View Full Version : 166 3.0 Внезапно гасне на празен ход и в движение
Осъзнавам, че едва ли ще се справя с подобен проблем предвид липсата ми на познания по електрическата част. Все пак исках да споделя проблема с надежда, че някой от вас може да се е справял с подобен и може да даде насоки.
Още преди да обслужа колата ми се случи 4-5 пъти да ми угасне внезапно. От моя страна бях сменил алтернаторът с рециклиран от специализиран сервиз за алтернатори. За друго релевантно нещо не се сещам. След смяната на ангренажа това започва да се случва по 5-10 пъти на час шофиране. Не се трае, а и е опасно.
Детайли:
Колата има много стабилен празен ход.
Колата върви много добре и има много мощност.
При палене студена често първият път запалва и гасне веднага.
След това пали веднага при втори опит и дълго време не гасне.
След като загрее добре започва кошмарът. Гасне както на празен ход, така и под натоварване без никакво предизвестие.
Когато изгасне светват доста лампи на таблото, като стрелката за температурата се качва то 130 градуса, и после пада. Лампата Check engine и тази за круиз контрола винаги светват.
Ако колата е в движение си продължава да работи след секунда прекъсване и не се налага да паля.
Ако е на празен ход, се налага да запаля ръчно, но няма проблем с паленето.
Засега съм почистил, ресетнал и след това заменил дросела с моторчето на празен ход със старо такова. Няма промяна. Подозирам лоша маса или студена спойка някъде. Прилагам видео, което показва проблема (само на празен ход обаче)
https://youtu.be/URcrBSXWpLE
ecotronic
16-02-2019, 11:34
Колко често гасне неочаквано при загрял мотор?
Имах същия проблем и така и не успях да го реша.
Стигнах до заключението, че причината е вътре в самия компютър. Калпава връзка или друго, което го кара да забива епизодично.
При мен за 7 г и около 50К пробег ми се е случвало 5 - 10 пъти, без значение в какъв режим се намира моторът.
Съмнявам се проблемът да се дължи на нещо по периферията на компютъра (изпълнителен механизъм или сензор).
Почисти бавно и методично всички негови връзки в т. ч. релета, бушони и връзки към шаси, които имат отношение към захранването му и ако това не даде положителен резултат, мисли за подмяната му.
Благодаря за мнението. Преди подмяната на ангренажа го правеше доста рядко. 5 пъти за 800км след като потегля. След това го прави по 5 пъти на 5км приблизително.
Ще я заведа за почистване на релета, бушони и връзки към шаси, както си предложил и ще долкадвам. Ако се окаже ЕКУ предполагам, че няма да е супер голяма драма намирането на такъв. Все още се намират 3.0 по моргите и се надявам да не е сериозна цифрата.
Мда, много странно. Екуто къде стои - зад всмукателния колектор или е вътре в жабката? Чел ли си какви грешки записва? Като загасне отиди при дросела и чуй дали не прави нещо такова:
https://www.youtube.com/watch?v=wJKvkEXjr2k
Известен признак за заминаващо си еку при арезетата (според теми в алфаоунъра)
Все пак може и да е някой проблемен кабел или изолация. Аз бих прочел грешките на първо време...
Ако го прави това нещо, то ще е само докато мига чек енджин лампата, което става за доста кратко и трудно ще го хвана. Ще проверя все пак.
Иначе да си призная не знам къде ми е ЕКУ-то. Колата е с Евро 3 версията и 4-те ламбда сонди. Аз мислех, че е под жабката, но не съм сигурен и ще проверя.
ecotronic
16-02-2019, 15:13
Когато моята гаснеше в движение, ако я оставех на скорост и по инерция, палеше след няколко секунди (3 - 4).
В такава ситуация, ако изключа/включа контакт палеше веднага.
Когато възникваше въпросната ситуация светваше червената дюза. За други светещи индикации, не съм сигурен.
Правил съм диагностика непосредствено след това и нямаше никакви записани грешки.
Заради този проблем свикнах никога да не предприемам рискови изпреварвания при които трябва да разчитам само на тягата на мотора.
