View Full Version : Новата ми 166 3.0 V6 24V
Здравейте колеги,
След около 2 години прекарани без Алфа не се сдържах и се сдобих с любимия си модел от всички, които бях карал. Само че този път спазих принципа "като е гарга, да е рошава" и скочих на 3.0 шестака. Не ми стигнаха силиците за 3.2 засега.
С голямо вълнение ви представям дошлата вчера германка.
Колата е с регистрация от Март 2003 година, с ръчна скоростна кутия и ниво Distinctive. Допълнително са и слагани лети джанти 19", фолио на стъклата, теглич.
https://drive.google.com/open?id=1-7iHt74JOwhBLHXXtpU55PWbwSN1JG7k
https://drive.google.com/open?id=1oF8Cubj0f3TkasPiqs69dZ9m9tLQSYW8
https://drive.google.com/open?id=1stC_S36ZEzqcQ5wgQ_tf8d46xtfc4T8M
https://drive.google.com/open?id=1qJsD62LvbBRuB4YtOl-YELvOOEhKfigj
https://drive.google.com/open?id=1y8EttGUXzGGDkYM52Q26kX4dOy06GmNe
https://drive.google.com/open?id=1-QsVDImx6DkPinaywdg433TGz0KWDWmb
Колата не е в движение заради проблем с корозирали и протекли спирачни тръби. Въпреки това по самото купе не намирам ръжда засега.
Желанието ми е да я възстановя и да я ползвам за удоволствие през уикендите, като нямам намерение да поставям газова уредба или други побългарявания. Правил съм го на предишните ми коли, но сега имам друг основен автомобил и ще си го спестя.
Много ще се радвам бавно и славно с помощ и съвети от съфорумци да я направя още по-добра отколкото я получих.
---------- Post added at 20:28 ---------- Previous post was at 20:24 ----------
Не успявам да приложа снимките директно в поста си, така ще прилагам няколко линка :)
https://drive.google.com/open?id=1qJsD62LvbBRuB4YtOl-YELvOOEhKfigj
https://drive.google.com/open?id=1y8EttGUXzGGDkYM52Q26kX4dOy06GmNe
https://drive.google.com/open?id=16khbPjceBU6uJ_9pgenAYEdoiaOmB3fp
https://drive.google.com/open?id=1-QsVDImx6DkPinaywdg433TGz0KWDWmb
https://drive.google.com/open?id=1-7iHt74JOwhBLHXXtpU55PWbwSN1JG7k
https://drive.google.com/open?id=1oF8Cubj0f3TkasPiqs69dZ9m9tLQSYW8
https://drive.google.com/open?id=1stC_S36ZEzqcQ5wgQ_tf8d46xtfc4T8M
https://drive.google.com/open?id=1TkjjJMfUJBFVK9AFKnz64uogyum3R8Ht
Честито Веско!
Само хубави емоции да ти носи и успех със стягането.
ivopifeca
22-09-2018, 09:20
Много хубава бе,колега!И да я пазиш с тези ниски гуми!Честито!
gocktherock
22-09-2018, 10:48
Браво, браво, направо без пари :) Честита, много безаварийни километри
Честито и да си сложиш номера на правилното място :bouncing_smiley:
Благодаря колеги :)
Ще пробвм как стои номера отстрани и ако е готино ще го направя.
Но за да стигна до номер трябва да го заслужа първо.
Вчера с помощ на брат ми свалихме старите корозирали спирачни тръби. Отзад при резервоара протекли на един завой. На други места си личеше, че са тръгнали. Само на предно ляво колело беше без забележка. Днес - утре ще ги оставя да ми направят нови по поръчка.
Също така замерихме, че акумулаторът не се зарежда. Напрежението на клемите отзад беше 10V и ще ползвам момента да занеса и алтернатора на диагностика. Свалих го, но за да излезе май трябва да се разглоби поне биелетката ако не целия носач от дясно.
За да стигнем до спирачните тръби трябваше да свалим гърнето, а болтовете бяха заварени от ръждата. Затова го сразахме след средното гърне. Сега ще се опитам да намеря средно гърне на старо от кола внесена от Италия, в противен случай ще трябва да отделя 200 за новичко.
lordliness
23-09-2018, 09:07
Правилното място на номера на 166 си е в средата. Встрани стои доста нелепо и не приляга добре на бронята.
Trenkata
23-09-2018, 11:04
За свалянето на алтернатора само откачането на биалетата е достатъчно за свалянето му.На 166-ца преди фейса номера встрани нещо на мен не ме кефи,но всеки си има мнение.
Иначе честито и много радост ще ти носи арезето,сигурен съм.
ivopifeca
23-09-2018, 12:14
За свалянето на алтернатора само откачането на биалетата е достатъчно за свалянето му.На 166-ца преди фейса номера встрани нещо на мен не ме кефи,но всеки си има мнение.
Иначе честито и много радост ще ти носи арезето,сигурен съм.И аз съм за,номера да си е в средата.Но колегата да си го слага където той си избере,негова си е.
Здрасти, така и направихме, откачихме биелетата и ще го карам за рециклиране. Колкото до номера, и аз мисля че трябва да отиде там, където си е поставен от производителя. За джантите също се чудя, дали бих я търкалял с тях. Изглеждат мега яко, но сиугрно ще друсат доста. 235/35/19 .... Дано успея да я сглобя с брат ми скоро, за да разбера. Вече взех новите спирачни тръби и спирачна течност и следващата събота ще почвам втори рунд.
Scrapera
23-09-2018, 23:02
Колата е направена да и се монтира по средата италиански номер, който е съвсем различен формат.
