PDA

View Full Version : Подгрев на седалки - проблем с токове?



ducaticorse
06-01-2019, 02:41
Колата е от подписа фабрично с подгрев. Оригиналните реотани бяха изгоряли и сложих чисто нови от БМВ Ф01 7ца че ми изпаднаха. Подгрева работеше перфектно два месеца, до днес. И двата подгрева изчезнаха. Реотаните следва да са ок - проблема е някъде по токовете, тъй като и двете диодчета изведнъж спряха да светят. Ако беше от реотаните щяха да си светят, но нямаше да греят. Изключвам и проблем в копчетата за включване, тъй като стана изведнъж и на двете седалки. Бушон номер 8 (30А) е здрав, според схемата той е за подгревите. Какво остава? Реле може би? Къде е и как да го проверя? Принципно реотаните от БМВ-то са пак с три жици и връзвайки ги следвах логиката на оригиналната инсталация, а и както казах работеха си след това. Тук някъде разковничето може би е, че Алфата и БМВто работят на малко различен принцип. Алфата има включено изключено само и може би спира след като термистера в реотана каже, че си е достигнал температурата. При БМВто май пак има някакво термистерче, но нали там е направено със степени. Може и да не е това, не разбирам, просто стрелям в тъмното и моля за помощ.

Благодаря предварително!

mordohy
06-01-2019, 13:14
Тока за подгрева е значителен. Ако бушонът е здрав се захвани с релето! Първо виж дали се включва от бутона. Тоест цъка ли, като го включваш. Ако цъка провери на буксите 30 и 87 дали има напрежение. По 30 влиза, а по 87 излиза. Това говоря по принцип, ако е с такова реле. Защото може да е изпълнено с транзистори и да си говорим пълни глупости. Ако излиза, проверяваш за напрежение на буксата на реотаните. Ако има, но не греят- търсиш масата.
До тука със силовата част.
Ако реллето не се включва е възможна повреда в копчето или в терморелето.
По вероятно е да е изгорял контакта на релето или да се е прекъснала масата или нагоряла букса.
Аз бих започнал от тука.

ducaticorse
06-01-2019, 14:06
Не цъка релето при натискане на бутона. Като отида в гаража ще го премеря с мултицета. За втората част от мнението ти - за кое термореле имаш предвид? Термостатчето в реотана ли? Към момента повреда в реотана я изключвам тъй като щеше да стига на практика напрежение до него, а като има напрежение до него светят диодчетата. Сега не светят, съответно проблема трябва да е преди това във веригата. Ако проблема е в релето от каква кола трябва да търся, какви алтернативи имам?

mordohy
06-01-2019, 14:53
Не цъка релето при натискане на бутона. Като отида в гаража ще го премеря с мултицета. За втората част от мнението ти - за кое термореле имаш предвид? Термостатчето в реотана ли? Към момента повреда в реотана я изключвам тъй като щеше да стига на практика напрежение до него, а като има напрежение до него светят диодчетата. Сега не светят, съответно проблема трябва да е преди това във веригата. Ако проблема е в релето от каква кола трябва да търся, какви алтернативи имам?
Термостатчето в реотана също може да е проблема, защото може да командва релето, но може да регулира и по силовия ток.
Измъкни релето! Предполагам, че е с клеми 30, 87 и 85 и 86. 30 е плюса от бушона, 87 е изхода, а 85 и 86 са за бобинката на релето. Може да сложиш всяко реле, стига означените крачета да са на едно и също място.
Но щом не цъка, проблемът може да е в бутона.
И така: свали релето, натисни копчето и виж, дали има 12 волта в клеми 85 и86. Ако няма турси по бутони и терморелета. Ако има е релето. Аз бих подал с един кабел мост между 30 и 87 и да видя дали ще проработят. Но може и да замериш на 87, какво съпротивление има към маса. Трябва да е няколко ома.

ducaticorse
06-01-2019, 23:43
Явно не е от релето. Няма напрежение на контакт с включено подгреви на 85 и 86. С мост между 30 и 87 също не тръгват. Сега какво следва? Това което казваш ти за бутони и реотани възможно ли е да стане по едно и също време и на двете седалки? Защото буквално се возихме с приятели с включени подгреви и следващия път като се качих бяха изчезнали?
Благодаря ти за отговорите!

mordohy
07-01-2019, 19:49
Да и това са от най-шибаните аварии, когато имаш две,а понякога и три дефекта. Все пак бих започнал с бушона и около него.

ducaticorse
07-01-2019, 23:05
Какво по-точно там. Извинявай, сигурно са ми глупави въпросите, но не съм чак толкова в час, а бушона е ок, вчера пак го гледах.:priest:

ecotronic
08-01-2019, 10:57
Въпросното реле, къде се намира?
Няма схема за FL но при предишните версии релето и 30А бушон се намират зад жабката. Релето трябва да цъка още с подаването на контакт. Не и при включване на подгревите.

Седалките с електрическо задвижване ли са и ако да, то работи ли?

ducaticorse
08-01-2019, 14:59
Релето е зад кората под волана, има там вляво две релета - А и В. Въпросното реле е В по схемите, намира се под реле А. Колата не е с ел. седалки.