PDA

View Full Version : Въздушен филтър с подобрена пропускливост



marin_mv
12-06-2018, 17:23
Не можах да открия подобна тема или намирам мнения са от доста време и доста разнопосочни. Интересно ми е мнението Ви за въздушните филтри с подобрена пропускливост (така известните спортни филтри) Имам предвид филтрите с формата на стоковия филтър на производители като K&N или JR , не безименни китайските конусни за по 5-10лв от „тунинг“ сайтовете. Конкретно има ли смисъл, полза или вреда от използването на такъв на ремапнат дизелов двигател.
По нашенските форуми, както с всичко останало, мненията са от оссанна до разпни го, като повечето отрицателни мнения са свързани или с опит с въпросните китайски украски или базирани на градски легенди, без личен опит. Положителните тук таме граничат с фантазии що се отнася до вдигнати конски сили, намален разход и т.н.
В чуждите форуми преобладава положителните мнения и като цяло препоръчват на турбо двигател, особенно дизел, със софтуерни или хардуерни подобрения да се ползва такъв филтър. Разни дино тестове в YouTube показват минимално покачване на мощноста при един и същи автомобил със стоков и K&N фитър, като колкото по висока е стоковата мощност, толкова ефекта е по осезаем.
На база на това което четох и гледах, оставам с впечатлението, че ефекта ще е по скоро положителен, най-вече свързан с малко по отзивчив двигател при ускорение, намаляне на пушека(ако има такъв) при ускорение и екологичния фактор, че няма да се изхвърлят през 10-15,000км едни хартиени филтри, които до колкото знам поне у нас не се рециклират. А K&N дават доста сериозен пробег с един филтър при правилна поддръжка. Минусите които виждам са – нуждата от често пране и смазване на филтъра при нашите запрашени пътища и улици ( на 6-7 000км) и риска от зацапване или тотална щета на дебитомера от прекомерно омасляване на филтъра след пране.
Аз лично се замислих на тази тема, заради това, че в летните горещини, осбенно по напечените магистрали, колата се усеща по мудна заради липсата на свеж въздух и ми се иска малко да облекча дишането и :-)

dhtj
12-06-2018, 17:47
Всичко зависи от конкретния филтър и модел автомобил. Няма универсален отговор "за" или "против" .

При 159 не знам как е, но ако филтъра за 2.4 и 1.9 е еднакъв, а ти караш 1.9, изобщо няма защо да се замисляш за спортни филтри.

Щом са го сметнали да е достатъчен за 2.4, значи 1.9 ще използва само част от пропусквателната му способност и няма да има файда от "спортен филтър" .

Друг е въпроса че има и много различни марки и модели "стандартни" филтри" За 156 съм виждал и такива през които можеш да четеш вестник, както и такива плътни като родопско одеало. :D

А проблемите ти в жегата не са от филтъра, а от самата температура. Топлия въздух е по-малко плътен от студения.

marin_mv
12-06-2018, 18:04
Всичко зависи от конкретния филтър и модел автомобил. Няма универсален отговор "за" или "против" .

При 159 не знам как е, но ако филтъра за 2.4 и 1.9 е еднакъв, а ти караш 1.9, изобщо няма защо да се замисляш за спортни филтри.

Щом са го сметнали да е достатъчен за 2.4, значи 1.9 ще използва само част от пропусквателната му способност и няма да има файда от "спортен филтър" .

Друг е въпроса че има и много различни марки и модели "стандартни" филтри" За 156 съм виждал и такива през които можеш да четеш вестник, както и такива плътни като родопско одеало. :D

А проблемите ти в жегата не са от филтъра, а от самата температура. Топлия въздух е по-малко плътен от студения.

