View Full Version : Въпрос за 166/GTV
Днес разгледах обявите , спрял съм се на v6 2-ка турбо .. но не мога да преценя каква кола да взема 166 или GTV.. като цяло каква е разликата между двете коли като окачване и коя е с по-издържливо окачване спрямо моето агресивно каране .. има ли разлика в скоростните кутии на GTV и 166 защото никъде не намерих информация за това какво масло използва този двигател и колко литра навсякъде пишат 10 на 60 около 4.2 литра но не мисля че V образен двигател ще се чувства добре с толко малко масло и най-важното къде са слабите места на тези двигатели и лесни/удобни ли са за ремонт ? Извинявам се много ако не съм оцелил раздела ...
Trenkata
11-01-2019, 07:06
Ми грешна информация,масло събира 7.3л.Това с агресивното каране искрено ме разсмя.Двете коли са коренно различни първо трябва да решиш какво искаш,седан или купе.За 166 има доста писано потърси малко и ще видиш.
Тоя мотор е пълен мъртвец и агресивно каране с него няма да има дълго щото е и пълен боклук.
166 е тежък комфортен седан.
GTV-то е спортно купе и има едно от най-сложните задни окачвания където съм виждал.
Тоя мотор е пълен мъртвец и агресивно каране с него няма да има дълго щото е и пълен боклук.
166 е тежък комфортен седан.
GTV-то е спортно купе и има едно от най-сложните задни окачвания където съм виждал.
Я, понеже и на мен ми е интересно, кажи какви са конструктивните му недостатъци на този мотор.
Защо е пълен боклук?
От една страна, имам приятел, който кара ГТВ с тоя мотор от 10 години поне, без никакви проблеми. Даже върви супер яко :)
От друга, виждам доста 2.0 Турбо по моргите, но предполагам е защото просто в Италия ги има в повече.
Отделно, цените на GTV 2.0 V6 Turbo в Италия се движат от около 4-5000 евро до над 10000.
Та, нека който знае детайли и факти за този мотор да сподели.
Този мотор е бил предназначен за италианския пазар. Застраховките или данъците се определяха от кубатурата там и затова не е разпространен другаде. При фейса на 166 отпада като опция този мотор. Най-добре си вземи и двете :rosso_spider:
Този мотор е бил предназначен за италианския пазар. Застраховките или данъците се определяха от кубатурата там и затова не е разпространен другаде. При фейса на 166 отпада като опция този мотор. Най-добре си вземи и двете :rosso_spider:
Ясно ми е че 166-цата е нещо като Е класата на мерцедеса .. интересно ми е как влияе разликата в двете шасита между 166 и GTV .. какви са тези проблеми при окачването на GTV.. бригадира ми от работата сподели че е нещо като 159 .. в пъти е по здраво като окачване от 156 и GT и заради това ги изключих като опция .. изцяло съм се насочил към турбо бензин .. не държа да е с брутална максимална скорост но да е страшно динамична като каране , а не като чистия дизел да подадеш газ, да изпушиш една цигара докато вдигне евентуално 100 пък ако катеря Петрохан не ми се иска да връщам от 5-та на 3-та . За това исках да знам има ли осезаема разлика в килограмите , тъй като купето е по леко .. като разход градско (например София) какъв разход дава този мотор и защо да е мъртвец ? Преди седмица ме повозиха в кола с този мотор само че ремап ст на около 240 коня на колелата .. дори не усетих кога вдигна 230 ... но в стокова такава не съм се качвал още но не вярвам да е кой знае каква разликата.. на първо време не обмислям да правя “подобрения” от сорта на ремапи / кукери к т.н .. други ми казваха че е много здрав мотор също и че не цапал тйрбината .. явно има две мнения .. като цяло май ще се наложи да си я взема и да си чупя главата .. сега съм със 159-ка спорт вагон 1.9 150 .. определено по компактната кола ще ми върши работа , като цяло ще се ползва за “евридейка” но държа да е с точно този мотор заради хубавите отзиви и заради това че са предпочитани за тунинг (ако някой ден ми след е просто да сътворя нещо подобно). Та сега като се замисля май клоня към GTV-то .. беше ми интересно какви проблеми създава този мотор при това купе както и при 166 но май няма да е 166..
Окачването на 166 е по-здраво от 156/147/ГТ. Лично аз бих оставил 159 за ежедневна кола, тунинги колкото искаш на 1,9 мотора според парите. Взимам си едно ГТВ 3.0 за кеф. По-лека и динамична кола е, а не кораб като 166, без турбо което да заглушава звука и си пея. Разход при мен средно 12-15 смесено. Само градско спокойно 20.
Окачването на 166 е по-здраво от 156/147/ГТ. Лично аз бих оставил 159 за ежедневна кола, тунинги колкото искаш на 1,9 мотора според парите. Взимам си едно ГТВ 3.0 за кеф. По-лека и динамична кола е, а не кораб като 166, без турбо което да заглушава звука и си пея. Разход при мен средно 12-15 смесено. Само градско спокойно 20.