Ами при мен ако е в движение за 1, макс 2 секунди има прекъсване само. Почти не се усеща. Сега не записва никакви грешки, но преди време е имало следните две и то не при подобно гаснене:
PO560 System voltage malfunction
P1153 Insufficient switching
Зачистих ги през приложението Torque и спряха да се появяват. По спомен бях вкарал колата в обороти, когато светнаха.
ecotronic
16-02-2019, 15:36
Странното е, че проблемът изглежда сходен, но ECU - тата са различни. Моето беше 1.5.5 а твоето сигурно е 2.1 или 3.1 и доколкото знам 1.5.5 е изпълнено като хибриден монтаж, залят с гел, алуминиеви връзки и пр. При този тип на изпълнение съм виждал и други с прекъснали или прекъсващи вътрешни връзки. Доколкото знам, твоето би трябвало да е изпълнено по класическия способ (с припой) при който е възможно презапояването на елементи и връзки.
Ами относно версията не ECU - това е VIN на колата. zar93600000083480
Scrapera
16-02-2019, 16:54
https://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/mxGhFlZAgiH6miV_r4kjR0A.jpg
ECU-то е от този тип при CF3. Монтирано е много близо до дросела.
ecotronic
16-02-2019, 16:58
ECU-то е от този тип при CF3. Монтирано е много близо до дросела.
Това, мисля, е същата технология, като при 1.5.5. Т.е - оправия няма.
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/jdv1550329693z.jpg
https://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/mxGhFlZAgiH6miV_r4kjR0A.jpg
ECU-то е от този тип при CF3. Монтирано е много близо до дросела.
Благодаря. Ако някой предлага подобно ECU(например ти :)) може би е добра идея да го сложa и да пробвам за час каране. Ако няма проблем го вземам.
От друга страна възможно ли е нещо да е пуснало твърде много ток и да го е повредило? Все пак една от записаните грешки, която споделих беше свързана с висок волтаж. Но това беше преди поне 600км и чак сега нещата се скапват.
Днес реших да направя едно кръгче и определено мога да кажа, че нещата стават все по зле. Този път запалих едно 5 пъти подред, след които следваше бързо загасване. Чак тогава заработи и покарах. Но още преди да е позагряла започна в движение да гасне. Ще пусна още клипчета скоро. Единствената ми утежа е, че ако се скапе съвсем, ще е по-лесно да се хване от какво е (надявам се).
Лека вечер.
ecotronic
16-02-2019, 19:51
За да пробваш с друго, освен ECU - то ще ти трябват имобилайзер и транспондер.
Гадост!!! И ключовете ли трябва да се сменят?
:(:(:(
Между другото не знам дали има смисъл да споменавам, че не съм сменил свещи. Едва ли от тях би се държало така. Но все пак го споменавам.
ecotronic
16-02-2019, 20:43
Гадост!!! И ключовете ли трябва да се сменят?
:(:(:(
Между другото не знам дали има смисъл да споменавам, че не съм сменил свещи. Едва ли от тях би се държало така. Но все пак го споменавам.
Механичните ключове не трябва да се сменят. Само транспондера, който е в ключа. Това е един чип, който се вади от единия ключ и се поставя в другия. За пробата дори това не е необходимо. Достатъчно е да доближиш новия ключ до ключалката а да въртиш със стария.
PS:
Щом си забелязал, че проблемът е зачестил след смяната на ангренажа, провери окабеляването до фазовия сензор и самият него, въпреки, че би трябвало да запише грешка, ако е от него.
Аз бих измерил и напрежението на инсталацията, дали не превишава значително 14 волта. Например през запалката. Да не се окаже, че реле регулаторът е заминал...
ЕДИТ: даже сега като гледам пак клипа нищо чудно да е това - забележи как светлините след като запалиш стават значително по-ярки, отколко като е на контакт. Имах подобен проблем преди години заради неправилно поправен реле-регулатор. Не ми е гаснала или записвала грешки, но свертлината на таблото от време на време се покачваше и измерих напрежение 15 и нещо волта, което не е безопасно.
Ако искаш мога да ти дам волтметър за запалка, даже имам и мини осцилоскопче за проверка на пикове в напрежението,...