Да, това е другия момент, виждал съм филтри на един и същи производител които поне визулано изглеждат от материал с различна плътност, в зависимост в кой край на света е правена конкретната партида. Отделно, качеството на хартиения филтър зависи в не малка степен и начина по който е съхраняван.
Така или иначе, след като съм карал по по-екстремни пътища - до плажове и т.н., проверявам филтъра, изтупвам го и преценям на око - има още живот в него или за смяна е. А текстилния така и така си го свалил, переш, мажеш и е като нов - поне според легендата ... :-)

undy
12-06-2018, 20:59
Когато купих 147цата, тя си беше с KN филтър. Свалих го и беше прашясал доста, купих си кит за поддръжка, почистих го, измих, смазах и колата тръгна по-леко и вървеше доста прилично. След това като взех 59ката,директно си купих нов KN и го боцнах. Голяма разлика с хартиения(който беше почти нов) няма, но има една лекота-може и да е само в главата ми... И си пазя хартиения, при сваляне за пране на спортния да има какво да сложа за ден-два докато изсъхне другия. Доста съм чел по форуми, сайтове, клипове и т.н.,в крайна сметка съм преценил, че за мен ще е по-добре и изгодно.

alfa racer GTA
12-06-2018, 21:04
Според мен не си вкарвай автогол.

Има в нета.Чел съм има и във форума - увеличава разхода поне по отзивите във форума.

Отделно този спортен филтър е с по-голям дебит на въздух, но това е за сметка на размера на филтрираните частици.Пропуска по-голям диаметър частици.

Въздушният филтър е предназначен да очиства въздуха от твърди частици, каквото пропусне той минава през турбото което го нагнетява и от там в двигателя.

Сам си помисли дали по-големи частици прах, пясък и т.н. ще се отразят "здравословно" на турбото и дали няма да съкратят преждевременно животът му.

Като отидат в двигателя там ги улавя маслото и ги закарва до масления филтър който ги улавя.

Колкото повече въздушния филтър пропусне такива твърди частици, толкова повече и по-запушен/натоварен с очистка и мръсотия ще е масленият филтър който ще трябва да ги "вади" от маслото на двигателя, което пък ще ги вади от двигателя...

Тази система на пречистван е като скачени съдове с вода - това което не го свърши единият филтър се трупа като работа на пречистване на другият филтър.

Има професионални синтетични филтри които са да кажем двустепенни-първата степен улавя по едрите частици, а втората по -фините частици и може и да станат*за 159-ка) и за които съм чел, но цените за хубавите такива започват от 108 долара и нагоре стигат до близо 450-500 долара.

Да кажем че за алфа ще намериш на 170-190 щатски долара?
продават и препарати за почистването им.

Тези филтри в щатско говоря защото там са маниаци на тема гонки, драг рейсинги, гонки на 1/4 миля и т.н.



Аз лично се замислих на тази тема, заради това, че в летните горещини, осбенно по напечените магистрали, колата се усеща по мудна заради липсата на свеж въздух и ми се иска малко да облекча дишането и :-)

Започни да сипваш ECTO дизел от Лукоил когато си в България, но за да усетиш ефекта трябва когато си сипвал друг дизел преди това да са останали не повече от 10-на литра в резервоара, иначе при повече обикновен дизел повече от 10-на литра ефекта на ECTO дизела не е толкова осезателен.

То в интерес на истината не е оферта и само ECTO да сипваш или друг премиум)дори и да ги редуваш различни премиуми), защото повечето изглежда като добавка слагат такава с немалко количество в съдържанието й керосин, който пък увеличава температурата на горене в двигателя и това се отразява най-вече на топлата част на турбото от по-нажежените изгорели газове...

А като сипваш ECTO дизел, преди това паркирай и си купи нещо дребно от бензиностанцията, и искай касова бележка - ако касовата бележка е на ЛУКОИЛ АД или ЕООД, мисля бензиностанциите има бяха на ЕООД то това е бензиностанция на Лукоил, ако в касовата бележка пише друго име, то тази бензиностанция е на франчайз и не е сигурно дали качеството на горивото е постоянно .

Аз бях чел отзиви на потребители за това различие, но веднъж реших да сипя 29-на литра от бензиностанция която знаех че е франчайз и двигателя започна да работи по-шумно и да набира по-мудно.След това досипах от тази която е собственост на Лукоил ЕООД. Лукоил дистрибуция" ЕООД или нещо подобно бяха автентичните Лукоилски бензиностанции.Франчайза една част правят шмекерии и смесват боклук с дизел от Лукоил, за да печелят повече ...

Аз сипвам обикновен дизел с добавка на бардал -BDC и то основно за да предотвратя поява на бактерии в резервоара.

