PDA

View Full Version : Покупка на Alfa Romeo 147 мнения, разход и поддръжка



hoyko
15-06-2019, 12:42
Здравейте,
Решил съм да закупя Alfa Romeo 147 1.9JTD 120 к.с. 5 скорости. Въпросите са ми следните:
1. Какъв реално е разхода при нормално каране (градско не повече от 60, извънградски не повече от 100 и магистрала 120-140). Имайте в предвид, че съм нов шофьор и реално карам бавно (тоест по ограничение в повечето случай).
2. Мнения относно колата и за къде са силните и слабите места на модела (до колкото разбрах окачването е голям проблем, особено с нашите пътища 😐)
3. Може ли някой да ми даде горе-долу ориентировачи цени за частите и да ме ориентира спрямо други марки, тъй като си нямам и най-малка представа дали е евтино или скъпо (например и 1500 лева да ми кажете за съединител, то ще си нямам и на представа дали е нормално или е скъпо, тъй като не знам например на Ауди дали струва 1000 или 2000). Та, цените на консумативите при поддръжка (масла, филтри, ремъци и т.н.), както и цените на по-сериозни неща за смяна като съединител и т.н.

Ghostface86
16-06-2019, 16:40
В града около 8-9 според сезона и трафика. Извън града, сигурно около 5. Само съединител около 400 лв, ако не ползваш отстъпки. Маховика е цифра, там около 800-900 лв. Говоря ориентировъчно. Турбото ако замине, а ти не взимаш нова кола, е цифра. Над 1000 лв ново /да не кажа и 2000/ рециклирано е по-евтино, но не знаеш колко ще изкара. Дюзи около 400 лв броя нови, рециклирани около 200. Това се отнася, за всички дърти дизелаци, няма значение от марката и модела. Сега в тоя форум има разни люде, дето колите им са джилязни и никога не се развалят. Ама те са 'богове'.
Като съвет, не взимай дизел. Освен ако не си на 1000 % сигурен, че са сменени скъпите неща. Окачването не е болка за умиране. И не е толкова скъпо, на фона на останалите ремонти по двигателя. А те са притеснителни.

hoyko
16-06-2019, 17:13
В града около 8-9 според сезона и трафика. Извън града, сигурно около 5. Само съединител около 400 лв, ако не ползваш отстъпки. Маховика е цифра, там около 800-900 лв. Говоря ориентировъчно. Турбото ако замине, а ти не взимаш нова кола, е цифра. Над 1000 лв ново /да не кажа и 2000/ рециклирано е по-евтино, но не знаеш колко ще изкара. Дюзи около 400 лв броя нови, рециклирани около 200. Това се отнася, за всички дърти дизелаци, няма значение от марката и модела. Сега в тоя форум има разни люде, дето колите им са джилязни и никога не се развалят. Ама те са 'богове'.
Като съвет, не взимай дизел. Освен ако не си на 1000 % сигурен, че са сменени скъпите неща. Окачването не е болка за умиране. И не е толкова скъпо, на фона на останалите ремонти по двигателя. А те са притеснителни.

Благодаря за отговора. Насочил съм се към дизел, защото 1.9 го дават много здрав мотор (разбира се има много фактори като колко е пазен, обслужван и т.н.). За бензина, реално 1.6 е мотора, ако трябва да взимам, а не ми се иска, доста хора казват, че не е много сполучлив и подобре 2.0, но той отпада (поради други прични, нма нужда да ме убеждавате, че е по-добър, по-добре и т.н.). Та, за бензина 1.6, но като трябва да плесна задължително газ за 1000-1200 лева, то не виждам много смисъл. 8-9 градско не е ли много ? Изчетох доста в темата за разхода и лично мислех, че ще е 7-8 при положение, че хич не настъпвам десния крак, а отделно не карам в много големи градове като София. Може ли да ми кажеш и колко струва поддръжката на 147 ? Говорим за основните неща, които периодично се сменят. Отделно, ако може да ги сравниш малко с някоя друга марка, например Мазда, Ауди и т.н. Основно ме интересува поддръжката като цена, например на едно Ауди А3, ако е да кажем 500 лева всичко, то на Алфата по-евтино, по-скъпо или същия чишит е ?

Ghostface86
16-06-2019, 17:35
1.6 е отличен мотор. Ако е запазен и поддържан. Същото важи и за 1.9. Но ремонтите които ще имаш при дизелака, за в пъти по-скъпи. Както ти казах, ако си сигурен че въпросния дизел и пазен и са сменини скъпите части, ще е супер придобивка. Но иначе.....
Аз карам 1.6 мотор, колата си дойде със сложена газ. Между другото има много предложения на пазара, с вече монтирана газова. Разхода е относително понятие, а в тоя форум има големи фантазьори. Всичко зависи от моментното състояние на колата, горивото, как караш, на какво разстояние караш. Карането на къси отсечки вдига много разхода, особено зимата.
Поддръжката не е скъпа. Носачи се намират и за 50 лв и за 150. Има и метод да се рециклират. Общо взето, не е по-скъпа от А3, не е и по-евтина. Всичко зависи какви части и труд си готов да платиш. И колко можеш да платиш, разбира се. Има форумни магазини тук, може да видиш на какви цени дават ремъци и ролки.
Ти за колко пари мислиш да вземеш дизел? Или се подвеждаш по офертите н джамбазите за 2500-3000 лв кола, в топ състояние?

