PDA

View Full Version : 2.0 JTDM - Мнение



alfamicin
27-10-2018, 10:39
Здравейте,колеги.
Мисля да взема 159-ка и се замислям дали да е 2.0,понеже искам да е по-нова.
Доста теми изчетох,но не намерих почти никаква информация за този двигател.
Ще ми полезна всякаква информация относно надеждността,подръжката икономичността на този мотор.
Чудя се дали да избера новия мотор или да заложа на сигурно (1.9JTD)?

flipz
27-10-2018, 20:19
1.9JTD / 1.9JTDm ?
Всичките имат почти едни и същи слаби места, който с покупката могат да се фиксират и да няма проблеми.
Както всяка по- нова кола обслужването е по- скъпичко.

KARTaL
28-10-2018, 12:33
За да не пускам друга тема, ще използвам на колегата неговата. Аз се интересувам от 2.4 двигателя. Ако може да ми се каже колко струва обслужването, маслото и какво слагате, разход и четох, че имат проблем с пукане на главата, вярно ли е? Всяка информация ще ми е полезна. Благодаря!

alfa racer GTA
28-10-2018, 13:54
Обслужването не е скъпо в сравнение с немските - 350-500лв смяна на ремъци+ролки+труд в зависимост от марката на комплекта.Има колеги и за 290лева са си ги сменили.Има комплекти от по 199 лева.Ролките мисля бяха отделно от тези 200 лева.

Масло от около 85 до 160 лева в зависимост от марката.Има и за 180 и 250 лева при желание :-) .Филтри общо около 100-на лева горе долу най-евтините=20 лева купе/30 купе с активен въглен, маслен около 20-30 лева, горивен от 35 до 160лв, въздушен двигател 30-на лева.Ако го смяната я правиш при автотехник има вероятност цената да е по-малка, тъй като доста от тях ползват отстъпки или просто не се начислява ДДС и оттам пада цената.

Подгревни свещи 140-160 лева 5 броя Беру или БОШ.

Добре е да се смени течността на хидравликата на волана = 20 лева литъра + труд.

Накладки АТЕ 65 обикновенни, 95 керамични.Дискове АТЕ предни 120-130 лева броя, задни 80-90 лева .

Масло когато я купих беше селения diezel WR 5w40 леко припушваше при запалване и гасене което го отдавам на това че вероятно предният собственик не го беше сменял сигурно 12 000-15 000км , след това БАрдал XTC 5w40 от 3000 км съм с Равенол VST 5w40 и смятам с него да остана засега.С Бардала и Равенола не припушва и никога не съм видял да излиза черен пушек отзад дори и при форсиране.Бардала беше около 105-107 лева за 7 литра, скоро не съм го гледал колко струва, равенолът го купих края на март и го сложих средата на април и ми струваше точно 121'60 лева с доставката от Германия.Сега Равенола ще дойде около 148 лева с доставката от Германия вдигнаха цените отпреди месец и половина.

Има оплаквания за пукнати глави, но не са толкова често.В чуждоезични форуми пишат, че това се случва от прегряване на двигателя, като се изтъкват 3 основни причини:

-некачествено масло за стила на шофиране или ненавременната му смяна

-недобра пропорция на охлаждаща течност антифриз/вода, което водело до "микрокипене" или "атомно кипене", като основно се изтъква да не се слага повече от 60% концентрат в сместа антифриз/вода, тъй като именно повечето антифриз водел до това микрокипене и оттам недобро охлаждане.

-при запушен/полузапушен ДПФ филтър се получавало нещо като "обратна тяга" към двигателя което водело до повишена температура на главата и пукане на главата в областта на 5-ти цилиндър, което пък го обясняват че точно там се получавало най-високата температура и налягане на газовете.

Не се ангажирам с истинността на горните твърдения, просто казвам какво съм прочел в Алфаоунъра и други форумни сайтове на марката Алфа ромео.