На есен ако поръчвам за мен си от Равенол и имам повече излишни пари може да поръчам добавка за дизела от тях - около 16 лева за 40 литра гориво, пишат че повишава цетановото число.Може и да се сложат на 70 литра една опаковка, но пишат, че за оптимален резултат една опаковка(400мл) на 40 литра гориво.

dhtj
12-06-2018, 21:14
За да се избегнат такива спорни усещания на "гъзомер" и плацебо ефекти, може да се използва диагностичния интерфейс (МЕС).

Там може да се гледат показанията на дебитомера.
Аз съм си правил опити:
1. със стар мръсен филтър,
2. със стар и изтръскан/продухан с компресора филтър,
3. с чисто нов (хартиен) филтър и
4. без филтър.

Резултатите са, че между нов филтър и без филтър няма разлика. И в двата варианта дебитомера достига максималните си стойности , дадени от производителя (408кг/ч въздух). Тоест, филтъра има достатъчна пропускливост и не ограничава нищо. Което е логично, с оглед на това че същия филтър се използва и на 2.5 V6 и 2.4jtd, които консумират много повече въздух от моя мотор, който е 2.0.

Със замърсен филтър показанията на дебитомера бяха с 1/4 по-ниски от максималните (~300кг/ч въздух).
Продухването и изтупването на стария филтър оправя донякъде нещата, но не става като нов. (380кг/ч въздух от 408кг/ч възможни).

undy
12-06-2018, 21:15
Мнения хиляди, аз до моето заключение стигнах, след подробно разучаване на въпроса, вредно ли е и до колко. Точно американците най-много хвалят KN филтрите. Големия минус е да не се предозира с омасляването, защото ще се полепи масло по дебитомера. Иначе повече са му предимствата. Имаше много интересно видео, в което беше илюстрирано как се случват нещата със завихрянето и пропускането на въздушния поток в различните места на филтъра... и още доста интересни факти. Мисля, че беше в официалната страница на KN.

Scrapera
12-06-2018, 22:30
Като отидат в двигателя там ги улавя маслото и ги закарва до масления филтър който ги улавя.

Колкото повече въздушния филтър пропусне такива твърди частици, толкова повече и по-запушен/натоварен с очистка и мръсотия ще е масленият филтър който ще трябва да ги "вади" от маслото на двигателя, което пък ще ги вади от двигателя...


Ти сериозно ли мислиш, че въздухът, и мръсотията, които постъпват в двигателя отиват....в картера при маслото, та да стигнат и до масления ф-р?!

:new_Eyecrazy:

marin_mv
12-06-2018, 22:35
Проблема с преминаването на по-големи частици прах, поне според производителя и тестовете които гледах, не съществува при качествените филтри. Дори при един от тестовете по изключително прашни пътища във въздуховода след филтъра при стоковия филтър имаше леко запрашаване, а при K&N, не. До колкото разбирам точно омасляването е защитата и то доста добра.
Иначе за дебита е ясно, в крайна сметка колата смуче колкото и трябва ако няма сериозна пречка за това. Но при рязко ускорение първоначалното всмукване на нужния повече въздух е по-лесно, от там и по-добрата еластичност на двигателя и намаленото пушене при дизела при ускорение, поне аз така го разбирам.
За разхода не намирам логика да е по-висок, ако филтъра наистина работи както твърдят производителите дори трябва да падне малко.
А за по "заспалото" поведение на колата в сериозните жеги, не мисля, че е от нафтата. Ще пробвам ЕСТО, но като цяло при турбо дизилети които съм карал до сега ми прави впечатление това поведени. И като цяло е нормално, все пак на турбото му харесва повече хладен въздух :)
Края на месеца пак ще качвам Алфата на дино след почистването и стенда на дюзите и няколко сменени маркуча и скоби. Че при ремапа си показа, че не всичко е ОК на 100% и искат да я проверят след като оправихме проблемите. Ще говоря с хората там, ако имат положително мнение, ще тествам една от двете марки и ще споделя мнение.

undy
12-06-2018, 22:46
До колкото разбирам точно омасляването е защитата и то доста добра.

Именно, но въпроса е да не се прекалява с него,понеже и пропускливостта се нарушава, ако е "удавен".

stu
12-06-2018, 22:48
Според мен не си вкарвай автогол.