Неиталиански такъв, стои нелепо, и стърчи, монтиран по средата.
https://images.avto.net/12703883/1.jpg
Ей така се монтира номер.
Поздрави от Словения.
Днес си взех рециклирания алтернатор.
Прилагам снимка на разглобения алтернатор и две видеа на колата отдолу и на свалените ръждиви спирачни тръби.
https://drive.google.com/open?id=1D7dk2O9GvFwvPIol1QEsBYXqz88HhILv
https://drive.google.com/open?id=1d8Twa1QT3P_-UvM5AyyEkLJF3_9wYhBW
https://youtu.be/go-ZXDhRo1A?list=WL
https://youtu.be/r4iPoaHVLHk?list=WL
Планирам след като пусна колата в дживение да обработя местата, на които е наранена нанесената допълнителна защита против корозия с преобразувател и ново антикорозионно покритие.
Както се вижда от видеото следващите неща за подмяна са гърнетата, но ми се иска да намеря запазени от някоя италианка (каквито бяха на предишната ми 166) вместо да купувам всичко чисто ново. Ако някой се сеща къде има такива да сподели :)
Имам задно от дизел Ако става при теб мога да ти го пратя подарък
Само не помня дали не отрязох задния фланец че си правих по голяма генерация
Благодаря колега, със сигурност дори да са съвместими има доста разлики и предпочитам оригиналната с два накрайника отзад или тунинк. Намерих вече подходяща но съм трогнат от предложението :)
Днес поставихме новите спирачни тръби на колата и я посглобихме, като утре ще я обезвъздушаваме. Поставихме и рециклирания алтернатор, но обтяжната ролка е блокирала и ще трябва да я набавя и нея.
Здравейте,
Най-накрая мога да се похваля, че имам спирачки. Доста ни забави обезвъздушаването на предните спирачни апарати, които имат два щуцера. След много ходене по мъките се оказа, че вътрешните щуцери са били късани, разпробивани и залепяни някакво яко лепило. В крайна сметка благодарение на ClassicAlfaManiac намерих два запазени предни апарата и колата спира.
Следва да си набавя всичко необходимо за обслужване - ангренажен комплект и водна помпа + масло и филтри.
Оказа се, че колата на моменти вдига температурата с до едно деление над 90. След което се включва перката и за 30-тина секунди всичко се връща в нормата. Това става само при работа на място, на път засега стреклата не мърда. На мен ми намирисва на водна помпа и не след дълго ще разберем.
Допълнително след сглобяване на ABS-a и новите спирачни тръби на таблото светна лампата за airbag и ще проверявам дали някоя букса не се е разместила.
След като минах стотина километра с 19 цоловите джанти мога да кажа, че вози учудващо меко спрямо очакванията ми. Въпреки това мисля да ги заменя за 18 или 17 цолови и скоро ще пусна обява за продажба/бартер. Имат доста стари гуми 235/35/19 от уважаваната марка Syron :)
Здравейте,
Оказа се, че колата на моменти вдига температурата с до едно деление над 90. След което се включва перката и за 30-тина секунди всичко се връща в нормата. Това става само при работа на място, на път засега стреклата не мърда. На мен ми намирисва на водна помпа и не след дълго ще разберем.
Ха, това и при мен го има след като смених датчик за температурата на водата преди 3-4 години. Може да е от толеранс на двете термодвойки, защото както знаеш тази, дето отговаря за стрелката на таблото се покачва на интервали и за шофьора изглежда закована на 90, а реално варира от 75 до 95-6.
Благодаря за споделения опит. След като сменя водна помпа това ще е следващото, което ще погледна, както и дали случайно не ми работи само втора степен на перката на радиатора - само една степен чувам и не мога да преценя коя се пада.
Trenkata
24-10-2018, 10:15
Провери релетата в кутийката на левия калник в двигателния отсек и реостата който стои на самият радиатор.
Мерси за насоката, ще помоля майстора да ги погледне защото съм бос в диагностиката (освен чрез смяна трудно ще диагностицирам че нещо не работи, а това може да е доста скъп метод :))
В събота монтирах нова перка с поставения на нея реостат. Мога да се похваля, че вече перката работи на първа скорост и стрелката на таблото не трепва от нивото 90 градуса. Благодаря за насоките :)
Споделям две снимки от задното гърне, което поставих на черния рицар. Старото беше доста прогнило, и като звъннах на колегата Scrapera ме зарадва, че има Zender гърне от друга 166. Накрайниците са видимо по-големи и колата изглежда по-брутално. Откъм звук мисля, че стана една идея по-басов и дълбок. Но без тунинг на средното гърне огромна промяна не очаквах и без това. Както и да е, аз съм доста доволен. Как ви се струва?
https://drive.google.com/open?id=1Bvif0yvm-ZZnN4Ga7dpfghsW38m-bUUe
https://drive.google.com/file/d/10qg3g7IEB4W8X9FXKVcKiwh5dKt0-yQa/view?usp=sharing
Прилагам снимка на стандартните накрайници за модела, за да има възможност за сравнение.
https://i.ytimg.com/vi/hitpHw1KNGo/hqdefault.jpg
Добре е станало, а за звука може някое клипче да направиш:devil:
Изпуснали са ми и двете меки връзки и колата пърди леко. Тъй че още не съм правил записи, но имам едни стари от когато сменях спирачните тръби. Колата беше само по катализатори и звукът е доста интересен. Засега споделям това а по-късно ще запиша и с новото гърне :)
https://www.youtube.com/watch?v=9URCPYzd6IM
Споделям две снимки от задното гърне, което поставих на черния рицар.
Според мен накрайниците стърчат маалко повече от необходимото, чисто от естетическа гледна точка.