Разхода зависи както от града в който се шофира, така и от пропорцията градско/извънградско.На последно място има значение маслото.

Извънградско от 5.8 до 8.1 литра/100 - 5.8 по хубави планински пътища или скоростен път, по магистрала около 5.8-6'0 литра на сто със 120км/ч, със 140км/ч отиваш на 6.8-6.9 до 7.1 литра, със 155-160 кмч към 7.8-8.1 до 8.3.

Това зависи и от гумите и напомпеноста им както и от маслото.Високите стойности стойности са при натоварен трафик, но не прекалено, защото при тежък трафик искаш или не шофираш с между 80-120кмч и щеш не щеш се движиш със скоростта на колоната която може да е 1.5км, а може и 3-4км...и щеш или не с тази скорост разхода пада.Най-икономичното шофиране е с 60кмч на 4-та предавка, със 80-85кмч на 5-та предавка и със 120кмч на 6-та предавка.По-високата скорост от тази увеличава консумацията на гориво.

KARTaL
28-10-2018, 23:02
Благодаря ти много, колега! Много добър отговор ми даде. Виждам, че си със същата със чип? Както ти е мнението за чипа и заслужава ли си да се сложи?

alfa racer GTA
29-10-2018, 01:59
Има смисъл, ако е направено както трябва.

Удоволствието се усеща при шофиране по планински пътища при изкачване, тогава се усеща мощността и в обороти се чувстваш сигурен да я натиснеш при изпреварване и ти носи удоволствие.

По магистрала също.

Търсих стокова, ама не намерих и купих тази преди 3'5 години.Ремапа(чипването) й е правено заедно с премахваме на вихрови клапи, ЕГР и ДПФ.

Лично на мен ми харесва чипната и не съжалявам, макар че търсех стокова която да е 100% непроменена.

При всички положения ще съжалявам когато я продавам, а за жената да не говоря, защото свикна на разход 5.8 максимум 6.1 на сто при дълги преходи от по 400км и нагоре в едната посока и си представям при бензинка какво мрънкане ще е...


Обърни внимание, че в момента всички 200 Коньови 159-ки плащат между 330 и 850 лева годишен данък.За София е 330-340 лева.За повечето други градове около 450, но има и 550 и 650 лева.

Застраховката тази година ми е 217 лева, но я платих един месец предварително, след като брокерката ме предупреди, че застраховките скачат до месец...
За другата година след "фалита" (обирджийството) на Бойко Борисовите аверчета от СИК на Олимпик, застраховката на 159-ка ще е между 280 и 360 лева(дори за 380 лева се чува), за да се събират пари за Гаранционния фонд, който с "горницата" да изплаща обезщетения на пострадали от катастрофи на които причинител е застрахован в Олимпик водач на МПС...Казвам с "горницата", защото е увеличен размера който всеки застраховател е длъжен да внася за всяка застраховка "гражданска отговорност" в Гаранционния фонд.

Отгоре на това най-вероятно данъкът на 200 Коньовите 159-ки няма да падне на 14-сетата година от регистрацията им, защото подготвят нови промени в Закона за местните данъци и такси.


Отделно да знаеш, че с базов акумулатор трудно ще изкараш повече от 2-3 години на 2.4 -ка, едно защото 2.4 ките си имат повече екстри, но и заради дизеловия и по -голям двигател.
Между 160 и 220 лева е нов акумулатор за тази кола с около 80-90 амперчаса капацитет и стартов ток от 780 ампера нагоре.

a.parushev
29-10-2018, 07:33
ГО на 170 коня 2-ка ми излезе 335 лв. Плащах преди седмица. Най-евтиното, което ми предложиха беше 298, но понеже бях с пакет каско - платих по-скъпата. Иначе за тоя мотор имаше дружества, които искаха и 360 лв.

KARTaL
30-10-2018, 00:34
Един тъп въпрос. Колата лесна ли е за крадене? С автокаско ли сте вие?