3-ката ще е с много голям както разход така и данък .. ще повлияе и на гражданската заради кубиците и конете .. а разликата не е много голяма .. дядо ми имаше 3.0 164 .. имам спомен как е вървяла и като че ли разликата не е огромна спрямо 2.0-ката мотор .. но иначе разход и данък ще са по две .. питам само и единствено за 2.0ката мотор ..
Trenkata
11-01-2019, 21:34
Разликата в ГО между 2.0 турбо и 3.0 е 50-60лв. естествено за година,а при данъка разликата е още по малка.Има хора които хвалят този мотор,но на мен ми е ретро като концепция,пулове и реглаж на клапани не мерси.Аз бих търсил 3.0 или най добре 3.2.Между другото 166-та има здраво окачване лично мнение.
Разликата в ГО между 2.0 турбо и 3.0 е 50-60лв. естествено за година,а при данъка разликата е още по малка.Има хора които хвалят този мотор,но на мен ми е ретро като концепция,пулове и реглаж на клапани не мерси.Аз бих търсил 3.0 или най добре 3.2.Между другото 166-та има здраво окачване лично мнение.
Добре колега но нищо не казваш за обслужването като цена и резервните части ? Също и за разхода ?
Trenkata
11-01-2019, 22:00
Разход 20-22 градско и 12,5 извънградски.Цени на частни е относително,но няма нищо страшно в тях,всичко е поносимо.Скоро сменях агренажен комплект,водна помпа,обтяжен механизъм,паразитни ролки,пистов ремък,гарнитури капаци на клапани,всички семеринги по ангренажа и запалителни свещи и цифрата беше някъде около 1000лв.ако по точно искаш мога да погледна какво съм записал и ще пиша.
Разход 20-22 градско и 12,5 извънградски.Цени на частни е относително,но няма нищо страшно в тях,всичко е поносимо.Скоро сменях агренажен комплект,водна помпа,обтяжен механизъм,паразитни ролки,пистов ремък,гарнитури капаци на клапани,всички семеринги по ангренажа и запалителни свещи и цифрата беше някъде около 1000лв.ако по точно искаш мога да погледна какво съм записал и ще пиша.
Като цяло не е много 1000 лв на ангренажен пробег.. но този разход ми е страшно притеснителен ...
Trenkata
12-01-2019, 14:51
Ми такъв е,нали не очакваш разход 5,5?По каталог на 3.0 дават 18.3л.градско,а на 2.0 турбо 17.6л.,при извън градско разликата е подобна между двата мотора.Моя разход е реален,а не на стенд.Колегата Боби има 166-ца 2.0 турбо и той да каже.
Ми такъв е,нали не очакваш разход 5,5?По каталог на 3.0 дават 18.3л.градско,а на 2.0 турбо 17.6л.,при извън градско разликата е подобна между двата мотора.Моя разход е реален,а не на стенд.Колегата Боби има 166-ца 2.0 турбо и той да каже.
Ужас значи .. при мен на 159 ми дават 10 градско .. но аз реално я свалям на 8.4 но явно не е същото при бензиновия мотор .. но нека колегата се изкаже за разхода
Trenkata
12-01-2019, 16:18
Ми я сподели как го правиш този разход аз имам Крома 1.9 мултиджет 150кс. и под 10 разход градско няма шанс.
Днес разгледах обявите , спрял съм се на v6 2-ка турбо .. но не мога да преценя каква кола да взема 166 или GTV.. като цяло каква е разликата между двете коли като окачване и коя е с по-издържливо окачване спрямо моето агресивно каране .. има ли разлика в скоростните кутии на GTV и 166 защото никъде не намерих информация за това какво масло използва този двигател и колко литра навсякъде пишат 10 на 60 около 4.2 литра но не мисля че V образен двигател ще се чувства добре с толко малко масло и най-важното къде са слабите места на тези двигатели и лесни/удобни ли са за ремонт ? Извинявам се много ако не съм оцелил раздела ...
В тази тема http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1555365#post1555365 ще видиш всичко което съм правил по колата с цени за почти 160000км. В момента е на 304000. 99% от тези 160000 са изминати на газ. Никакъв проблем с мотора за тези километри заради газовата. Мотора има проблем с износване на повдигачите и лагрите на коляновия вал ако се ползва скапано масло и не се сменя на време. Аз ползвам 10/60 Валволин за лятото и 5/50 Валволин за зимата. От скоро карам на бензин и разхода градско в София в момента е около 14/100. Пролет и есен когато е големия трафик и задръствания стига до 17/100. Извън града спокойто каране е около 8/100. Магистрала при 120-130 около 9-10/100. В никакъв случай не е тромава колата. Ангренажния компрект представлява един обтегач и ремък. Обща цена от 160лв. За мен това е най-подходящия двигател за 166 от бензиновите.
Scrapera
12-01-2019, 18:15
Боби май е единственият, който е сцепил от каране въпросният двигател, и мисля, че само неговото мнение може да е меродавно.
Аз съм карал V6 Turbo в GTV, и ми направи впечатление, че тръгва прекалено късно, над 4700об, но там е с инжекцион МЛ4.1.
