View Full Version : Диагностика 145/6 боксер.
Моля всички колеги, събрали някакъв опит, да споделят какъв софтуер и хардуер (кабел) ползват.
За какво и как им е свършила работа въпросната диагностика?
Какви са разликите м/у 1.3, 1.6 и 1,7, относно букса, кабел и софтуер използвани за диагностика?
Като цяло всичко което може да е полезно свързано с диагностиката на тези двигатели.
Открих само две или три теми където е засегнат въпроса, но нищо конкретно...
Поздрави!
ivan dimitrov
19-06-2018, 17:25
Няма много решения, понеже няма и много нужда от тях. Единственото работещо решрние за което аз зная е Visa. Кабелът изисква два com порта и няма някакво съществено приложение. Това за 1.6 Рочестър. Грешките се трият с изключване на батерията и компа от конекторите за няколко минути. Някъде имах софтуерът и схема на кабелът, но едва ли съм ги запазил. Самият кабел, отдавна го разпарчосах.
1.7 вероятно се поддържа от по вече програми.
Трипиновият кабел го имам. Даже и мултито, но както каза Бледо зеления, от това файда няма.
bobi1997
20-06-2018, 22:20
Колегите са казали основното, но аз ще добавя някои подробности, защото се бях заровичкал и аз в диагностики.
Разлика в буксите за диагностика м/у кубатурите няма. Всичките са с 3-пинова, намира се на дясното бомбе. Аз си купих МЕС кит, което освен софтуер включва и кабели, като кабелът, който ти трябва е 3-пиново мъжко към ОБД2, като това служи за преходник. Другото вече си е нормален ОБД2 към USB.
Обаче изядох дървото частично, защото 1.6 боксера не се поддържа, независимо дали е с инжекцион Рочестър или Бош. Но 1.7 16в се поддържа, а също така и 1.3 Магнети Марели. Аз даже мойта 1.3-ка преди да я поразкостя я вързах и всичко сработи, като дава някакви данни програмката, освен че могат и да се трият грешки и т.н.
Като цяло на мен си ми е интересно да се занимавам с това и си купих, абсолютно всички кабеляци и за по-новите италианки, но ако ти е за диагностика само за боксера, не съм много сигурен дали е оправдано. В крайна сметка тия коли наистина се оказаха не толкова сложни и почти няма нещо, което да не може да се диагностицира и без софтуер.
Ако искаш можем да се разберем и да се видим да я закачим на диагностиката ей така, защото и на мен ми е интересно?
Колеги, благодая за отзивите.
Като цяло от мненията по-горе не ми се изясни какво, как и от къде да сдобия за да си направя сам диагностика на автомобила и ще се наложи да си поровя и почета повече. Разбирам че сте минали по този път и сте достигнали до извода че е абсолютно излишно или неоправдано скъпо... след като могат да се изтрият натрупаните грешки с откачане на акумулатора. Това е ок и аз вече го знам, но това което ми е нужно е не да трия грешки, а да установя къде и защо грешката се получава.
Като цяло колата работи добре, но неизвестно поради каква причина в даден момент решава да обърка смесите и започва да се дави и да не върви (трудно потегля от място, няма ряз и т.н.), при опит да запаля отново колата не иска да запали самостоятелно и иска подаване на газ и потегля с е..ти напрежението (не върви), тези проблеми изчезват след рестарт и се появяват отново след не определен срок и при не определени обстоятелства. Проблемите са идентични и на газ и на бензин (с ГИ е) което предполага некоректни стойности които карат колата да набива повече от необходимото гориво (мирише на неизгорял бензин, газ)
Представях си, че в рамките на няколко десетки лева ще се екипирам с необходимия кабел и софтуер и при появата на проблема, ще мога да видя къде е и да го отстраня.
Към колегата bobi1997, благодаря за предложението, ще се радвам да се срещнем и да обменим опит... доста ми е натоварен графика и срещата е възможна някоя неделя, първата възможна е на 08.07. , рано е да се уговорим от сега, най-добре е по телефона/viber.
0889 714424
Петър
Поздрави на всички :)
bobi1997
28-06-2018, 10:49
Ще се чуем, да. A иначе покупката на МЕС Кит е елементарна.
