PDA

View Full Version : Тип гориво (премиум или нормално) - има ли значение и какво е то ?



mollovmd
28-06-2019, 04:23
Привет, колеги,
Наскоро попаднах на тема в пространството, че по спецификация моделите имали заложено какъв тип гориво точно трябва да им се сипва - дали премиум или обикновено. Моля, някой по-запознат да ни осведоми дали това е вярно и какво значение има за автомобила :)

dhtj
28-06-2019, 08:12
Предимно за бензините се отнася това и то предимно за по-новите.

Тези с повече коне и по-висока степен на сгъстяване имат нужда от бензин с по-добра детонационна устойчивост, съответно по-високо октаново число, за да работят правилно.

sasho_n2
28-06-2019, 13:18
На практика т.н. "премиум дизел" е стандартен дизел с добавка. Аз лично не сипвам такъв, а си слагам самостоятелно добавка.
За бензина вече е друга работа - там има разлика в октановото число.

ivo_red
28-06-2019, 19:58
Предимно за бензините се отнася това и то предимно за по-новите.

Тези с повече коне и по-висока степен на сгъстяване имат нужда от бензин с по-добра детонационна устойчивост, съответно по-високо октаново число, за да работят правилно.

Ще ми е интересно да споделиш повече конкретика.

dhtj
29-06-2019, 01:28
Ще ми е интересно да споделиш повече конкретика.

Да започнем от там, че при бензиновите двигатели, горивовъздушната смес първо се сгъстява в известно отношение и после се пали от свещ. (За разлика от дизела, където горивото се самозапалва от прекаленото сгъстяване).

При бензина, за най-висока ефективност и най-висока мощност, двигателите се стремят да подадат искра възможно най-близко преди момента на самозапалване(детонация). Поради тази причина имаме детонационни датчици.

Октановото число на бензина е индекс за детонационна устойчивост. Т.е. колкото е по-голямо числото (95<98<100), толкова по-късно може да бъде подадедна искрата, толкова повече може да бъде компресирана сместта и толкова по-ефективно може да е изгарянето, и с повече отделена енергия (kw или hp)...

Различните двигатели през различните периоди са пригодени за различен тип бензин.
Дефорсираните москвичи са предвидени за 76 октанов бензин , затова "вадят" едва 68 коня от 1.5 мотор. Имат степен на сгъстяване 7.2. Ако им сипеш 100 октана няма да се подобри нищо, няма как да се "сети" да подаде искра по-късно и да компресира повече горивната смес.

Обаче по-новите мотори с висока степен на сгъстяване (над 10), турбо и/или директно впръскване са проектирани с множество режими на работа. Както казах вече имат детонационни датчици, имат променливо запалване, променливо газразпределение и т.н.. Оптималния им режим е с 98 или 100 октанов бензин, тогава развиват най-висока мощност и най-добро КПД (по-малко консумирано гориво за повече произведена мощност). Могат да работят и с 95 бензин, но в "компромисен" режим с по-ниска мощност.

При "направи си сам" тунек изпълнения с пилени глави, по-тънки гарнитури, по-яки турбини също е задължително използването на високооктанов бензин.

А най-голяма разликата се усеща при мотоциклетите. Ако искаш най-хубавия бензин, питаш мотористите какво сипват, няма как да сбъркаш.

Aко питаш конкретно за твоята кола, сигурно вече си пробвал от всичко, но аз мисля че с 98 и нагоре ще се чувства по-добре отколкото с 95. За да усетиш реално разликата трябва да изгориш поне половин резервоар от "новото" гориво и да сипеш пак от него, тогава ще се адаптират идеално "мотроника" и ще изгориш остатъците от старо гориво.

546
01-07-2019, 16:29
Колега ,а когато се появи детонация след подаването на искрата какво би била причината?
Дали с по-високооктаново гориво би се решил проблема?

ecotronic
01-07-2019, 17:55
Не. Ако проблемът се решаваше само с високооктаново гориво, нямаше да има нужда от детонационни сензори и динамична промяна в предварението на запалването.

Бобби
03-07-2019, 15:57
Не. Ако проблемът се решаваше само с високооктаново гориво, нямаше да има нужда от детонационни сензори и динамична промяна в предварението на запалването.

