PDA

View Full Version : Нов избор за 166 ца дизел



driftmaster
15-04-2019, 13:04
Здравейте, нов съм у клуба, мислим да взимам една 166 ца, до колкото четох, този модел е с 2.4 GTD. Какво да гледам при избора й, какво да слушам, специфични проблеми и болежки на мотора и купето? Не и работи дистанционното на алармата, нещо за модул под задното стъкло споменаха! Огледалото вътре не се затъмнява, но това не ме плаши. Изобщо всичко за тоя модел би ми било полезно като съвет, като човек, който до сега е карал само едно рено туинго, тази кола ми изглежда космически кораб

Благодаря предварително.

hannoslm
15-04-2019, 14:00
Към много добра кола си се ориентирал. Най-големия ѝ проблем е кашкаваленото окачване - трябва внимателно да се огледа или най-добре да заделиш пари за смяна на всичко - носачи, амортисьори, тампони, абе всичко. Другия често случваш се проблем е разход на масло - трябва да се огледа внимателно, дали не е омаслен двигателя.

За фейслифтовите версии, често се износват валовете (за двигателя с 20 клапана), като добавим и шибаните клапи, по-добре не се съсредоточавай върху тях, а гледай pre-facelift-овете.

За 2.4 jtd е от първите комон рейл двигатели на алфа (след 1.9) и си има болежки, но нищо фрапантно.

Ако харесаш кола, задължително сменяй ремъци+водна помпа.

driftmaster
15-04-2019, 14:34
А какво е този фейслифт?

hannoslm
15-04-2019, 15:44
моделите между средата на 2005 г. и 2007 г.

Trenkata
15-04-2019, 17:51
Първо фейса е след 2003г.второ окачването въобще не е кашкавалено,напротив в сравнение с други Алфи е много здраво,трето дизел и харч на масло,значи си попаднал на кофти екземпляр иначе това не е проблем при JTD-то,виж при бензиновите е друга бира.

mimouzunov
22-04-2019, 16:07
Към много добра кола си се ориентирал. Най-големия ѝ проблем е кашкаваленото окачване - трябва внимателно да се огледа или най-добре да заделиш пари за смяна на всичко - носачи, амортисьори, тампони, абе всичко. Другия често случваш се проблем е разход на масло - трябва да се огледа внимателно, дали не е омаслен двигателя.

За фейслифтовите версии, често се износват валовете (за двигателя с 20 клапана), като добавим и шибаните клапи, по-добре не се съсредоточавай върху тях, а гледай pre-facelift-овете.

За 2.4 jtd е от първите комон рейл двигатели на алфа (след 1.9) и си има болежки, но нищо фрапантно.

Ако харесаш кола, задължително сменяй ремъци+водна помпа.

Кашкавалено окачване!? Харч на масло!? Алфа 166!?!

lordliness
22-04-2019, 19:13
Кашкавалено окачване!? Харч на масло!? Алфа 166!?!

Пълни глупости говори тоя, гледал е 166 през крив макарон. Аз съм един от тези във форума, които карат най-дълго 166, за над 10 години и над 100к км съм сменил един горен носач само заради тампони и масло не гори, колата е над 350к км.

Trenkata
22-04-2019, 21:35
Така де и аз това се опитвам да обясня.

markoff
23-04-2019, 18:51
Взимай колата и не му мисли, кой каквото и да ти каже шанса да се прецакаш е винаги на лице...
Аз си купих за втори път кола (пак Алфа) преди 6 месеца, първия път дори не знаех каква кола искам и попаднах на наистина запазен автомобил без никакви проблеми. Втория ми опит за покупка на Алфа Ромео, въпреки сериозната подготовка и четене, не е толкова успешен... новата ми придобивка иска доста инвестиция, за да бъде всичко наред.

Но както каза един колега някъде в темите "Единственото нещо което не ми харесва в Алфата е че трябва да ми е неудобно от другите защото се налага да ми завиждат" (прекалено ми е сложно, да го напиша правилно)

Успех с покупката!

ildivvy
24-04-2019, 11:42
И защо се отказа от марката? Имай предвид,че каквато и марка да си купиш,останалите винаги ще те наричат по някакъв,специфичен за марката,начин! На какво се спря? Форума е имал и по-добри моменти,но и сега си става.Въпроса е колко сериозно ще се отнесеш.Винаги има някой,който ще ти отговори с подобаваща сериозност! Освен това,за толкова години,би трябвало да знаеш,на кого мненията си заслужават и на кого не! Нечии мнения просто ги прескачаш и нещата се получават!

ecotronic
24-04-2019, 16:44
Преди да се набеди приемника (модула под третия стоп), трябва да се установи, дали дистанционното работи. Или поне микроключето, което се натиска чрез гумения бутон. Добре е да се премери и напрежението на батерията му.

driftmaster
24-04-2019, 19:31
Както и да е, на колата й предстои смяна на номера, миене и пране, обслужване и ще се похваля, то е ясно. Как да изчистя тавана, бившият собственик е бил някакъв безумен чичка, 68 ми набор, зодия риби, май на 11 ти март роден, заклет пушач, всичко е пропито с никотин. Дори копчетата на радиото лепнат....

ecotronic
24-04-2019, 19:47
Ако трябва да избирам измежду кораб, каран от чичка пушач и такъв, каран от младенец, който 200 пъти е удрял прекъсвач (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?71649-%D1%FA%E2%E5%F2-%EE%F2%ED%EE%F1%ED%EE-%EF%EE%EA%F3%EF%EA%E0-%ED%E0-159&p=1566000&viewfull=1#post1566000), бих избрал първото.

driftmaster
24-04-2019, 19:53
Много правилно казано... но човек никога не знае! Климатроника нещо не духа топло сутрин ми се струва, но ще го мисля по-натам. Поне компресорът на климатика върти и работи.