По-красиво ще е ако са малко по-прибрани навътре, подобно на оригинала. Поне според мен.
Здравей, в действителност една идея по-прибрани биха били по-елегантни. Но нямах много възможност да присъствам на финалния монтаж и мисля, че така също е доста добре. На живо бих казал, че изглеждат по-добре.
ВЪПРОС към всички колеги - дайте ми съвет къде могат да ми ремонтират тампончето на горната стабилизираща щангичка на двигателя? В момента е разкъсана и двигателят клати доста при подаване и отнемане на газ. STR бутонът ако е включен особено става нетърпимо. Благодаря.
Trenkata
14-12-2018, 23:59
Кой тампон ти е скъсан,този на щангата където се хваща за купето или този на самата лапа?
Скъсан е тампонът откъм мотора, не този към купето.
Trenkata
15-12-2018, 00:49
Ако говориш за този на щангата има го по магазините и се сменя лесно,точковай го с телоподаващо на две места поне.
Добре е, че не се продава само с цялата щанга. Мерси, че го потърся.
Привет,
Около празниците доста дълго време нямах възможност да напредна със стягането на старата ми любов.
През последната седмица поръчах частите за обслужването на мотора и някои други дреболии.
https://drive.google.com/open?id=1BrizhL5BsT76iK5AydGmQuvMtJL2bbEf
До сега бях сменил следните неща:
- Тръби спирачни - 70лв
- Спирачна течност - 20лв
- Бремботата отпред - 250лв
- Средно и задно гърне от 'талянски внос без ръжди - 130лв
- Рециклиран алтернатор - 200лв
- Обтяжна ролка пистор ремък - 100лв
- Реостат на перката за охлаждане - 40лв
Сега Дядо Коледа донесе следните подаръци, макар и с леко закъснение:) :
- Водна помпа HEPU - 180лв
- Ангренажен ремък - 80лв
- Обтяжна и паразитни ролки - 320лв
- Пистов ремък - 30лв
- Тампон горна щанга на двигател - 22лв
- Масло 10w40 6л. и маслен филтър - 60лв
- Антифриз 5л. розов концентрат - 35лв
- Въздушен филтър - 15лв
Още не съм я преглеждал обстойно но предстои да направя обслужване и на окачването, където не е ясно още колко ще трябва да се бръкна. Задницата е доста клекнала и е за смяна на пружини и амортисьори.
След седмица ще сме с обслужен мотор и ще мога да си я настъпвам без притеснения :)
Редакция Май 2019:
- ЕКУ двигател и дросел втора ръка + диагностика и мапинг - над 500лв
- Спирачни маркучлета - 50лв
- Фреон зареждане и смяна на О пръстени - 180лв
- Филтър купе карбон - 26лв
Редакция Юни 2019:
- Задни пружини и амортисьори (употребявани от доверен колега :) - 150лв
- 4броя нови Petlas Velox Sport 225/45/17 летни - 400лв
- Нова крушка ксенон - 25лв
Редакция Март 2020 (282 000км)
- Подмяна меки връзки - 200лв
- Bardahl 5w40 6л. с филтри и смяна - 160лв
- Спирачна помпа - 150лв
- 4бр. 4NEXEN WINGUARD SPORT2 225/45 R17 ДОТ 2018 - тънко от колега, за да сме готови за зимата
- 6бр. свещи NGK Iridium IX - 120лв
- Филтри купе (карбон) и двигател
Редакция Юни 2020 (283 000км)
- Гарнитури глави, пръстени цилиндри и всички семеринги
- Лагери колянов вал
- Хидравлични повдигачи
- Вентилатор на парното
- Радиаторче на парното
- Нови предни биалетки, прижини и амортисьори от старата ми 166
- Труд, масла и филтри, доливане на фреон - всичко ~3500лв
Редакция Септември 2020 (287 000км)
- Масло Bardahl 10w60 и филтри - 240лв
Редакция Февруари 2021 (292 000км)
- Смяна на термостат Behr (70лв) + 5л нов антифриз концентрат
- Смяна на носещата греда на радиаторите заради напреднала ръжда
Редакция Октомври 2021 (298 800км)
- Масло Bardahl 10w60 и филтри - 240лв
- Брави на централното заключване на шофьорска и задна дясна врата- 100лв
Редакция Декември 2021 (300 000км)
- нов разширителен съд за антифриз - 160лв с отстъпка
- нови зимни гуми Nexen Winguard 17" отпред - 320лв
- боя на задна лява врата, заден ляв калник, преден капак и двата прага + пълнене на праговете с восък + цялостно полиране - 950лв
- горни предни носачи TRW + нови тампони за долни предни носачи - 700лв с труд
Защо избра 10w40 вместо 10W60?
Ами временно решение е. Губи доста антифриз и в казанчето има разни кафяви полепвания. Сега ще сменя маслото и антифриза и ако продължава така ще се отваря за гарнитури на блока. Колата обаче не загрява при натоварване и не губи масло, така че предстои да видим откъде е. След като я стегна подобаващо и от към окачване и свежи гуми, ще сложа свястно масло. Между другото откакто отворих темата съм я карал само 700км именно защото има много работа по нея, а нямам кеш и време да я оправя наведнъж :)
Ура! Колата е обслужена. И тъкмо навреме, ремъкът и водната помпа бяха в плачевно състояние. Споделям снимки от преди и след подмяната за справка.
https://drive.google.com/open?id=1BpFzP4ARdiMSZ7-khx5-HHfVPbQ7G_el
https://drive.google.com/open?id=1Br3fmOHMtw2sLJh2pA7lZBypIj9KMEel
Очаквам загубата на антифриз да спре, тъй като очевидно беше от водната помпа. Системата беше промита с добавка Warco и да стискаме палци няма да има гадости в разширителния съд.