Еко, въпроса не беше отправен към теб.....остави твоето момче сам да отговаря, така ще напредне по бързо като се учи от грешките си, а не като му подсказваш...;)

mimouzunov
03-07-2019, 17:28
Еко, въпроса не беше отправен към теб.....остави твоето момче сам да отговаря, така ще напредне по бързо като се учи от грешките си, а не като му подсказваш...;)

И аз искам да питам нещо... Сещам се за доста двигатели които нямат детонационен датчик, какво става при тях!?!
М-у другото едно време на карбураторните возила имаше една врътка на делкото наречена октанкоректор, ма може и да бъркам...
Моторетката се чуства най-добре със смес от 95+100 октанов...

ecotronic
03-07-2019, 17:48
И аз искам да питам нещо... Сещам се за доста двигатели които нямат детонационен датчик, какво става при тях!?!
М-у другото едно време на карбураторните возила имаше една врътка на делкото наречена октанкоректор, ма може и да бъркам...
Моторетката се чуства най-добре със смес от 95+100 октанов...

С центробежни и/или вакуумни коректори, но ние говорим за съвременни мотори, където тези методи не знам да се прилагат.

Бобби
03-07-2019, 17:58
И аз искам да питам нещо... Сещам се за доста двигатели които нямат детонационен датчик, какво става при тях!?!
М-у другото едно време на карбураторните возила имаше една врътка на делкото наречена октанкоректор, ма може и да бъркам...
Моторетката се чуства най-добре със смес от 95+100 октанов...

Ами променяш времето за запалване и изгаряне на горивната смес...след това се въведе и промяна на газоразпределението, но качеството на горивната смест(тя се регулира и от жигльори, дебитомери и т.н...)...но в определени граници, защото няма как да промениш хода на буталото...е може и да има начин, но аз не съм запознат.....не съм карал такава кола....иначе казано, качеството на горивото има значение, каквито и настройки да правиш, или електрониката да ги прави, ако караш с бълвоч образно казано...спасение няма....

Бобби
03-07-2019, 18:05
С центробежни и/или вакуумни коректори, но ние говорим за съвременни мотори, където тези методи не знам да се прилагат.

...има ги и там.....вакуми и прочее....

ecotronic
03-07-2019, 19:51
...има ги и там.....вакуми и прочее....

Говоря за вакуумен октан коректор на делко. Посочи един такъв съвременен мотор, щом знаеш.

Иначе "вакуми" има.

Бобби
03-07-2019, 20:47
Говоря за вакуумен октан коректор на делко. Посочи един такъв съвременен мотор, щом знаеш.

Иначе "вакуми" има.

Говорим общо, няма нужда от уточнения...темата е за качество за горивото....не е първата....имаше една, където щеше да бъдеш рефер...спомняш ли си.....?:)).....едно и също дъвчеме постояно....

ecotronic
03-07-2019, 20:52
Говорим за конкретни технически решения а ти отново се гураш неподготвен и разтягаш локуми.

Бобби
03-07-2019, 20:58
Говорим за конкретни технически решения а ти отново се гураш неподготвен и разтягаш локуми.
:)))...а ти лавираш, първо няма, след това има....хайде следи си мисълта и мненията....пропускаш доста неща който коментирам, хващаш се за неква брънка и пак не можеш да я докажеш....ставало дума за еди кво си...ай стига.....

ecotronic
03-07-2019, 21:12
Зададох ти прост въпрос. Отговор не получих. Това поне, разбираш ли го?

Що не ходиш да се лигавиш в блатото?

mimouzunov
03-07-2019, 21:42
155-цата по какъв начин си "гласи" запалването за да не и трака аванса като на Москвич или Лада!?
Няма делко, няма датонационен датчик... Как става!? Или просто е конструирана за 95 и това е...

Бобби
03-07-2019, 21:51
Зададох ти прост въпрос. Отговор не получих. Това поне, разбираш ли го?

Що не ходиш да се лигавиш в блатото?

