PDA

View Full Version : Ремонт на фарове



lordliness
29-06-2018, 13:49
Първи стъпки:
В течение на времето ще добавям нови снимки и ако трябва упътвания как се движи ремонта.


164167164168164169

164170164171164172

164173164174164175

164176164177164178

164179164180164181

164182

2. Продължавам с разглобяването.
Важна е добрата подготовка.
Намерих подходящо кашонче в което поставих фара за да стои изправен.
За отваряне на щипките използвах китайски клечки, които направих отпред като клинчета. Щипките са общо 6, 4 отвън и 2 вътре, не ги забравяйте.
Mодифицирах ключ 13 по показания начин. Такъв, който може да се огъва, трябва да е тънък или да се изтъни предварително. С него развих металния ябълковиден болт, върти се по посока на часовника, по този начин става лесно, бързо и без риск от счупване.
За мен ваденето от ябълките не е удачно.
Заедно с развиването на болта откачам и всички щипки.
След това с помощта на отвертка и клечките избутвам другите две ябълки по показания начин. Започвам с тази на която е пружината защото е по- дълга и по- пластична.
Следва сваляне на стъклата.

164377 164378

164379 164380

164381 164382

164383 164384

164385 164386

164387 164388

164389 164390

164391 164392

164393 164394

3. Продължавам с разглобяването.
Нагрявам пластмасата и стъклото по ръба на целият фар с пистолет за горещ въздух. Сложих накрайник, който насочва струята.
Пластмасата трябва да омекне достатъчно. С тънка отвертка повдигам края на пластмасата навсякъде. После с по- здрава почвам да отлепям от ъгъла накрая го хващам с ръце и го разделям. Ако е необходимо се загрява още. Има риск от счупване, ако е малко загрято.
Изваждам всичко отвътре, измивам с вода и сапун. Покритието на декоративната пластмаса е доста нетрайно и пада много лесно, ако ще ви трябва не го пипайте.
Пред лупата има декоративен ринг, трябва да се свали внимателно, щипките му се чупят само от полъх.
Свалих пластмасата, която закрива мигача.
С подходящ остър нож отстраних старото лепило. Извадих ябълковидния метален болт с приспособленията, които си направих и го завих на мястото му за по- лесен монтаж после.
Нагрях отново черната пластмаса на тялото на фара там където се беше деформирала при свалянето на стъклото и я върнах в положението в което е била
Следва рециклиране на рефлекторите и боядисване на декоративните пластмаси.

164427 164428

164429 164430

164431 164432

164433 164434

164435 164436

164437 164438

164439 164440

164441 164442

164443 164444

164445 164446

164447 164448

164449 164450

164451 164452

164453 164454

164455

4. Нови керамични букси за късите светлини. Грунд за пластмаса и спрей с ефект никел.
164670
164671
164672

Боядисах ги. Спрея в действителност не става лъскав като капачката. :)
Времето ще покаже дали е трайно това решение.
164674
164675

Най после успях да изпратя рефлекторите за покритие. Избрах Еверт лак пред другите възможности. Обаче връзката с тях се оказа доста сложна задача. Не си вдигаха телефоните, не ми отговориха на имейла. В крайна сметка успях да се свържа с тях чрез фейсбук. Там отговориха бързо. Работят с Еконт.

5. Сглобяавам дреболии докато чакам рефлекторите.
164702

164703

164704

6. Запоих новите керамични букси. Удължих единият кабел за габарита за по лесно обслужване. Изолацията на спойките е с термо шлаух и изолираща лента за разкош.
164718

7. Рефлекторите са готови. Време - 10 работни дни. Цена с доставка - 55,66 лв.
Разходи до тук - грунд за пластмаса-10 лв. Спрей никел- 16 лв. Две букси - 6лв. Разход за куриер, изпращане- 6 лв. Лепило за стъклата - 12лв. Общо около 110 лв.

8. Време за сглобяване.
Извадих една от пластмасовите ябълки с отвертка за по лесно сглобяване. Тя е еластична и излезе лесно.
164919
Жълтеникавият цвят на рефлекторите е отражение. Мисля, че качеството е отлично, покритието изглежда много плътно.

164902 164903

164904 164905

164906 164907

164908 164909

9. На финала.
Залепих стъклата с това прозрачно лепило, замазах леко фугата.
Фиксирах с него и пластмасата на мигача за да не падне някой ден.
Скоро ще бъдат на колата.

164947

164948

164949

Tasho
01-07-2018, 16:33
Твоите наистина са бая зле. Къде ги правиш?

lordliness
01-07-2018, 16:41
Твоите наистина са бая зле. Къде ги правиш?
Аз си ги правя, имам два комплекта, смятам да ги пратя рефлекторите в Асеновград

Tasho
01-07-2018, 16:50
Много съм доволен от Асеновград - човекът е до Лидл ако говорим за същия. А тия лупи си беше бая преживяване докато ги извадя .

lordliness
01-07-2018, 16:56
Много съм доволен от Асеновград - човекът е до Лидл ако говорим за същия. А тия лупи си беше бая преживяване докато ги извадя .

