PDA

View Full Version : Малко история на моторите при 155



Niki96
16-03-2019, 02:14
Има ли някой по запознат с моторите при 155.. освен разликата в ширината на купетата , при моторите как стоя нещата .. чух че до 95 са преди фейса и всички мотори са с 8 клапана и верига , а след 95 само 1.8 бил с верига всички останали 1.6/1.7 / 2.0 вече били с 16 клапанови мотори .. също много ми е интересно за легендарната “155 GTA” тя с 2.0ка турбо ли е , има ли нещо общо с двигателя който е монтиран на GTV ? Като цяло какво ви е мнението за тази кола и защо не се намират екземпляри на нашия пазар ?

mimouzunov
16-03-2019, 10:11
Има ли някой по запознат с моторите при 155.. освен разликата в ширината на купетата , при моторите как стоя нещата .. чух че до 95 са преди фейса и всички мотори са с 8 клапана и верига , а след 95 само 1.8 бил с верига всички останали 1.6/1.7 / 2.0 вече били с 16 клапанови мотори .. също много ми е интересно за легендарната “155 GTA” тя с 2.0ка турбо ли е , има ли нещо общо с двигателя който е монтиран на GTV ? Като цяло какво ви е мнението за тази кола и защо не се намират екземпляри на нашия пазар ?

До преди така наречения феис моторите са все верижни и са 1.7 (без вариатор) 1.8 и 2.0.
След феиса в купето изчезва 2.0 а след не много време и 1.8 , 1.7 се вгражда до последно.
Когато спират с вграждането на 1.8 (верижния) почват с новите 16 клапанови а те са 1.6, 1.8 и 2.0.

(това е за по-стандартните двигатели)

Alfa User
16-03-2019, 10:29
Ето малко история... (https://legend155.weebly.com/twinspark-1084108610901086108810981090--the-twinspark-engine.html)

156
16-03-2019, 13:46
Хубава, стегната и информативна статия. Обаче това с "обърнатия поляритет" не го разбрах. Предполагам става въпрос за това, че във вторичната намотка на всяка бобина са последователно свързани по две свещи. Поради което тяхното пробивно напрежение трябва да е 2 пъти по-малко, отколкото ако беше само по една.

Niki96
16-03-2019, 14:30
Да статията наистина беше доста интересна... Прочитайки я разбирам че 8 клапановите мотори са за предпочитане тъй като почти нямали проблеми а доколкото става ясно няма и кой знае каква осезаема разлика в динамиката ... но все пак да се върнем на двигателя с принудително пълнене при 155 GTA .. 2-литровия мотор същия ли е като този на GTV .. 2.0 190 коня ?

nicks1
16-03-2019, 15:34
155 GTA цивилна весия няма. Да не питаш за Q4?

Niki96
16-03-2019, 18:07
155 GTA цивилна весия няма. Да не питаш за Q4?
Да, да .. простете моята некомпетентност .. гледам се разделят на 155Ti и 155GTA .. каква е разликата ? С какви мотори са тези животни ?

nicks1
16-03-2019, 18:41
Ето ти едно интересно клипче:

https://www.youtube.com/watch?v=DRcFpmQL3bc

mimouzunov
16-03-2019, 20:34
Така и така тук се отвори дума за двигателите...
Да си питам и аз..

Някои да знае да е чул видял прочел колко издържа на "напомпване" 2.0 верижен!?
(до тук знаем опитно че 300 нютона и 200 коня държи, неискам да разбирам обаче по същия начин колко му е максимума)

Niki96
16-03-2019, 21:44
Тук не мога да помогна, но преди 2 години на Калояново (Ауди сбирка) дойде едно GTV(пловдивско) 270 коня на колелата (което мисля че е малко над 300 на мотор) .. това разбира се по думите на собственика .. а турбото беше сбиртък като моето на 159-ката .. нямам на представа колко може да се напомпа ама за 12.5 секунди минаваше 400 метра .. аз за това исках да питам 2-ката турбо мотор дали е същия като на 155-гара (което е рядък екземпляр съдейки по обявите в немското мобиле)

nicks1
17-03-2019, 08:35
Колегата Мимо говори за атмосферен мотор, ти за турбо.

П.С. Единственият бензинов турбо мотор слаган в 155 е 4 цилиндровото "Лампреди".

nicks1
17-03-2019, 08:38
Някои да знае да е чул видял прочел колко издържа на "напомпване" 2.0 верижен!?

На Нено май беше над 200 коня. Но неговият май не беше верига?

mimouzunov
17-03-2019, 22:42
При мен двигателя си е верижния с които си е колата.
2.0 но аз съм си го разредил и му "наливам" принудително въздух.
В началото турбината беше IHI RHB5 а в момента е с GT2871 и определено е мноого по-добре.
Няма от къде да разбера колко издържа тоя двигател обаче....
(направил съм някои нови подобрения и скоро пак ще се замерим дано не се строши)

Niki96
17-03-2019, 23:52
Колега колко ти излезе да турбинираш T.S двигател ? Заслужава ли си? Може ли клипче да видя как се държи колата ?

ivailocekov
18-03-2019, 09:46
Колега колко ти излезе да турбинираш T.S двигател ? Заслужава ли си? Може ли клипче да видя как се държи колата ?
И на мен ми е интересно да разбера :)

mimouzunov
18-03-2019, 16:30
Колега колко ти излезе да турбинираш T.S двигател ? Заслужава ли си? Може ли клипче да видя как се държи колата ?