Бих избрал 166 - с новият инжекцион, и много по-достъпен за обслужване двигател, в много по-голям кош.
Ми я сподели как го правиш този разход аз имам Крома 1.9 мултиджет 150кс. и под 10 разход градско няма шанс.
С дребен ремап съм , също премахнат ЕГР и някакъв уж “специален” въздушен филтър на Male с някаква уж “олекотена” хартия ... като цяло извън града при 2100 на 6-та я закрепвам с 5.2/5.5 зависи от вятър пътна настилка .. гумите винаги са на 2.3 атмосфери свалени са от 205/55 на 205/50 ... отделно профилактично през 1/2 реЗервоара я подхранвам с добавка на Bardahl ... и като цяло това .. а кроната не е ли по тежка от 159-ката и скоростната кутия м32 ли е ?
Боби а проблеми имал ли си със съединителя ? И като цяло с демпфер ли е или твърд?
До колкото съм запознат задното окачване на Gtv и 166 е едно и също - мултилинк.
Двата автомобила нямат нищо общо, освен въпросният двигател. Като при 166 е модернизиран с по-добра електроника и 6 степенна скоростна кутия.
Аз бих те насочил да търсиш 2.5 или 3.0 в 166, които са 24 клапанови мотори и нямат нищо общо със 164ката на дядо ти, както и V6 turbo-то.
Trenkata
13-01-2019, 08:52
Аз също съм с ремап,премахнати ЕГР,вихрови клапи и ДПФ благодарение на което колата върви много приятно и да със скоростна кутия от Опел са Кромите.Като килограми Кромата е 5кг.по лека от 159.
Когато взех колата съединителя и беше много твърд и го смених с нов. Не съм имал друг проблем с него или с маховика. Демпферен е , но на бензинов двигател и то V6 едва ли някога ще имаш проблем с маховика.
Scrapera
13-01-2019, 16:19
До колкото съм запознат задното окачване на Gtv и 166 е едно и също - мултилинк.
Двата автомобила нямат нищо общо, освен въпросният двигател. Като при 166 е модернизиран с по-добра електроника и 6 степенна скоростна кутия.
Аз бих те насочил да търсиш 2.5 или 3.0 в 166, които са 24 клапанови мотори и нямат нищо общо със 164ката на дядо ти, както и V6 turbo-то.
Окачването не е едно и също, а направо няма нищо общо.
GTV e с отделни амортисьор и пружина, 166 е на макферсони.
GTV e с два стоманени долни носача, 166 с един огромен, алуминиев.
Нищо общо като конструкция.
GTV
http://www.bozhdynsky.com/wp-content/uploads/2012/12/00285661.jpg
166
http://www.forum.alfaholicy.org/zalacznik/uslugi/183386d1447575011-regeneracja_tylnego_zawieszenie_alfa_166_komplekso wy_remont-uploadfromtaptalk1447575096245.jpg?language=en
Окачването не е едно и също, а направо няма нищо общо.
GTV e с отделни амортисьор и пружина, 166 е на макферсони.
GTV e с два стоманени долни носача, 166 с един огромен, алуминиев.
Нищо общо като конструкция.
GTV
http://www.bozhdynsky.com/wp-content/uploads/2012/12/00285661.jpg
166
http://www.forum.alfaholicy.org/zalacznik/uslugi/183386d1447575011-regeneracja_tylnego_zawieszenie_alfa_166_komplekso wy_remont-uploadfromtaptalk1447575096245.jpg?language=en
Благодаря за разяснението. :cheers:
Благодаря за разяснението. :cheers:
Ужас значи ... като чуя или видя алуминиеви кокали .. нищо лично просто съм имал преживявания с една А4-ка , ама си ги реших .. е добре де като вървеж и динамика 2.5 мотора как се усеща? И 190 коня ли е ? Идва ми и една друга интимна мисъл в главата а тя е газов инжекцион?! Съвместим ли е с v6 2.5 ? Много нещо ме отказахте от турбо мотора .. я споделете повече за 2.5 .. защото тройката много ми се вижда на моята “голяма “ заплата .. какви са болежкитв ?
Trenkata
14-01-2019, 06:45
И 2.0 турбо както е писал Боби и 2.5 и 3.0 стават да се газицицират и то перфектно, разликата в разхода между 2.5 и 3.0 е минимална,а 3.0 е по приятен за каране,абе както казва мечо Пух, колкото повече,толкова повече.:wow::D
За носачите вече имаш опции: рециклират се, полиуретан и нови на всякакви цени. Мултилинка си е много хубав кокал за каране. Моторите са здрави стига да се обслужват. Боли такса включване: данък в моята община 205лв (което е малко), застраховка 315лв, винетка 97, преглед 30-40.
Scrapera
14-01-2019, 12:12
Ужас значи ... като чуя или видя алуминиеви кокали .. нищо лично просто съм имал преживявания с една А4-ка , ама си ги реших .. е добре де като вървеж и динамика 2.5 мотора как се усеща? И 190 коня ли е ? Идва ми и една друга интимна мисъл в главата а тя е газов инжекцион?! Съвместим ли е с v6 2.5 ? Много нещо ме отказахте от турбо мотора .. я споделете повече за 2.5 .. защото тройката много ми се вижда на моята “голяма “ заплата .. какви са болежкитв ?