В блатото може да научиш много повече от колкото в целият технически раздел на форума....;)....никакъв въпрос не си ми задал...коментираш......тоез, както каза за мен, но се отнася за теб разтягаш локуми....и както казах преди това...пропускаш мой приказки, който не ти изнасят, а коментираш общи неща....темата е за качество на горивото, а не за настройки на запалителна система....признал съм ти го в други теми....имаш познания, който не оспорвам, но не се прави на специалист по всичко....колкото и да настройваш мотора с кофти гориво резултата ще е плачевен....и не ме карай да се ровя и да ти доказвам, че и при новите мотори вакумните устройства и центробежните сили играят роля при разхода......казах ти в друга тема, че съм само потребител, а не интернет професор, коментирам това което зная, а ти не ми доказваш противното, а се заяждаш тъпо....е това е разликата м/у уникалните ви съвети в форума и тези от блатото....с здраве и лека нощ....

ecotronic
03-07-2019, 21:52
155-цата по какъв начин си "гласи" запалването за да не и трака аванса като на Москвич или Лада!?
Няма делко, няма датонационен датчик... Как става!? Или просто е конструирана за 95 и това е...

При моторите, които се управляват от компютри, предварението на запалването се извлича от зададена карта, която се адресира от определени фактори, като обороти, натоварване и пр. Допълнителна динамична корекция на времената от картата пък могат да се правят на базата на други фактори, като дебит на въздух, температура, стойност на адаптивни параметри и пр.

Ако няма обратна връзка, като детонационен сензор, няма как ECU то да знае, кога трябва да даде по-голямо от програмираното предварение и реално може да се счита, че управлението е настроено да работи с 95 и нищо не ти гарантира, че няма да ти тропа аванса, ако сипеш 91.

При Лада-та е същото. Няма динамична обратна връзка а трябва да направиш ръчно настройката с октан коректора, за който спомена по-напред.

Бобби
03-07-2019, 21:57
Еко и да ти кажа още нещо...в блатото колегите който вписват имат елементарно уважение един към друг, независимо, кой какъв е....а в светлата част на форума само си избивате комплексите...')

ecotronic
03-07-2019, 22:02
Стига бе, терорист. За теб модератори, няма ли?

Бобби
03-07-2019, 22:04
При моторите, които се управляват от компютри, предварението на запалването се извлича от зададена карта, която се адресира от определени фактори, като обороти, натоварване и пр. Допълнителна динамична корекция на времената от картата пък се правят на базата на други фактори, като дебит на въздух, температура, стойност на адаптивни параметри и пр.

Това умеш ли да го правиш или само си го приказваш....?...защото наскоро ми промениха софтуера на колата и бях приятно изненадан....а промяната се наложи, заради лошото качество на нафтата у нас, въпреки, че винаги сипвам от най скъпата....ако си промениш изказа и начина по който спориш, мога да ти обесня за какво иде на реч...а ти след това да кажеш дали е така.....

Бобби
03-07-2019, 22:06
Стига бе, терорист. За теб модератори, няма ли?

Приятели са ми....:)))......а и проблема не е в тях, а в отношението м/у потребителите ...тоез да умеят да спорят...никога не обиждам първи.....но са ме наказвали, заради това, че други са ме обиждали....разсъждавай...за терористи може да говориш в икономика и политика, не ме засягай не съм ти гръмнал мотора.....:))

ecotronic
03-07-2019, 22:10
Модератори, добавете накрая в правилата на форума следната забележка:

"Гореописаните правила не се отнасят за приятели на модератори".

Този форум го направихте на цирк.

Бобби
03-07-2019, 22:24
155-цата по какъв начин си "гласи" запалването за да не и трака аванса като на Москвич или Лада!?
Няма делко, няма датонационен датчик... Как става!? Или просто е конструирана за 95 и това е...

Според мен при образуването на богата или бедна смес при легендите играе роля ламбда сондата и топлиният датчик на термостата....Еко с неговата карта може да ходи да точи пари от банкомата в тоя случай.....загатнах по назад в тая тема, за спора с BO в друга тема за качеството на горивата, разхода и т.н.., който водихме...ама Еко пропусна да отговори, а щеше да бъде доста изненадан, ако бях решил да осъществя облога, даже му подсказах как седят нещата ....но не исках да ги мамя.....та както и да е.......

Бобби
03-07-2019, 22:28
Модератори, добавете накрая в правилата на форума следната забележка:

"Гореописаните правила не се отнасят за приятели на модератори".

Този форум го направихте на цирк.

