених и гумените оплътнения на самата рамка на прозореца за всеки случай .. вече всичко е ток и жица .. пак от някъде елиза влага .. смених филтъра в жабката и близо седмица нямаше ядове но се започна .. не поти цялото стъкло а само в краищата по дъгата на чистачките ..
п.с да попитам понеже забелязах нещо не само при моята 159 а масово при всички .. някой забелязал ли е че самите чистачки са една идея под духалките на предното стъкло и правил ли е интервенции .. защото при мен ако е -15 и съм с 80км/ч чистачките замръзват .. ако ги оставя на най бавна степен парното успява да ги размрази докато не натисна отново отново педала .. доста е неприятно и предполагам още в завода не са го измислили ... в града няма ядове обаче

alfa racer GTA
15-01-2019, 05:40
За друга 159-ка е написаното горе.

Чистачките са си на много добро място - скрити са там под нивото на капака, да не събират както вода, така и сняг при движение.Някои 159-ки са и с подгрев за чистачките на самият прозорец.

А и колко дни в годината е -15 под нулата?


Със зимна течност за чистачките никога не съм имал проблем със замръзването на чистачките.

Има и спрейове за по 5-7 лева за размразяване- можеш да пръскаш превантивно чистачките с тях.

Ако има проблем при движение зимата си виж термостата дали загрява.При развален термостат температурата "играе", а зимата изобщо е трудно да загрее по магистрала и ниски температури.

Verm1n
16-01-2019, 13:30
Такаа, махнах корите и изненада, някой вече е бърникал там и прозорците са подпрени с летви, единия е пропаднал, защото летвата се е разместила. Едно оплетено жило също има, моторчетата работят, бяха изключени от буксите просто, бях взел жила и водачи, но механизма за който се закачат липсва и сега трябва да го търся...

dhtj
16-01-2019, 13:33
Въпроса е кой трябва да изяде боя с тая летва - италианските олигофрени-"инженери", които са сложили пластмаса която се разпада за 8-10 години или българските джамбази-дърводелци дето са сложили летвата? :D

mirchozo
16-01-2019, 13:58
https://auto-restart.com/product_info.php/%D0%9F%D0%BB%D1%8A%D0%B7%D0%B3%D0%B0%D1%87-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D1%82%D1%8A%D0%BA%D0%BB%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-alfa-romeo-159-p-1021

Аз си взех от тук пласмасовия държач. Доволен съм.
Ляв и десен са огледални, т.е. не са заменими.

Verm1n
16-01-2019, 14:17
https://auto-restart.com/product_info.php/%D0%9F%D0%BB%D1%8A%D0%B7%D0%B3%D0%B0%D1%87-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D1%82%D1%8A%D0%BA%D0%BB%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-alfa-romeo-159-p-1021

Аз си взех от тук пласмасовия държач. Доволен съм.
Ляв и десен са огледални, т.е. не са заменими.

Държачите съм ги взел, това на което се закрепят(желязната релса или каквото е там липсва).
Сега ще видя ако намеря втора ръка само това, което ми липсва, че един от olx ми вика 120лв. броя за механизма...:new_Eyecrazy::big_whoops: .... ако не едни нови китайчета за 40-50лв. броя и така, няма да им пълня джобовете на разни търгаши.

acho_
16-01-2019, 14:30
Такаа, махнах корите и изненада, някой вече е бърникал там и прозорците са подпрени с летви, единия е пропаднал, защото летвата се е разместила. Едно оплетено жило също има, моторчетата работят, бяха изключени от буксите просто, бях взел жила и водачи, но механизма за който се закачат липсва и сега трябва да го търся...

Ужас, от коя автокъща взе колата?

Verm1n
16-01-2019, 14:40
Ужас, от коя автокъща взе колата?

Не съм я взел от автокъща, а момчето от когото я взех всичко е давал на сервиз да правят, така че предполагам в някой такъв квартален сервиз са си оставили ръцете.

