View Full Version : Няма връзка с компютъра
danchev63
06-02-2019, 16:58
Здравейте колеги.
Отдавна не съм писал, но днес се случи сериозна случка. Надявам се някой да има виждане по въпроса или да се е сблъсквал с такъв проблем. Накратко :
Сутринта се качвам в колата подавам контакт и двете лампи за подгрева и на двигателя започнаха да мигат както цъка релето на мигачите. Помислих че е слаб акумулатора изключих от контакт изчаках и подадох пак -същото, всички други светлини светнаха и угаснаха след чека тези продължиха да мигат. Рискувах и натиснах стартер колата се опита да запали и угасна. Изключих отново и подадох контакт , този път всичко светна нормално, но след чека останаха да светят постоянно имобилайзера, подгрева и VDC. Освен тях светеха и акумулатор масло и двигател. Опитах да дам стартер но нямаше никой. Взех от един познат диагностика и я включихме , но тя каза че няма връзка с компа на колата. Влезна в ABS и от там изчисти грешката за VDC но след 2 сек тя отново светна. Обадих се на един познат и той каза да разменя две релета в отсека под чистачките на капака са, означени като № 5 и № 10. Ефекта беше нулев трите лампи продължават да светят. Посъветва ме да му я завлека утре в сервиза и каза че има три варианта единия да е прекъснал кабел, другия да е изгорял бушон или реле и третия да е дал фира компа.
Очаквам насоки къде може да е проблема, по така описаните симптоми. Колата е от подписа
ecotronic
06-02-2019, 17:01
Според мен ти е сгънал акумулаторът.
danchev63
06-02-2019, 17:09
ecotronic има фарове има други захранвания, но светещото ключе (имобилайзер) не гасне, както и подгрев свещи и VDC.
А защо диагностиката не иска да се свърже с компа, нали не се влияе от захранването. Ще проверя утре и акумолатора, но последно вчера палеше без да се напъва или да заглъхва. Извинявай ако питам тъпи неща ама се опитвам да разбера какво се случва.
ecotronic
06-02-2019, 17:16
Цъкането на релето за подгрева за мен означава, че подгревът се включва но напрежението кляка, релето изключва, напрежението се вдига, релето отново включва и т.н.
От писаното разбрах, че изобщо не си успял да запалиш.
Ако е така, моят съвет е, преди да правиш, каквото и да било, да пробваш с друг акумулатор или да заредиш твоя.
При прекалено ниско напрежение, не очаквай компютърът да има адекватно поведение, в т.ч. да отговаря на диагностичния диалог.
Имах подобен проблем. При мен не искаше да гасне индикация имобилайзер. Оказа се, че по някаква причина се е извадила буксата от кутията, която е от дясно под волана. Нямаше палене. Не съм я закачал на диагностика и за това не мога да кажа имала ли е връзка с компа или не. Просто натиснах буксата, щракна и колата и запали. Моята е бензинка, на дизела предполагам, че имобилайзера е на същото място.
lordliness
06-02-2019, 19:24
Проблема едва ли е в имобилайзера или изтощен акумулатора. Случвало ми се е да паля с изтощен акумулатор и нищо такова не се случва, просто не може да завърти добре за да запали и никакви лампи не светят необичайно. При проблем с имобилайзера си свети само той и нищо друго. Колкото до връзката на компютъра с диагностиката и при мен не се получава всеки път, ако не си се свързвал с тази диагностика и този лаптоп преди, вероятно проблема е в тях за да не може да се вържеш към компютъра
danchev63
06-02-2019, 20:21
Значи и аз съм палил със слаб акумулатор, но тогава се чуваха цъканията на релета и цялото табло примигваше докато съм на стартер.