Ае за цирка да кажем, че ти имаш 14 хиляди мнения, а аз 3 хиляди....аман от артисти....пискаш необсновано.....Никога не съм ползувал протекците на приятелите си тук.....просто ти загатнах, колко си елементарен в разсъжденията си...

mimouzunov
03-07-2019, 22:32
При моторите, които се управляват от компютри, предварението на запалването се извлича от зададена карта, която се адресира от определени фактори, като обороти, натоварване и пр. Допълнителна динамична корекция на времената от картата пък могат да се правят на базата на други фактори, като дебит на въздух, температура, стойност на адаптивни параметри и пр.

Ако няма обратна връзка, като детонационен сензор, няма как ECU то да знае, кога трябва да даде по-голямо от програмираното предварение и реално може да се счита, че управлението е настроено да работи с 95 и нищо не ти гарантира, че няма да ти тропа аванса, ако сипеш 91.

При Лада-та е същото. Няма динамична обратна връзка а трябва да направиш ръчно настройката с октан коректора, за който спомена по-напред.

Е явно е както си мисля...
Иначе за горивата.. . Моторетката от подписа с 95 се задъхва при високи обороти/натоварвания и аспуха му става леко черен. Със 98/100 октанов аспуха побелява и при висока скорост се усеща по-силен.

При Алф сякаш не мога да хвана разлика (95-98/100), дино стенда маи го потвърждава...

Бобби
03-07-2019, 22:57
Еко, какво стана бе бате...? да не заспа....?....пискаш срещу блатото....ама там ако има един изтрит пост, не се сещам за него...то в форума има десетки хиляди......та така и не разбра за свободата на словото, а търсиш помоща на модераторите...да не пишеш доноси срещу мен..?...жалко за теб, ако е така....;)

ecotronic
03-07-2019, 23:43
Е явно е както си мисля...
Иначе за горивата.. . Моторетката от подписа с 95 се задъхва при високи обороти/натоварвания и аспуха му става леко черен. Със 98/100 октанов аспуха побелява и при висока скорост се усеща по-силен.

При Алф сякаш не мога да хвана разлика (95-98/100), дино стенда маи го потвърждава...

Защо казваш, че в 155 няма детонационен сензор?

https://alfa-restoration.co.uk/shop/product_info.php?products_id=1370

Ако има, очевидно в това е причината за да не усещаш разлика.

dhtj
03-07-2019, 23:56
Всички пълни ел. инжекциони трябва да имат, си мисля аз.

Реното ми беше 91 година и имаше детонационен датчик.

ecotronic
04-07-2019, 00:06
Като говорим за горива е важно да споменем и адаптацията заради която човек може да остане с погрешно впечатление от дадено гориво непосредствено след зареждането му.

Наскоро наблюдавах следното.
Моторът беше работил около 90 минути на празен ход заради нуждата от климатик. Когато потеглих след това, беше пълен мъртвец. Очевидно ECU - то се беше адаптирало към устойчивите условия. След десетина километра пробег, всичко си дойде на мястото.

546
04-07-2019, 08:01
Ей зададох два въпроса само и ще се изядете,Гоуеми сте !





Всички пълни ел. инжекциони трябва да имат, си мисля аз.

Реното ми беше 91 година и имаше детонационен датчик.

Е не е така ,имал съм Рено 1986 година,пълен ел. инжекцион без кнок сензор, имал съм и Рено 1987 с кнок сензор.И двете бяха 25-ци с мотор-J7T 2165 к.см.




Като говорим за горива е важно да споменем и адаптацията заради която човек може да остане с погрешно впечатление от дадено гориво непосредствено след зареждането му.


Баш! И точно алгоритмите за адаптация си правят всичко без да има нужда от детонационен сензор,той служи само да пази мотора в случай ,че изкуствения интелект случайно се пообърка или ,ако попадне на кофти гориво. :)




И аз искам да питам нещо... Сещам се за доста двигатели които нямат детонационен датчик, какво става при тях!?!
М-у другото едно време на карбураторните возила имаше една врътка на делкото наречена октанкоректор, ма може и да бъркам...
Моторетката се чуства най-добре със смес от 95+100 октанов...
Ранните версии не са имали кнок сензор защото инжинерите са си мислели ,че машините не грешат.:roll2:Скоро след това Чичко Бил развенчава този мит.
Всъщност тогава не е имало адаптация,бачкали по хард програма,без възможност за динамични промени .Досущ като механичните инжекциони.А може би по него време не е имало и прости алгоритми да ловят детонациите или пък изчислителния капацитет на не особено мощните компютри които са се ползвали е бил недостатъчен.