Ако ти е малка заплатата в никакъв случай не си купувай V6 24V.
Справка - цената на ангренажа, както и трудът по смяната му (не е е стандартните 120-150лв).
После виж колко масло събира, а накрая колко струва г.и. за 6 цилиндъра, и прочие.
На V6 12V (turbo) ангренажът е доста по-лесен и евтин.
2.5 мотора е много приятен за потентна ежедневка, която да се кара по-спокойно.
Карал съм такава 156ца и върви много добре, но е по-спокоен. Има малко общо с 3.0 като вървеж, освен звука (по мое субективно усещане).
Не реагира толкова агресивно и не се "разтяга" толкова леко както 3.0.
Разликата би се усетила най-добре в едно и също купе, а те са слагани рамо до рамо само в 166.
Ако искаш да получиш стабилен вървеж и усещане от 2.5, ще трябва да го държиш в по-високи обороти и да работиш повече със скоростния лост.
При 3.0 удоволствието е достъпно при по-широк диапазон обороти.
С оглед на май еднаквите разходи на експлоатация поддръжка на 2.5 и 3.0, изборът е ясен.
Като цяло, всяко едно от Арезетата ще кефи и задоволството е гарантирано.
Най-запазената бройка бих избрал, като че ли.
П.П. Я стига с тия дизели. Човека пита за V6 мотор.
2.5 мотора е много приятен за потентна ежедневка, която да се кара по-спокойно.
Карал съм такава 156ца и върви много добре, но е по-спокоен. Има малко общо с 3.0 като вървеж, освен звука (по мое субективно усещане).
Не реагира толкова агресивно и не се "разтяга" толкова леко както 3.0.
Разликата би се усетила най-добре в едно и също купе, а те са слагани рамо до рамо само в 166.
Ако искаш да получиш стабилен вървеж и усещане от 2.5, ще трябва да го държиш в по-високи обороти и да работиш повече със скоростния лост.
При 3.0 удоволствието е достъпно при по-широк диапазон обороти.
С оглед на май еднаквите разходи на експлоатация поддръжка на 2.5 и 3.0, изборът е ясен.
Като цяло, всяко едно от Арезетата ще кефи и задоволството е гарантирано.
Най-запазената бройка бих избрал, като че ли.
П.П. Я стига с тия дизели. Човека пита за V6 мотор.
След 2 дни ще ходя на оглед на една GTV .. като цяло да , имам вече дизел върви на “пустиняк” но при тези цени на дизела повече я карам само като си ходя до родния град , защото на дълго мирише нафтата .. но ми става неудобно за къси разстояния да искам пасата на бащата (понеже е на гас) и искам втора количка .. пък кой знае може да продам и 159 -ката ако намеря запазен автомобил със съответния мотор ..
Scrapera
14-01-2019, 20:22
Ако ти се струва, че 159 1.9 150 с чип върви на пустиняк, то ако направиш една първа,втора,трета на една 166 3.0, направо ще се откажеш от 159 с клетвена декларация.
166 3.0 върви перфектно още от старт, та до 230. Без задъхване при потегляне. Въпросната 159 хич не и се върви на първа втора, а след 210 я няма никаква. :)
2,5 е може би най-неудачния безнинов мотор който може да купиш. Поддръжката му и разхода на гориво е колкото на 3,0, най-бавен е от 3те V6 мотора, гражданската е по-скъпа от на 2,0 турбо и вървенето няма нищо общо.
Ако ти се струва, че 159 1.9 150 с чип върви на пустиняк, то ако направиш една първа,втора,трета на една 166 3.0, направо ще се откажеш от 159 с клетвена декларация.
166 3.0 върви перфектно още от старт, та до 230. Без задъхване при потегляне. Въпросната 159 хич не и се върви на първа втора, а след 210 я няма никаква. :)
Прав си колега, но както казва отец Красев “ чадо туй не е сток биела “ както казах лек ремап, затапен ЕГР , и хибридна турбинка .. като цяло моята няма нищо общо със другите 159 но като цяло предполагам че ако я кача на стенд ще скъса валовете предполагаемите коне в момента са около 170/180 на колела .. максималната скорост по табло и gps е 255км/ч .. обмислях да премахна дпф-а барбар с катализатора но наистина нямам вече време и желание да набивам още труд и пари по дизелова печка .. просто съм като жените - менят ми се настроенията и просто исках да имам турбо бензинка .. а и с оглед на нещата вече карам повече градско и ми се вижда по - удачно да съм с газ бензин не само заради икономия на бюджета,а и защото дизела именно заради дпф в тая София поне веднъж два пъти светка дпф-а от смяна до смяна и тогава разхода ми скача до над 12/13 на 100 .. ама то в задръстванията само първа и втора , и като цяло ниските обороти ще убият мотора ... дизел съм зареждал винаги и само на Шел .. еко и Лукойл ми съсипаха две коли.. по скоро една , втората я спасихме на време ... и това ми е като цяло болежката .. а и хич не е практично да припалвам печката вечер когато искам да изляза за 3/4 км и мотора да е постоянно студен ..