DiStefano
30-10-2018, 06:56
Това за краденето според мен -няма място за притеснение. Аз каско съм сключил само за Брерата, щото едрогабаритните части при нея са меко казано трудни за намиране тук в БГ .. дори в момента трябва да правя предна броня следствие на изпаднал необезопасен товар от камион движещ се пред мен и мисля да си поръчам направо нова, но само от Италия намерих доставка на същата на цена под 550 еврака ...

b0jo
01-12-2018, 15:48
Колеги, дайте моля повече инфо за този двигател 2.0jtdm че и аз се чудя кой двигател да избера.

BO
01-12-2018, 16:13
Търси с 1.9.

b0jo
01-12-2018, 16:59
Е,само толкова ли ще кажете по темата.:unsure:

Read
01-12-2018, 17:34
То е повече от достатъчно.

Scrapera
01-12-2018, 22:09
Вземи просто по-запазената кола. Не се обвързвай да търсиш конкретен двигател. Само да не е 2.4.
Наблюдавай конкретно студения старт - и при двата.
За 2.0 прочети за уплътението на маслената помпа.
Вземеш ли такава, сменяш го и си свиркаш.

alfa racer GTA
01-12-2018, 23:21
Вземи по-запазената.

b0jo
03-12-2018, 17:52
Тази гледам, но салона нещо ме съмнява,уреди и волан ti лоста и седалките не са.И лайсни няма на праговете ti.https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11542891666199904&slink=8yotuo

marin_mv
04-12-2018, 08:09
Тази гледам, но салона нещо ме съмнява,уреди и волан ti лоста и седалките не са.И лайсни няма на праговете ti.https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11542891666199904&slink=8yotuo

На много 2,0 JTDm съм виждал уредите и волана от Ti. Има ги и на 1,9 след 2009. Може би опция при поръчка на екстри. Ако това е притеснителното в колата, здраве му кажи :-)

Grishata
04-12-2018, 08:17
Тази гледам, но салона нещо ме съмнява,уреди и волан ti лоста и седалките не са.И лайсни няма на праговете ti.https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11542891666199904&slink=8yotuoЛоста ти е също от ti

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

powerf00l
04-12-2018, 12:40
Като гледам седалките обаче са от преди фейслифта, пък колата пише, че е 2010-та :D

acho_
04-12-2018, 13:02
Фейслифтови са си, интериора е сравнително запазен, алуминиевите елементи учудващо са без драскотина, но запали трудно при 12 градуса външна температура като допълнително е била карана около час-два преди това.

alfa racer GTA
04-12-2018, 13:30
Какво разбираш под "запали трудно" ?

===============================

Тази кола я гледай вчера по снимките и реших да се въздържа, но днес ще си кажа:

- двата хромирани ринга около фаровете за мъгла липсват, което означава, че или са се изтъркали(хромираното) или колата е била боядисвана.Според мен ми се струва че е второто.

-това не са оригинални джанти на 159-ка с които излиза от завода.Зная ги всичките, тези не са.

-задният номер е бил квадратен, някой знае ли в коя държава слагат такива квадратни номера?

-мокетът е започнал да с измъква./се е измъкнал от страната на пътника отпред

-гумените стелки са оригинални за 159-ка, имам ги същите.Освен ако на тези петстенните килийки са имитация на оригиналните.не се вижда надписът 159 в стелките, но може и да има и да са оригинални.

-корите на вратите мисля че са боядисвани, но може и да греша.

-липсват част от надписите с метални букви отзад на капака на багажника/задната част на колата над бронята.

- ако вътре по корите на вратите, предното табло и централната конзола ,това са от гладките лайсни и централна конзола(като тези https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11532444861230621&slink=8yotuo ), без релефно набраздяване във вид на изпъкнали над релефа линии, това най-вероятно не е алуминии а е пластмаса боядисана като алуминии.Виждал съм такива лайсни изтъркани там където се допират с таблото и отдолу под повърхностния слой бронзова пластмаса се вижда истинския цвят на пластмасата.На TI версията дори и гладки са от алуминии.

dhtj
04-12-2018, 13:38
-задният номер е бил квадратен, някой знае ли в коя държава слагат такива квадратни номера?