Здравейте,
От доста време не съм писал, защото борбата с проблема с гасненето отне много време и немалко ресурси:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?98668-166-3-0-%C2%ED%E5%E7%E0%EF%ED%EE-%E3%E0%F1%ED%E5-%ED%E0-%EF%F0%E0%E7%E5%ED-%F5%EE%E4-%E8-%E2-%E4%E2%E8%E6%E5%ED%E8%E5
Да чукна на дърво всичко това е зад гърба ми и поднових работата по стягането на кораба:
Напълних климатичната система и смених всички 0 пръстени, защото черна кола с черен кожен салон става неизползваема без работещ климатик.
Продадох 19 инчовите джанти и си взех оригинални 17ки, но все още нямам бюджет за хубави гуми и не мога да ги сложа. Ето кой модел взех:
http://a2goos.com/data_images/models/alfa-romeo-166/alfa-romeo-166-11.jpg
И тук стигам до следващата "драма" :) Спирачките. След смяната на 3 от 4-те спирачни тръби, предните брембота и обезвъздушаването колата биеше наляво яко при рязко спиране.
Не бяхме сменили гумените маркучи и затова наскоро я закарах да ги сменят и да раздвижат всички 4 спирачни апарати, и да им сменят ремонтните комплекти ако се налага.
След това упражнение и уверение, че всичко е ток и жица, колата спира малко по-добре, но отново завива наляво при много рязко спиране.
Дисковете са нови, накладките са оригинални и като нови (така пристигна колата), окачването е почти идеално според майсторите, ABS работи поне частично и не записва грешки.... Проблемът го имаше и с големите 19 инчови гуми, и сега със зимните 16ки.
Какво по дяволите става тук? При мокра настилка бих могъл да се пребия с това завиване. Ако правилно се ориентирам остава да бъде или самия ABS модул, или спирачната помпа, или както прочетох на едно-две места - лагерите на главините.
За последното не намирам никаква логика, но в чуждестранни форуми го споменават. Идеята е, че ABS сработва, но некоректно, заради лош сигнал от главините. Някой да има наблюдения върху този вариант случайно?
ecotronic
11-05-2019, 10:33
За да потвърдиш или отхвърлиш теорията за сензор на главина, следва да направиш лог на ABS - а в движение, в момент в който има теглене в едната страна. Пусни графика на всичките параметри.
Изобщо, когато тегли наляво, усещаш ли ABS - ът да сработва?
Благодаря за насоките. Ами да, той сработва, само че не на всички колела. Усещането по слух е, че задно дясно колело се влачи блокирало през цялото време. Не мога по слух да съм сигурен за останалите, но определено има работа на ABS по предните колела. Това с лога ще покаже каква е ситуацията, но ще трябва да изчакам известно време преди отново да я заведа на преглед с диагностика.
Крив шенкел, амортисьор или не правилно поставен лагер главина също може а е причина за това дърпане.
На реглаж преден мост ходил ли си?
Ами не съм ходил на реглаж, защото задницата ми е прекалено клекнала и чакам първо да и сменя пружини и амортисьори отзад. Амо от изпуснали амортисьори може да е, то това би било добро обяснение. Но колата много добре държи права линия на скорост иначе.
Малко ъпдейт, поръчал съм си пружини и амортисьори и предстои да видим дали ще има подобрение. После ще направя и реглаж разбира се.
Но проблемите ме заливат с по-голяма скорост отколкото може да реагира който и да било. Точно бях напълнил климатика и вентилатора взе да прави номера.
Прочетох доста теми във форума по темата и знам, че трябва да проверя няколко бушона, едно реле и ECU на самия климатроник.
Обаче някои от тях ги отхвърлям служебно, понеже пустия вентилатор ту работи, ту не работи. Следователно едва ли са бушони. И релето май не би трябвало да е, ако не греша. Ако бяха те, то нямаше изобщо да работи?
Остава това ECU за управление на климатика, което се намира под екранчето на ICS. Това звучи смислено, защото още преди да почне да прави тези номера, понякога екрана на климатика замръзваше и не реагираше на команди, а отзад клапите си работеха (и вентилатора) при натискане на бутоните. Няма корелация между това дали екрана е замръзнал и дали вентилатора работи. Понякога и двете се скапват, понякога по отделно.
Ако някой има подобна колекция от проблеми, може ли да даде съвет. Да взема ли едно ECU на старо и да пробвам? Или нещо друго?
Scrapera
30-05-2019, 22:25
Не се занимавай с глупости.
Вентилаторът на купето е най-слабият възел на 166 наред с машинките на централно.
Можеш да демонтираш кората при чистачките, да отвориш клапата за рециркулация, и през нея да бръкнеш при вентилатора и да го завъртиш.
Най-вероятно ще усетиш силно ручене при завъртането, защото е тотал. :)
Здравей,
Ще проверя в близките седмици и ако се окажеш прав ще се чуваме :)
П.С. напоследък взе да работи почти всеки път. Има подобрение, но знам, че щом е тръгнало веднъж, няма да се самоизлекува.
Вчера прегледах предпазителя и релето и ги напръсках с контактен спрей. 30 Амперовия предпазител при чистачките беше с разтопена пластмаса, но иначе здрав. Смених го, но явно си имам тлеещ проблем и ще търся вентилатор.
Но все пак защо ми замръзва и екрана на климатика всеки трети път? Това има ли нещо общо с вентилатора според вас? Натискам си аз бутоните, те работят, а екрана не отразава промяна в температура, сила вентилатор или посока на духане. Всички други екрани си работят. Някакви идеи?