2,5 е може би най-неудачния безнинов мотор който може да купиш. Поддръжката му и разхода на гориво е колкото на 3,0, най-бавен е от 3те V6 мотора, гражданската е по-скъпа от на 2,0 турбо и вървенето няма нищо общо.
Първоначално този двигател е проектиран с обем 2.5 литра, като той е най-високо оборотния и най-бързо развъртащия се v6 от моя опит с арезетата.
Да се пише, че е най-неудачния бензинов мотор е леко нелепо.
На всички е ясно, че ако се ибира между два еднакви екземпляра, ще вземеш 3.0 вместо 2.5, но това едва ли ще се случи и както каза колегата Speeder най-разумно е да се избере по-запазеният екземпляр. Карал съм няколко V6 турбо и не съм особено впечатлен от вървежа. Респонса и реакцията, която имат атмосферните мотори липсва при турбото.
Понеже се говори, че 2.5 не вървял, ето при мен как стоят нещата:
Моята 56-ца е с 2.5 с 44мм интейк тръби с рънърите на главите (от 3.0 и 3.2) + качествен ремап . След няколко замервания с приятели, става ясно, че е малко по-бърза от: Golf 6 GTI DSG, E46 330xi, A6 2009 3.0tdi. което за мен премахва всякакви съмнения за този мотор, че не върви :)
Scrapera
14-01-2019, 22:46
Щом ти е с хибридна турбина, верятно върви доста задоволително.
Остава въпросът, как още не си счупил някоя предавка на печалната М32, с толкова въртящ момент.
Дано и не се случи, де.
:thumbup:
Виждам, че тука се говори основно за шестаци, но не пречи да си представя и моя поглед върху ситуацията.
Ако искаш нещо различно, сравнително икономично и що-годе динамично си вземи гтв или 156-ца с 2ка твинспарк.
Обслужването му е доста по-лесно и евтино от на шестаците, гражданската и данъка са по-ниски, разхода също.
Другия плюс е, че 4 цилиндровите 156-ци и гтв-та са по-балансирани и се държат по-добре в завои. Шестаците тежат на предницата.
2ка твинспарк в добра кондиция върви повече от 1.9жтд в 159, гарантирано.
По-слаб е от 2.5, но разликата не е огромна, бих казал че се усеща само над 5000 оборота. До 5000 ми се струват че вървят еднакво.
Звука също е добър на спарковете, с подходящата генерация е супер даже.
200лв ангренажен комплект с водна помпа
8/100 извънградско
12-13/100 градско
Това е с културно каране и на газ. По 90 стотинки литъра, сам си смятай.
При желание и някой лев може да се правят и извращения с него. Има много теми тук. Може да се турбинира, може да се направи атмосферна резачка с олекотен маховик, спортни валове, правен колектор и отделни дросели отива на близо 200 коня. С леко купе бяга много.
Моя има само генерация, ремап, v6 intake mod и откачени баланс валове. Нова ламбда, оригинални свещи, почистен дебитомер и съм доволен от динамиката.
Бия А3 1.9тди 131кс с чип, голф 4 GTD, е46 320д, а6 2.5тди 180 коня, пасат 2.8 бензин 193 коня...
Scrapera
15-01-2019, 13:03
Хахахаха хахахаха хахахаха хахахаха :shocked:
Хахахаха хахахаха хахахаха хахахаха :shocked:
Нещо неясно ли има или просто обичаш да си спамиш?
И нали знаеш кой се смее без причина?
http://www.doctoronline.bg/diagnostics/6215/Sindrom-na-Angelman
Scrapera
15-01-2019, 14:08
Всичко е кристално ясно - ти си превъртял играта много жестоко. Вече съм тотално убеден, че никога няма да излезеш от матрицата. :yes:
Щом ти е с хибридна турбина, верятно върви доста задоволително.
Остава въпросът, как още не си счупил някоя предавка на печалната М32, с толкова въртящ момент.
Дано и не се случи, де.
:thumbup:
Ами и това ще стане някой ден колега, съгласен съм, че са чупливи тези скоростни кутии но от 2 години притежавам 59-та и не съм имал проблеми със скоростите .. само със горната помпа на съединителя започнах да имам проблеми .. при над 3500 оборота или при доста студено време по някой път помпата не може да върне педала като хората .. връща го идеално в диапазона на работната зона но има едни свободни 2/3 см на педала (аванс) които понякога не иска да ги обере и съвсем лекичко го закачам с пакеца хахаха...
колега благодаря за предложението ти за туин спарка , динамични колички са , карал съм 147 преправяна Q2 с въпросния двулитров мотор и мощност от 173 коня на стенд .. но като цяло собственика от феста каза че е нежен мотор и въобще не носи на газ ... а ако се счупи нямам време да се занимавам с колата , като цяло леки проблеми мога да пренебрегна и да ги съчетая с финансите и работаа но не търся туин Спарк ..