Прилагам линк към обявата.
https://www.olx.bg/ad/diagnostika-fiat-lancia-alfa-romeo-ecu-scan-multi-fiat-lancha-alfa-rome-CID360-ID56XAk.html#8241e7bafd
Момчетата са коректни и се отзовават ако имаш някакъв проблем свързан с диагностиката. Цената за пачнат софтуер към някоя от последните версии + 3-пинов адаптер, който ти трябва за боксера е 100 лв. Важно е да се уточниш като говориш с тях, че трябва да има и VAG COM KKL кабела, макар че мисля, че той по подразбиране си е в комплекта. Това е общо взето, ако нещо още те интересува питай..
Ще се чуем, да. A иначе покупката на МЕС Кит е елементарна.
Прилагам линк към обявата.
https://www.olx.bg/ad/diagnostika-fiat-lancia-alfa-romeo-ecu-scan-multi-fiat-lancha-alfa-rome-CID360-ID56XAk.html#8241e7bafd
Момчетата са коректни и се отзовават ако имаш някакъв проблем свързан с диагностиката. Цената за пачнат софтуер към някоя от последните версии + 3-пинов адаптер, който ти трябва за боксера е 100 лв. Важно е да се уточниш като говориш с тях, че трябва да има и VAG COM KKL кабела, макар че мисля, че той по подразбиране си е в комплекта. Това е общо взето, ако нещо още те интересува питай..
Благодаря, това беше от полза.
Можеш ли да пуснеш снимка на 3 пиновия кабел?
Ако съм на прав път кабела трябва да е комбинация от тези двата:
https://www.ebay.com/itm/VAGCOM-USB-KKL-Cable-For-AUDI-Volkswagen-OBD2-OBDII-Car-Diagnostic-Scanner-UP/272992561260?hash=item3f8f9fe86c%3Am%3Amy0mLsVrcrO gOJKZzavgJuA&var=572214182703
и
https://www.ebay.com/itm/3-Pin-to-16-Pin-OBD2-Adapter-Connector-Diagnostic-Cable-for-Fiat-Alfa-Lancia-US/172622335898?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649
Програмата мисля че я открих в руските сайтове.
Пишете какъв е резултата и какво може да се прочете.
Дали ламбдата се разчита?
bobi1997
28-06-2018, 22:02
Благодаря, това беше от полза.
Можеш ли да пуснеш снимка на 3 пиновия кабел?
Ако съм на прав път кабела трябва да е комбинация от тези двата:
https://www.ebay.com/itm/VAGCOM-USB-KKL-Cable-For-AUDI-Volkswagen-OBD2-OBDII-Car-Diagnostic-Scanner-UP/272992561260?hash=item3f8f9fe86c%3Am%3Amy0mLsVrcrO gOJKZzavgJuA&var=572214182703
и
https://www.ebay.com/itm/3-Pin-to-16-Pin-OBD2-Adapter-Connector-Diagnostic-Cable-for-Fiat-Alfa-Lancia-US/172622335898?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649
Програмата мисля че я открих в руските сайтове.
Последователно се навързват и двата кабела. 3-пиновият преходник към ОБД-мъжко се свързва с VAG COM KKL, който пък е с женско ОБД и той на свой ред директно с USB-то към лаптопа.
Иначе това са кабелите, да. Единствено на обявата за първия кабел последната от снимките е по-различен от моя, но останалите снимки са точно като на моя. А 3-пиновия фиатския при мен е само с допълнителен червен кабел, което ще рече само "+", но честно казано не виждам особена разлика дали ще му подадеш само "+" или ще го свържеш и към минуса на акумулатора.
Честно казано по този начин може за доста малко пари да си сглобиш една диагностика, но трябва софтуера да е пачнат, за да се поддържат всички функции. На мен лично не ми се филмираше да търся всичко по отделно и за това заложих на готовия вариант, но и ти ще успееш според мен.
Пишете какъв е резултата и какво може да се прочете.
Дали ламбдата се разчита?
Колега, на 1.3 Марелито разчита страшно много неща, съжалявам, че нямам скрийншот, когато я бях свързал моята преди да я разглобя. Чете ламбдата, ТПС, температура входящ въздух, МАП, всякакви температури, стартира климатика, диагностицира запалването и куп други неща. Но това за 1.3. За 1.6-цата независимо дали с инжекцион Бош или Рочестър въобще не се поддържа. Може да ти прочете само АБС-а ако имаш. 1.7 16в се поддържа, но за жалост не съм имал възможност да го изпробвам на този мотор.
ivan dimitrov
29-06-2018, 18:44
Проблемът не е какво чете хардуерът и софтуерът. Истинският проблем е интерпретацията на данните които се четат. Особено пък, при автомобили с две горива.
