View Full Version : Малко история на моторите при 155
Има ли някой по запознат с моторите при 155.. освен разликата в ширината на купетата , при моторите как стоя нещата .. чух че до 95 са преди фейса и всички мотори са с 8 клапана и верига , а след 95 само 1.8 бил с верига всички останали 1.6/1.7 / 2.0 вече били с 16 клапанови мотори .. също много ми е интересно за легендарната “155 GTA” тя с 2.0ка турбо ли е , има ли нещо общо с двигателя който е монтиран на GTV ? Като цяло какво ви е мнението за тази кола и защо не се намират екземпляри на нашия пазар ?
mimouzunov
16-03-2019, 10:11
Има ли някой по запознат с моторите при 155.. освен разликата в ширината на купетата , при моторите как стоя нещата .. чух че до 95 са преди фейса и всички мотори са с 8 клапана и верига , а след 95 само 1.8 бил с верига всички останали 1.6/1.7 / 2.0 вече били с 16 клапанови мотори .. също много ми е интересно за легендарната “155 GTA” тя с 2.0ка турбо ли е , има ли нещо общо с двигателя който е монтиран на GTV ? Като цяло какво ви е мнението за тази кола и защо не се намират екземпляри на нашия пазар ?
До преди така наречения феис моторите са все верижни и са 1.7 (без вариатор) 1.8 и 2.0.
След феиса в купето изчезва 2.0 а след не много време и 1.8 , 1.7 се вгражда до последно.
Когато спират с вграждането на 1.8 (верижния) почват с новите 16 клапанови а те са 1.6, 1.8 и 2.0.
(това е за по-стандартните двигатели)
Alfa User
16-03-2019, 10:29
Ето малко история... (https://legend155.weebly.com/twinspark-1084108610901086108810981090--the-twinspark-engine.html)
Хубава, стегната и информативна статия. Обаче това с "обърнатия поляритет" не го разбрах. Предполагам става въпрос за това, че във вторичната намотка на всяка бобина са последователно свързани по две свещи. Поради което тяхното пробивно напрежение трябва да е 2 пъти по-малко, отколкото ако беше само по една.
Да статията наистина беше доста интересна... Прочитайки я разбирам че 8 клапановите мотори са за предпочитане тъй като почти нямали проблеми а доколкото става ясно няма и кой знае каква осезаема разлика в динамиката ... но все пак да се върнем на двигателя с принудително пълнене при 155 GTA .. 2-литровия мотор същия ли е като този на GTV .. 2.0 190 коня ?
155 GTA цивилна весия няма. Да не питаш за Q4?
155 GTA цивилна весия няма. Да не питаш за Q4?
Да, да .. простете моята некомпетентност .. гледам се разделят на 155Ti и 155GTA .. каква е разликата ? С какви мотори са тези животни ?
Ето ти едно интересно клипче:
https://www.youtube.com/watch?v=DRcFpmQL3bc
mimouzunov
16-03-2019, 20:34
Така и така тук се отвори дума за двигателите...
Да си питам и аз..
Някои да знае да е чул видял прочел колко издържа на "напомпване" 2.0 верижен!?
(до тук знаем опитно че 300 нютона и 200 коня държи, неискам да разбирам обаче по същия начин колко му е максимума)
Тук не мога да помогна, но преди 2 години на Калояново (Ауди сбирка) дойде едно GTV(пловдивско) 270 коня на колелата (което мисля че е малко над 300 на мотор) .. това разбира се по думите на собственика .. а турбото беше сбиртък като моето на 159-ката .. нямам на представа колко може да се напомпа ама за 12.5 секунди минаваше 400 метра .. аз за това исках да питам 2-ката турбо мотор дали е същия като на 155-гара (което е рядък екземпляр съдейки по обявите в немското мобиле)
Колегата Мимо говори за атмосферен мотор, ти за турбо.
П.С. Единственият бензинов турбо мотор слаган в 155 е 4 цилиндровото "Лампреди".
Някои да знае да е чул видял прочел колко издържа на "напомпване" 2.0 верижен!?
На Нено май беше над 200 коня. Но неговият май не беше верига?
mimouzunov
17-03-2019, 22:42
При мен двигателя си е верижния с които си е колата.
2.0 но аз съм си го разредил и му "наливам" принудително въздух.
В началото турбината беше IHI RHB5 а в момента е с GT2871 и определено е мноого по-добре.
Няма от къде да разбера колко издържа тоя двигател обаче....
(направил съм някои нови подобрения и скоро пак ще се замерим дано не се строши)
Колега колко ти излезе да турбинираш T.S двигател ? Заслужава ли си? Може ли клипче да видя как се държи колата ?
ivailocekov
18-03-2019, 09:46
Колега колко ти излезе да турбинираш T.S двигател ? Заслужава ли си? Може ли клипче да видя как се държи колата ?
И на мен ми е интересно да разбера :)
mimouzunov
18-03-2019, 16:30
Колега колко ти излезе да турбинираш T.S двигател ? Заслужава ли си? Може ли клипче да видя как се държи колата ?
Като пари е общо взето евтино както и да го гледам.
Всичко се прави от мене си и това неимоверно помага за ниската цена на цялата операция.