Същия е, там ли ги занесе или по куриер.
За лупите с рафлектора измислих нов, по- лесен начин за сваляне, по късно ще го опиша със снимки

Tasho
01-07-2018, 17:15
Занесох ги и после си ги взех. Качваш се по едни стълби на горе. Човека ги направи перфектно има осезателна разлика, но се чудя, дали не пробвам с онези по-силните крушки Night Raider или квито бяха там.

lordliness
01-07-2018, 18:47
Занесох ги и после си ги взех. Качваш се по едни стълби на горе. Човека ги направи перфектно има осезателна разлика, но се чудя, дали не пробвам с онези по-силните крушки Night Raider или квито бяха там.

Имат кратък живот.
Колко ти взе за двата рефлектора?

Tasho
02-07-2018, 01:09
Помня ли...Беше преди години 3-4, но мисля, че около 30 за двата.

lordliness
22-07-2018, 16:11
Продължавам с разглобяването.
Важна е добрата подготовка.
Намерих подходящо кашонче в което поставих фара за да стои изправен.
За отваряне на щипките използвах китайски клечки, които направих отпред като клинчета. Щипките са общо 6, 4 отвън и 2 вътре, не ги забравяйте.
Mодифицирах ключ 13 по показания начин. Такъв който може да се огъва, трябва да е тънък или да се изтъни предварително. С него развих металния ябълковиден болт, върти се по посока на часовника, по този начин става лесно, бързо и без риск от счупване.
За мен ваденето от ябълките не е удачно.
Заедно с развиването на болта откачам и всички щипки.
След това с помощта на отвертка и клечките избутвам другите две ябълки по показания начин. Започвам с тази на която е пружината защото е по- дълга и по- пластична.
Следва сваляне на стъклата.
164377 164378

164379 164380

164381 164382

164383 164384

164385 164386

164387 164388

164389 164390

164391 164392

164393 164394

mirchozo
23-07-2018, 11:09
Дано не го сметнеш за неуважително, знам че много не ме харесваш, въпреки това ще пиша аз как правих няколко фара на 166.
Накратко: извадих лупата (горе долу по описания от теб начин), разглобих я и огледах рефлетора. В горната част над крушката беше видимо нарушено огледалното покритие, но в долната част беше перфектно, затова просто обърнах рефлектора наобратно, единствено едно чопче се наложи да бутна. Светнаха перфектно. На единия комплект лупите бяха тотал зле (може би е влизала влага), тях ги пратих в Стрелча в Евертлак завода, доволен съм от рециклирането там. Пиша това с идеята че нещата са простички и понякога човек може да си направи сам нещата за "без пари".

Пс Незнам дали знаете, фаровете на 166 стават и за кола с дясна дирекция, като се обърне пластината между рефлектора и лупата, т.е. разликата е само в начина на монтаж на пластината. Същата лупа съм срещал във фарове на Фиат Пунто 2 серия. Надявам се да съм бил полезен с малко информация.

Пс Към автора на темата, ако ти трябват някакви чаркала от фар на 166, мисля че имам 2бр на парчета в гаража.

lordliness
29-07-2018, 15:29
Продължавам с разглобяването.
Нагрявам пластмасата и стъклото по ръба на целият фар с пистолет за горещ въздух. Сложих накрайник, който насочва струята.
Пластмасата трябва да омекне достатъчно. С тънка отвертка повдигам края на пластмасата навсякъде. После с по- здрава почвам да отлепям от ъгъла накрая го хващам с ръце и го разделям. Ако е необходимо се загрява още. Има риск от счупване, ако е малко загрято.
Изваждам всичко отвътре, измивам с вода и сапун. Покритието на декоративната пластмаса е доста нетрайно и пада много лесно, ако ще ви трябва не го пипайте.
Пред лупата има декоративен ринг, трябва да се свали внимателно, щипките му се чупят само от полъх.
Свалих пластмасата, която закрива мигача.
С подходящ остър нож отстраних старото лепило. Извадих ябълковидния метален болт с приспособленията, които си направих и го завих на мястото му за по- лесен монтаж после.
Нагрях отново черната пластмаса на тялото на фара там където се беше деформирала при свалянето на стъклото и я върнах в положението в което е била.
Фарът вече е разглобен напълно.
Следва рециклиране на рефлекторите за къси светлини и боядисване на декоративните пластмаси. Замяна на някои букси.
164427 164428

164429 164430

164431 164432

164433 164434

164435 164436

164437 164438

164439 164440

164441 164442

164443 164444

164445164446

164447 164448

164449 164450

164451 164452

164453 164454

164455

ecotronic
29-07-2018, 16:14
Това с разлепването на стъклото е кардиналния подход.