Всичко е кристално ясно - ти си превъртял играта много жестоко. Вече съм тотално убеден, че никога няма да излезеш от матрицата. :yes:
Цитирай с коя част от поста не си съгласен и я оспори с аргументи, вместо да продължаваш със безсмислиците.
Никъде не съм казал, че спарка е по-бърз от шестака.
Казах само че е по-евтин за поддръжка, с по-нисък разход, по-ниски данъци и застраховки, по-евтина газова и е по-лек (това всичко са лесно доказуеми факти).
И все пак не върви лошо и има възможности за тунинг.
В предвид че автора търси икономична ежедневна кола, ще кара предимно градско
и все пак търси някакъв кеф, какво странно има в моето предложение?
---------- Post added at 14:19 ---------- Previous post was at 14:16 ----------
но като цяло собственика от феста каза че е нежен мотор и въобще не носи на газ ...
Няма такова нещо, моята е от 2013 на газ и нямам никакви проблеми с мотора.
Приятел има 1.8тс от 2008 на газ , над 100 000км, колата си върви като нова.
къв тунинг на туин скрап бе баце...
при атмосферна кола 1 кон = 100 лева
Потенциал - с дълбок джоб 20-30 коня.
Ремапа добавя ~12 коня, а олекотената шайба на КВ с намален диаметър - 6-8 коня.
Шайбата с ремъка струва 100 лева. Ремапа зависи от човека, между 150 и 350.
И за двете мога да ти покажа доказателства (дино графики) , но не е това темата. Потърси си сам или ми напиши ЛС ако те интересува.
Махането на катализатора и откачането на балансиращите валове не знам колко коня носят, но можеш да си ги направиш безплатно и определено се усеща полза.
Във форума има теми и за турбиниране на спарк, и за компресор от мерцедес. Друг е въпроса до колко е удачно това да се прави на ежедневна кола.
ecotronic
15-01-2019, 20:23
Олекотяването на шайби и маховици не води до увеличаване мощността а само до намаляване на инерционния момент на мотора.
Демек до по-бърз преход от едни на други обороти.
При установен режим (обороти) по-големият инерционен момент означава повече запасена механична енергия.
Все едно да махнеш седалките от колата и да кажеш, че така си увеличил мощността и.
Намалил си теглото и и така си намалил времето за ускоряване. Не си увеличил мощността и.
Първоначално този двигател е проектиран с обем 2.5 литра, като той е най-високо оборотния и най-бързо развъртащия се v6 от моя опит с арезетата.
Да се пише, че е най-неудачния бензинов мотор е леко нелепо.
На всички е ясно, че ако се ибира между два еднакви екземпляра, ще вземеш 3.0 вместо 2.5, но това едва ли ще се случи и както каза колегата Speeder най-разумно е да се избере по-запазеният екземпляр. Карал съм няколко V6 турбо и не съм особено впечатлен от вървежа. Респонса и реакцията, която имат атмосферните мотори липсва при турбото.
Понеже се говори, че 2.5 не вървял, ето при мен как стоят нещата:
Моята 56-ца е с 2.5 с 44мм интейк тръби с рънърите на главите (от 3.0 и 3.2) + качествен ремап . След няколко замервания с приятели, става ясно, че е малко по-бърза от: Golf 6 GTI DSG, E46 330xi, A6 2009 3.0tdi. което за мен премахва всякакви съмнения за този мотор, че не върви :)
Дай малко да слезем на земята. Това, че на Луната е поникнал памук, не значи, че 2,5 в 166 е почнал да върви повече, паднал му е разхода на гориво, поевтиняла му е гражданската или е поевтинял ангренажния комплект. След като си правил куп доработики по твоя двигател е нормално да върви по-добре. Ако го сложиш в купе на Сивик 93г. може и някое Ферари да дръпнеш. В стандартна и изтормозена от каране 15-20 годишна 166ца, тежаща 1,5 тона нещата не стоят така.
Олекотяването на шайби и маховици не води до увеличаване мощността а само до намаляване на инерционния момент на мотора.
Демек до по-бърз преход от едни на други обороти.
При установен режим (обороти) по-големият инерционен момент означава повече запасена механична енергия.
Все едно да махнеш седалките от колата и да кажеш, че така си увеличил мощността и.
Намалил си теглото и и така си намалил времето за ускоряване. Не си увеличил мощността и.
И преди сме го говорили това с тебе.
Шайбата на КВ, освен олекотена , е и с намален диаметър.
Това значи по-ниска предавка към хидравличната помпа, алтернатора и климатика.
Имаше тема в алфаоунъра с дино тестове, преди и след шайбата.
Много добре помня 6-8 коня във всички обороти бонус.
Ще потърся когато имам време.
И с тея 6 коня стана ееееебати бегачката мани мани...
Може да пробваме с 2.4то ако искаш аз ще откача 1 дюза поне да е честно.
Махай дюза или връщай заводския софтуер и ще ти трябва телескопа Хабъл за да видиш спарка. :D
За чипнато 2.4жтд не споря, там са 180-190 коня.
ecotronic
15-01-2019, 21:57
И преди сме го говорили това с тебе.