Добавих снимки какво липсва и в какво състояние бяха жилата на едната врата.

firedragon
16-01-2019, 16:04
Няма начин да не е знаел за тази цигания....

ivjordan
16-01-2019, 16:58
То в Смолян има два сервиза на кръст, а части - само с поръчка или ходене до Пловдив, така че този "ремонт" е по-скоро типичен...

Verm1n
16-01-2019, 18:58
То в Смолян има два сервиза на кръст, а части - само с поръчка или ходене до Пловдив, така че този "ремонт" е по-скоро типичен...

Дам, говорих с момчето, взел я е с неработещи прозорци и не се е занимавал да ги оправя, защото не ги е и ползвал,беше изненадан като разбра за летвите. Вярвам му за всичко, защото при огледа ми каза за неработещи неща, за които не бях забелязал, задавах му и въпроси на които знаех отговора и си беше честен. Пример: за парктроника му казали че не работи заради изгоряла крушка на втората задна светлина, даже на диагностика излизало това,нищо че няма такава, каза ми че копчето за отваряне на багажника от плафона не работи, то беше изключено от менюто просто, не знаеше къде е буксата за диагностика, едвам отвори капака и така.. Правя си изводи, че е нямал технически познания и желание като цяло, но не е случил и на майстори в Смолян..

ivjordan
16-01-2019, 23:23
Както го описваш, май си е същия, при когото я гледах преди година и половина.
Иначе, в Смолян едва ли има майстор, дето разбира от тия коли. Наистина има малко сервизи и правят дърти таралясници, какъвто е основния парк там. Голяма беднотия.
Дано няма и други изненади...

Doctora88
17-01-2019, 10:45
Аз си бях взел китайско механизъмче за предна дясна врата и беше ужасно...стържеше, беше по бавно от другото и полудявах. Взех втора употреба от един съсед, който имаше 159-ка за части и сега е перфектно, но да видим до кога, но китайските части или поне механизми и тн. според мен не е добра идея.

mirchozo
17-01-2019, 12:55
Ако намериш от 159 с ръчки, също можеш да ползваш водещата релса, стига жилата ти да са наред.

alfa racer GTA
17-01-2019, 13:06
Жилата/металните въженца са най-евтината и лека за приспособление част.Може да си намери отвсякъде.Дори да приспособи - от въженца за простор на дрехи например - има такива с прозрачен шнур около тях - дори и да има накъсване, то ще е във отвътре, а отвън ще е найлоновата обвивка.И не са скъпи - 1.5 -3.50 лв за 3-4 метра или 6 метра.

След като си е купил държачи остава само ролките - със времето водачите за въженцето на ролките се слягат/шрецакват от натягането и "каналите" им се губят и започват да "преливат" един в друг и да се накъсват.

Единствено трябва да съобрази и нагоди дължината им според оригиналните такива и да ги кербова накрая


След като стигнал дотук съм оптимист - ще се справи.

Пожелавам му успех.

Verm1n
17-01-2019, 15:16
Пуснах две обяви в групите в фейсбук, едната не я одобриха, на другата никой не писа. Съответно писах на всички от олх, чух цени от 60 до 120лв. за брой...Директно поръчах китайчета от аутодок, кога ще пристигнат никой не знае. За двете релси дали си струва да дам 100лв., по-скоро не, но тея летви ще ми бъркат в здравето като знам.
П.П. Викам айде да се възползвам от хубавото време, да си оправя парктроника, поръчах датчик втора ръка от колега, свалих бронята, слагам датчика и пак дърво(този път само преносно), не работи и той, сменях местата, еми развален е. Каръшка работа, отзад колата е в насипно състояние, нито да я сглобя, нито да я оставя така..:wallbash:

ecotronic
17-01-2019, 15:22
На твое място щях да върна летвите и да изчакам сгода за да си намеря читави шини на разумна цена. Предполагам не е ударил тъпанът точно в това време да отваряш задните стъкла.

alfa racer GTA
17-01-2019, 16:18
Ама да, ама не е лято.Зима е.

Вали дъжд, сняг, студено е навън ...

И аз съм бил в това положение, макар и месец.

Не зная защо се навиваш на втора употреба електронни части.Купувай нови.Ако само нещо като проста метална шина разбирам.Ама за съжаление от моите проучвания за авточасти, втората употреба автоджамбазите ги продават по-скъпо отколкото са нови в магазина.