Ами всички тези неща ще бъдат замерени когато ме приемат в сервиза, много благодаря за насоките. Който иска и може обаче, нека заповяда още днес да я погледне, за което ще бъде почерпен :) Колата е в Банишора, може и да мръдне малко ако кажете :)
kirekchiev
17-02-2019, 11:48
Колега, не съм имал такъв проблем на моята алфа, обаче преди имах един Нисан Примера, който гаснеше така и накрая спря да пали. Оказа се датчик на колянов вал. И след това проблеми не е имало.
Аз съм имал проблем с датчик колянов вал, но знам че при него след гаснене не иска да запали докато не изстине колата. При теб като на видеото, което съм споделил ли се държеше? И в движение ли?
Днес с помощта на колегата 156 изключихме буксата, отговорна за фазовия сензор. Изключихме и дебитомера за всеки случай. Няма разлика в работата на колата, но записа грешки за дебитомер и фазов сензор. Като ги върнахме обратно грешките изчезнаха. Чухме, че при мигането на чек енджин лампата дросела полудява и трака като полудял. Това е същото поведение, като от видеото. споделено от него по-нагоре в темата. Не е много обещаващо.
kirekchiev
18-02-2019, 00:14
Гаснеше и в движение и на празен ход, обаче не помня да съм чувал такъв звук. Пък и докато не умря тоя датчик просто въртях ключа отново и палеше без да я чакам. Възможно ли е просто да не достига гориво достатъчно и колата ти да гасне от това?
На Ситроен ЗХ от датчик КВ правеше същите номера. Също палеше веднага.
Ali.Sali
18-02-2019, 14:31
При мен се случи 3 пъти през октомври това на празен ход. От тогава 5 хил. км и без проблем. Не разбрах как се случи и защо изчезна проблема. 156 1.8...
На Ситроен ЗХ от датчик КВ правеше същите номера. Също палеше веднага.
Наистина не е изключено, но нямаше ли да запише грешка тогава?
Така хванахме проблема. Но лампата гаснеше, а грешката оставаше в паметта. А и колата беше моноинжекцион.
Колата я карам в сервиза, който я обслужи утре и се надявам скоро да и обърнат внимание. Всичко се развива доста бавно за съжаление, стискайте палци да хванем проклетията сравнително лесно. Ще черпя на сбирката!
Успех, дано е малкия дявол (някоя лесно откриваема жичка :) )
danchev63
24-03-2019, 11:39
Колега какво стана с колата, открихте ли проблема?
duciduci
26-03-2019, 19:25
Гадост!!! И ключовете ли трябва да се сменят?
:(:(:(
Между другото не знам дали има смисъл да споменавам, че не съм сменил свещи. Едва ли от тях би се държало така. Но все пак го споменавам.
Здравей! Карам алфа ромео 146 и имах преди време твоят проблем. Гаснеше като я пусна по инерция и след като дам газ се включваше. Направиха диагностика, проблемът беше датчик на разпределителен вал. Около 100 лв. е, обаче трябваше да махнат ролките и ремъците, за да стигнат до него. След смяната всичко се оправи! Ако си на газ си смени свещите, също оказват влияние върху мощността старите свещи. Успех!
Ръмжите в грешна посока!!!
Проблемът е в контакта!!!
За това, когато угасне светват разни лампи по таблото и уредите полудяват. Полудяват, защото го няма плюсът от контактният ключ, а идва плюс от генератора, който вече е възбуден и работи.
Аварията е класика в жанра!
Здравейте,
Колата вися доста време при Румен, пробва с нов клеморед и са прегледани всички маси, релета и бушончета. В крайна сметка ще пробваме с ново ECU утре още и се надявам да има пробив.
Днес има смесени новини. От една страна с новото ECU, Транспондер и ключ колата вече има стабилен дросел (не мига чека и лампата за круиз контрол в синхрон с полудяла дроселова клапа). Обаче ключът не може да бъде разпознат. Майсторът е извадил ампулката от ключа-донор и я е поставил в моя ключ, вързал е новото ECU и транспондер. Има ли нещо, което изпускаме, за да запали тъжния сом? Дайте съвет моля.
ecotronic
01-04-2019, 20:37
Имобилайзерът. Кутийката в която влиза кабела от антената около патрона на ключа.