hoyko
16-06-2019, 17:59
1.6 е отличен мотор. Ако е запазен и поддържан. Същото важи и за 1.9. Но ремонтите които ще имаш при дизелака, за в пъти по-скъпи. Както ти казах, ако си сигурен че въпросния дизел и пазен и са сменини скъпите части, ще е супер придобивка. Но иначе.....
Аз карам 1.6 мотор, колата си дойде със сложена газ. Между другото има много предложения на пазара, с вече монтирана газова. Разхода е относително понятие, а в тоя форум има големи фантазьори. Всичко зависи от моментното състояние на колата, горивото, как караш, на какво разстояние караш. Карането на къси отсечки вдига много разхода, особено зимата.
Поддръжката не е скъпа. Носачи се намират и за 50 лв и за 150. Има и метод да се рециклират. Общо взето, не е по-скъпа от А3, не е и по-евтина. Всичко зависи какви части и труд си готов да платиш. И колко можеш да платиш, разбира се. Има форумни магазини тук, може да видиш на какви цени дават ремъци и ролки.
Ти за колко пари мислиш да вземеш дизел? Или се подвеждаш по офертите н джамбазите за 2500-3000 лв кола, в топ състояние?

Ами.. Като цяло се целя между 2000-3000 лв., даже 3000 са много, ако е без номера. Не споменах, но тази година завърших и това ще ми е първа кола :D Определено мисля, че ще взема преди фейслифтов модел. Мм, нямам си и много идея за колите, всъщност нищо не разбирам, не знам освен Ангренажен ремък+ролко, Пистов ремък, въздушен филтър и маслен филтър дали трябва да се сменя нещо (става въпрос към обслужването), отделно и окачването не знам колко пари излиза.

Ghostface86
16-06-2019, 19:28
За тези пари, търси бензин. Без значение от марката, взимаш по-запазената кола. Принципно има 147-ци бензин/газ за тези пари. Дизела го забрави.

hoyko
16-06-2019, 19:41
За тези пари, търси бензин. Без значение от марката, взимаш по-запазената кола. Принципно има 147-ци бензин/газ за тези пари. Дизела го забрави.
Защо мислиш така ? Сериозно повечето хора препоръчват 1.9 ЖТД.

Ghostface86
16-06-2019, 22:46
Шамса да намериш читав дизел, е много малък. Но парите са си твой.

kirekchiev
16-06-2019, 23:52
За бюджета, който имаш, може да намериш някоя преди фейс, 115 коня. Разликата е в електрониката на мотора и външния вид. Може да търсиш и 156, но като собственик на такава, мога да ти кажа, че си е морално остаряла в някои отношения. Бензиновите мотори не ги знам като поведение, но карам 2.0 JTS при GT и харчи много, така че предполагам газовата ще си е нужда. Дизелът от друга страна харчи доста по-малко - на мен ми дава разход от 7 градско при топло време до 10 зимата. Извънградско между 5 и 7 в зависимост от колко газ даваш. Това, което колегата казва за турбото, че ново е много пари е вярно, но тези турбини са под път и над път и може да си намериш втора ръка запазено за доста по-малко от споменатите цифри и да го рециклираш. Окачването вози стегнато, но пък ако не го пазиш почва да тропа яко и трябва да се сменя/рециклира. Маслото, с което се кара е 5в40 като може да караш с всякакво масло, стига да не е менте. За филтрите при последното ми обслужване ми бяха около 50лв без горивния, но той струва около 60-70лв качествен. Оригинално Валео съединител можеш и за под 300лв да намериш, даже колеги във форума продават. Общо взето мисля, че това са нещата, които те интересуват.

dhtj
17-06-2019, 08:39
За бюджета, който имаш, може да намериш някоя преди фейс, 115 коня. Разликата е в електрониката на мотора и външния вид. Може да търсиш и 156, но като собственик на такава, мога да ти кажа, че си е морално остаряла в някои отношения.

Не знам какво им е остарялото на 156-ците спрямо 147миците....
Какво има 147, което 156 го няма? Дистроници ли, адаптивно окачване ли, или автономно шофиране?
Еднакви са, единствената разлика може да е ЕСП и борд комп, дето 156 преди фейса нямат, а 147 и 156 фейс имат.

Иначе преди 3-4 години и аз подобна дилема имах - 1.9жтд 115 или 1.8/2.0тс до 3000лв.
Карах от всичко и взех бензин - 2.0тс 155 коня и не съжалявам. По мотора за толкова време и над 50 000км , освен ремъци и ролки (200-250 лв) единствено съм сменил една гарнитура (45лв) и ламбда сонда (100лв).
4-те големи свещи ги смених с иридиеви (60лв общо), но тва беше от мерак, иначе нямаше нужда.
Сменях и съединител -200-300лв. Естествено, и предно окачване правих.

Разхода ми е 8-10 извънградско, 12-14 градско ГАЗ. Бензин само за палене - 10лв на 2000км бих казал грубо.

По газовата съм сменял веднъж рейката с дюзите и мембрани на изпарителя, общо 70-80лв бяха.

Мотора е с балансиращи валове и работи супер меко и равномерно, по светофарите мислиш, че е изгасен.
Върви много по-приятно от малкия дизел, а зимата загрява за 2-3 минути и почва да духа топло.

Няма турбо, няма демпферен маховик, няма проблеми с дюзите, няма егр, дпф и останалите дизелови проблеми.