Вече започвам да ти съчувствам ...

Търсих моята поръчка, за паркинг сензор поне работи, ама нещо скапаният Ebay не дава да видиш за повече от 3 години назад поръчките, та да дам линк към търговеца и сензора който купих от него.

Verm1n
17-01-2019, 16:18
На твое място щях да върна летвите и да изчакам сгода за да си намеря читави шини на разумна цена. Предполагам не е ударил тъпанът точно в това време да отваряш задните стъкла.

Летвите си стоят, едното стъкло пропадаше, затова нямаше как, искаше ми се просто да не се налага сглабяне и разглабяне по няколко пъти,но няма как.
Пластмаси са, всяко разглабяне крие риск да счупиш нещо.

Verm1n
01-02-2019, 16:52
Аз съм до тук в тази тази тема,благодаря за насоките от всеки.
Голяма борба беше, основно да нахлузя стъклото в водача, но вече съм с работещи задни стъкла.
Цялото удоволствие ми струваше около 90лв всичко, от едната страна намерих само шината, за другата взех със счупен водач и си ги рециклирах. Може да не ги ползвам никога, но поне знам че работят..
Корите ги свалям и слагам за норматив вече.

nikotm
09-10-2019, 21:33
Здравейте колеги. Да използвам темата на колегата за един въпрос. Дава ми грешка заден ляв прозорец: датчик притискане на прозорец. Грешката е постоянна и не се трие. Или датчика е заминал или нещо се е скапало по инсталацията на вратата. Прозореца се сваля нормално, но се вдига на пресакулки. Та на въпроса: какво представлява този датчик и подлежи ли на ремонт. И лесно ли се стига до него. Благодаря!

пс. Пробвах с търсачката на форума, но нищо не излезе. Ако някой изнамери нещо ще съм му благодарен.

ecotronic
09-10-2019, 21:38
Датчикът представлява една лента, която е поместена във вътрешното уплътнение на стъклото. Като свалиш кората, ще видиш конектора му в предния долен край на уплътнението. Виж първо състоянието на конектора, щото поведението на стъклото е същото, като при откачен датчик.

KroGh
09-10-2019, 21:59
Здравейте колеги. Да използвам темата на колегата за един въпрос. Дава ми грешка заден ляв прозорец: датчик притискане на прозорец. Грешката е постоянна и не се трие. Или датчика е заминал или нещо се е скапало по инсталацията на вратата. Прозореца се сваля нормално, но се вдига на пресакулки. Та на въпроса: какво представлява този датчик и подлежи ли на ремонт. И лесно ли се стига до него. Благодаря!

пс. Пробвах с търсачката на форума, но нищо не излезе. Ако някой изнамери нещо ще съм му благодарен.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?45754-%CF%EE%E4%F0%EE%E1%ED%EE%F1%F2%E8-%EE%EA%EE%EB%EE-%F0%E0%E7%ED%E8-%F0%E5%EC%EE%ED%F2%E8-%ED%E0-159&p=1567687&viewfull=1#post1567687

nikotm
09-10-2019, 23:28
Датчикът представлява една лента, която е поместена във вътрешното уплътнение на стъклото. Като свалиш кората, ще видиш конектора му в предния долен край на уплътнението. Виж първо състоянието на конектора, щото поведението на стъклото е същото, като при откачен датчик.


http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?45754-%CF%EE%E4%F0%EE%E1%ED%EE%F1%F2%E8-%EE%EA%EE%EB%EE-%F0%E0%E7%ED%E8-%F0%E5%EC%EE%ED%F2%E8-%ED%E0-159&p=1567687&viewfull=1#post1567687

Благодаря много и на двамата.:cheers::cheers::cheers: В Събота ще се позанимая с вратата.

nikotm
19-10-2019, 21:04
Разминах се без разглобяване. Почистване на буксата на вратата и проблема вече седмица го няма.

ecotronic
27-10-2019, 17:35
Задно ляво стъкло, от известно време, започна да работи, според подредбата на звездите :) Накрая взе да издава сърцераздирателни звуци и съвсем умря.