Шайбата на КВ, освен олекотена , е и с намален диаметър.
Това значи по-ниска предавка към хидравличната помпа, алтернатора и климатика.
Имаше тема в алфаоунъра с дино тестове, преди и след шайбата.
Много добре помня 6-8 коня във всички обороти бонус.
Ще потърся когато имам време.
Мда, хем си имаш 2 коня в повече, хем си правиш фитнес докато шофираш, потиш се повечко и така намаляваш общото тегло, та колата литва.
На това аз му викам андрешковщини.
Като искаш бърза кола с която да се дуеш по светофарите, бъркаш по-надълбоко в джоба и цакаш.
:tooth:
Намаляваш диаметъра с 15%.
Увеличаваш оборотите на празния ход с 15% при ремапа.
Проблема е решен, а той даже не е и същестувал. :D
В движение още повече няма значение.
Много хора карат с такива шайби и никой не се е оплакал от слаба хидравлика или слаб климатик.
Питай ферариста ако не вярваш.
Есо правилно казва че този метод не прави двигателя по мощен Верно имаш повече коне на гумите но за сметка на нещо По тази логика и по малки гуми = коне Верно е но не мисля че това е идеята
ecotronic
15-01-2019, 22:48
Нямаш повече коне и на гумите.
Олекотеният автомобил ще ускорява по-бързо при ниски скорости, защото притежава по-малък общ инерционен момент.
Когато скоростта нарастне дотолкова, че преобладаващото количество енергия да отива за преодоляване на въздушното съпротивление, между олекотения и неолекотения няма да има никаква разлика.
Един тир е по-мощен от една лека кола, но колата ускорява по-бързо, защото съотношението и мощност/тегло е по-голямо от това на тир-а.
Поради това престанете да говорите за олекотяването, като за способ който увеличава мощността!
Не съм експерт по моторите но съм карал 156 2.0Т.S. и ако го сравняваме с 166 2.5 разликата във вървежа е минимална. Разходите наистина са по-ниски. Лично на мен обаче повече ми допада шестака и си трая за разходите. Тъкмо да отслабна малко от икономиите :):)
А като цяло V6 при алфата от доста години не е конкурентен като динамика мотор. В момента дори една тъпа Skoda Octavia 1.8TSI би докарала стокова динамиката на 166 3.0. Какво остава за спортните модификации на по-премиум брандовете. Но що се отнася до удоволствието от шофирането могат да му стъпят на малкия пръст. Имах възможността да карам за кратко Ауди А7 с декларирано ускорение 0-100 за 5.2 сек. Ми колата е комфортна и лепи за седалката, но можеш да заспиш докато ускоряваш или летиш с нея. Никаква емоция, освен лукс и комфорт.
Ако искаш бегачка изобщо не си взимай Алфа.
Ако искаш да се кефиш съм сигурен, че която и да избереш от изброените, ще получиш това, което търсиш.
Есо правилно казва че този метод не прави двигателя по мощен Верно имаш повече коне на гумите но за сметка на нещо По тази логика и по малки гуми = коне Верно е но не мисля че това е идеята
Нямат общо двете сравнения.
Ако караш с по-малки гуми, все едно караш на по-ниска предавка. Ще ускориш по-бързо но ще стигнеш по-ниска максимална скорост.
Когато намалиш диаметъра на шайбата на КВ, намаляваш енергията която се изразходва за задвижването на аксесоарите (климатик, помпа...) .
Наистина, двигателя не става по-мощен, но достигат повече коне до гумите.
Това е и една от причините новите коли да ги правят с електрически рейки.
Но стига с тая тема, много офтопик отидохме.
-----------------------------------------------------
Само дадох съвет на автора, че ако иска икономична градска кола - да търси 2ка твинспарк и да слага газ. Ще има кеф, гарантирам.
Ако искаш шестак и можеш да си го позволиш, няма лошо, но търси 3.0 или 3.2. Най-малкия мотор никога не си е заслужавал. Има разходите като на големите, но няма динамиката.
А 2.0 турбо не съм карал, но съм карал доста други ретро-турбо варели и според мен не са приятни, щото са много лагави и не реагират при подаване на газ. Цялата автомобилна индустрия от 30 години се бори с тоя лаг и при новите коли вече са го изчистили горе-долу, но при старите е зле.
И по мое мнение 166 не ти трябва щом караш предимно градско. Особено като имаш 159, 166 е подобна, голяма кола за дълъг път.
Окачването на 156/147/гт изобщо не е толкова слабо колкото го изкарват.
Тук нещо се преплетоха нещата При олекотяване имаме този ефект но колегата dhtj пише за промени по агрегати отнемащи от енергията на двигателя В този случай би трябвало да има повече коне
---------- Post added at 23:10 ---------- Previous post was at 23:08 ----------
Е това де
ecotronic
15-01-2019, 23:15
Когато алтернаторът бъде развъртян до обороти при които напрежението достигне горната си граница, регулаторът намалява тока на възбуждане и така съпротивителния момент, който алтернаторът оказва на ремъка не расте с оборотите и остава само този в лагерите, който няма как да е съществен.