Като пари е общо взето евтино както и да го гледам.
Всичко се прави от мене си и това неимоверно помага за ниската цена на цялата операция.
Частите за гърнетата, тръби маркучи дюзи помпи, разреждане на двигателя, колектор, и всичко там което е било нужно е около 800лв (като тая сметка е някаква ужасно груба)

Дали си заслужава... Определено... Тука с думи ми е трудно обяснението.
Клипчета от както е "засилена" нямам, защото се надявам тепърва да става вървежна и да се снима (евентуално)

Еи това от снимката е от нормално желязо направено и себестоиноста му е 40лв сигурно, пък чудеса върши (тука изключвам труда на човека направил 3д проекта за фланците му)

Niki96
19-03-2019, 21:24
А турбото , какъв мап сензор ползваш , като цяло какво управлява турбото ?

mimouzunov
21-03-2019, 21:38
А турбото , какъв мап сензор ползваш , като цяло какво управлява турбото ?

Мап сензора следи разреждането/налягането в колектора и "казва" на компютъра какво да прави със сместа.

В моя случаи турбината се управлява само и единствено от уестгеит клапана.

(принципно аз незнам за возило при което мап сензора да управлява дирекно турбината)

silviost
22-03-2019, 15:13
https://www.alfabb.com/bb/forums/milano-75-1985-1993/207173-what-maximum-performance-2-0-twin-spark-street.html?amp=1

Ето интересна тема на английски относно увеличаване на мощността на T.S. двигателите.

Niki96
23-03-2019, 15:11
Ами когато сместта е по богата не се ли изпраща сигнал от мап сензора към екуто , и в последствие ЕКУ-то да изпрати сигнал към електромагнитния клапан с колко да дърпа геометрията на турбото .. (при колите с геометрия на турбото) питам защото аз имах проблем с МАП сензор , без значение от оборотите турбото надуваше само до 1.1 и при 1800 и при 3500 .. без значение дали е под натоварване или .. смених го и сега завърта до 1.5/1.6 бара .. 1.9jtdm 150..

mimouzunov
23-03-2019, 15:45
Ами когато сместта е по богата не се ли изпраща сигнал от мап сензора към екуто , и в последствие ЕКУ-то да изпрати сигнал към електромагнитния клапан с колко да дърпа геометрията на турбото .. (при колите с геометрия на турбото) питам защото аз имах проблем с МАП сензор , без значение от оборотите турбото надуваше само до 1.1 и при 1800 и при 3500 .. без значение дали е под натоварване или .. смених го и сега завърта до 1.5/1.6 бара .. 1.9jtdm 150..

Aми не. За мап сензора е все тая сместа дали е богата или бедна, неговата функция е да мери налягането/вакум в смукателния колектор. Един вид електронен манометър е. От неговото показание обаче електрониката знае какво става в колектора и тя решава какво да прави с турбината (ако е по-ново возилото) и какво да прави със сместа (спрямо конкретното моментно налягане в колектора)
При мен е вехта технологията, турбината се управлява сама себе си с помоща на вграденият уестгеит клапан. Когато дигне налягане в смукателния колектор, това налягане задеиства актуатора на клапана, тои отваря и прави баипас за изгорелите газове (минават транзитно покраи перката) и така се регулира налягането.
Аз мап нямам, имам механичен дебитомер, тоя чарк мери колко въздух отива към двигателя, абе стара технология...

Днес я запалих, задеиства се все едно е изгасена преди 20мин. А не е пипана/палена/мърдана от ноември...
Някои има ли едно часовниче излишно, защото и това се е скапало (4-то под ред) какво им става незнам… До преди време поне часа се виждаше, днес като го видях е умряло на 104%

Niki96
26-03-2019, 15:54
Ясно значи ... с пук тия дебитомери са такива ментаци .. слагах два втора употреба подле два нови .. колата беше спъната .. сега му дръпнах буксата , свети чека но колата още от 1000 оборота до 4000 е самолет ... чух че при 155 нямало ментаци на дебимета защото били “олд скул” и нямало смисъл да им правят ментаци .. при мен освен въздух Мери и градусите на въздуха (и ако един двата сензора се сговнясат и набива грешка и става една чернилка от аудпухс)

Alfa User
26-03-2019, 18:26
Няма ментаци оригинален дебитомер за 155 8V - просто има такива със износени писти или зацапани такива. Ако си попаднал на такъв екземпляр - нормално е да имаш проблеми, но не е виновна колата ...

Niki96
28-03-2019, 00:58
Не , ставаше въпрос за 159 1.9 дизеларка .. първите два пъти взех втора употре.. после поръчах от ТехКо и накрая от евро 07 .. единствено разхода ми падна в сравнение с моя оригиналния .. а тези дето ги взимах четирите си бяха на бош даже със същия номер като моя .. както и да е .. ремап ще ме спаси от ЧЕК-а .. защото сега освен че разхода падна колата върви добре турбото се завърта по-бързо .. но ще я сменяван с бензинка а от новите JTS не съм очарован особено , нито като здравина нито като цена за поддръжка .. та много се огледах в 155 страшно привлекателен вид имат , преди това съм карал разни кошници от рода на Вектра, астри, Мерцедес w210, CE 2.2, bmw e34 .. но откакто се возих в на бригадира 146 останах много доволен как малолитражка 1.8 върви .. и скочих директно на 159 .. и като цяло от тук на там в живота ми ще карам само италиански или японски автомобили , страшно евтини за поддръжка и по нищо не отстъпват на немските