Човече кво си взел бе Много проблеми Но евала упорит си Дано най накрая да спрат тия проблеми :biker::biker::biker::bravo:
Ами как какво, стара и евтина алфа :) Някои от проблемите според темите във форума са масови за модела. Изгорялото EКУ и биенето на спирачките наляво са по-нестандартни в действителност.
Малко по малко колата се оформя приятно.
Вече имам нови задни пружини и амортисьори и колата вече не изглежда като сплескана и задницата не се разхожда свободно по пътя :)
Частите бяха свалени от 166-цата на Алекс, която за съжаление вече се разпродава на части, но чието добро състояние ми беше добре известно. Държат се като нови!
Чакам всеки момент доставка на летни гуми от avtogumi и слагам 17ките. Харесах и Petlas Velox Sport 225/45/17 заради добрата цена и отличните отзиви, които прочетох.
Като ги монтирам ще мина реглаж и очаквам пътното поведение да е топ.
През последния месец наблягах основно на карането - вече и навъртях 4000км и нагоре. Между другото свалих теглича (22кг) и замених резервната гума с тъничка от волво някакво. Мисля, че едни 30 кг свалих от теглото и задницата се вирна още по-приятно, без да е прекалено. Все още не съм си решил проблема с ABS-а, но си намерих донор и ще сменя целия модул скоро. Донорът е не кой да е, а самата кола от подписа ми, която след обслужване на ангренаж е имала сблъсък на клапани с бутала :( От нея ще си взема и моторчето за вентилатора на купето, дано скоро успея да ги прехвърля, че ми писна да карам внимателно с този резлив мотор :)
Днес смених ABS модула и възлагах големи надежди. За съжаление отново не всички колела имат работещ ABS, а за другите той се опитва да компенсира явно и резултатът е лошо спиране. Следващата ми стъпка ще е да сменя всички 4 спирачни апарати и дискове от другата ми 166, а след това и самата помпа, ако се наложи. Струва ми се, че след тези мерки вече няма какво друго да е останало като проблематично. Като допълнение, и без това последните 1000км дисковете взеха да тресат яко при спиране, а са чисто нови без грам ръб. Та ще има двойна полза от подмяната. Пусти стари бангии :)
Междувременно си смених една заминала машинка на централното и съм подготвил вентилатора на парното за смяна, но той пък взе че се разработи и скоро не ми е праивл номера :)
Alfa tuner
11-10-2019, 21:24
Пробвал ли си да извадиш бушона на АБС-а да видиш как спира
ecotronic
11-10-2019, 21:43
Пробвал ли си да извадиш бушона на АБС-а да видиш как спира
+1
освен това, да се направи диагностика на ABS-а и да се видят дали са релевантни отчетените скорости на въртене на колелата в момент в който тресе при спиране.
Нищо чудно цялата работа да идва от кeкав сензор на някое колело.
Trenkata
12-10-2019, 10:45
Имах подобен проблем с главния цилиндър(помпата)
Благодаря за мненията. Едно по едно:
Пробвал съм на два пъти с изваден бушон на ABS. Тогава колата тръгва да се завърта на противоположната посока (дясно). По силно изразено при влажен път, направо стряскащо. Не съм пробвал след смяната на ABS да го иключа.
Относно диагностиката - не знам защо никой от майсторите досега не пожела да се заеме с това, звучи много логично и явно ще трябва да настоявам да се направи. И аз четох, че зацапан сензор / лагер би подавал грешни сигнали. Но странното е, че и без АБС колата не спира в права линия.
Главния цилиндър е заподозрян, но според мен ще е добре първо да мине диагностиката на ABS. Ще гледам до края на месеца да съм я направил, защото не е нормално това да продължава така. Най-малкото ще видим кои колела точно правят проблем и може да им се сменят сензорите, апаратите и дисковете.
Малко актуални снимки да приложа
170594
170595
ivopifeca
13-10-2019, 08:51
Красота.
Trenkata
13-10-2019, 20:27
Сега се сетих,ако не бъркам сменяхте спирачни тръби нали?Огледай хубаво някоя да не е притисната някъде,предполагам че медни сте сложили,а те са меки.
Привет. Ще огледам тръбите с изключение на местата, където са над резервоара и гърнетата и са скрити.
Ето и резултати от диагностиката на ABS в реално време - според сервиза всички сензори показвали еднакви стойности и не било проблемът в датчиците. Не съм присъствал на място, но се постарах много добре да обясня какъв е проблемът и потвърдиха, че са го репродуцирали. Нямат идея защо се получавало така.
Като цяло трябва да призная, че след всички тези смени и опити за разрешаване на проблема той значително намаля. Почти ми се струва, че е е излекуван. Все пак планирам да подменя и спирачната помпа в рамките на годината.
Сега се появи ново предизвикателство - светна ми лампата на алтернатора. Алтернаторът беше рециклиран за доста крупна сума при покупката на колата точно преди година. Свалих го и го закарах на друг сервиз и днес ми се обадиха, че е перфектен. Интересна работа. Колата си пали без проблем и нямам проблем с акумулатора. Пуснах през ELM устройството диганостика и показва 11.4 волта и 11.7 при изгасени фарове. Това не се променя при изгасен двигател и при включен. Някой кабел ли ми прави проблеми според вас?
Trenkata
13-11-2019, 09:44
То ако е вярно това ти разреждаш,а не зареждаш.Премери с мултиметър на клемите.