Швейцария
https://c8.alamy.com/comp/CY27YN/swiss-switzerland-car-licence-plate-wissant-france-europe-CY27YN.jpg

mirchozo
04-12-2018, 13:54
Ако е швейцарка, задължително оглед отдолу, да не се окаже че е като "швейцарско сирене" само че от ръжда.

acho_
04-12-2018, 14:32
Какво разбираш под "запали трудно" ?

- ако вътре по корите на вратите, предното табло и централната конзола ,това са от гладките лайсни и централна конзола(като тези https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11532444861230621&slink=8yotuo ), без релефно набраздяване във вид на изпъкнали над релефа линии, това най-вероятно не е алуминии а е пластмаса боядисана като алуминии.Виждал съм такива лайсни изтъркани там където се допират с таблото и отдолу под повърхностния слой бронзова пластмаса се вижда истинския цвят на пластмасата.На TI версията дори и гладки са от алуминии.

1) Запали трудно демек че въртя няколко секунди
2) Алуминии е, точно като при Ti (който не е гладък, а набразден)


Ако е швейцарка, задължително оглед отдолу, да не се окаже че е като "швейцарско сирене" само че от ръжда.

Определено, защото по окачването си е тръгнала ръждата, но не мога да кажа фрапиращо ли е или не е, тъй като не съм запознат доколко е в рамките на нещата. Имат си транзитни номера та може и тест драйв да се направи.

alfa racer GTA
04-12-2018, 15:25
Това което е показала като "трудно запалване" може да се дължи според мен на два проблема:

1. изгорели подгревни свещи

2. слаб акумулатор.

При при нов акумулатор и силен начален ток 159-ката стартира двигателя от почти докосване на старт/стоп бутона.

При вече стар акумулатор с нисък стартов ток, започна да върти повече.Това се случва и при стар акумулатор с нисък стартов ток, но зареден на зарядно- тоест има ток да отдава, но стартовия/началния ток на акумулатора е нисък и затова върти по продължително да запали.

Принципно за 159-ката минимума е 780 ампера начален ток- такъв акумулатор масово се препоръчва.Разбира се по-добре е повече стартов ток, макар че някъде четох че повечето стартов ток пък бил вреден за стартера...

Но за 159-ка с 2.4 двигател максималното което намерих като акумулатор който се събира в поставката е 880 ампера начален ток за 100 амперчаса акумулатор.Има на същата марка производител 88амперчаса със 870 ампера начален/стартов ток.Първият тежи 20.6кг, вторият 19.3 кг.

Има и голяма вероятност това мудно запалване да се дължи на подгревни свещи, тоест на неработещи подгревни свещи.
__________________
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня .

================================================== ========

Подът на 159-ката отдолу има някакво противокорозионно покритие.Казвам го защото аз бях решил да я пръскам с покритие на основата на смола или гума и дори първо със покритие като смола, а след това с гуменоподобно, за всеки случай.
Миналият месец обаче я огледах отдолу и установих че си има някакво покритие, което според мен си е достатъчно сериозно и си е леко грапаво.Не е боя.

А исках да я пръскам с гуменоподобно покритие, защото зимата при преминаване през прясно наръсен по пътя пясък без включна музика или с много леко включна музика се чува как част от пясъка вдиган от колелата предполагам предни се удря в колата отдолу или поне в подкалниците и се чува леко като удар на песъчинки по прозорец ...