Като пример - отчитаме грешка на лампда сондата, нивото остава не променено за по дълго от допустимото време, ЕКУ отчита грешка и даже я сигнализира. Е, и!? На въпросът кое е причина за това, кабелът няма еднозначен отговор. Ако някой си мисли че смяната на сондата ще реши проблемът, то вероятноста да се "набучи" на безсмислена смяна на работещи компоненти е голяма. Системата е не много сложна, но е с обратна връзка и зависима от по вече от 1 входни данни.
bobi1997
29-06-2018, 23:01
Така е, да. Като видиш грешка еди си къде, това не е еднозначен отговор и решение на проблема. За това и аз съм на мнение, че за тия елементарни мотори с грубо казано 5-6 датчика, няколко сензора и няколко релета и реостата, които управляват всичко не е особено необходима тази диагностика.
ivopifeca
29-06-2018, 23:17
Колеги, благодая за отзивите.
Като цяло от мненията по-горе не ми се изясни какво, как и от къде да сдобия за да си направя сам диагностика на автомобила и ще се наложи да си поровя и почета повече. Разбирам че сте минали по този път и сте достигнали до извода че е абсолютно излишно или неоправдано скъпо... след като могат да се изтрият натрупаните грешки с откачане на акумулатора. Това е ок и аз вече го знам, но това което ми е нужно е не да трия грешки, а да установя къде и защо грешката се получава.
Като цяло колата работи добре, но неизвестно поради каква причина в даден момент решава да обърка смесите и започва да се дави и да не върви (трудно потегля от място, няма ряз и т.н.), при опит да запаля отново колата не иска да запали самостоятелно и иска подаване на газ и потегля с е..ти напрежението (не върви), тези проблеми изчезват след рестарт и се появяват отново след не определен срок и при не определени обстоятелства. Проблемите са идентични и на газ и на бензин (с ГИ е) което предполага некоректни стойности които карат колата да набива повече от необходимото гориво (мирише на неизгорял бензин, газ)
Представях си, че в рамките на няколко десетки лева ще се екипирам с необходимия кабел и софтуер и при появата на проблема, ще мога да видя къде е и да го отстраня.
Към колегата bobi1997, благодаря за предложението, ще се радвам да се срещнем и да обменим опит... доста ми е натоварен графика и срещата е възможна някоя неделя, първата възможна е на 08.07. , рано е да се уговорим от сега, най-добре е по телефона/viber.
0889 714424
Петър
Поздрави на всички :)Колега това,което ти придърпва и няма ряз,когато е валяло ли е?После се оправя?Имаш ли кора под двигателния отсег?
---------- Post added at 20:17 ---------- Previous post was at 20:15 ----------
Смени си кабели свещи,и бубината,ако имаш възможност...Бобката е много точен,и ще ти помогне винаги.Имаш проблем с токовете според мене...
bobi1997
29-06-2018, 23:36
Колега това,което ти придърпва и няма ряз,когато е валяло ли е?После се оправя?Имаш ли кора под двигателния отсег?
---------- Post added at 20:17 ---------- Previous post was at 20:15 ----------
Смени си кабели свещи,и бубината,ако имаш възможност...Бобката е много точен,и ще ти помогне винаги.Имаш проблем с токовете според мене...
Аз не съм срещал 145/6 боксер с кора под двигателя. Твойта да не би да има, Иво?
Като пристигнат кабелите, ще пиша какво и как съм видял и какви изводи мога да си направя. В най-лошия случай ще съм се набутал с 13,15 лв. за кабел който с нищо не ми е полезен...
ivopifeca
30-06-2018, 09:45
Аз не съм срещал 145/6 боксер с кора под двигателя. Твойта да не би да има, Иво?И моята няма,Боби.А за другите, не зная,не съм имал допир с други боксери ,освен моя.Мислех,че на моята е махната,и че фабрично имат.
bobi1997
30-06-2018, 10:27
И моята няма,Боби.А за другите, не зная,не съм имал допир с други боксери ,освен моя.Мислех,че на моята е махната,и че фабрично имат.
Най-вероятно нямат, защото доста боксери съм видял до сега, но нито един с кора отдолу. Нито пък ми се струва да има къде да се захване въобще една кора.