Ами оказа се че алтернаторът, рециклиран преди 13 месеца за 200лв работи първите 10тина минути и умира постепенно. Засега две сваляния ми коства този качествен ремонт :( Сега ще рециклирам един друг, че на този вече му нямам вяра. Ех тези стари железа :) Но за сметка на това акумулаторът на Арезетата е железен - голям като на лекотоварен камион, 2 седмици държи без алтернатор, а е стар.
Trenkata
18-11-2019, 15:56
Е не е чак такава драма свалянето на алтернатор,гума,подкалник и биалетката.
Драмата ми е, че за 6000км ще станат 4 сваляния, а колата е виновна само за първото реално. Качеството на ремонтите ни е такова явно.
Trenkata
18-11-2019, 16:48
Да за 6000км.4 пъти си е множко наистина.
Драмата ми е, че за 6000км ще станат 4 сваляния, а колата е виновна само за първото реално. Качеството на ремонтите ни е такова явно.
Същата работа и при мен. Дадох 400 лв, а ефект нула. Интересното е, че досега не ми е светвала лампата за алтернатора на таблото и акумулаторът, както казваш си се държи отлично...
Trenkata
20-11-2019, 16:49
То явно на шестаците им е слабо място,аз два пъти правих моя и третия път купих рециклиран.
Нещо все не остава време, а и средства за класиката напоследък. Но си се возим редовно де. Все пак да раздвижа малко темата, купих си инструменти за оформяне на накрайници на спирачните тръбички, за да скъся ненужно дългите медни тръби, които идват към ABS централата. Много ме дразнят. Ще ги пръсна и с черен спрей, за да не са "медни" на вид.
https://drive.google.com/open?id=14Fmzh2Xom2gHsOCp5Ukih7RzOJNK2kOy
Второ, поръчах си нова спирачна помпа АР и спирачна течност. Свалил съм и спирачните апарати от резервната кола. Този месец някой уикенд залягам и докате не подкарам всички колела да спират равномерно и перфектно няма да мирясам.
Следващите стъпки, които съм планирал са смяна на предните пружини, меките връзки и свещите.
Пружините са неадекватно меки, сравних ги с други 166 при натиск. И колата определено полюшва малко повечко.
Дано през март успея да свърша с всичко, за да може като сложа хубавите летни гумета да си я натискам спокойно. Но рано или късно ще стане кукла.
Изгоряха ми очите от тея тръби. Сложи хубави свещи NGK PFR6B мисля бяха оригиналните.
Trenkata
07-02-2020, 15:46
По съм склонен за полюшването да виня амортесьорите,а не пружините.
Най-сетне намерих време да прегледам с брат ми спирачките. Никой сервиз нямаше желание да подхване сериозно този проблем. Направихме супер бърз тест и се оказа, че наистина съм бил разменил тръбите към ABS навремето, когато подменях спирачните тръби. Колко ме е яд и срам няма да обяснявам. Така и така се бяхме подготвили, подкъсихме тръбите откъм ABS и им направихме нови накрайници. Понеже единия накрайник не стана добре даже го рязахме втори път, така че едната тръба от предълга стана почти прекалено къса :). Накая, така и така бях се изръсил 150лв за спирачна помпа, тръгнахме да я сменяме. Оказа се, че има леки разлики, и щуцерите на тръбите откъм ABS не влизат в новата. Върнахме старата :( Колата спира като нова на мокро и хлъзгаво вече и мога с кеф да я настъпвам.
Като допълнение малко преди това смених меките връзки, които пърдяха от доста време вече. Колата стана тиха като 1.4. Даже малко ми липсва стария грохот, но е за добро.
Като утихна и забелязах, че при старт са взели да тракат хидравличните повдигачи за няма и една минута. Този филм го бях играл със старата 166 и вече знаех, че е до маслото.
Изсипах добавка за промиване на масло, изръсих се за 6л Бардал 5w40 и вече няма и помен от това тракане. Логиката е, че по-тънкото при студен мотор масло по-бързо пълни повдигачите. Още една победа!
И най-накрая, непланирано така, взех че купих и почти нови зимни гуми Nexen от колегат Емилиян, който си разпродава неговата хубавица на части. Готов съм и за зимата с добри гумета. Покрай толкова много екшън не остана бюджет за свещите, които ако доживеем, ще купя през Април.
Като утихна и забелязах, че при старт са взели да тракат хидравличните повдигачи за няма и една минута. Този филм го бях играл със старата 166 и вече знаех, че е до маслото.
Тая работа при мен съм я усетил, че зависи от масления филтър.
За твинспарка става дума. С евтин филтър, при всяко палене, първите 5-10 секунди трака.
Със "скъп" бош (на 7-8лв го взимам с 45% отстъпка) няма никакво тракане.
Явно зависи от клапана във филтъра.
ecotronic
15-03-2020, 10:49
Говорите за 2 различни неща. Едното е пълнене на повдигачите, което не би трябвало да се налага, ако те са читави. Другото е изпразването на маслената магистрала заради калпав възвратен клапан на филтъра.
В първия случай тракат само повдигачите и това не зависи от филтъра. Във втория - всичко останало, в т.ч. и лагерите на КВ.
Свещите пристигнаха, NGK Iridium IX по 20лв парчето, ще ги сменям сам този уикенд да разнообразя карантината. Заедно с филтрите за въздуха, все пак и Алфата трябва да има маска срещу вирусите ;)
Успях да се преборя със смяната на всички свещи. Задния ред си е предизвикателство за аматьори като мен, но всичко мина тип топ. Колата работи като швейцарски часовник. Старите са сменяни преди 60 000 км и не бяха иридиеви. По няколко от тях имаше доста ръжда. Снимах ги и ще ги кача като имам време, да чуя мнение от спецовете за работата на мотора.