Има в нета.Чел съм има и във форума - увеличава разхода поне по отзивите във форума.

Отделно този спортен филтър е с по-голям дебит на въздух, но това е за сметка на размера на филтрираните частици.Пропуска по-голям диаметър частици.

Въздушният филтър е предназначен да очиства въздуха от твърди частици, каквото пропусне той минава през турбото което го нагнетява и от там в двигателя.

Сам си помисли дали по-големи частици прах, пясък и т.н. ще се отразят "здравословно" на турбото и дали няма да съкратят преждевременно животът му.

Като отидат в двигателя там ги улавя маслото и ги закарва до масления филтър който ги улавя.

Колкото повече въздушния филтър пропусне такива твърди частици, толкова повече и по-запушен/натоварен с очистка и мръсотия ще е масленият филтър който ще трябва да ги "вади" от маслото на двигателя, което пък ще ги вади от двигателя...

Тази система на пречистван е като скачени съдове с вода - това което не го свърши единият филтър се трупа като работа на пречистване на другият филтър.

Има професионални синтетични филтри които са да кажем двустепенни-първата степен улавя по едрите частици, а втората по -фините частици и може и да станат*за 159-ка) и за които съм чел, но цените за хубавите такива започват от 108 долара и нагоре стигат до близо 450-500 долара.

Да кажем че за алфа ще намериш на 170-190 щатски долара?
продават и препарати за почистването им.

Тези филтри в щатско говоря защото там са маниаци на тема гонки, драг рейсинги, гонки на 1/4 миля и т.н.




Започни да сипваш ECTO дизел от Лукоил когато си в България, но за да усетиш ефекта трябва когато си сипвал друг дизел преди това да са останали не повече от 10-на литра в резервоара, иначе при повече обикновен дизел повече от 10-на литра ефекта на ECTO дизела не е толкова осезателен.

То в интерес на истината не е оферта и само ECTO да сипваш или друг премиум)дори и да ги редуваш различни премиуми), защото повечето изглежда като добавка слагат такава с немалко количество в съдържанието й керосин, който пък увеличава температурата на горене в двигателя и това се отразява най-вече на топлата част на турбото от по-нажежените изгорели газове...

А като сипваш ECTO дизел, преди това паркирай и си купи нещо дребно от бензиностанцията, и искай касова бележка - ако касовата бележка е на ЛУКОИЛ АД или ЕООД, мисля бензиностанциите има бяха на ЕООД то това е бензиностанция на Лукоил, ако в касовата бележка пише друго име, то тази бензиностанция е на франчайз и не е сигурно дали качеството на горивото е постоянно .

Аз бях чел отзиви на потребители за това различие, но веднъж реших да сипя 29-на литра от бензиностанция която знаех че е франчайз и двигателя започна да работи по-шумно и да набира по-мудно.След това досипах от тази която е собственост на Лукоил ЕООД. Лукоил дистрибуция" ЕООД или нещо подобно бяха автентичните Лукоилски бензиностанции.Франчайза една част правят шмекерии и смесват боклук с дизел от Лукоил, за да печелят повече ...

Аз сипвам обикновен дизел с добавка на бардал -BDC и то основно за да предотвратя поява на бактерии в резервоара.

На есен ако поръчвам за мен си от Равенол и имам повече излишни пари може да поръчам добавка за дизела от тях - около 16 лева за 40 литра гориво, пишат че повишава цетановото число.Може и да се сложат на 70 литра една опаковка, но пишат, че за оптимален резултат една опаковка(400мл) на 40 литра гориво.
Голяма реклама направи на този ECTO дизел:)

alfa racer GTA
13-06-2018, 07:13
за по "заспалото" поведение на колата в сериозните жеги, не мисля, че е от нафтата. Ще пробвам ЕСТО, но като цяло при турбо дизилети които съм карал до сега ми прави впечатление това поведени. И като цяло е нормално, все пак на турбото му харесва повече хладен въздух :-)
Края на месеца пак ще качвам Алфата на дино след почистването и стенда на дюзите и няколко сменени маркуча и скоби. Че при ремапа си показа, че не всичко е ОК на 100% и искат да я проверят след като оправихме проблемите. Ще говоря с хората там, ако имат положително мнение, ще тествам една от двете марки и ще споделя мнение.