Установих, че в редуктора, вместо грес, има някаква кафява гняс, приличаща на стрита керемида:

https://i.ibb.co/sPTPYdP/1.jpg

Благодарение на Scraper - а, се сдобих с изправна машинка и сега всичко отново е "ток и жица"

:respect:

flipz
06-07-2020, 22:08
Днес си поръчах държачи за задните прозорци.
От едната страна ми е с трупче от както съм я купил .. само го фиксирах да не може да пада :)
Та исках нещо друго да спомена по повод прозорците ..

Шофирането с отворен прозорец е крайно опасно ...
Един познат (медицинско лице) си карал Мерцедеса с отворен прозорец.
Получи възпаление на лицев нерв и лицето му се изкриви - много.
Имам информация за жена, която я е сполетяло същото, красива .. едвам говори.
Не се шофира с отворени прозорци ! (неврит на лицевия нерв)

ecotronic
06-07-2020, 22:15
10 г. карах Самара с 4 зонов климатроник, пък нищо ми няма. Или поне аз така си мисля :tooth:

Ама сега населението се е изнежило :)

acho_
06-07-2020, 22:20
Като каза Лада, предполагам е бил с аналогови врътки на управлението? :)
И аз съм чувал за такива случаи с изстиване на лицев нерв, но според мен някои хора са по-предразположени, и не е просто от излагане на студено (както много хора грешно си мислят, че се хваща настинка например).

flipz
06-07-2020, 22:34
Хубаво си мислите, но не сте квалифицирани да мислите по този въпрос, защото нямате медицинските познания.
След като в научната литература го пише и това е доказано опитно ...
И този наш познат е карал така, сигурно 30 години, но ... един път става.

acho_
06-07-2020, 22:37
Като си чел медицинската литература сподели, защо все с рогата напред? :roll:

flipz
06-07-2020, 23:03
Като си чел медицинската литература сподели, защо все с рогата напред? :roll:
Нищо рогато няма, аргументирам се с това че не сме квалифицирани и поради тази причина би следвало да се учим от професионалистите. (заради това което се случи на този човек)
Защо трябва да даваме твърдения, че учените са някакви глупаци и да ги подценяваме?
Хубаво, някой си карал ладата не му се е случило - никога не е късно на никого не го пожелавам.

Scrapera
07-07-2020, 19:55
Първо: не сте квалифицирани
После: не сме квалифицирани
Поооследно?
:priest:

nicks1
08-07-2020, 22:29
Днес ми се случи нещо странно. Сутринта паркирах пред работата, а след обяд като си тръгвах и четирите стъкла бяха свалени наполовина. Проблем с модула?

acho_
08-07-2020, 23:55
Ако ключът ти е бил в джоба, а колата в обхват, може да си го натиснал погрешка?

Verm1n
09-07-2020, 09:02
При мен няколко пъти ми се отваряше сам шибедаха, беше зимата и имах късмет че случих на дни в които не е валяло. Няма как да е било от ключа при мен, защото щяха и прозорците да са отворени. Така и не разбрах какво го е причинило.

undy
09-07-2020, 09:25
На братовчеда 59ката правеше подобен номер. При дъжд си сваляше всички прозорци. Имаше доста неприятни сутрини. Знам че доста време отне на сервиза за откриване на проблема и в крайна сметка, по неговите думи, смениха голяма част окабеляване и модул/и.
Така и не разбрах къде точно е бил проблема.
Продаде я отдавна и не вярвам да знае в детайли какво се е случвало.

ecotronic
09-07-2020, 10:28
Днес ми се случи нещо странно. Сутринта паркирах пред работата, а след обяд като си тръгвах и четирите стъкла бяха свалени наполовина. Проблем с модула?