Сега проблема е че трите лампи мигаха без никакви звуци и то само на контакт. След опита да запаля при подаване на контакт всичко по таблото светна нормално, но като мина чека останаха да светят и трите системи - ключ, подгрев и VDC. при завъртане на ключа за стартер абсолютно никаква реакция за опит да завърти стартера камо ли да пали. Предполагам, че нещо наистина или е изгоряло или е прекъснало. Диагностиката я мъчихме неколкократно да се свърже , но единствено в режим автоматично търсене откри ABS и оттам опитахме да изтрием грешка за VDC, но веднага след опита тя се появи отново (лампата изгасна на таблото и 2сек, след това отново светна).
Оф утре ще видя с какво ще я завлека пред сервиза и да почнат да търсят какво се е случило. Но още като обяснявах на майстора , това което споделям и тук той предположи, че щом светят и трите системи е прекъсната връзката с компютъра.
Имам допълнително малко черно ключе като флашка - слага се в един прорез под волана ( при буксата за диагностика е прореза) и с негова помощ се изключва имобилайзера еднократно. Преди като го тествах при поставяне и натискане се чуваше един кратък пиукащ звук. Сега реших да пробвам но абсолютно никакъв ефект нямаше и с него.
lordliness
06-02-2019, 20:27
При мен не въртеше когато имобилайзера даваше грешка, след почистване на буксите му с контактен спрей се оправи, иначе от десет опита на контакт палеше само веднъж, почисти ги става за минути и опитай пак да запалиш. Спред мен причината да не може да се свържеш с колата е настройките на лаптопа. Когато купих моята диагностика ми струваше доста усилия докато настроя всичко за да се свърже, а с абс се свързваше от раз
Значи и аз съм палил със слаб акумулатор, но тогава се чуваха цъканията на релета и цялото табло примигваше докато съм на стартер.
Сега проблема е че трите лампи мигаха без никакви звуци и то само на контакт. След опита да запаля при подаване на контакт всичко по таблото светна нормално, но като мина чека останаха да светят и трите системи - ключ, подгрев и VDC. при завъртане на ключа за стартер абсолютно никаква реакция за опит да завърти стартера камо ли да пали. Предполагам, че нещо наистина или е изгоряло или е прекъснало. Диагностиката я мъчихме неколкократно да се свърже , но единствено в режим автоматично търсене откри ABS и оттам опитахме да изтрием грешка за VDC, но веднага след опита тя се появи отново (лампата изгасна на таблото и 2сек, след това отново светна).
Оф утре ще видя с какво ще я завлека пред сервиза и да почнат да търсят какво се е случило. Но още като обяснявах на майстора , това което споделям и тук той предположи, че щом светят и трите системи е прекъсната връзката с компютъра.
Имам допълнително малко черно ключе като флашка - слага се в един прорез под волана ( при буксата за диагностика е прореза) и с негова помощ се изключва имобилайзера еднократно. Преди като го тествах при поставяне и натискане се чуваше един кратък пиукащ звук. Сега реших да пробвам но абсолютно никакъв ефект нямаше и с него.
Намери по схемата предпазителя на ЕКУ-то и го смени.
danchev63
08-02-2019, 14:53
Колеги, колата е в сервиза и чакам да кажат какво са открили.Обещаха до довечера да ми се обадят, но не тая големи надежди. Може би понеделник ще се обадят. Ако и тогава не се обадят ще ида да видя дали нещо са правили или гледали поне.
Погледни тази тема:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=97998
Симптомите са подобни и ако не беше колегата ecotronic предполагам колата щеше да си стои още като паметник.
danchev63
12-02-2019, 17:00
Колеги, днес се чух с майстора - каза че е свалил компа и всичко по него било добре. Имало всички напрежения, утре щял да го сложи и да види какво се случва. Изказа предположение , че може да е прекъснат някой кабел към компа. Споделих за насоките от темата на Volkan и че се е оказало кабелче което не подава 12v към компа, а той отговори че сигурно ще е нещо такова и при мен, но утре ще каже.
ecotronic
12-02-2019, 17:10
Колеги, днес се чух с майстора - каза че е свалил компа и всичко по него било добре. Имало всички напрежения, утре щял да го сложи и да види какво се случва. Изказа предположение , че може да е прекъснат някой кабел към компа. Споделих за насоките от темата на Volkan и че се е оказало кабелче което не подава 12v към компа, а той отговори че сигурно ще е нещо такова и при мен, но утре ще каже.