Не съм казал че "заспалото поведение" през лятото по време на жегите не е от жегата. Това за плътността на въздуха е вярно, просто ECTO дизела ще компенсира тази "вялост" в поведението на колата.


Голяма реклама направи на този ECTO дизел:-)

Всеки да сипва каквото си иска.Аз съм пробвал и с ШЕЛ и с OMV и Авиодизела. С първите два разлика не виждам никаква.

С авиодизела поведението на колата е подобно на това с ECTO дизела.

Ама не разбирам защо:
1. да плащам по -скъпо за дизел със същият или по-малък ефект

2.да давам пари за дизел който не е ясно дали не идва от Лукоил, а след като Лукоил имат завод и там рафинират и произвеждат гориво, защо да не купувам от производител, а не от дистрибутор като ЕКО-то?

Ако живеех близо до гръцката граница може би щях да купувам от ЕКО, ама не съм толкова близо...


Горното е въз основа на личния ми опит с тези горива с тази кола в момента.С АВИО и ECTO върви на поразия, но и двигателя става по -шумен (поне в ниските обороти на малка предавка=1,2,3) и ръмжащ подобно на бензин. То и от това ме е шубе, и затова не карам постоянно с ECTO.

Ta дотук с "рекламата" ...

Шубе ме е и защото хората са написали в книжката на колата, че горивото е EN590 и с друго не гарантират, че няма да има повреди по колата ...


От друга страна когато колата е проектирана и произведена ЕВРО нормите за процентно съдържание на биодизел в горивото е била една, а сега е друга по-висока и това също ме притеснява ...

Изобщо темата е дълга ...

========================================



За разхода не намирам логика да е по-висок, ако филтъра наистина работи както твърдят производителите дори трябва да падне малко.


Да, и аз мислех по същия начин- няма как повече дебит осигурен въздух да се отрази негативно на разхода и изобщо на поведението на колата, но прочетох няколко негативни мнения и се отказах.

Сега дали този повишен разход се едължал повече на мераците на собствениците на тези 159 да шофират ферари и от там на крака настъпваш педала на газта или от спортния въздушен филтър е спорен въпрос :mrgreen:

marin_mv
30-08-2018, 15:41
Да споделя мнение след 6000км с панелен K&N филтър - филтъра е осезаемо по мръсен от хартиения филтър който смених с него и беше горе долу на същите километри. Замърсяването е силно изръзено от към входа на тръбата от където влиза въздуха към кутията на филтъра. Преди да сложа K&N много добре изчистих тръбата след филтъра. Сега я забърсъх пак и нямаше абсолютно никакво замърсяване и запрашаване след филтъра.
Колата е една идея по отзивчива при рязко подаване на газ и ускорява по равномерно. Има промяна във звука над 2500 оборота, по дрезгъв, звучи някак си като "по-расов" двигател. Разхода - мисля, че има понижение, но не е съществено.
Като цяло, мисля, че този тип филтри дори пречистват въздуха по-добре от хартиените, двигателея е малко пъргав при ускорение и звука е по приятен при такова. Аз съм доволен от продукта. Единствен минус - пране на всеки 5-6 000км заради хубавите ни, чисти, безпрашни пътища ....:-)

flipz
03-09-2018, 22:57
Което за който няма канал е доста неудобно.
На всеки 6 месеца да вдигам колата и да свалям кората, поне предната част.
Ако си плащам по 10 лв трябва да имам 2 филтъра, че да ги сменям след пране :D
По- интересно ми е как разбирате, че колата върви с 15 коня повече :)
Едната вечер 21 градуса, другата 28 ... веднъж насрещен вятър друг път попътен :)
Филтъра и без друго е огромен.
Дано все пак който си е дал парите да усети подобрение.

alfa racer GTA
04-09-2018, 03:58
А бре за него щом си работи да си го кара с такъв филтър.


Аз например бих си сменял филтъра на всеки 5000км.


Не че сега го сменям на много, но правя по 8 000км преди смяна.