Trenkata
24-04-2019, 19:57
За да задуха топло трябва температура в охладителната течност,предполагам не мислиш че ще задуха веднага топло като домашен климатик.

driftmaster
24-04-2019, 22:40
За да задуха топло трябва температура в охладителната течност,предполагам не мислиш че ще задуха веднага топло като домашен климатик.
Мислех, че има отоплител като е климатроник или греша?

Имам и някаква дупка до радиото отдясно, като слот за фонокарта, това пък за какво служи?

Doomguy
26-04-2019, 19:13
166цата е най-добрата Алфа от фиатския период, поне според мен. Замислям се сериозно дали пак да не се върна на нея, с някой екземпляр от последните години. Виж големите бензинови мотори. Дизел на тези години си и котка в чувал, а последните модификации са със скапани скоростни кутии.

tonov
27-04-2019, 15:54
Мислех, че има отоплител като е климатроник или греша?

Имам и някаква дупка до радиото отдясно, като слот за фонокарта, това пък за какво служи?

Може да има отоплител, а може и да няма.
Ако има би следвало да е Webasto. Включва само при температури под 5 градуса.

Другото е слот за СИМ карта. Има го на тези с вграден телефон.

Tasho
30-04-2019, 16:03
Да изпозлвам темата на колегата. След като се разделих с моята 2.0 ТС след 12 години вярна служба сега започнах да се оглеждам за друга. Бях се спрял на Федра, Улис и 159. Днес разгледах няколко екземпляра заедно с жената и варианта за Улис и Федра отпадна - според нея и според мен, въпреки, че ни трябва голяма колица, някак си тези ванове простеят. Гледахме и няколко 159, но доста занемарени и някак си по тясна вътре като че ли от 166-та. Тези дни ще погледна и една 2.4 JTD 166, чипосана до 230 к.с. уж, та не знам това дали е добре? С дизел не съм си имал работа засега, но ако ми хареса мисля да я взема и отново да се върна при 166. И въпроса е как е направен тоя чип, дали може да се върне до оригиналните си настройки? Възможно ли е да направил някакви поражения по двигателя, турбина? Това ме вълнува за момента...

Trenkata
30-04-2019, 18:44
Ако е чипосана грамотно бива,не че няма изненада от сорта на турбини,съединителни,вътрешни карета и още куп други.Ако си доволен от 166-та защо я продаде,ако е за да я смениш с по мощна съм съгласен.
Аз имам Крома,огледай и няма да съжаляваш.

Tasho
01-05-2019, 10:02
Ако е чипосана грамотно бива,не че няма изненада от сорта на турбини,съединителни,вътрешни карета и още куп други.Ако си доволен от 166-та защо я продаде,ако е за да я смениш с по мощна съм съгласен.
Аз имам Крома,огледай и няма да съжаляваш.

Моята беше технически топ. Имаше единствено забележки по боята и не ми се инвестираше в 20 годишна кола. Затова се реших да я продам. Спрях се на двата вана фиат и ланч и 159 и от вчера пак на 166. Пък и в интерес на истината ми се искаше колата да е с по-мощен двигател и друго да е по-нова година/ не че е гаранция, че няма да е по-зле, но все пак.../.
Как се разбира дали е чипната грамотно? Някакви неща за които трябва да обърна внимание при огледа?

ecotronic
01-05-2019, 12:26
Грамотно чипване е относително понятие. За да може да се нарече грамотно, 1 - трябва да усещаш по-адекватно поведение на мотора във всички режими и 2 - чипването да не е прекалено агресивно. Демек трябва да е щадящо компонентите на мотора. Това второто няма как да го разбереш за 10 км пробег.

Tasho
06-05-2019, 19:00
Колеги днес огледах една 166 - 2.4 , 175 к.с фейс, автомат. Колата ми хареса изключително много. Двигателя работи доста добре, няма пушеци, само при по-бързо тръгване лек черен дим и това е. Автомата и той уж работи - на място като го пробвах нямаше притрисане на колата само усещане и то леко, че преминаваш през скоростите. Светлините са ксенон адаптивни. Единственото, което е като проблем, че климатика има нужда от ревизия, защото не духа студеничко. Не съм я напъвал иначе колата, но доста доволно си дръпаше. Няма тракания и скърцания, салона е перфектен, от вън няколко забележки по предната броня и капака от камъчета и такива неща. Обаче ми направи впечатление, че като че ли капака на пасажерският еърбег е някак си като тръгнал да се отваря. Погледнах я отпред няма удари, гредите са прави, отдолу е ок. На моята също беше леко в единия край тръгнал, но дали на тази не е просто от времето тази лека деформация. Аз ще я закача на компа и ще видя за какво иде реч, но все пак ако може да ми кажете и за какво друго да гледам ще съм ви благодарен, колеги!

smc
07-05-2019, 08:25
И при мен долу вдясно също е леко по-голяма фугата. С времето се измятат леко.

driftmaster
07-05-2019, 09:09
А с какви автомати са били оборудвани тези автомобили навремето?

smc
07-05-2019, 13:02
А с какви автомати са били оборудвани тези автомобили навремето?