Боби, така ли изглежда интерфейса на програмата която ползваш?
bobi1997
30-06-2018, 19:35
Да, точно това е. И изглежда всичко е активно като поддържани опции, което е супер. Явно ще успееш да я свържеш. Успех! :cheers:
ivopifeca
30-06-2018, 23:24
жалко че няма къде да си видял да се захваща кората,явно действително нямат....а с тия диагностики,според мене търсите неуловимото:)кабели свещи,токовете ,и всичко е ок...на колегата му написах-да си погледне жиците,ма той иска диагнозтика:)
bobi1997
01-07-2018, 00:24
Аз доколкото разбрах колата си му работи добре. Просто колегата има интерес да се позадълбочи, в което няма нищо лошо. Иначе при боксера общо взето е ясно кое, защо и как.
Здравейте колеги,
Да не изпадам в подробности, ще се опитам да разкажа по-важното...
Лаптоп, кабели, софтуер-изчетох, настроих, хакнах и каквото още се сетите и вече съм готов да закача колата.
Свързах 3пин кабела към колата и пристъпих към закачането му към акумулатора посредством двете крокодилчета към него - ГОЛЯМА ГРЕШКА и невнимание от моя страна, защото нещо дадох на късо и леко припука...
След което на таблото светна лампата на инжекциона и колата не можеше да запали.
... много... се ядосах, но всичко това се случва на село и нямах много варианти...
Почна яко диагностика и разглабяне, без особен ефект.
По някое време разбрах че лампата гасне докато 3пин кабела е свързан с колата и минуса на акумулатора, дори мога да я запаля, но работи на около 600 оборота и звучи като ще загасне всеки момент...
Покарах я малко и освен на място не си личеше да има някакъв проблем.
Трябва да отбележа че без кабел свързан по гореописания начин колата не иска да запали и да загаси лампата на таблото. Прекарах нормален кабел от средния пин до минуса на акумулатора и така закарах колата до Пловдив на сервиз.
:Suicide:
bobi1997
10-08-2018, 00:09
Доста кофти ситуация, съжалявам за което, колега. Иначе, без да претендирам за някакви специални познания относно електрониката, но според мен очевидното е, че си дал на късо нещо в компа. Сега дали ще се реши с друг комп или може да се запои наново някой елемент вътре...
Между другото ако ти трябва комп от 1.3, имам го.
И на мен ми изглежда да е нещо изгоряло в компютъра... вероятно ще разбера присъдата в понеделник или вторник.
Каква е цената която търсиш на компютъра?
Поздрави!
ecotronic
10-08-2018, 14:15
Вероятно е пукясал входно-изходният буфер на К-линията на ECU - то. Ако е така, това може да означава, че нищо друго освен комуникацията (диагностиката) с него не е пострадало.
Факт е че колата не иска да запали и свети дюзата на таблото, ако няма прекаран кабел м/у минуса на акумулатора и средния кабел на колата (от трита пина средния)
Вероятно проблемите са повече от един...
bobi1997
10-08-2018, 21:16
15 лв. за компа. Колата беше с климатик, ел. стъкла отпред, механични огледала. Също така и обикновена газова. Това е що се касае до периферна електроника, което може би има някакво значение, когато се сменява компютъра.
Но нека все пак и по-запознатите колеги да кажат дали примерно за газовата уредба, като е монтиран емулатор, това дали играе върху ЕКУ-то, защото все пак то не е пипано и отваряно. Инак за климатика е ясно, че ако се сложи ЕКУ от кола без клима няма да върши работа.
Благодаря за предложението!
Ще изчакам да чуя майстора какво ще каже и ще ти пиша.
А 146-цата, цяла ли е?
Какъв цвят е?
bobi1997
11-08-2018, 08:22
Благодаря за предложението!
Ще изчакам да чуя майстора какво ще каже и ще ти пиша.
А 146-цата, цяла ли е?
Какъв цвят е?
Цвят бордо металик. Полу-цяла е все още, че все не ми остава време да я доразглобя и си седи пред блока на трупчета. Но доста части съм свалил и прибрал, така че има достъп до абсолютно всичко, което би могло да бъде необходимо. Имам и една черна 145 1.6 боксер с инжекцион Бош и счупени скорости и тя на такова дередже горе-долу. Въобще за боксерите съм запасен яко :evilsmiley:
ivan dimitrov
13-08-2018, 12:31
Средният пин на диагностичният конектор е маса(-), това което се е объркало, вероятно е свързването на тоя пин към закранването(+) и като следствие - прекъсване на замасяването на ЕКУ, най вероятно вътре в него.