Иначе конкретно за случая - неговата е чипната и би трябвало да е по-чувствителен в мощността, тоест при загуба на такава и когато е свикнал с повече.


Моето единствено притеснение е че малко или много този филтър с всяко едно пране остава все по-запушен отколкото когато е бил нов.


Не ми се вярва прането да е толкова успешно, че да е като нов.


Това е същото като с колите втора употреба- лъскаме ги, боядисваме ги, тунинговаме ги ...но си остават автомобили втора употреба...


Според мен си насочете усилията към добро масло на приемлива цена и чат пат като ви засърби крака на газта към премиум дизел или поне вие да си сипвате добавка.


Иначе на моята и купих 2 предни подкалника, кора под двигателя която ще сложа върху оригиналната и термостат, че моят е изпрегнал...


Поне хубавото е че една част от работите идват с безплатна доставка, ако са над 50 лева поръчката.


Яд ме е че имаше подкалници в амазон за 6€ бройката преден ляв и десен и безплатна доставка, а аз си поръчах от България ...


Е трябваше да купя още нещо, та поръчката да е над 20€, но и това можеше да се уреди ...


А, смених и й всички емблеми, че старите бяха започнали да избледняват от слънцето лятото по курортите ...

stu
04-09-2018, 08:46
И аз реших да слагам K&N - днес трябва да го получа.156-цата 2.4 я купих и карах 5 години с филтър JR и нито и стана нещо, нито зацапа дебитомера.

alfa racer GTA
04-09-2018, 09:43
Аз гледам че има не само К&N, но и някакви британски филтри https://www.ebay.co.uk/itm/Air-Performance-Filter-For-ALFA-ROMEO-159-939-844-A2-000-939-A6-000-939-A5-000/113223504494?_trkparms=aid%3D555018%26algo%3DPL.SI M%26ao%3D2%26asc%3D52543%26meid%3Dc5295a9eb86144b8 99c90523160038dc%26pid%3D100005%26rk%3D1%26rkt%3D1 2%26sd%3D113223505132%26itm%3D113223504494&_trksid=p2047675.c100005.m1851


а и отделно КиН от Великобритания е по-евтин с около 20-на лева, отколкото закупен от България: https://www.ebay.co.uk/itm/K-N-Air-Filter-For-Alfa-Romeo-159-1-9-2-0-2-4-JTDM-Diesel-2005-2012-E-9281/301582677122?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.S EED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3D71975 d23b97641f989308bdb5d24589d%26pid%3D100675%26rk%3D 4%26rkt%3D15%26mehot%3Dag%26sd%3D332531518702%26it m%3D301582677122&_trksid=p2481888.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3A3790f3ec-b00d-11e8-acb2-74dbd180d5a7%7Cparentrq%3Aa34e56261650ab64322352c7 fff8c9c3%7Ciid%3A1

marin_mv
04-09-2018, 22:06
Насочих се към K&N защото имаха налични филтри в БГ. Иначе има още две три марки които според ревюта са със сходни качества, но на малко по ниски цени.
Иначе 15 коня в повече не съм усетил :-) Казах, че колата се усеща малко по еластична при подаване на газ и ускорява по равномерно. От Май до сега минавам средно по 2000км на седмица, следващата седмица ми е трета смяна масло от средата на Май. Мисля, че си познавам добре колата и усещам почти всяка промяна в поведението и :-) Не агитирам никого да си сменя филтъра, споделям лично мнение и впечатление.
За смяната и прането - филтъра може да смени и без канал или подемник. Аз имам две метални стойки на които качвам предните колела, развивам кората само от страната на филтъра, подмъквам я и имам достатъчно достъп за да го извадя. След първото пране изглеждаше като нов. Не знам как ще е след още няколко. Иначе съхне сръвнително бързо. Но следващите 4-5 месеца ще съм повече време в Германия и колата влиза в съвсем заслужен период на отдих, така, че мнение след по дълга употреба, ще мога да дам следващото лято. :-)

alfa racer GTA
05-09-2018, 10:03
А бре ако се задържа с тази кола и аз сигурно ще пробвам един такъв филтър, а засега вероятно "ще се задържа", защото както каза един съфорумник в друга тема не виждам какво друго да купя което да е със сравнително поносима поддръжка като на 159-ката и да не се нуждае от скъпи ремонти на агрегати които заводски за проектирани келяво и "сдават багажа" скоропостижно ...