marin_mv
04-12-2018, 17:31
Таблото, приборите, волана, джантите са типични за 159ка, 2,0 JTDm от 2010 и нагоре, седалките също. Интериорните панели са от полиран алуминии както на Ti. Не го бъркайте човека да се взира в неща които са бял кахър. :-)
Такива коли в Швейцария вървят по 6-7000 франка, като сложите мито, ДДС и 1500 Евро транспорт и печалба за автокъщата, цена от 10 900лв с предвиден някакъв пазърлък в нея, трябва да говори, че колата има или е имала проблем. Я километрите не са толкова, я тук таме е била поучукана. Обърни повече внимание на ламарините, за ръжда, както са посочили колигите по горе и диагностика на двигателя ако позволят. Пък ако е толкова читам екземпляр както в описанието - берекет! :-)

b0jo
04-12-2018, 18:12
Мерси колеги за съветите,много изчерпателни бяхте,ще говоря с един познат който е от бранша да иде да я погледне на място.Много ми се иска червена ti да беше но явно са рядкост.

corvette
04-12-2018, 18:44
-това не са оригинални джанти на 159-ка с които излиза от завода.Зная ги всичките, тези не са.

Точно това изпълнение излиза с тези джанти,черен таван, TI волан и топка на ск. лост и полиран алуминий ( може и черен ).Това не е TI ,няма прагове.

stoian_off
05-12-2018, 20:44
Здравейте, за да не пускам нова тема , какво мислите за тази https://www.cars.bg/offer/c2733985

marin_mv
05-12-2018, 21:45
Здравейте, за да не пускам нова тема , какво мислите за тази https://www.cars.bg/offer/c2733985

По снимки трудно да се даде мнение. Личния ми опит показва, че с нови гуми автокъщите крият проблем по геометрията на колата. Не съм срещал автокъща която да ти остави такъв бонус без причина. 2006 година на 180 000км едва ли по скоро + 100 000. Иначе салона, като изключим дръжките на вратите вътре изглежда много добре за годините си. Екстрите са доста. Навигацията, ако не си фен на оригиналния вид на интериора, вече не е чак такава екстра. Лично аз бих заложил на кола с по "свежа" година. Отделно, че за две седмици в mobile.de излязоха 50% повече обяви от колкото последните 4 месеца, предполагам през януари ще има още повече, защото годините се натрупват, отделно глупостите с дизела в Европа. И си мисля, че ще има още повече предложения до месец два и в БГ. Съвета ми е ако не ти е спешно да изчакаш малко.

B&V
06-12-2018, 15:44
Според мен доста интересна информация за двигателя 2.0 JTDM, но е на руски.
https://www.youtube.com/watch?v=VrZRwrENPn4

niko_iotov
07-12-2018, 00:18
Здравейте. Скоро си взех подобен автомобил на този 2011г.
Моята е изпълнения ECO DISTINCTIVE https://www.youtube.com/watch?v=5-Ag0GyC0Qg
И от наблюдения мога да кажа следните неща!
Джантите са абсолютно оригиналните!
За акумулатора оригиналния е Bosch S4 74A 680 стартов
Кожения салон е абсолютно фейсов ( не от TI )
Приборите са опцияда са,както на TI и волана (само,че без червените шевове).
Вътре тавана на това изпълнение не съм сигурен,че е черен,понеже моя е такъв,но и съм на таблото с черно и черните лайсни и мисля,че целия пакет е такъв!
Само това малко ме съмнява като цяло( също и на вратите наистина алуминиевите лайсни ми се виждат по - тъмен нюанс от тези на таблото),но не вярвам някой пък нарочна да е влизал във филм да е слагал черен таван по - късно :).
Само ми е интересно този пич,който я продава как пуска TV и DVD на тази навигация,понеже съм с такава и няма такива опции. То картите не може да се подкарат като хората пък камо ли TV и DVD !!!

estemaro
07-12-2018, 00:39
На въпроса за предната Алфа и нейните джанти- това са си точно джанти от 2.0 JTDm.

corvette
07-12-2018, 13:04
Тези джанти се слагат от 2009 г , на това изпълнение,черния таван е фабричен.По Италиански тази модификация се води спортива, и е под TI.