View Full Version : Автоматична скоростна кутия
Здравейте, колеги. Забелязах тези дни, че от семеринга на полуоскота има теч на масло. Ще го сменям тези дни и да попитам маслото, което изтече при демонтажа на полуоскота само в специализиран сервиз ли може да се допълни/смени или си има някаква пробка като при механична кутия? И какъв вид е маслото, че в аутодата не намирам инфо.
Колата е 2.4 jtd 175к.с., кутията е AISIN, 5 степенен автоматик.
Scrapera
19-06-2019, 02:01
Маслото е примерно Mobil ATF 3309.
При откачане на полуоска на въпросният 5 степенен Айсин не изтича дори капка масло!
Маслото се налива през щеката - малка пластмасова зелена, ниско долу в предната част на кутията, трудно достъпна.
Точи се от стандартна пробка ниско долу отпред на кутията.
Изтича около 2.9-3.0л., толкова се и налива.
Маслото е примерно Mobil ATF 3309.
При откачане на полуоска на въпросният 5 степенен Айсин не изтича дори капка масло!
Маслото се налива през щеката - малка пластмасова зелена, ниско долу в предната част на кутията, трудно достъпна.
Точи се от стандартна пробка ниско долу отпред на кутията.
Изтича около 2.9-3.0л., толкова се и налива.
Мерси, колега. Само че не мога да извадя вътрешното каре. Не мърда. Някаква тънкост има ли? И последно филтъра на кутията на лесно достъпно място ли е?
Scrapera
20-06-2019, 02:14
Филтъра на кутията е недостъпен без разглобяване.
Забрави че го има.
Чашата на вътрешното каре се вади с кози крак и почукване от кутията.
Само на канал или крик.
Нивото на маслото се гледа на 70С температура на същото,гледа се с МЕС
Филтъра на кутията е недостъпен без разглобяване.
Забрави че го има.
Чашата на вътрешното каре се вади с кози крак и почукване от кутията.
Само на канал или крик.
Нивото на маслото се гледа на 70С температура на същото,гледа се с МЕС
Много благодаря!
Колеги, кутията ми направи следният номер. В неделя в дъжда се прибирам и спирам и поставям лоста на положение Р и в същият момент на дисплея на таблото и долу на лоста започна да се сменя Р - R и да пищи все едно е на задна. Изгасих колата, обаче не ми даде да извадя ключа. Пак я запалих пак същата история, а колата си е на паркинг не мърда. Покарах я кутията перфектно включва скоростите. Успях да я излъжа да извадя ключа - дръпнах го веднага след изгасянето и пак си пищя 10 сек все едно е на задна и си щракаше нещо през това време в контактният ключ и на лоста. Закарах я в сервиз за автоматични скорости на другия ден, обаче като отидох там все едно нищо не е било. На диагностиката нищо. Хората като им описах проблема първият им въпрос беше "Мокрили ли сте я?" Тази сутрин беше пак доста влажно и пак за малко ми направи този номер. Някъде из форума бях чел, че имало букса, която била на кофти място и се навлажнявала, но не намирам темата. Някой да сподели мнение или пък да помогне с някакво предположение или с местоположението на буксата? Благодаря Ви предварително!
Scrapera
16-07-2019, 16:34
Знам къде най вероятно е проблема. Скоро може да очакваш да започне да гори и бушон. Обади ми се по телефона да ти дам повече инфо, че е дълго.
Знам къде най вероятно е проблема. Скоро може да очакваш да започне да гори и бушон. Обади ми се по телефона да ти дам повече инфо, че е дълго.
А телефон ще ми дадеш ли, колега?
Благодаря на колегата SCRAPERA за изчерпателното обяснение и помощта. Ще напиша с няколко изречения решението на проблема и напътствията на колегата.
Както ми каза той проверих буксите на компютъра в колата за окисляване. Нямаше нищо там - всичко е сухо като барут. Обаче на кутията в двигателният отсек има букси. Погледнах ги просто информативно. Бяха целите в прах и мръсотия и някакви такива омаслено-мокри. Позачистих леко кабелите и какво да видя - на първо четене видях четири без изолация на места, допрени един до друг. Пораздалечих ги и проблема изчезна. Утре ще ги ривизирам и трите букси и каквото има оголено ще се опитам да го остраня. Още веднъж мерси, колега!
Между другото, за да извадиш ключа в такива ситуации, има предвидено едно чопче на кората под патрона. Издърпваш, и вече може да завъртиш ключа леко обратно на часовника и да го извадиш :)
Здравейте, колеги! Някъде четох из форума, че ако изключиш акумулатора, след това трябва да се направи адаптация на кутията. Не знам така ли е?
И другото е, че след като изключих акумулатора сега не мога да се свържа с кутията - нито с кабела нито с елм.
Нямам проблеми, включва си нормално, но е странно.
Scrapera
13-12-2019, 16:33
Адаптацията на кутията по всяка вероятност се пази в ЕЕПРОМ който не е енергозависим.
Дори да откачиш батерията нищо не би се променило.
За да се нулира трябва да се направи съответната процедура с диагностика.