Вратите бяха ли заключени, когато намери стъклата отворени? Стъклата ти могат ли да се вдигат със задържане на бутона за заключване?

nicks1
09-07-2020, 15:16
Вратите бяха заключени. Колата я имам от 2 седмици и не съм пробвал дали се вдигат със задържане на бутона. Ще пробвам днес.

talaz
27-08-2022, 15:37
Колеги, някой можели да ми помогне свалих стъклоповдигача на предната пасажерска врата защото едно от жилата се беше прокъсало и сега се затруднявам с поставянето на новите жила във водачите и ролката.Каква е правилната последователност за монтирането им? Търсих тук подобна тема но не намерих?

alfa racer GTA
27-08-2022, 23:35
Поне 3 теми има със снимки:
https://www.youtube.com/watch?v=hG4xdbdMIwU

Не си търсил.

talaz
28-08-2022, 00:25
Само за задните прозорци има за предните не намирам снимки интересуваме как и колко се натягат жилата в централната реолка-редуктор?
Когато сложа краищата с пъпките в ролката срещуположно ( едната пъпка отгоре едната отдолу) и ги навия по ок 2 навивки има само две положения едното положение е, че ми се струват прекалено хлабави (пружинките не са под напрежение) а другото е когато ги навия малко повече става невъзможно пружинките да застанат в двата края на пластмасовата плочка на ролката каточели жилата са по къси? И не знам как и колко да ги натегна.

alfa racer GTA
28-08-2022, 12:48
При мен точно задно правиха и то пред мен, но нямам точен спомен - преди 5 години беше.
Мисля, че се обираше луфта.
Отделно при теб зависи как е - при мен по старото жило отрезоха дължината на новото жило, кернираха "пъпките" към въжето, пробваха и стана.

При теб си купил цял нов механизъм или сам си си правил жилото?

Ако е ново жило и ти си ремонтираш трябва и сам да си го напаснеш по дължината на старото жило.

Ако е купен цял нов механизъм - така както казваш има само едно разумно положение - пружинките не са под напрежение(достатъчно натегнати). Би трябвало да е правилния вариант. Да са натегнати не е много добре - те са да обират напрежението по цялата система при тръгване и спиране на стъклото.
Отделно в държача там където влиза жилото си има една парче плат с дупка по средата, което и то играе подобна роля на омекотител межди стъкло и пластмаса/държач в които лежи стъклото при спиране в най-долно/горно положение.

Просто не трябва да има големи луфтове, а да са обрани без да са силно опънати.


Най-важното е да не се опитваш със сила да вмъкнеш прозореца в механизма/държача, за да не счупиш прозорец или държач.

Слагаш прозореца в държача, натискаш леко да влезе докъде стигне и го оставяш - след това когато си закачил металната планка( от вътрешната страна на която са закачени механизмите) за врата вдигаш максимално нагоре и чопчето/пъпката на пластмасовия държач си влиза в дупката на стъклото и се чува щракване когато се намести. Ако пробваш да вкараш "на ръка" със сила пъпката/издатината на пластмасовия държач в дупката на прозореца може да счупиш нещо.

Важното е да вдигнеш прозореца догоре за да влезе издатината, защото след това надолу точно тази издатина дръпва първоначално стъклото от позицията му - след това и инерцията и гравитацията помагат.

Трябва да имаш под ръка и силикон (по принцип неутрален да не е киселинен за да не влияе на метала) и да уплътниш с него металната планка по краищата при затваряне, за да не ти тече вода като вали, като се топи сняг по колата и когато си на автомивка.

https://www.youtube.com/watch?v=NwY0Pl60T-0&t=8s

https://www.youtube.com/watch?v=EizzBkWSpgo



Добре е преди монтиране не механизма да пръснеш чиста тефлонова или чиста силиконова смазка по каналите където се движи механизма - държача и върху пластмасовите ролки.

При мен сменихме и ролката, тъй като с времето "каналите" за равномерно навиване на жилата бяха почти заличени и поради това навиването не беше съвсем равномерно и тогава започват и проблемите.