Компресорът е с променлив работен обем, което означава, че с увеличаване на оборотите, ходът на буталата намалява и поради това неговият съпротивителен момент също не е пропорционален на оборотите.
Единствено с това за хидравличната помпа съм склонен да се съглася, но чак пък да се получи нещо осезаемо като разлика в мощността...........
Единствено с това за хидравличната помпа съм склонен да се съглася, но чак пък да се получи нещо осезаемо като разлика в мощността...........
http://www.hotwheels.com.sg/156%202.0%20lighten%20undersize%20crank%20bhp.jpg
ecotronic
16-01-2019, 00:31
http://www.hotwheels.com.sg/156%202.0%20lighten%20undersize%20crank%20bhp.jpg
Инженерите от АР да си изядат дипломите а ти ако намалиш още малко шайбата на КВ и ще откриеш перпетум мобиле - то :tooth:
Мисля че начина на работа на диностендовете е такъв, че и намаляването на теглото на въртящите се части(маховици, трансмисия) се измерва като увеличена мощност на колелата.
Мисля че начина на работа на диностендовете е такъв, че и намаляването на теглото на въртящите се части(маховици, трансмисия) се измерва като увеличена мощност на колелата.
Аз на времето така си играх с едно китайски кросче .. вдигащо едвам 65км/ч .. намалих пиньона отзад с 18 зъба , не усетих разлика в ускорението скоростта нараства с 15км/ч .. от 10’ минах на 12-ка и скоростта достигна 90 .. предния пиньон го намалих с 2 зъба .. 100 но вече започна да заиграва мощността във високите обороти и не можеше да държи крайния ресурс на двигателя .. омекотих маховика с друг който на електронния кантар показа 94 грама по-малко реших че с това доста ще по добре нещата .. уви.. тръгваше от място доста по добре изправяше се на всяка предавка вече но крайния резултат беше спад на максималната скорост за сметка на големия разход .. с 1 карбуратор + маркуча от резервоара минавах около 3 километра .. след това харчеше по един карбуратор на километър .. правил съм си тестове с такива неща .. НР го смятам за удачни при автомобилите .. на мотора щеше да ми отреже кракът като излетя приннапън .. при кола предполагам че ще разцепи купето ... много се разводни темата ... има начини да се лъже мотора .. аз лично с алфата съм тествал Пауър бокс .. за качва се на мястото на дебитомера и лъже еку-то че колата дърпа студен поток от въздух и така карах колата да пръска повече гориво от там и турбото надува повече за да вкара достатъчно въздух .. и така реално приключих с едно каре и старото турбо .. хибридното е сложено по принуда докато си намеря нормална турбинка 1749va ... и като цяло не искам да се занимавам с такива изгъзици .. най-културното нещо е ре-мап майстора ми е казвал че най-много обича италианските автомобили защото нещата се случват бързо от към работа без демонтаж на екуто.. докато при повечето немски се започвал и чип .. като цяло атмосферка не ми трябва .. имаме си едно пасатче Б3 1.8 90 и асматиков мерц 2.2 д .. алфата беше допълнение към колекцията .. а колкото до туин спарка не съм чувал добри отзиви .. като цяло комшията ми имаше такава и не беше доволен .. но той си е аграрен човек и от Ладата не беше доволен ... туин спарка ако не се лъжа е по скъп за газифициране от “нормалните” мотори .. това е второто нещо което ме спира да си взема туин Спарк .. определено ще е в6 но въпросът е какъв .. все още ме гъделичка да е 2.0-та турбо .. именно че ще е прашинка на пътя .. поне така ми се струва
.. като цяло комшията ми имаше такава и не беше доволен .. но той си е аграрен човек и от Ладата не беше доволен ... туин спарка ако не се лъжа е по скъп за газифициране от “нормалните” мотори .. това е второто нещо което ме спира да си взема туин Спарк ..а
Щом си си решил шестак - взимай, няма лошо.
Няма да те навивам за спарк, само искам да разсея заблудите и съмненията.
Газова за спарк струва точно толкова колкото газова за всеки друг обикновен 4 цилиндров атмосферен мотор. Тоест - най-евтиния вариант за ГИ изобщо.
Даже няма нужда и от обд.
За турбо моторите е малко по-скъпа газовата. За шестаците също, защото ти трябват две рейки, а не една.
mimouzunov
17-01-2019, 12:47
Щом си си решил шестак - взимай, няма лошо.
Няма да те навивам за спарк, само искам да разсея заблудите и съмненията.
Газова за спарк струва точно толкова колкото газова за всеки друг обикновен 4 цилиндров атмосферен мотор. Тоест - най-евтиния вариант за ГИ изобщо.
Даже няма нужда и от обд.
За турбо моторите е малко по-скъпа газовата. За шестаците също, защото ти трябват две рейки, а не една.
Защо и какво е по-различното на газовата уредба за турбо машина!? Питам от любопитство, че маи аз съм направил грешка...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.