Гледам дизеловите 2.2 Джулии 150 коня вече ги има и за по 14 000€, ама нещо не съм навит първо на дизелова алфа и второ още по-малко съм навит от 5 цилиндъра да мина на 4 цилиндъра ...

Единствената Джулия която ме привлича е 2.9 битурбо 510 коня, ама те яко си държат цените и докато с другите двигатели цените си падат, тази си държи цената и почти няма спад на цената й ...Най-евтиното е около 54 000-55 000€, а това което аз харесвам е около 64 000€ ...




Да видим 2019 г. или 2021-2022 година дали ще качат в производство GTV както се пише с ел.турбина и хибрид с ел.двигател/и + 2.9 атмосферен бензин които заедно ще са +600 кончета...

---------- Post added at 10:03 ---------- Previous post was at 09:57 ----------

===================================




А като стана въпрос, преди да го сложиш омасляваш ли го?

dhtj
05-09-2018, 11:49
Гледам дизеловите 2.2 Джулии 150 коня вече ги има и за по 14 000€, ама нещо не съм навит първо на дизелова алфа и второ още по-малко съм навит от 5 цилиндъра да мина на 4 цилиндъра ...

Единствената Джулия която ме привлича е 2.9 битурбо 510 коня, ама те яко си държат цените и докато с другите двигатели цените си падат...

2.0 бензина що не ти харесва? 200 или 280 коня (дето реално са с по 30 повече) не ти ли стигат?

alfa racer GTA
05-09-2018, 13:33
Цилиндрите не стигат.Четири са ми малко, след като сега съм с 5, макар и дизелови.Решил да да имам поне една истинка кола, преди да дойде настъплението на "електрокарчетата" и преди да съм навлезнал в пенсионна възраст :-) .


След като дойдат електрокарчетата ще е без значение каква кола имаш - всичко ще е еднакво.
Е, заплюл съм си една марка елтрокарче - Фискер.Ама може и да не я бъде.Сигурен съм че ще ми е почти безразлично какво карам тогава и основното ще е чисто практично - 1.пробег с едно зареждане на батерията и 2. разход/цена на 100км пробег.



И ме дразни това, че вдига 244кмч, което е по-малко от преките немски конкуренти и най-вече ВАГините.


Имаше анализ на холандциците мисля от тунинг фирмата в който казват "недоумяваме защо от ФИАТ са ограничили скоростта на колата на 244 кмч, което е под преките немски конкуренти, след като според нас има възможност да вдигне поне 269кмч, а и според нас колата е в действителност 310 коня, а на 280.


Някъде четох че 2019 Фиат гласи фейслифт +ъпгрейд, който ще докара 330 коня.За максималната скорост нищо не пишеха.


А и отгоре на това "Като ще е гарга, да е рошава".

BO
05-09-2018, 14:31
Яка логика само. За един умрял цилиндър и това да е критерий.
По същата логика защо за тези пари не караш една С класа с В12 двигател, а се занимаваш с тия убити 5 цилиндъра и то работещи с дизел.:super:

alfa racer GTA
05-09-2018, 15:24
Щото C класа с B12 карат само такива като теб...

BO
05-09-2018, 16:17
Щото C класа с B12 карат само такива като теб...
Не аз имам изискване към цилиндрите.
Ако беше така, то със сигурност щях да се радвам на четни цилиндри.:clown:

stu
08-09-2018, 21:16
K&N пристигна, но сега чакам и един MAHLE, който бях поръчал преди това.Ако се сменят лесно и без подемник/канал, мога да направя едно сравнение с мес или алфа обд.

undy
09-09-2018, 00:19
K&N пристигна, но сега чакам и един MAHLE, който бях поръчал преди това.Ако се сменят лесно и без подемник/канал, мога да направя едно сравнение с мес или алфа обд.

Повдигаш с крика, колкото да имаш достъп, дори да не се отлепи колелото има достатъчно място.

marin_mv
09-09-2018, 21:17
А бре ако се задържа с тази кола и аз сигурно ще пробвам един такъв филтър, а засега вероятно "ще се задържа", защото както каза един съфорумник в друга тема не виждам какво друго да купя което да е със сравнително поносима поддръжка като на 159-ката и да не се нуждае от скъпи ремонти на агрегати които заводски за проектирани келяво и "сдават багажа" скоропостижно ...