Успех.

talaz
28-08-2022, 13:34
Не съм стигнал да монтирам механизма във вратата сега се чудя как да натегна жилата в ролката....
Купил съм ремонтен комплект от "Булавто лада" за предна врата жилата са 3бр. и са точният размер измерих ги спрямо оригиналните с перфектни пъпки и дължината име точна с оригиналните има и ролка -редуктор,която е 1:1 с оригиналната и 2бр. пружинки всичко е точен размер. Махнах старите жила защото едното се беше разплело и наредих всичко по абсолютно същият начин ( преди това направих 100 снимки) за да не объркам нещо. Но не мога да натегна жилата в ролката редуктор ,няма никъде нещо с което да обера луфта.
Ето това се получава но пружените172743172744172745 ми се виждат прекалено хлабави?

alfa racer GTA
28-08-2022, 14:27
И на моята врата я правиха точно в Булавто магазина им на центъра, до коя поликлиника беше и имаше и театър наблизо. Вече 5 години и 2-3 месеца няма проблем.

Слагай и не се притеснявай - след като те са ги правили, не трябва да има какъвто и да е проблем.
Не ги пипай - каквото са направили това монтирай.

Но започни от задни врати - те са по-лесни.

Най-трудна е предната врата на шофьора.В нея имаше и някакъв сензор, внимавай с него. И в задните може да е имало, но не съм забелязал.

Отдели си 1 ден, ако ти е за първи път. Ако започнеш по-рано --> 7.30-8'00 часа можеш и да приключиш до 11-12 часа на обяд.

След първия монтиран механизъм проблемът ти ще е основно с предните врати и вратата на шофьора - там заради огледалото и сензори ще ти е по-трудно . стойките на огледалата малко пречат да се напасне обратно кората която се поставя накрая.

Ама като сложиш 2 задни механизма и кори, с предните ще ти е само малко по-криво.

Не се колебай, но започни сутрин, когато не е топло. Или в ден когато не е топло.

Ще ги сложиш без проблем.

И не забравяй силикона защото идва есента и зимата. И да е термоустойчив до поне 120-180 градуса и неутрален.
Термоустойчив, за да не се свива лятото когато я оставиш някъде на слънце, особено по морето.

talaz
28-08-2022, 15:34
И на моята врата я правиха точно в Булавто магазина им на центъра, до коя поликлиника беше и имаше и театър наблизо. Вече 5 години и 2-3 месеца няма проблем.

Слагай и не се притеснявай - след като те са ги правили, не трябва да има какъвто и да е проблем.
Не ги пипай - каквото са направили това монтирай.

Но започни от задни врати - те са по-лесни.

Най-трудна е предната врата на шофьора.В нея имаше и някакъв сензор, внимавай с него. И в задните може да е имало, но не съм забелязал.

Отдели си 1 ден, ако ти е за първи път. Ако започнеш по-рано --> 7.30-8'00 часа можеш и да приключиш до 11-12 часа на обяд.

След първия монтиран механизъм проблемът ти ще е основно с предните врати и вратата на шофьора - там заради огледалото и сензори ще ти е по-трудно . стойките на огледалата малко пречат да се напасне обратно кората която се поставя накрая.

Ама като сложиш 2 задни механизма и кори, с предните ще ти е само малко по-криво.

Не се колебай, но започни сутрин, когато не е топло. Или в ден когато не е топло.

Ще ги сложиш без проблем.

И не забравяй силикона защото идва есента и зимата. И да е термоустойчив до поне 120-180 градуса и неутрален.
Термоустойчив, за да не се свива лятото когато я оставиш някъде на слънце, особено по морето.

Не разбирам защо да правя вратите които си работят? Само предната дясна ( пасажерска ) врата има проблем. Защо да започвам от задните след като си работят добре ,освен това съм взел жила и ролка само за разваленият механизъм. Булавто само ми изпратиха жилата и ролката и сега трябва аз да сглобявам но не ми се вижда нормално жилата да са толкова хлабави както се вижда на снимките, а по стегнати не могат да станат? Няма нищо за обиране на луфта ако ги монтирам така на вратата съм сигурен че ще се разкачат при монтажа и после всичко на ново трябва да развивам и монтирам. Просто както се вижда на снимките пружените не са натегнати в края на плочката в която лежи ролката,а ако направя още една врътка на ролката става токова стегнато, че пружините е невъзможно да си дойдат по местата?

alfa racer GTA
29-08-2022, 00:03
От толкова много снимки останах с погрешното впечатление, че ще правиш всички врати.