Бобби
04-07-2019, 08:26
Защо казваш, че в 155 няма детонационен сензор?

https://alfa-restoration.co.uk/shop/product_info.php?products_id=1370

Ако има, очевидно в това е причината за да не усещаш разлика.
Хайде да ми покажеш къде при 155 8 винтила стой тая джиджавка, защото за 27 години обслужване на такъв мотор, нито я открих, нито ми е правила проблем......май напразно цяла нощ си ровил в нета....

ecotronic
04-07-2019, 11:04
Баш! И точно алгоритмите за адаптация си правят всичко без да има нужда от детонационен сензор,той служи само да пази мотора в случай ,че изкуствения интелект случайно се пообърка или ,ако попадне на кофти гориво. :)


Не съществува система за управление на някакъв процес, без обратна връзка. Дискутираната адаптация е само един алгоритъм, който също работи на базата на обратни връзки. Що се касае до детонациите, обратната връзка идва от детонационния сензор.

Накратко - не можеш да постигнеш даден резултат, без да имаш наблюдение над него.

Scrapera
04-07-2019, 11:38
Всички пълни ел. инжекциони трябва да имат, си мисля аз.

Реното ми беше 91 година и имаше детонационен датчик.

Малко инжекциони си видял.
Осем клапанов twin spark няма такъв датчик нито с ML4.1, нито с Motronic 1.7.
И не рови в alfaowner. Порови под капака на колата.

dhtj
04-07-2019, 12:05
Малко инжекциони си видял.
Осем клапанов twin spark няма такъв датчик нито с ML4.1, нито с Motronic 1.7.
И не рови в alfaowner. Порови под капака на колата.

Е, сигурно има и изключения.
Аз не казвам че е факт, казвам как мисля, че би било правилно и оптимално.
:)

mimouzunov
04-07-2019, 12:05
Малко инжекциони си видял.
Осем клапанов twin spark няма такъв датчик нито с ML4.1, нито с Motronic 1.7.
И не рови в alfaowner. Порови под капака на колата.

ПОТВЪРЖДАВАМ! Двигателя на алф 155 верижен го знам като да не казвам какво, датчик детонационен НЯМА!

mimouzunov
04-07-2019, 12:07
Защо казваш, че в 155 няма детонационен сензор?

https://alfa-restoration.co.uk/shop/product_info.php?products_id=1370

Ако има, очевидно в това е причината за да не усещаш разлика.

Тука грешат доста подобаващо! И Тренди може да се обади, че поне има 2-3 блока и глави и е сменял повече от мен...

dhtj
04-07-2019, 12:10
Тука грешат доста подобаващо! И Тренди може да се обади, че поне има 2-3 блока и глави и е сменял повече от мен...

Не грешат. Просто тоя датчик е за 16в моторите, явно. :D

mimouzunov
04-07-2019, 12:46
Не грешат. Просто тоя датчик е за 16в моторите, явно. :D

Годините които пишат в препратката от по-горе показват, че би трябвало и верижната да го има това нещо, но реално не е така.
От любопитство ми е интересно какво коригира при мен... Но може да се окаже, че заради такива дребни неща, някои усеща разлика м-у горивата друг не толкова...

546
04-07-2019, 18:11
Не съществува система за управление на някакъв процес, без обратна връзка. Дискутираната адаптация е само един алгоритъм, който също работи на базата на обратни връзки. Що се касае до детонациите, обратната връзка идва от детонационния сензор.

Накратко - не можеш да постигнеш даден резултат, без да имаш наблюдение над него.

Всъщност обратната връзка е минималния разход на гориво за всеки един режим и показанията на сондите .

ecotronic
04-07-2019, 19:34
Минималният разход на гориво е цел само за установени режими.
Ясно е, че когато имаш нужда от голяма мощност, тази цел остава на заден план. В такъв момент ламбда контролът обикновено се игнорира.