Всичко друго са упражнения за напреднали гинеколози с неясен краен резултат :)

simvola
29-07-2018, 22:01
Браво колега ,а мислил ли си след като правиш това упражнение да сложиш във фара една лента лед дневни светлини .Това доста ще отвори визията на Алфата .И да те питам свалих на единия фар модула за коригиране на светлините (НАДОЛО И НАГОРЕ) има ли някакъв чалъм за поставянето .

lordliness
30-07-2018, 06:25
Браво колега ,а мислил ли си след като правиш това упражнение да сложиш във фара една лента лед дневни светлини .Това доста ще отвори визията на Алфата .И да те питам свалих на единия фар модула за коригиране на светлините (НАДОЛО И НАГОРЕ) има ли някакъв чалъм за поставянето .

Държа на оригинала и няма да поставям лед ленти. Може би ще променя само цвета на декоративната пластмаса, от съображения за дълготрайност. Ако питаш за моторчето - не съм го отварял или свалял отделно.

iveli
30-07-2018, 10:12
Преди време разглобих моите фарове така и пратих в Стрелча всичко което беше лъскаво Не помня колко пари дадох но фаровете грейнаха Мисля че дадох 70 лева

ecotronic
30-07-2018, 11:24
Браво колега ,а мислил ли си след като правиш това упражнение да сложиш във фара една лента лед дневни светлини .Това доста ще отвори визията на Алфата .И да те питам свалих на единия фар модула за коригиране на светлините (НАДОЛО И НАГОРЕ) има ли някакъв чалъм за поставянето .

Трябва да е сигурно, че трите опори от окачването на подвижната част са сглобени правилно.

Сферичната:

http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=164379&d=1532265919

и двете откъм моторчето:

http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=164385&d=1532265993

Самото моторче се сваля, като се завърти обратно на часовника и се издърпа назад и се монтира по обратния ред. Изходът му извършва постъпателно движение (напред - назад).

rijko
30-07-2018, 15:38
за 40 лева в Плевен ми пре хромираха двата рефлектора на дългите и колата сега е лудница ношно време, със спреичета хром/никел не става добре. Ако ти трябва телефона ще ронва да вида къде съм го записал че беше преди година и нещо това.

lordliness
30-07-2018, 16:39
за 40 лева в Плевен ми пре хромираха двата рефлектора на дългите и колата сега е лудница ношно време, със спреичета хром/никел не става добре. Ако ти трябва телефона ще ронва да вида къде съм го записал че беше преди година и нещо това.
Спрейовете стават само за декоративната пластмаса, но не знам дали има термоустойчиви хром-никел, при фаровете с лупи се нагрява повече и е добре да е термоустойчив спрея.

lordliness
19-08-2018, 08:09
Нови керамични букси за късите светлини. Грунд за пластмаса и спрей с ефект никел.
164670
164671
164672

lordliness
19-08-2018, 09:38
Боядисах ги. Спрея в действителност не става лъскав като капачката. :)
Времето ще покаже дали е трайно това решение.
164674
164675

lordliness
23-08-2018, 04:09
Най после успях да изпратя рефлекторите за покритие. Избрах Еверт лак пред другите възможности. Обаче връзката с тях се оказа доста сложна задача. Не си вдигаха телефоните, не ми отговориха на имейла. В крайна сметка успях да се свържа с тях чрез фейсбук. Там отговориха бързо. Работят с Еконт.

lordliness
24-08-2018, 17:55
Сглобяавам дреболии докато чакам рефлекторите.
164702

164703

164704

lordliness
26-08-2018, 08:47
Запоих новите керамични букси. Удължих единият кабел за габарита за по лесно обслужване. Изолацията на спойките е с термо шлаух и изолираща лента за разкош.
164718

lordliness
07-09-2018, 19:48
Рефлекторите са готови. Време - 10 работни дни. Цена с доставка - 55,66 лв.
Разходи до тук - грунд за пластмаса-10 лв. Спрей никел- 16 лв. Две букси - 6лв. Разход за куриер, изпращане- 6 лв. Лепило за стъклата - 12лв. Общо около 110 лв.

lordliness
09-09-2018, 20:17
Време за сглобяване.
Извадих една от пластмасовите ябълки с отвертка за по лесно сглобяване. Тя е еластична и излезе лесно.
164919
Жълтеникавият цвят на рефлекторите е отражение. Мисля, че качеството е отлично, покритието изглежда много плътно.
164902 164903

164904 164905

164906 164907

164908 164909

lordliness
13-09-2018, 17:17
На финала.
Залепих стъклата с това прозрачно лепило, замазах леко фугата.
Фиксирах с него и пластмасата на мигача за да не падне някой ден.
Скоро ще бъдат на колата.

164947

164948

164949

dope
27-11-2018, 19:23
Еверт лак са най-реномираните, но лично съм пращал два комплекта рефлектори за лупи. Втория беше за лупи заводски на А4 B5 Валео фарове. Бяха станали супер, обаче след 1 месец сваляхме фаровете и покритието се беше надуло леко и имаше леки балончета. За покритието на декорациите пак можеше да го пратиш в Стрелча да ги направят и тях.