Също така намерих време да сваля предните пружини и амортисьори от старата ми 166. Те са Монро Рефлекс на няколко годинки и колата не се клати при натиск като моята. Тези дни ще ги сменя заедно с биелетите и каквото друго излезе за смяна отпред. Също така ще сменя и вентилатора за парнот. Дано да е в по-добро състояние, защото работата по смяната е супер много и пипкава. Поради тази причина, възнамерявам да я възложа на някой, който е по-сръчен от орангутан (мен).
https://drive.google.com/open?id=1BKYB6nn7sQpAf3J4pNfdV5WOJtD8abGP
https://drive.google.com/open?id=1B8262zn0jiIx92JygXry7dhnYAZqoJiJ
https://drive.google.com/open?id=1B8O58Q-0Kk01NjwS_ISpSMUqMYQR1WeX
https://drive.google.com/open?id=1BCnHQVq_HPufXIIZaqbu9GsK3h7VYzq_
https://drive.google.com/open?id=1BEpmCjRCC33TWpYQV2G_70o7_qpnShIb
https://drive.google.com/open?id=1B7sNjIvD-O2lAsstjGTAzO21NtprdJrO
https://drive.google.com/open?id=1B0OWjAMCHhxJXL7uhg9BHIVua_Ngkgde
Идеални са ти свещите, има още много хляб в тях. :)
Scrapera
27-04-2020, 23:19
Не му се плаши на вентилатора. Работата не е супер квалифицирана. Просто е нужно търпение, и е времеемко.
Вади се т.нар. firewall, кора под чистачките, после се отделя кутията на вентилатора от кутията на парното и т.н.
Направих го за няколко часа без да се налага да източа фреона. :)
Мерси колега, аз все пак реших да си спестя потенциални главоболия, понеже не разполагам с гараж или поне двор. Вентилаторът бе сменен, както и предните амортисьори. Не успях да им се порадвам, тъй като колата прегря и след това в маслото беше влязло солидно количество антифриз. В момента е на операционната маса и се надявам щетите да са ограничени. Ще качвам снимки по-нататък, но от картера течеше боза/капучино като из ведро.
Нещата станаха тежки. Колата е отнова на колела, със някои паразитни дефекти покрай ваденето на двигателя, които следва да доотстраня. Но след много вълнения бе решено да се възстанови, вместо да се изхвърли. Освен гарнитурите на двете глави и на капаците бяха сменени всички семеринги, О пръстените на цилиндровите ризи, лагерите на коляновия вал и дори хидравличните повдигачи, които бяха тръгнали.
Подробни снимки от ремонта, на когото му е интересно: https://drive.google.com/drive/folders/1FUNaszaXyDVNtoCfs3hGo3J01Q-cjujt?usp=sharing
Засега заради споменатите паразитни проблеми, които се появиха, удоволствието ми е непълно, но взех да ги поотстранявам и остана основния:
- Стрелката на таблото за температура показваше доста над 90 градуса при показания 97-8 на компютър - отстранено с подменен кабел на масата.
- Не работеше климатика - отстранено с допълване и поправка на прекъснат кабел
- светнала лампа на еърбег - напасване на лентов кабел на волана го оправи
- чисто новите хидравлични повдигачи на клапаните тракат когато колата загрее (частично ) - предстои да се свалят валовете и да се проверят.
Вентилаторът на парното работи безотказно вече, което е много важно в момента.
С новите пружини и амортисьори колата вече е като залепена на пътя, разликата беше огромна.
Всички тези подобрения ми струваха ~3500лв, и се надявам да са си стрували в дългосрочен план.
Здравейте,
Отдавна не съм писал, а и то май всички фенове се преместива във Фейсбук, но аз си харесвам форума в някои отношения.
Колата си върви стабилно, като проблем след ремонта на Бусото остана само тракане на един или два хидравлични повдигача. Нещо не мога да се вредя при механика да я гледа пак. Миналия път като я вкарах, му блокира гаража за 4-5 седмици. И скъпо масло 10w60 не помогна.
Но нали си е стара Алфа, ми се случи една доста интересна случка.
Карам си аз по любимия ми път Петрохан на връщане към София лятото. На връщане 500 камиона пъплят нагоре. Внимателно изчаквайки добра видимост, изпреварих на 3-4 пъти по един тир и няколко коли с мръсна газ на втора. Голям кеф, оборотите на 6000, Бусото реве, прибирам се бързо, за да не създавам опасни ситуации с колите от насрещното. И по едно време замириса на врял антифриз яко. Отбих след минута, кротко, след като намерих къде да отбия. Маркучът от термостата към радиаторът - разпорен буквално.
https://drive.google.com/file/d/1gJ3nGt61RNflOVlUTl9fnucMK47Ze8g7/view?usp=sharing
Колата е с нова водна помпа, ремъци, ролки, гарнитури, всичко! Но бях забелязал, че този маркуч изглежда доста зле. От 2 седмици в багажника си носих резервен, свален от старата ми талянска 166ца. За 5 минути го смених, намерих чешма след 3 завоя, долях едно .... 6литра. И се прибрах като пич.
Е значи винаги ще ми измисли нещо моят Феникс :-o Обаче и тя си ме харесва, избира подходящи моменти и места.
Когато смеси антифриза миналия път, ходих до село и обратно, 170 км. На другия ден имах записан час за смяна на вентилатора на парното. Загря ми пред сервиза чак!