Вероятноста да е прегоряла минусова шина на платката е най голяма, но не е изключено и някой кабел да е изиграл ролята на бушон. Което ме кара да напомня - никога не свързвайте външни устройства към ел инсталацията на колата, без да се подсигурите с предпазител(макс за два пъти по голям ток от очакваната консумация). При тия снопове, минаващи през 100 отвора и здраво бандажирани, прекъсването на кабел е .....
Да не говорим за пожарната безопасност.
При смяна на компа, може да се наложи и смяна на имобилайзера и контактните ключове. Ако се разполага с мастер ключ(кафевият) може и да се размине, но... сега не ми се чете. Като се изяснят нещата ще го умуваме. За сега имайте предвид подобна вероятност.
bobi1997
13-08-2018, 23:27
Да прав си за имобилайзера, колега. Но ако се наложи имам всичко, няма проблеми.
Все още чакам..., изглежда ми като да ида да си прибера колата в края на седмицата и да почвам пак сам пред блока... Благодаря за съветите!
А какво ви е мнението за евентуалната причина сега колата да работи (с пригодения от мен кабел) на прекалено ниски обороти на празен ход (500-600) а иначе в движение да няма проблем?
ivan dimitrov
15-08-2018, 10:38
Възможно е моторчето за празен ход да не работи. Дали поради прекъсване на маса, дали заради изгорял драйвер...
Забелязах нещо притеснително - масата на конекторът за диагностика при вашият инжекцион, ползва масата на датчиците. Тя е отделна и при 1.6 Рочестър е с различен потенциал спрямо масата на автомобила. При IAW не съм мерил, може да е като при 1.6 а може и да не е.
Добре е да опишете точно стъпките причинили аварията. Интересно е при закачането на кой кабел "изцъка".
Това, че при замасяване на средният пин колата работи е успокояващо и предполага прекъсване на масата някъде, но докато не се види сме си гадатели.
Най-вероятно е дал минусовия крокодил на плюса. Да се огледат масите в буксата на компа. Там те са няколко и е възможно просто някоя да е опукана. Дяволът може да не е чак толкова черен.
ivan dimitrov
15-08-2018, 22:47
Най-вероятно е дал минусовия крокодил на плюса. Да се огледат масите в буксата на компа. Там те са няколко и е възможно просто някоя да е опукана. Дяволът може да не е чак толкова черен.
Да бе. Може. Обаче може и да е малко по сложно. Що да е лесно и приятно, като може да е трудно и гадно!?
Притеснителното е че при колегата масата на тая букса е обща с тая на датчиците. Това че все пак работи е обнадеждаващо, но... трябва да се погледне.
Да бе. Може. Обаче може и да е малко по сложно. Що да е лесно и приятно, като може да е трудно и гадно!?
Притеснителното е че при колегата масата на тая букса е обща с тая на датчиците. Това че все пак работи е обнадеждаващо, но... трябва да се погледне.
Мене ме притеснява факта, че от самото изпълнение, масите на датчиците да са си заедно, но масата да я няма. По тоя начин взимат маса от крокодилчето, а там е май 0.35 кабела. Токовете може да се извратят и да минат от където им е угодно. Да се получи разбалансирана звезда и....
По отношение на масата съм фанатик. И в пряк и в преносен смисъл.:pancake:
bobi1997
16-08-2018, 12:49
Между другото, колега, ако искаш мога да там каквото ти е необходимо за проба, ако сам ще си я правиш. За да видиш точно къде е проблема, а не да се натоварваш финансово с покупки на 100 неща...
Колеги, благодаря за съветите и загрижеността.
Сложна е ситуацията - всеки ден съм на работа в София, колата е в Пловдив... така като гледам ще я прибирам в неделя защото на майстора явно не му е до моя проблем и ще се оправям сам... да не се отвличам много.
"Забелязах нещо притеснително - масата на конекторът за диагностика при вашият инжекцион, ползва масата на датчиците. Тя е отделна и при 1.6 Рочестър е с различен потенциал спрямо масата на автомобила."
Това вероятно обяснява защо диагностиката не работи при Боби "... А 3-пиновия фиатския при мен е само с допълнителен червен кабел, което ще рече само "+"..."
"Най-вероятно е дал минусовия крокодил на плюса."
Точно това стана.
Не разбирам много от ел. схеми, но написаното от вас ме кара да мисля, че имам изгорял датчик или път до него...
Възможно ли е да е изгоряло моторчето за празен ход и от там да няма маса и нормални обороти на място?
Кой са датчиците от които ЕКУ взима маса?
Сложил съм сравнително дебел многожилен кабел (сечението на сърцевината е около 1 мм), не зная дали е ок...