Иначе 1.6 не съм карал много, но в сравнение с моята ми се струва мъртвец. Търси 1.8 или 2.0 ако ти се кара бензин.

Ali.Sali
17-06-2019, 12:47
Без намерение да споря с когото и да било, да отварям втори път темата (и без това рядко отварям форума) и да влизам в излишни обяснения правя едно уточнение: мнението ми е лично и остава лично. Ако иска някой да се съобрази с него - нека, ако не - все тая. Всеки изхожда от личен опит, а не от чужд.

И така по темата и личното ми мнение от личния ми опит - 1.6 е абсолютен боклук, капе от където реши, проблеми с антифриз, масла /капене или горене/, варианта поне 105 без вариатор ще ти спести...вариатор, макар, че не се сменя всеки ден е нещо, което може да те разплаче ако не си с добри доходи. Понякога прави поразии и без да се разтрака. 120 все пак е леко по-динамичен. Датчици заминават бясно при 147, лампи горят (това вече не се отнася конкретно за 1.6) и като добавиш прекрасното окачване тип "трая две дупки, ама само толкова" картинката е пълна.
Иначе има приятен звук (всички спаркове имат), след 2000 об. върви приятно, не гори и с газова е стабилно икономичен - дори ме е учудвал при тези коне с тази икономия ако си на газ, но и на бензин не гори. За сметка на това спестените пари от разход на гориво ще ги дадеш за ремонти, които са прекалени за 1.6 мотор. Дебитомери заминават масово, тия коли са си пъргавички и се карат хамалската (като BMW, ама на предно) , измъчени са масово, а Spark-а хич не обича да го подиграват. Помисли си добре дали искаш точно това животно вкъщи ако не си със стабилни доходи - нито има ремонтни разходи като за 1.6, нито лесно се разкарва после. Масово марката е нежеланата, трудно се продават даже и да са перфектни, какво остава за дефектни.
Към маслата имат известни претенции, често може да ти излиза грешка за ниско налягане - отново някой датчик или просто некачествено масло (или пък на спарка не му е харесало, понеже е характер).

Плюса както казах е приятния за 1.6 звук, 147 е красив хеч и преди, и след фейса, таблото е наистина спортно и готино, салона не е постен като на някой френски или японски коптор.

Доста по-добрия вариант ако държиш на 147 е 2.0, където поне ще усетиш някакви коне и където в ниските не е толкова спъната, или 1.8 при 156. Даже ако е преди фейса ще оцениш липсата на екран, който по цял ден да закрива часовника с въртене на едни и същи грешки. Аман от тоя ABS, цял час свети като минеш през по-голяма локва. Поне при мен беше така. При 156 1.8 оцених именно липсата на екран :D

Много по-добре е да се насочиш към JTD/JTDm вариант на фейслифт - 1.9 е прекрасен мотор, здрав, с потенциал за развитие след това, ако е гледан добре е в пъти по-стабилен от спарка, отделно след фейса 147 е брутално красив хеч, а 1.9 е икономичен и здрав мотор. Има избор от такива и във форума със сменени доста скъпи части (маховик и т.н.).

Ако все пак държиш на спарка, то поне се ориентирай към 1.8 на 156 или 2.0 на 147. Или 3.2 :D :D ама айде да не си говорим фантастики.

Отново подчертавам, че всичко това са лични впечатления и знам, че има много безпроблемни спаркове, че наистина има колеги с коли - богове дето не се чупят и , че ще тръгнат едни спорове кой какви боклуци си купувал. Затова няма да вляза повторно в темата, няма да отговоря и не търся диалог. Просто искам да спестя едни пари на някой, който ще се прецака да си купи 1.6 мотор с претенции на 2.7. Аз от такива малки мотори минах на голям и от конкурентна марка, че поне да знам в какво наливам парите. Е, поне с газова е реално икономичен - ще те изуми, ако дебитомера е изправен и газовата е настроена правилно. 1.8 и 2.0 са една идея повече хапващи.

dhtj
17-06-2019, 13:04
И така по темата и личното ми мнение от личния ми опит - 1.6 е абсолютен боклук, капе от където реши, проблеми с антифриз, масла /капене или горене/...

1.6, 1.8, 2.0 са с (почти), еднакви блокове, еднаква архитектура на главите и еднакъв модел гарнитури и семеринги. ЖТД-то също е на базата на спарка, със същия чугунен блок.

Така че колкото може да се разтече 1.6, толкова могат и другите. До конкретна бройка е това и до късмет, а не до модел на двигателя.

20 годишни гарнитури, 20 годишна гума, съвсем нормално е да е изпечена вече. Сменяш и спира да тече. ;)

hoyko
17-06-2019, 17:21
Така, значи първо искам да кажа, че фаворит си остава 1.9 ЖТД 115/16-120 к.с. Реално мисля, че ще взема НЕфейслифтова, тъй като са по-евтини (е определено фейслифтовите са далеч по-красиви, но да намериш читава фейслифтова за 2-3 хиляди мисля, че е почти невъзможно). Реално в краен случай, ако изпадне оферта за 1.6 мотор, който е с газова и всичко е точно, то може и него да взема, НО остава много на заден план, това е в краен случай, ако изскочи нещо, което да си заслужава. Както казах - не мисля да карам бързо или да я ръчкам тази кола. Все още ми е неясно поддръжката и ремонтите колко струват и това до някаква степен ме спира окончателно да реша. Гледам казахте за магазин на форума или нещо подобно, ама аз не мога да намеря ? Реално търся г/д най-евтиното място за пазаруване, ако може да предложите такъв магазин :) Ще помоля да ми кажете и ориентировачни цени за поддръжката (говоря за цени на ремъците, ролките, маслата, филтрите и т.н.) и отделно цените за окачването и да кажем по-проблемните неща както по-горе написаха Дебитомер и други.
П.П. Ще купувам 147, не 156, не 155, 159, ГТ и прочие. Реално в бъдеще (след години) съм се прицелил в 159, но до тогава има много, много време.