Честита 2021 на всички 166 фенов :)
Малко нови снимчици:
171973
https://drive.google.com/file/d/1gC2oe83GHYOQiCc-2P83J1PtYDB0N5lC/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1gBXnmOm9X76g6C10MuBZ8zb45RU8RJb4/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1g30f3foxgS9J4Yjl6FRLrW4tPEgZ2-q2/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1gAZziaqOJJ6RNvE8kxHBo_EGY3mnuCaj/view?usp=sharing
Само на ретро автомобил (няма да кажа Лада) може да ти се спука маркуч, да спреш, да извадиш резервен от багажника, да го смениш за 5 минути и да продължиш.
Добре дошъл в клуба! :wow:
Хаха, да, забавно.
Да се похваля, че най-накрая успях да се вредя за смяна на хидравличните повдигачи, които тракаха грозно. Това разбира се съвсем не мина без емоции, но накрая след подмяна на кабела на масата, който стои на гайката на ЕКУ-то, колата започна да работи супер тихо и приятно. Чак даже прекалено тихо за Бусо ;). Но и да върви както си трябва и както си вървеше преди това. Сега съм мега щастлив. Може би това е първият момент, откакто я купих, в който спокойно мога да кажа, че колата ме кефи без резерви. Да не я уручасам само. Пазете си ги, станаха по-редки от GTV почни ;)
Напоследък колата си я ползвам като ежедневка и нямам никакви ядове. Не броя проблемите с централното заключване, които ми костваха дни от живота.
Откакто я имам смених 2 брави на задна лява врата. Изкарват малко и умират. Но наскоро се развали и бравата на шофьорската врата, а тя командва всички други. Смених я, поработи 2 седмици и умря. Намерих темата на колегата Дамян за реставрация с ново моторче. Пробвах с две нови ел. моторчета, но може би заради липсата на талант у мен, а може би заради друго, бравите ту работиха, ту не. Нямаше сила. Накрая след много дни мъка успях да навия един майстор на аларми да ми монтира външни машинки за централно, които вземат сигнал от бравите и с лост и клема са яко хванати за лостовете на бутона за заключване. Оттогава вече 2 месеца системата работи супер стабилно. Може и да е побългаряване, но след толкова мъка и смени въобще не ми тежи на сърцето, а и то не се вижда.
Днес я заведох да й сменят масълцето с Бардал 10В60 и сега мърка доволно.
Последно да попитам дали на някой му се е случвало да загуби звук на задните врати след преминаване на дупка? Буксите на задните врати са проверени, не са хлабави. Къде да търся лош контакт?
Здравейте :)
Аз си продължавам моят дневник - монолог. Дано на някой му е полезна тази информация.
https://drive.google.com/file/d/1Fm0VtoRE5hCY1-qiDxy2Kj6_Su-VEKpe/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1F6z6epVqhGD4B0L0t49tr7ptdyqwvZWv/view?usp=sharing
В момента колата е в топ състояние и се кефя доволно. Какво направих от последния пост:
Имах временна ел драма, която завърши с хепи енд: http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?101379-%CF%EE%EC%EE%F9-%E8%E7%E3%E0%F1%ED%E0%F5%E0-%EC%E8-%F2%E0%E1%EB%EE%F2%EE-%E8-ICS
Подмених предните зимни гуми с новички Nexen Winguard - 320лв.
Боядисах си няколко елемента в сервиз с камера, и полираха останалите - 950лв
https://drive.google.com/file/d/1FJZ8G-t0f7kmwjMz4MVOCVgfS0lKCz7s/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1FhHyVlpa_hIM6WQ0g1x31Etoa5w8KQvY/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1G1iygp_c-kl97IgHvilKvKWvn3G2-TeD/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1G1ExPOb2REjIumNFK6xh1gL0-DgAqAW2/view?usp=sharing
Смених предните горни носачи с TRW и на долните носачи им набиха нови тампони - 700лв с труда.
https://drive.google.com/file/d/1F8eRTO-bTLSAYmO7-kEH8WjJVsBd0ysO/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1FMOY202vP1B-RI8ZRuYzRVcBcl0efNN9/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1FNTv0bUfWGtgSG-XseTDjVVhm6UUeu59/view?usp=sharing
Имаше микро пукнатина на разширителния съд на антифриза, и за 160лв успях да намеря оригинален нов - готин аксесоар и още повече радва вида на мотора на отворен капак :)
https://drive.google.com/file/d/1F7oGOcMdQtIJGcRE7XnBEH2vIawJHzSY/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1FdwRT0Ef3-5CBw0zXq9cjctkkkTh8xb3/view?usp=sharing
След ел драмата и смяна на бушона, ми се върна звука и на задните тонколони. Сега само часовникът ми е неточен, и трябва да разкачам навигацията, за да го сверя.
Празнувам 30к километра с кораба вече. Не съм правил нищо съществено, освен да карам и да се наслаждавам.
...освен да сменя чисто новото казанче за антифриз ricambi originali за 160лв с гадно втора употреба :(
Онова след 6 месеца взе че се изкриви и взе да пуска силни струи през капачката. След смяна на капачки и наблючение, че колата никога не съска при сваляне на капачката вече, сложих старо казанче и нещата заспаха.
А преди това - филми, емоции, то помпа ли е, то гарнитури ли са, всичко подменено наскоро.... Кой да помисли, че има дефектно казанче първите дни.
Както и да е, сега двигателят не е за дефиле или музей, но поне нямам грижи.
Ааа, и защото е истинска Алфа, наскоро забелязах, че ми се е прецакал модулът за навигацията, който не използвам. Работеше преди, а сега не чете CD-то и не иска и да го извади, за да го сменя евентуално.
Чудя се въобще дали си струва да купувам и сменям този модул в багажника, при условие, че няма карта за България.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.