Това нулиране се прави когато се сменя или ремонтира тялото с клапаните, или цялата кутия.
Никога не го прави без причина, може да съжаляваш после.
Адаптацията на кутията по всяка вероятност се пази в ЕЕПРОМ който не е енергозависим.
Дори да откачиш батерията нищо не би се променило.
За да се нулира трябва да се направи съответната процедура с диагностика.
Това нулиране се прави когато се сменя или ремонтира тялото с клапаните, или цялата кутия.
Никога не го прави без причина, може да съжаляваш после.
Ясно! Просто за инфо питах. А защо не мога да се свържа с кутията? Някакви идеи?
Здравейте, колеги! Имам едно странно поведение на кутията, което се изразява в превключването мисля от 2-3 и от 4-5 понякога. Та ето и самата същина. Когато трябва да смени предавката да кажем примерно на 2500 об/мин., двигателя вдига оборотите да кажем до 3000-3500 и тогава сменя. Получава се едно форсиране на мотора. През това време колата не ускорява и когато смени предавката си продължава пак нормално. Няма придърпване, няма удар. Това се получава понякога при първоначално стартиране или при шофиране от да кажем 10-15км. без значение градско или извън градско. Обаче ако загася колата да кажем за минута този проблем изчезва за пак същите изминати километри или повече. Когато например пътувам до София или Бургас/последният/ път, проблемът изчезва. Излизам от магистралата, карам си градско и скоростите превключват без форсиране. На другия ден пак проблема е налице отново. Предстои ми смяна на масло/частичната ще направя/, но се чудя дали някой датчик не е сдал багажа или някоя букса да се бъзика. А може и соленоидите да сдават багажа вече. Няма индикации по таблото за проблеми, няма грешки и при прочит с MES. Някой ако се е сблъсквал с подобен проблем ще бъда благодарен да чуя неговият опит с разрешаването му. Благодаря Ви!
Scrapera
22-01-2020, 22:57
На моята кутия боксуваше между 2 и 3 на силно загряла кутия и се оправи след смяна на тялото с клапаните (соленоидите).
Като караш по магистрала кутията се охлажда и е възможно после да работи сравнително коректно, докато пак не загрее достатъчно.
Колко излиза смяната, колега? Горе долу?
Вчера смених маслото на кутията. Регулирахме го при 75 градуса. Успяхме да източим 5л от нея. Новото е Aisin Premium ATF. Болежките, които имах изчезнаха, въпреки, че има пак някои неточности при смяна на предавките, но за момента нищо фрапиращо. Днес при 70км градско шофиране кутията се държа почти перфектно. Ясно е, че след известно време ще си иска рециклиране/ремонт, но засега е добре. Все пак е на 15 години и не мога да очаквам да се държи като нова, но смяната на маслото не съм очаквал, че ще има чак така промяна. Пиша този пост за всички, които имат сходни проблеми като моите да пробват първо със смяна на маслото - излезе ми 105лв - масло 5л + труд. Сега се чудя дали да не и сложа някаква добавка за автоматични кутии?
anttonev
11-03-2020, 10:22
А какво имаш предвид с това: "... има пак някои неточности при смяна на предавките..."
И компютъра на кутията премествал ли си го, или правил ли си му някаква защита да не протече парното над него?
Scrapera
11-03-2020, 11:15
А как се точат 5л?
Отвивам пробката, изтичат 2.9л.
С повдигане на крик и накланяне на колата успявам да източа още 100мл и край.
При демонтаж на картера и тялото с клапаните изтичат още 800мл. и приключваме на 3.8л.
А какво имаш предвид с това: "... има пак някои неточности при смяна на предавките..."
И компютъра на кутията премествал ли си го, или правил ли си му някаква защита да не протече парното над него?
Не съм го местил и никаква защита. Но мисля тези дни да свърша и тази работа.
Относно неточностите има едно леко придърпване от 3 на 4. От 1 на 2 е някак си по-рязко, но няма удар. При свалянето на предавките нямам забележки, но понякога вклчва 2 доста рано и оборотите са на 2500 и натисна газта и 2600 смени на 3-та.
А как се точат 5л?
Отвивам пробката, изтичат 2.9л.
С повдигане на крик и накланяне на колата успявам да източа още 100мл и край.
При демонтаж на картера и тялото с клапаните изтичат още 800мл. и приключваме на 3.8л.
Както ти ми каза. На подемник, проверихме на щеката колко е, точене и доливане на същото количество. Аз също не очаквах 5л., защото знам какво ми каза. После регулиране пак по щека.
Колеги, да попитам охладителя на кутията само този, който е на нея ли е или има и някъде отпред?
Scrapera
27-04-2020, 23:24
Само това което виждаш е - малък топлообменник. Няма радиатор и тръбички, точно заради това няма как да се смени маслото с "машина".
Само това което виждаш е - малък топлообменник. Няма радиатор и тръбички, точно заради това няма как да се смени маслото с "машина".
А той почиства ли се някак си/вътрешно/, защото четох за някакви аск, най-вече при BMW, че имали термостат, който може да се подмени? И другия въпрос е на кората под двигателя, трябва ли да има някакви отвори за въздух към този топлообменник?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.