Friday
17-06-2019, 17:34
Отдели време и прочети следните линкове, ще ти се изяснят много неща!

Съвети при покупка на Алфа 147 (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?42145-%D1%FA%E2%E5%F2%E8-%EF%F0%E8-%EF%EE%EA%F3%EF%EA%E0-%ED%E0-%C0%EB%F4%E0-147)
Подобрения и ремонти по Алфа 147 - с цени (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?15262-%CF%EE%E4%EE%E1%F0%E5%ED%E8%FF-%E8-%F0%E5%EC%EE%ED%F2%E8-%EF%EE-%C0%EB%F4%E0-147-%F1-%F6%E5%ED%E8)
Какъв разход на гориво ви дават вашите 147-ци (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?37117-%CA%E0%EA%FA%E2-%F0%E0%E7%F5%EE%E4-%ED%E0-%E3%EE%F0%E8%E2%EE-%E2%E8-%E4%E0%E2%E0%F2-%E2%E0%F8%E8%F2%E5-147-%F6%E8&highlight=%F0%E0%E7%F5%EE%E4)

kirekchiev
17-06-2019, 17:40
За ремъци, ролки и водна помпа на 1.9 115 с труда ми излезе около 400, ако не се лъжа, но може и по-малко.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?309-%C0%E4%F0%E5%F1%E8-%ED%E0-%F1%E5%F0%E2%E8%E7%E8-%E8-%EC%E0%E3%E0%E7%E8%ED%E8-%E7%E0-%E0%E2%F2%EE%F7%E0%F1%F2%E8
http://clubalfaromeo.com/forum/forumdisplay.php?67-%CF%EB%E0%F2%E5%ED%E8-%EE%E1%FF%E2%E8
Тук може да видиш за магазините и търговците от форума, като в някои теми има и цени.

italfen
17-06-2019, 19:49
https://m.mobile.bg/details/11559055535839759

Тази беше моя преди време, много добър екземпляр, а новия собственик за малко над 1г е направил 15хил км. С нови дюзи ланди ренцо, нов съединител валео. Според мен си заслужава да се види на тази цена.

hoyko
17-06-2019, 19:53
За ремъци, ролки и водна помпа на 1.9 115 с труда ми излезе около 400, ако не се лъжа, но може и по-малко.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?309-%C0%E4%F0%E5%F1%E8-%ED%E0-%F1%E5%F0%E2%E8%E7%E8-%E8-%EC%E0%E3%E0%E7%E8%ED%E8-%E7%E0-%E0%E2%F2%EE%F7%E0%F1%F2%E8
http://clubalfaromeo.com/forum/forumdisplay.php?67-%CF%EB%E0%F2%E5%ED%E8-%EE%E1%FF%E2%E8
Тук може да видиш за магазините и търговците от форума, като в някои теми има и цени.
Че това мисля, че е евтино, филтрите ми маслата не знам колко са, ама предполагам не са много

andreev1
17-06-2019, 21:00
Началник, моята кола разходя съм ѝ го свалял до 5.7 комбинирано, а в града като я натискам жестоко постоянно, в момента бордкомпютъра ми показва 8.0. Иначе, имаше подобна тема тук наскоро, заповядай:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?99020-Alfa-147-1-9JTD-%EF%FA%F0%E2%E0-%EA%EE%EB%E0(%CF%EE%E4%E4%F0%FA%E6%EA%E0-%C1%EE%EB%E5%E6%EA%E8-%E8-%F2%ED-)

radiboy
17-06-2019, 21:21
Така, значи първо искам да кажа, че фаворит си остава 1.9 ЖТД 115/16-120 к.с. Реално мисля, че ще взема НЕфейслифтова, тъй като са по-евтини (е определено фейслифтовите са далеч по-красиви, но да намериш читава фейслифтова за 2-3 хиляди мисля, че е почти невъзможно). Реално в краен случай, ако изпадне оферта за 1.6 мотор, който е с газова и всичко е точно, то може и него да взема, НО остава много на заден план, това е в краен случай, ако изскочи нещо, което да си заслужава. Както казах - не мисля да карам бързо или да я ръчкам тази кола. Все още ми е неясно поддръжката и ремонтите колко струват и това до някаква степен ме спира окончателно да реша. Гледам казахте за магазин на форума или нещо подобно, ама аз не мога да намеря ? Реално търся г/д най-евтиното място за пазаруване, ако може да предложите такъв магазин :) Ще помоля да ми кажете и ориентировачни цени за поддръжката (говоря за цени на ремъците, ролките, маслата, филтрите и т.н.) и отделно цените за окачването и да кажем по-проблемните неща както по-горе написаха Дебитомер и други.
П.П. Ще купувам 147, не 156, не 155, 159, ГТ и прочие. Реално в бъдеще (след години) съм се прицелил в 159, но до тогава има много, много време.