ZF 4 HP 20 и AW 50-5ECT-i

Brotlive
08-05-2019, 21:40
Здравейте
и аз ако мога да се включа с един въпрос с какъв дизел е най-добре да се кара 166 2.4 jtd

Scrapera
09-05-2019, 00:24
Относно фейса автомат - пробвай колата продължително. Маслото на кутията трябва да загрее на поне 85C за да разбереш, реалното състояние.
При студено масло соленоидите дори да са дефектирали, работят нормално, и сменят предавките отлично.
Не е достатъчно да закове 90C на антифриза на таблото, за да се каже, че кутията е загряла. Трябват и още 4-5 км градско след това.

Tasho
09-05-2019, 12:02
Днес я гледах пак и сега мисля дали да я вземам. Няма грешки, няма пушеци, кутията се държи ок след около 10 км градско. Климатика не работи, но като го тествам с МЕS , компресора цъка - съединителя. И другото, което ми направи впечатление, е че чувам турбото при ниските обороти. Тихо едва доловимо, но се чува. Не знам нормално ли е.

driftmaster
17-05-2019, 10:29
170120
Здравейте отново.
Оказа се, че е препоръчително да сменя ангренажния комплект, защото не е ясно кога точно е сменян преди мен от предходния по време собственик. Сдобих се с горните (на снимката) части в комплекта. Въпросът ми е, дали е редно да се смени и водната помпа? Твърдят, че е препоръчително? Има ли онлайн каталог, нещо като графични изображения на двигателя, където да придобия представа как точно се задвижва водната помпа?

Преди да ме нападнете - не, няма да го сменям сам, но искам да имам поне елементарна обща култура кое къде... Благодаря предварително.

BO
17-05-2019, 11:10
170120
Здравейте отново.
Оказа се, че е препоръчително да сменя ангренажния комплект, защото не е ясно кога точно е сменян преди мен от предходния по време собственик. Сдобих се с горните (на снимката) части в комплекта. Въпросът ми е, дали е редно да се смени и водната помпа? Твърдят, че е препоръчително? Има ли онлайн каталог, нещо като графични изображения на двигателя, където да придобия представа как точно се задвижва водната помпа?

Преди да ме нападнете - не, няма да го сменям сам, но искам да имам поне елементарна обща култура кое къде... Благодаря предварително.
http://www.poweritalia.com/day-to-day-work-at-poweritalia

http://replace-timing-belt.com/wp-content/uploads/2015/08/How-to-Replace-timing-belt-on-Alfa-Romeo-156-2.4-JTD-2002-2005.png

driftmaster
17-05-2019, 18:10
Благодаря ви, колега!

driftmaster
22-05-2019, 11:52
Здравейте отново! Ново 20 с тази "бегачка" моята. Изчезнаха показанията на таблото - скорост, обороти, ниво на горивото в резервоара, температура! Свети подсветката, но никакви индикации. Някой дали има идея на какво може да се дължи това? Опасявам се, че не съм добър по електротехника.
Благодаря предварително.

ecotronic
22-05-2019, 13:32
Провери F18 в таблото под волана. Броят се отляво надясно и отгоре надолу.

driftmaster
23-05-2019, 09:04
Боже, да не го бях правил!!!!
Хора, защо в търговските вериги продават такива предпазители? ЗАЩО?
Половината са стопени и са се разтекли по гнездата?!?! Това ми се е случвало вече с ония китайски боклуци от по левче за блистер предпазителчета, които ги продават в магазините за пиротехнически изделия в Илиенци!
Мамка му!

Бяха прекъснати предпазители №2 № 6 и № 7. № 18 е здрав, в смисъл телта, намотана на него е здрава. :depressed:
По схема виждам, че е редно на позиция № 6 да е 7,5 А, а тук се мъдри един 5А китаец!? Какво за бога ги е накарало да изгорят? Смених ги и всичко работи?! Дори осветлението на копчетата!
Смених всички предпазители. Има ли на други места предпазители, както на немските варели? Да нямам изненади и на други места?

Оффтопик!
Забелязах едно сиво реле валео там. Ужас, а аз с такъв кеф се отървах от френските чикитарници!

Благодаря на колегата за съвета, не бих се сетил.

smc
23-05-2019, 09:47
Има кутия с бушони и релета в моторния отсек и в багажника зад десния калник има също. Това реле ще изкара повече от тези на пазара, не го сменяй.