В случая с колегата Volkan се оказа липса на нормално захранване за компютъра заради липса на управление от страна на компютъра към съответното реле.
Ако твоят майстор не говори "наизуст", че захранвенето на компютъра е ОК, излиза, че не е сходен проблем.
Scrapera
12-02-2019, 23:28
Компютър сдава багажа наистина страшно рядко, но на мен ми се случи на 166 140 к.с.
Както си работеше колата на ПХ изведнъж загасна, и няма палене.
Успях да вляза в него и имаше около 20 грешки, които не подлежаха на триене. Беше записал петте дюзи по отделно, имобилайзер, и още една дузина.
Сменях релета, мерих напрежения, чистих маси, какво ли не въртях, не, и не.
Накрая реших да го сменя за проба и колата веднага запали.
Карах я сума ти време после без помен от проблема.
VDC ти свети, защото си говори по CAN с двигателния компютър, а той в момента явно не е на линия за отговор. :)
danchev63
15-02-2019, 18:09
Колеги днес се видях с майстора. Каза, че има прекъснат кабел в снопа от компа към купето. Губело се на едно от крачетата на компа +12v. Днес бил подал директно на компа +12v и всички лампи изгаснали , но колата не поискала да запали. Пуснал диагностика, но отново не се е свързала с компа. Утре щял специално да отиде и да прегледа снопа който е дефектирал според него. Преди да си тръгна спомена , че може да има още нещо освен кабела. За компа отново потвърди , че всичко е наред и няма дефект в него. Очаквам развитие по проблема.
danchev63
16-02-2019, 14:41
Ура взех автомобила от сервиза. Всичко му работи както преди. Дано се закрепи за по-дълго време. Благодаря на всички за отзивите.
Trenkata
16-02-2019, 23:54
Сега и ако обясниш какъв е бил проблема за да е полезна темата и на друг цена няма да имаш.
danchev63
17-02-2019, 15:46
Сега и ако обясниш какъв е бил проблема за да е полезна темата и на друг цена няма да имаш.
Ами колега, мога само да синтезирам това което съм споделил.
Проблема възникна една сутрин като опитах да запаля. При подаване на контакт светнаха всички светлини на таблото , но трите светлини започнаха бързо да мигат Имобилайзер, Подгрев на свещите и VDC система. Мигането наподобяваше цъкане на реле без звук. Опитах да запаля и всичко угасна без да запаля. Опитах пак всички светлини отново светнаха без да примигват. Но след подаване на контакт чека премина и останаха да светят без да мигат лампите на трите системи - имобилайзер, подгрев и VDC. Никакви индикации да запали колата. Опитах да включа диагностика, но тя не се свързваше с компютъра.
Задърпах я до сервиза и там първо започнаха с демонтаж на компютъра. Установиха , че той е здрав и не е дефектирал. Споделих с майстора за проблема с колега , който се приближава до моя и след два дни ме уведомиха че е прекъснал кабел по който тече +12v към едно от крачетата на компа. Подали са директно на това краче +12V и лампите са изгаснали но колата не е искала да запали. Установили са че повредата е в снопа който тръгва от компа към кабината на колата. Разровили са го и са отстранили повредения кабел. Колата е започнала да функционира както преди повредата.
Само това мога да кажа защото само това ми каза на мен майстора. Не съм присъствал за да добавя подробости. Предполагам, че колегите запознати с електрониките могат да кажат повече подробности.
Честито колега. Браво и на майсторите. Дано и моят проблем се разреши скоро (от съседната активна тема).
danchev63
18-02-2019, 20:07
Честито колега. Браво и на майсторите. Дано и моят проблем се разреши скоро (от съседната активна тема).
а дано и при теб да се окаже нещо дребно и да се реши бързо. Успех.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.