Моето мнение е ,че с този бюджет,и мисълта за последваща максимално евтина поддръжка си объркал "рейса"(марката).Избери си нещо друго...

ecotronic
17-06-2019, 21:38
Моята 166 - ца съм я подържал, като по учебник. Нямаше нищо, което да е занемарено. Но стана на 20 г, цените им паднаха и беше абсурдно да я продам за 2 К пари. Поради това я подарих на дъщеря ми, да се учи на нея, да продължи да си я подържа, ако иска.........

С това искам да кажа, че не е невъзможно да се намери читава 147 ца, пре-фл за 2 - 3 к пари.

Просто си трябва търсене, изчакване, гледане и най-вече - разум.

hoyko
19-06-2019, 16:39
След като изчетох доста във форума, то нещата ми се изясниха до голяма степен. Колата към, която се насочих е АР 147 1.9 115 к.с с 4(5) врати (е, ако има читава с 2(3), то ще направя компромис). Реално си харесах сервиза на "Екстрийм Тунинг", предполагам в бъдеще ще използвам него. Не ми се изясниха някои неща като поддръжка, части, магазини, марки и цени. От форума харесах този магазин - https://t-auto.bg/авточасти-за-alfa-romeo-модел-147-937-двигател-19-jtd-937axd1a937-a2000.html , но си нямам и на идея дали цените са добри, като цяло целия магазин как е като обслужване и коректност, ако може да ме ориентирате. Отделно не ми се изясни кои части са реално най-добрите в съотношение цена/качество, единствено за маслото гледам повечето слагат Selenia 5w40, но ремъци, филтри и прочие - никаква идея.

RPWWD
19-06-2019, 17:31
След като изчетох доста във форума, то нещата ми се изясниха до голяма степен. Колата към, която се насочих е АР 147 1.9 115 к.с с 4(5) врати (е, ако има читава с 2(3), то ще направя компромис). Реално си харесах сервиза на "Екстрийм Тунинг", предполагам в бъдеще ще използвам него. Не ми се изясниха някои неща като поддръжка, части, магазини, марки и цени. От форума харесах този магазин - https://t-auto.bg/авточасти-за-alfa-romeo-модел-147-937-двигател-19-jtd-937axd1a937-a2000.html , но си нямам и на идея дали цените са добри, като цяло целия магазин как е като обслужване и коректност, ако може да ме ориентирате. Отделно не ми се изясни кои части са реално най-добрите в съотношение цена/качество, единствено за маслото гледам повечето слагат Selenia 5w40, но ремъци, филтри и прочие - никаква идея.

Абсолютно правилен избор. Имам 156 с този мотор вече 11,5 години, колата е на 301 000 по километраж, от които 206 000 минати от мен. Нито съм сменял, маховик, нито турбо, нито дюзи ;-) Тези мотори не се "отварят", за разлика от спарковете.

dhtj
19-06-2019, 17:58
Абсолютно правилен избор. Имам 156 с този мотор вече 11,5 години, колата е на 301 000 по километраж, от които 206 000 минати от мен. Нито съм сменял, маховик, нито турбо, нито дюзи ;-) Тези мотори не се "отварят", за разлика от спарковете.

"Щом аз не съм гладен, значи и в Африка не са гладни" :D
Така звучи мнението ти.

Ти просто си случил на конкретен екземпляр, а и преди 11-12 години си купил 4-5 годишна кола, явно на малко километри.
В момента колегата ще си купи 15-18 годишна кола на незнайни километри и трябва да е готов за всички възможности.
Много хора има, които са сменяли и турбо, и маховик, и дюзи на жтд-то. Нищо не е вечно.

RPWWD
19-06-2019, 22:01
"Щом аз не съм гладен, значи и в Африка не са гладни" :D
Така звучи мнението ти.

Ти просто си случил на конкретен екземпляр, а и преди 11-12 години си купил 4-5 годишна кола, явно на малко километри.
В момента колегата ще си купи 15-18 годишна кола на незнайни километри и трябва да е готов за всички възможности.
Много хора има, които са сменяли и турбо, и маховик, и дюзи на жтд-то. Нищо не е вечно.

Може и да има, ама са рядкост,за сметка на това почти няма 2,0 TS 16V, който да не е родил... Има мазохисти и с по 2 основни ремонта ;-)

Scrapera
19-06-2019, 23:49
Абсолютно правилен избор. Имам 156 с този мотор вече 11,5 години, колата е на 301 000 по километраж, от които 206 000 минати от мен. Нито съм сменял, маховик, нито турбо, нито дюзи ;-) Тези мотори не се "отварят", за разлика от спарковете.
Ето това е солиден опит от първа ръка - 206 000км. Поздравления!
Наистина този двигател е отличник!
А сега, ще се появи ли някой, минал 200 000, на спарк?

dhtj
20-06-2019, 00:03
А сега, ще се появи ли някой, минал 200 000, на спарк?