Към корпуса на ЕКУ също има два дебели кабела на монтажния болт... Те какво са?
Още веднъж благодаря, всичко написано по-горе ми е полезно.
Наздраве!
ivan dimitrov
16-08-2018, 22:20
Това вероятно обяснява защо диагностиката не работи при Боби "... А 3-пиновия фиатския при мен е само с допълнителен червен кабел, което ще рече само "+"..."
Това не го разбрах.
И аз принципно предположих че сте разменили захранващите кабели на адаптерът(кабелът) за диагностика. От там и предполужението че някъде в компютъра има прекъсната масова шина, иначе казано медното фолио на платката е леко отлепено и прекъснало. това най често става на най тясното място. Обаче може да се е прекъснал и някой от ... мисля че са 4 замасяващи проводника на компютъра. Компа е замасен на няколко места. Предвид случилото се, предполагам че има отделен кабел за замасяване на датчичите, като идеята е да са вързани в една обща точка разделена от масите на силовите вериги. Целта е намаляване на смущенията. С тая цел и корпусът на компа е замасен. Това което ме притесни е че буксата за диагностика при вас е замасена в същата точка, в която и датчиците(всичките). При моят инжекцион, тая точка е с потенциал 8-9в, това предполага електронни компоненти м/у масата на колата и тая точка, но пък буксата за диагностика е с нормална маса. Това обаче далеч не означава че и при вашият е така.
Моторчето на дали е изгоряло. По скоро или няма маса към управлението му, или самото му управление е сдало фронта. Ако ще се борим съвместно с проблемът, ще трябват снимки на отвореният комп. И измервания ще трябват. Но имате и оферта по назад.
Допускам че е възможно за успешното свързване на 1.6 боксер с компютър да е необходимо да има крокодил от диагностичния кабел към минусовата клема на акумулатора (Боби спомена че неговия кабел е само с един крокодил...) може и да не е така... не съм специалист както вече стана ясно.
Даже минусовия крокодил в неправилни ръце прецака работата при мен.
Надявам се темата да послужи на други колеги и да предпазят от подобна грешка.
Най-накрая се обади майстора, колата е оправена и работи. Не беше особено подробен в коментарите - презапоил компютъра. Изложените от вас предположения са верни.
Поздрави!
bobi1997
17-08-2018, 20:21
Супер, че поне развръзката е положителна!
ivan dimitrov
18-08-2018, 02:47
Допускам че е възможно за успешното свързване на 1.6 боксер с компютър да е необходимо да има крокодил от диагностичния кабел към минусовата клема на акумулатора
1.6 ползва различен протокол и самата програма не го поддържа. Така че... крокодилите не вършат работа. Ако не съм я затрил и я открия, ще кача програма която поддържа 1.6 Рочестър. Обаче пък тя изисква два реални COM порта и ... съответният адаптер(кабел).
bobi1997
18-08-2018, 07:44
1.6 ползва различен протокол и самата програма не го поддържа. Така че... крокодилите не вършат работа. Ако не съм я затрил и я открия, ще кача програма която поддържа 1.6 Рочестър. Обаче пък тя изисква два реални COM порта и ... съответният адаптер(кабел).
Демек изисква настолен компютър долу пред блока :choice:
ivan dimitrov
18-08-2018, 14:50
Не е задължително да е настолен, може и на маса да се постави.
Те и настолните вече нямат, но има стари лаптопи които си имат. Да не подведа някого - не съм 100 процента сигурен, дали няма решение да се ползват два USB/RS-232 конвертора, които обаче да са "пълни". По спомен - там захранването беше от порта и за това само с конвертор на TX/RX линиите не става, но това не е нерешимо. Ако намеря схемата и програмата ще се види.
ivan dimitrov
04-03-2020, 19:32
Попаднах на схемата на въпросният адаптер в един от многото дискове.
Ще опитам да я закача тук, щото след 20г тия боксери предполагам ще са ретро. ако въобще успея(предвид смененият интерфейс на форумът), като попадна и на самата програмка, ще я закача и нея тук.
Не, няма да успея явно. Съжалявам!
Ако някой има интерес, да го заяви до ден два, да пращам по пощата(мейл), след това пак ще се наложи да се "рови"
Наложи се да търся из нета. Не ми работи и пощата нещо.
https://dox.abv.bg/download?id=fa238a467b схемата
http://www.minsk555.narod.ru/software.htm програмката
bobi1997
08-03-2020, 13:32
Супер колега, благодаря! :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.