Според мен са добре. Мисля че самият механизъм сами си обира луфтовете и се саморегулира в определени малки граници.

Приготви за демонтажа клещи резачки - има нитове които се режат, за да се освободи панела и няма друг начин.
След това можеш да сложиш на тяхно място болтове с бурми.Така по-лесно ще бъдат ревизирани ако се наложи.

ecotronic
29-08-2022, 10:05
Едва ли ще можеш да промениш дължината на жилата. По-скоро трябва да монтираш кожусите им правилно и всичко ще си дойде на мястото. Ориентирай се по скицата:

https://i.ibb.co/mvVwTVh/fw.jpg

https://www.motortecnoautodemolizione.it/wp-content/uploads/2016/12/MOTORTECNO-ALZAVETRO-ALFA-ROMEO-159-SINISTRO-SX-PANNELLO-CREMAGLIERA-2.jpg

3 клипа по въпроса. Не са много добри, но все е нещо.

https://www.youtube.com/watch?v=efatapgHQg4

https://www.youtube.com/watch?v=SF4UNLwtxwo

https://www.youtube.com/watch?v=fErdoNks3o4





Рацер, оценявам желанието ти да помогнеш, но, когато не вникваш в конкретния проблем, дългите фермани, само внасят допълнително объркване.

ecotronic
29-08-2022, 10:59
Обърни внимание и на това, как са закачени жилата към стъклоповдигачите. Доколкото виждам, трябва да се кръстосват - жилото, което идва отгоре, трабва да е закачено на долното гнездо и обратно.

https://i.ibb.co/sHJSLn7/fw1.jpg

talaz
29-08-2022, 15:32
Проблем е решен,Значи оказа се, че тези маймуни от "Булавто лада" са ми пратили жило с по дълга "броня" или "кожух" различните майстори го наричат и така и така. Самите жила аз като ги взех и преди да ги монтирам ги мерих и трите на дължина и виждам ,че са точни като размер но не се сещам да измеря и бронята на жилото А то се оказа, че едното- най дългото от трите е с по дълга броня и така всъщност идва по късо и е невъзможно да се законтри и пружините да са под напрежение както трябва да бъде. Затова сложихме старото оригиналното и всичко заспа сега цялата система е опъната като струните на китара.

П.П.
Човека който ме "светна" за кожуха на жилото и се занимава от мн. години с ел. стъкла ме посъветва да не смазвам жилата и ролката с нищо защото влиза прах и става "шлайф паста"

dhtj
30-08-2022, 09:09
Хубавите брони имат тефлон вътре и не им трябва смазка.

alfa racer GTA
30-08-2022, 12:36
Има чиста чиста тефлонова смазка на спрей.Само тефлонов прах.
Има и тефлон + нормална смазка.

Чистата тефлонова смазка се полза за изцяло пластмасови детайли, които имат някакво триене, или за пластмасови+ метални.
Например пръскат тефлон на релсите по които вървят/се движат пердетата/завесите. Също така може да се пръска на ограничителите на вратите - и втулките на пружини и водачът в който опират са от пластмаса.Няма как да "хване" или задържи прах, защото чистия тефлон не е течна смазка каквато обикновено ползваме за метал, а сух тефлонов прах/пелел - чист тефлон.

Пък и те оригинално водачите на вратите идват с бяла грес, която си е твърда и устойчива до някакви граници на температури и лятото си стои твърда и не се размеква.

П.П.

И за какво в случая му е на накрайника на жилото тефлон?
Предназначението му е да обхваща жилото и да го стяга, като самият накрайник се поставя в дупката/жлеба, за да няма жилото съприкосновение с мястото на което е монтирано и да издържи по-дълго.

В конкретния случай няма никакъв смисъл от тефлон вътре в дупката на накрайника.

Има жила на които накрайника се ползва точно като броня и жилото преминава през него и веднага след накрайника има няколко милиметра жило и метално топче накрая, което служи за "закотвяне" в мястото на захващане на жилото. Върху и вътре в такъв накрайник има смисъл, но той служи като повече като броня, а за да захваща жилото за нещо.