Ферариста има над 300 000.

radiboy
20-06-2019, 18:09
Взех я на около 130 000,минал съм още 120 000. Двигателят не е отварян(смененени са биелни лагери преди 8 години),дори главата не е сваляна.Не харчи масло,и не виждам причина да не изкара още някоя годинка.Колата се кара само на бензин и е с оригиналните катализатор и гърнета.

sollider
20-06-2019, 18:58
Маховикът и турбото страдат най-често вследствие от некадърен ремап или кофти масло (за турбината). А в тоя форум стане ли въпрос за тях така се представят нещата, сякаш ако вземеш дизела задължително ще ти се наложи да ги смениш. Има някакъв риск, разбира се, но е сравнително нисък. Спарк не съм притежавал, затова няма да коментирам колко е ненадежден, но като цяло човекът още в първото си мнение е обяснил към какво се е насочил... Сега като намесихте бензина без колегата питащ да се е двоумил между него и дизела пак ще му оспамите темата с една камара излишни коментари. Както обикновено се случва напоследък в почти всеки раздел.

dhtj
20-06-2019, 19:15
Маховика, както всяко нещо си има живот.

Дъртите майстори казват грубо, че маховик се сменя на втората смяна на съединител.

Не е само при ремапнати коли.
Приятел с А3ка 2.0тди скоро смени, на 200 и малко хиляди км, като беше напълно стокова колата.

mimouzunov
20-06-2019, 21:32
Преди 13 години.... Мотках се еи така из разните автоджамбази в Горубляне и видях Алф… Толкова много ми хареса, че я капарирах преди да я запаля, а я платих преди да направим и пробно кръгче!!!!
Никога не се бях качвал преди това в такава кола, а да не говоря че от двигателите им (на Алфите) ептем нищо несъм нито знаел нито нищо!!!

Към човека пуснал темата мога да кажа само едно, обикаляне и гледане... Когато си види колата ще знае че е неговата! Ако е в добро здраве наистина е все тая дали ще е бензинова или газова или там каквото е! Мои си алф се падна бензинов, но можеше и дизел да е, късмет....

Бобби
21-06-2019, 00:50
Ферариста има над 300 000.

Моля.......пак говориш на изуст.....кой какво ти казал, ти си прочел и това е истината......
Ферариста преди 9-10 години си правеше спарка при Сашо- Лисан сервиз, там беше и шестака дето след това го трансформира със задно....тогава прохождаше с алфите......та ремонт е имало...а ти ми говориш за некви 300 хил......дори и от нова да я карал, а той кара на ръчка е трудно постижимо......моля ти се.....:)))
п.п...с т.с. минах над 425 хил.....но осем винтилов и пак към 300 хил...отворих мотора за гарнитура на глава сдала багаж по старост и шлайфане на клапани.....е тогава засякох колите на Ники при Лисан
Ще те взема по на сериозно, ако говориш от първо лице, тоез това което ти си приживял, а не какво си чул на мегдана....;)

dhtj
21-06-2019, 00:59
Ролки смених преди 8 години и почти 300 хиляди км.....още не съм ги пипал от тогава......ремъка смених преди няколко месеца - беше на същата възраст и км.....не ми се наложи, просто превантивно......можеше да изкара и още мисля.....
Водната помпа е на възраста на ролките.....два пъти лъхнах гарнитура на глава заради термостат и радиатор, но не я смених.....
Гарнитурата на клап е на същата възраст, свалял съм го 3 пъти, и обратно пак с силикон......не тече, сълзи от неква шибана шпилчица от изпуск колектор дето ми писна да я правя и съм я отсвирил......

....

Alfa User
21-06-2019, 12:44
@ dhtj & Бобби - Ако още веднъж се наложи да разчиствам цяла тема заради заяжданията ви - ще почивате за дълго време от тоя форум!!!

Бобби
22-06-2019, 00:47
Дреме ми на шмайзера...и без туй съм тръгнал към пенсия......:)....не ми се нрави някой постоянно да си натрапва мнението по един и същи начин......не умее да спори това момче, истината която казва е минимална, заблудата голяма, ако му повярваш ......уважение никакво, като изпадне в кофти ситуация започва да обижда директно.......и когато издиша включва приятели, за да могат да му помогнат за това, което не е успял в даден спор....едно е да триеш, друго е да прочетеш преди това което триеш....не само в тази тема.....
Алекс успех в борбата с лайненца както ги наричаш....за мен са просто джендъри......а и новият облик на форума (светло син) им тича.......
Винаги съм бил директен и съм споделял това, което мисля.....прав, крив и т.н....това е...наказвали са ме за какво ли не......ама не съм пискал....за мен винаги е било несправедливо...:)))...но не виня и модераторите, защото не им е работата да вникнат в нещата, а да се спазват правилата..
Никога не съм обиждал първи, но и не съм позволявал да ми се катерят по оная работа.....както и да е успех и Наздраве.....

hoyko
26-06-2019, 11:27
Така, за да не пускам друга тема, тъй като е излишно, то ще пиша в тази.
След дълго четене из форума и разглеждане, то избора си остава Alfa Romeo 1.9 JTD 115 к.с.
Имам обаче отделни въпроси по частите, поддръжката, окачване, магазини, сервизи и прочие.
Първо - окачването. До колкото четох, то проблемно е предното окачване и по-специално горните носачи. Гледам повечето слагат оригинални TRW, но има доста и с ATEC. Според мен ще е добре долните носачи да са по-евтините ATEC, тъй като четох, че издържат доволно, а горните да са на TRW. Въпроса тук ми е биалетки, тампони и останалото, заедно с носачите ли се сменя ? Какви са хубави ? И по колко се слагат ? 2 биалетки и 2 тампона (съответно за ляво и дясно) или повече ? Може ли да ми препоръчате и магазин за закупуване на по-ниски цени ? Ами сервиз където могат да ми ги сменят ? (Пловдив/София ще е добре). А и да попитам в какво се корени проблема ? Кое се разбива, кое се чупи ? Това скърцане ли е проблема, как се гресира и къде ? Ако е само до скърцането ще си карам и по-дълго време със скърцащи части :D И без това сегашната кола си скърца лятото.