Частите за гърнетата, тръби маркучи дюзи помпи, разреждане на двигателя, колектор, и всичко там което е било нужно е около 800лв (като тая сметка е някаква ужасно груба)
Дали си заслужава... Определено... Тука с думи ми е трудно обяснението.
Клипчета от както е "засилена" нямам, защото се надявам тепърва да става вървежна и да се снима (евентуално)
Еи това от снимката е от нормално желязо направено и себестоиноста му е 40лв сигурно, пък чудеса върши (тука изключвам труда на човека направил 3д проекта за фланците му)
А турбото , какъв мап сензор ползваш , като цяло какво управлява турбото ?
mimouzunov
21-03-2019, 21:38
А турбото , какъв мап сензор ползваш , като цяло какво управлява турбото ?
Мап сензора следи разреждането/налягането в колектора и "казва" на компютъра какво да прави със сместа.
В моя случаи турбината се управлява само и единствено от уестгеит клапана.
(принципно аз незнам за возило при което мап сензора да управлява дирекно турбината)
silviost
22-03-2019, 15:13
https://www.alfabb.com/bb/forums/milano-75-1985-1993/207173-what-maximum-performance-2-0-twin-spark-street.html?amp=1
Ето интересна тема на английски относно увеличаване на мощността на T.S. двигателите.
Ами когато сместта е по богата не се ли изпраща сигнал от мап сензора към екуто , и в последствие ЕКУ-то да изпрати сигнал към електромагнитния клапан с колко да дърпа геометрията на турбото .. (при колите с геометрия на турбото) питам защото аз имах проблем с МАП сензор , без значение от оборотите турбото надуваше само до 1.1 и при 1800 и при 3500 .. без значение дали е под натоварване или .. смених го и сега завърта до 1.5/1.6 бара .. 1.9jtdm 150..
mimouzunov
23-03-2019, 15:45
Ами когато сместта е по богата не се ли изпраща сигнал от мап сензора към екуто , и в последствие ЕКУ-то да изпрати сигнал към електромагнитния клапан с колко да дърпа геометрията на турбото .. (при колите с геометрия на турбото) питам защото аз имах проблем с МАП сензор , без значение от оборотите турбото надуваше само до 1.1 и при 1800 и при 3500 .. без значение дали е под натоварване или .. смених го и сега завърта до 1.5/1.6 бара .. 1.9jtdm 150..
Aми не. За мап сензора е все тая сместа дали е богата или бедна, неговата функция е да мери налягането/вакум в смукателния колектор. Един вид електронен манометър е. От неговото показание обаче електрониката знае какво става в колектора и тя решава какво да прави с турбината (ако е по-ново возилото) и какво да прави със сместа (спрямо конкретното моментно налягане в колектора)
При мен е вехта технологията, турбината се управлява сама себе си с помоща на вграденият уестгеит клапан. Когато дигне налягане в смукателния колектор, това налягане задеиства актуатора на клапана, тои отваря и прави баипас за изгорелите газове (минават транзитно покраи перката) и така се регулира налягането.
Аз мап нямам, имам механичен дебитомер, тоя чарк мери колко въздух отива към двигателя, абе стара технология...
Днес я запалих, задеиства се все едно е изгасена преди 20мин. А не е пипана/палена/мърдана от ноември...
Някои има ли едно часовниче излишно, защото и това се е скапало (4-то под ред) какво им става незнам… До преди време поне часа се виждаше, днес като го видях е умряло на 104%
Ясно значи ... с пук тия дебитомери са такива ментаци .. слагах два втора употреба подле два нови .. колата беше спъната .. сега му дръпнах буксата , свети чека но колата още от 1000 оборота до 4000 е самолет ... чух че при 155 нямало ментаци на дебимета защото били “олд скул” и нямало смисъл да им правят ментаци .. при мен освен въздух Мери и градусите на въздуха (и ако един двата сензора се сговнясат и набива грешка и става една чернилка от аудпухс)
Alfa User
26-03-2019, 18:26
Няма ментаци оригинален дебитомер за 155 8V - просто има такива със износени писти или зацапани такива. Ако си попаднал на такъв екземпляр - нормално е да имаш проблеми, но не е виновна колата ...
Не , ставаше въпрос за 159 1.9 дизеларка .. първите два пъти взех втора употре.. после поръчах от ТехКо и накрая от евро 07 .. единствено разхода ми падна в сравнение с моя оригиналния .. а тези дето ги взимах четирите си бяха на бош даже със същия номер като моя .. както и да е .. ремап ще ме спаси от ЧЕК-а .. защото сега освен че разхода падна колата върви добре турбото се завърта по-бързо .. но ще я сменяван с бензинка а от новите JTS не съм очарован особено , нито като здравина нито като цена за поддръжка .. та много се огледах в 155 страшно привлекателен вид имат , преди това съм карал разни кошници от рода на Вектра, астри, Мерцедес w210, CE 2.2, bmw e34 .. но откакто се возих в на бригадира 146 останах много доволен как малолитражка 1.8 върви .. и скочих директно на 159 .. и като цяло от тук на там в живота ми ще карам само италиански или японски автомобили , страшно евтини за поддръжка и по нищо не отстъпват на немските
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.