Като се наиграете се сетете, какво съм ви писал!
Вчера сварих ракията, та наздраве!
Като се наиграете се сетете, какво съм ви писал!
Вчера сварих ракията, та наздраве!
Здравей,
Прочетох съобщението ти, но не го разбрах. Не защото не е написано добре, а защото нямам познания и електро частта е пълна мистерия за мен. Ако можеш да ми разкажеш по-конкретно какво да пробвам ще го предам на майстора и ще съм много благодарен :)
Колеги, в английските форуми забелязвам, че заобикалянето на имобилайзер и дори ремапа на този тип ECU e нещо стандартно. А оставам с впечатление, че тук точно за 166 V6 CF3 е някакво табу. Ако някой знае, че може да се заобиколи имобилайзер, или пък да се прехвърли мапинга от моето ECU на това, което съм намерил, да свирка моля. Не мога да повярвам, че е невъзможно.
Ръмжите в грешна посока!!!
Проблемът е в контакта!!!
За това, когато угасне светват разни лампи по таблото и уредите полудяват. Полудяват, защото го няма плюсът от контактният ключ, а идва плюс от генератора, който вече е възбуден и работи.
Аварията е класика в жанра!
А8 имаше със същите симптоми...оказа са клеморед за 14лв....та знае ли човек
За съжаление това вече го пробвахме с друг клеморед. Със сигурност 99% е ECU. С това, което намерих колата не прави проблеми с дросела на контакт, а със старото прави.
Ще махам имобилайзера на новото ECU при препоръчан спец в Красно Село утре и ще се похваля ако стане.
[QUOTE=Vesko84;1565436]Здравей,
Прочетох съобщението ти, но не го разбрах. Не защото не е написано добре, а защото нямам познания и електро частта е пълна мистерия за мен. Ако можеш да ми разкажеш по-конкретно какво да пробвам ще го предам на майстора и ще съм много благодарен :)[/QUO
За да гасне на празен ход трябва да има пропускане на няколко такта подред. Това може да се получи от импулсен датчик или от лош контакт. На една от колите ми го правеше от главно реле. Проблемът може да е и от сцепена ламбда сонда, клапан за бензиновите пари, бобина или каквото има включено във веригата на главните релета. Което и от тях да окъсява ще прави тоя проблем, както и някой заголен кабел, даваш от време на ветеме на късо.
Другата линия е контактния ключ и съпътсващите го клемортеди и клеми. Когато проблемът е в него се получава нещо типично и интересно:
Уредите не получават плюс от ключа, който е силов, а през лампата(съпротивлението), която възбужда генератора. Тоя плюс е с голям, често играещ пад и уредите полудяват. Когато съпротивлението е лампа, тя започва да свети повече от обикновено.
Ето за това ти казах, че проблемът е в контакта, защото ти казваш, че уредите полудяват.
Ако уредите не пощуряват се връщаме на по-горе написаното.
Пробнемът там може да е или силов, за него аз пиша или електронен, там Еко пише добре.
Благодаря за пояснението. В петък си взех препрограмирания нов ECU и този понеделника майсторът ще го сложи на колата. Програмиран е да работи с оригиналните ключове и имобилайзер на колата. Но дори след това (вярвам, че колата ще заработи) искам да помоля диагностика да провери дали няма нещо, което да изпържи новия компютър. Твоите насоки може да са полезни, така че мерси.
Иначе ето малко повече инфо докъде беще стигнала колата: https://www.youtube.com/watch?v=kJKSgjNTJL4
Когато оригиналния ECU, имобилайзер и ключ бяха сменени, това лудо мигане на чека и тракане от дросела го е нямало. Също така по английските форуми има един-два подобни случая, в които проблемът е бил именно в ECU.
Здравейте,
Днес си взех колата и я покарах доста из града. Като преродена е.
Смяната на компютъра свърши работа. Вероятната диагноза е, че предишния компютър е бил изпържен от прекомерно замърсен дросел.
Тъй че, чистете си дроселите :)
Благодаря на всички за мненията, съветите и подкрепата!
Жалко, че не успях да се присъединя към пролетния събор и да видя много от вас.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.