Второ - поддръжката. Нямам си и на представа Ангренажен ремък + ролки + водна помпа какви и каква цена, гледам по сайтовете има някакви и за по 140 и за 600 лева. Отделно, пистовия ремък какъв, какви цени са г/д ? Маслен и въздушен филтър - има от 10 има и от 30 лева, кои са за предпочитане ? И каква е разликата ? Маслото до колкото четох, то повечето слагат Selenia 5W40, предполагам и аз него ще изпозлвам, но все пак други предложения за нещо по-качествено или пък по-евтино ? На последно място оставям Дебитомер, Термостат и Съединител с маховик, какви марки, какви цени ? За съединител май повечето сменят с Valeo, ами за останалите неща ?

На последно място - сервизи и магазини. Ако може да ми препоръчате магазини от където да закупувам нещата на сравнително добра цена, реално си харесах от форума T-auto и axm-auto като магазини, както и една от мисля, че платените теми на Ivanov_.

Може би някои ще ме опрекнат, че разпитвам за всичко без дори и да имам колата, но искам да се запозная с повечето неща и да съм подготвен, да знам как вървят цените и какво да избирам.

radiboy
26-06-2019, 21:10
Предполагам на тези въпроси най-добре би ти отговорил човекът(сервизът),който ще обслужва бъдещата ти кола... Ако все още нямаш такъв си го постави под номер 1 от списъкът с въпроси!

markoff
26-06-2019, 23:01
Най-добре се допитай до близък на който вярваш, да ти препоръча майстор/сервиз. Сервизите получават комисиона (процент) от цените на частите, обикновено добрите майстори/сервизи трудно се отказват от това допълнително перо, защото каествената услуга изисква и качествено заплащане. Просто трябва да се довериш на въпросния сервиз и да се надяваш че няма да те товарят излишно (ето защо ти трябва препоръка от близък).
Моя опит показва че е най-добре да ползваш услугите на малък сервиз - собственика е и самия майстор, големите сервизи не ги препоръчвам... Части на изгодни цени е добре да си купиш, когато ги сменяш сам.
Повечето от нещата за които си писал може да не са за смяна... майстора ще те посъветва най-добре.

RPWWD
29-06-2019, 10:28
Така, за да не пускам друга тема, тъй като е излишно, то ще пиша в тази.
След дълго четене из форума и разглеждане, то избора си остава Alfa Romeo 1.9 JTD 115 к.с.
Имам обаче отделни въпроси по частите, поддръжката, окачване, магазини, сервизи и прочие.
Първо - окачването. До колкото четох, то проблемно е предното окачване и по-специално горните носачи. Гледам повечето слагат оригинални TRW, но има доста и с ATEC. Според мен ще е добре долните носачи да са по-евтините ATEC, тъй като четох, че издържат доволно, а горните да са на TRW. Въпроса тук ми е биалетки, тампони и останалото, заедно с носачите ли се сменя ? Какви са хубави ? И по колко се слагат ? 2 биалетки и 2 тампона (съответно за ляво и дясно) или повече ? Може ли да ми препоръчате и магазин за закупуване на по-ниски цени ? Ами сервиз където могат да ми ги сменят ? (Пловдив/София ще е добре). А и да попитам в какво се корени проблема ? Кое се разбива, кое се чупи ? Това скърцане ли е проблема, как се гресира и къде ? Ако е само до скърцането ще си карам и по-дълго време със скърцащи части :D И без това сегашната кола си скърца лятото.

Второ - поддръжката. Нямам си и на представа Ангренажен ремък + ролки + водна помпа какви и каква цена, гледам по сайтовете има някакви и за по 140 и за 600 лева. Отделно, пистовия ремък какъв, какви цени са г/д ? Маслен и въздушен филтър - има от 10 има и от 30 лева, кои са за предпочитане ? И каква е разликата ? Маслото до колкото четох, то повечето слагат Selenia 5W40, предполагам и аз него ще изпозлвам, но все пак други предложения за нещо по-качествено или пък по-евтино ? На последно място оставям Дебитомер, Термостат и Съединител с маховик, какви марки, какви цени ? За съединител май повечето сменят с Valeo, ами за останалите неща ?

На последно място - сервизи и магазини. Ако може да ми препоръчате магазини от където да закупувам нещата на сравнително добра цена, реално си харесах от форума T-auto и axm-auto като магазини, както и една от мисля, че платените теми на Ivanov_.

Може би някои ще ме опрекнат, че разпитвам за всичко без дори и да имам колата, но искам да се запозная с повечето неща и да съм подготвен, да знам как вървят цените и какво да избирам.