Гледам дизеловите 2.2 Джулии 150 коня вече ги има и за по 14 000€, ама нещо не съм навит първо на дизелова алфа и второ още по-малко съм навит от 5 цилиндъра да мина на 4 цилиндъра ...

Единствената Джулия която ме привлича е 2.9 битурбо 510 коня, ама те яко си държат цените и докато с другите двигатели цените си падат, тази си държи цената и почти няма спад на цената й ...Най-евтиното е около 54 000-55 000€, а това което аз харесвам е около 64 000€ ...




Да видим 2019 г. или 2021-2022 година дали ще качат в производство GTV както се пише с ел.турбина и хибрид с ел.двигател/и + 2.9 атмосферен бензин които заедно ще са +600 кончета...

---------- Post added at 10:03 ---------- Previous post was at 09:57 ----------

===================================




А като стана въпрос, преди да го сложиш омасляваш ли го?

След пране задължително се омаслява, като се внимава да не е прекалено. Мисля си че съм запомнил как изглеждаше като нов и се стремя да постигна същия цвят и ниво на омасляване .... на око. След това го оставям да престои ден така и чак тогава обратно на колата. Основно от страх от приказките за прецакването на дебитомера които четох.. Ако питаш за първото слагане - НЕ - идва си омаслен.
Иначе Джулия за 14 000 Евро не съм виждал, тук .... И да видя ще бягам на далеч от нея :-) 159ки 2010 - 2012 още вървят 10 000 - 12 000 Евро, представям си Джулия на 2 години за подобни пари в какво състояние ще е. А и ако ще е от новите Алфи ще е Стелвио. Следващия месец ще се взема нещо със сигурност. Ако ще е втора ръка ще е 159 или Джулиета, ако е нова - Фиат 500Х .... с тези истерии с дизел, а вече и с бензина в Германия, наистина не искам да си бъркам дълбоко в джоба за кола :-) Честно казано, като изключим Стелвиото, 159 за момента ми е любим модел.

stu
16-09-2018, 23:36
Това успях да измеря.
Със стария филтър 262 mg при нормални обороти и 520mg при 3000оборота.
С новия филтър 556mg при нормални обороти и 670mg при 3000оборота
Със спортния филтър 558mg при нормални обороти и 871mg при 3000оборота

lordliness
17-09-2018, 03:43
Това платената версия на програмата ли е?

alfa racer GTA
17-09-2018, 12:32
Е, мотивира ме! И за спортния филтър К&N и за Алфа ОБД на телефона :cheers::static:

lordliness
17-09-2018, 12:36
Е, мотивира ме! И за спортния филтър К&N и за Алфа ОБД на телефона :cheers::static:

Аз имам такова и освен грешки да гледам и да трия не става за друго, демо версията, платената пише 70 лв, дали работи не знам. Това с кабела, което също имам е по-добре.

firedragon
17-09-2018, 13:53
Аз пък не мога да се свържа с телефона. Torque се закача веднага, но с него пък нищо не можеш да правиш. Както каза колегата, multiecuscan е варианта. Малко по-скъпа е платената версия,но е много по-функционална.

lordliness
17-09-2018, 14:00
Аз пък не мога да се свържа с телефона. Torque се закача веднага, но с него пък нищо не можеш да правиш. Както каза колегата, multiecuscan е варианта. Малко по-скъпа е платената версия,но е много по-функционална.
Аз пък не мога да се свържа с Torque. Как ги правят тези неща не знам :)

ecotronic
17-09-2018, 14:06
Аз пък не мога да се свържа с телефона. Torque се закача веднага, но с него пък нищо не можеш да правиш. Както каза колегата, multiecuscan е варианта. Малко по-скъпа е платената версия,но е много по-функционална.

В torque pro има възможност за добавяне и редактиране на PID - ове. Ако си поиграеш с това, може и да стане по-полезно от това, което е. Но не може да се сравнява с MES. Най-малкото, интерфейсът е доста по-неудобен.