Забрави за тия боклуци АТЕК, смениш ли каквото е нужно с TRW, ще ти издържи стотина хиляди километра, нито ще скърца, нито нищо. Другите неща вече не са скъпи, съединител с маховик не мога да ти кажа колко е, защото не съм сменял маховика все още, само съединителят е около 350 кинта, ама и той изкарва сто - сто и двадесет хиляди километра. Сменяш, което е за смяна, не всичко наред. Биалетките са евтини и рядко се развалят, не ги мисли. Първо си купи колата, после ще го мислиш, голяма част от тези неща, които си споменал, може и да не се наложи да ги правиш изобщо.

sollider
29-06-2019, 14:56
По въпроса с носачите мога да споделя следното: TRW-то издържа около 30 хиляди и се разтропа, на 35 хиляди вече беше наложителна смяната на цялото окачване. В момента долните носачи са ми magneti marelli, горните lemforder и съм точно на заветните 30 хил. км пробег от смяната и засега нищо не тропа и не скърца. Може и да съм частен случай, но по всичко си личи, че тия носачи за сходен пробег с този на ТРВ-то се справят доста по-добре от тях до този момент.

shtrv
30-06-2019, 15:01
Горд собственик съм на 147 фейс 1.9 JTDm 8v.
Като поддръжка абсолютно нищо фрапантно не може да се очаква - при евентуална покупка се обръща внимание на състоянието на съединителя, окачването, всички ел. екстри, като например стъклоповдигачите (колкото и да е смешно) и дали се пускат седалките напред (ако е 2/3 врати).
Като за начално обслужване помня че се разделих с около 450лв. + труд. Естествено, като всеки един ентусиаст, ми стана любопитно какво мога да изкарам още от този мотор и последваха малко интервенции. :D
Голям минус са всички паразитни шумове, като пластмасите по вратите, корите, таблото - може да те подлудят. Здрави са, имат малко - по голям запас от събратята си 115кс.
Надеждна е на пътя, има добро ускорение, дава и страшен разход - ако мислиш да е нов внос - гледай да е от Италия, бягай далеч от Швейцарските и Блегийските, камо ли германките...
ПС: продавам въпросната 147ца, ако някой търси, да драсне лс :D

gogogo79
30-06-2019, 16:56
Горд собственик съм на 147 фейс 1.9 JTDm 8v.
Като поддръжка абсолютно нищо фрапантно не може да се очаква - при евентуална покупка се обръща внимание на състоянието на съединителя, окачването, всички ел. екстри, като например стъклоповдигачите (колкото и да е смешно) и дали се пускат седалките напред (ако е 2/3 врати).
Като за начално обслужване помня че се разделих с около 450лв. + труд. Естествено, като всеки един ентусиаст, ми стана любопитно какво мога да изкарам още от този мотор и последваха малко интервенции. :D
Голям минус са всички паразитни шумове, като пластмасите по вратите, корите, таблото - може да те подлудят. Здрави са, имат малко - по голям запас от събратята си 115кс.
Надеждна е на пътя, има добро ускорение, дава и страшен разход - ако мислиш да е нов внос - гледай да е от Италия, бягай далеч от Швейцарските и Блегийските, камо ли германките...
ПС: продавам въпросната 147ца, ако някой търси, да драсне лс :D

Може ли уточнение , защо не се препоръчва внос от Германия или Белгия ?

batproho
01-07-2019, 07:50
Понеже обикновено отдолу са прилично ръждиви, поради прекомерната употреба на химикали по пътната им мрежа зимно време...

shtrv
02-07-2019, 17:41
Може ли уточнение , защо не се препоръчва внос от Германия или Белгия ?
Едно заради химикалите, както се изрази колегата, друго заради самия климат там...в съвкупност от тези неща се появяват сериозни загнивания по ламарините, най-често по праговете. Лично мнение е това, нека добавят и по-компетентните колеги. :)

dhtj
02-07-2019, 17:45
Че е така, така е, но в Германия и Белгия не са най-гнилите коли. Първото място със сигурност е за Австрия.

После бих сложил Холандия, Германия, Белгия, Швейцария и части от Франция.

Скандинавските варели са друга бира, щото там ги обработват допълнително отдолу с дебели пластове "гумена боя". Датски коли съм виждал такива, за шведските съм чувал че са същите, а за Финландия и Норвегия не знам, имаме колега @undy, той може да каже.

Бобби
02-07-2019, 22:26
:)))...всичко това са легенди от интернет....от Австрия и Шверцайя са най подържани колите, относно стандарта, но климата си оказва влияние относно проблеми и корозия, за скандинавските незнам, но в Германия, че са ОК...е шменди капели, да ме извинява Ангела Меркел...там е жмел...шиптъри, турци всякаква жмел в търговията...лични наблюдения....тия с TUV...пасти да ядат, нека да прегледат моята алфа от Рим.....както и да е...всеки си има мнение....

hoyko
04-07-2019, 12:29
Вижте, мен ми е пределно ясно, че доста от нещата е възможно изобщо да не ги сменя. Просто искам да се запозная с това кое е хубаво, кое не е и прочие. Та, ако може да ме ориентирате или да кажете вие каква марка части използвате например. Искам мнение и за Alfa Romeo 147 1.9 JTD 120 к.с.blackline edition (тези сините с черния таван), заслужават ли си, имат ли някакви по-специфични проблеми и т.н.

Gogata
04-07-2019, 15:46
Имах такава 147 5 години. За това време й навъртях около 100 000км. Като цяло за колата мога да кажа, че е изключително здрава и евтина за поддръжка. Най-слабото място е окачването. Каквито и носачи да съм взимал и скъпи, и евтини, все караха около 20к км. За частите няма гаранция. Махнеш ли нещо оригинално, вече е късмет колко ще изкара.
Разходът средно около 6-6.5/100.