Бобби
05-07-2019, 00:15
Хайде да се спрете...започнахте да туниговате май....:)))....Еко да се върне на първа страница и да види какво пита автора на темата, да не търси модератори,а да види какви ги е надробил в опита си да защити, той си знае кой...и затъна с някой разсъждемия и копи пейс от интернет в блатото...:)) ...а не да ми говори, кой се лигави и какъв е цирка........?.....момчето пита какво дизелово гориво бихте му препоръчали.....но от там нататък, като изключа alfa racer GTA , който даде смислен отговор......всички други подеха темата за сензори, датчици,ламбди , октан коректори и т.н...продиктувани от поста на едно много цено момче за форума....както се нарича сам антидизелист....
Много ми е чудно, защо тези момчета с бензиновите алфи, иначе казано газаджиите, защото много малко от тях карат на безин....не си пишат в техният раздел, а винаги искат да се изцапат със сажди...:))

Бобби
05-07-2019, 00:48
Привет, колеги,
Наскоро попаднах на тема в пространството, че по спецификация моделите имали заложено какъв тип гориво точно трябва да им се сипва - дали премиум или обикновено. Моля, някой по-запознат да ни осведоми дали това е вярно и какво значение има за автомобила :)

Смятам, че питаш за дизелово гориво........последните осем години карам дизелови алфи.....та моята препоръка е да ползуваш премиум гориво или ако сипваш обикновено, от време на време да го третираш с нужните добавки, защото качеството на нашта нафта не е на висота, плюс това в нея слагат и био дизел, който допълнително влошава качеството, но просто е евроизискване....икономия, кой знае каква в разхода няма да има, може да я докараш до един литър разлика, но зависи как е настъпваш и в какви условия е караш .....НО, ще щадиш дюзите, еко карантиите(егр клапан, катализатор и дпф)....ако държиш на тях по късно ще дадът фира......мотора ще работи по добре и чисто, и ако всичко е наред по него няма да има пушеци, претрисания, липса на мощ и т.н...съвремените дизелови мотори, също имат сензори, датчици и т.н...който контролират горивната смес....подобни са на тези, за който се разрази спора по нагоре за бензиновите коли....но те успяват да регулират нещата в определени граници, като предпазват мотора, а не че правят чудеса, ако си сложил кофти гориво...то се отнася, както за бензина, така и за дизела....е това са мойте разбирания, познания......може и да греша за нещо, но коментирам от опит, а не от интернет сайтове, кой какво ми казал...когато имам проблем се съветвам с човека, който ми прави колата и разбирам дали съм в грешка или не......всичко друго е бля, бля....е видя в каво се превърна темата ти, кой повече знае и кой епо-по най....и в даден момент започват да говорят не верни неща.....та не приемай всичко в нета за чиста монета, има голяма заблуда за някой неща в него...:)

Scrapera
05-07-2019, 10:58
Моето семейство има близо 200 000км за 12г. на различни jtd cf2/cf3/cf4 и нито един дефектирал компонент по горивна система. Нито един отказ от палене, дори на -20.
Дизел само обикновен, от Ромпетрол, примерно. Който иска да дава пари за добавки и премиум дизел, и да се радва, че щади горивната система. :)

ecotronic
05-07-2019, 13:10
Дюнерджията пак да прочете заглавието на темата и ако все още не вдява, какво се разбира под "гориво" нека попита учтиво и ще му бъде обяснено.

Това, че не разбира, какво говорят хората в нея, не означава, че трябва да сере в нея.

mollovmd
05-07-2019, 13:14
Благодаря за отговорите ! Практиката говори най-ясно по въпроса, наистина. Аз от своя опит поне с моята Алфа съм забелязал, че разходът ми се качва винаги при сипване на премиум гориво, а колата не си променя поведението, пък след като прочетох това, реших да пусна темата и да питам дали някой е попадал на подобна информация. Попринцип наблюденията ми бяха допреди това, когато колата беше със заварявана глава, която създаваше проблеми, и още не съм имал особено много време за тестове след смяната, за да си извадя изводи.
Това поражда и един друг въпрос - тъй като главата, която поставиха, е от 147 1.9 16V 150HP, то ми прави впечатление, че колата няма онази жестока тяга в първите обороти, но другото, което направиха, беше и свалянето на двете останали вихрови клапи, та чуденката ми остава в това къде би могъл да се корени отговорът.

ecotronic
05-07-2019, 13:17
Вихровите клапи допринасят за подобряване КПД - то на мотора, особено при ниските обороти. Поради това е нормално да се усеща разлика, когато са премахнати.

mimouzunov
05-07-2019, 16:40
Привет, колеги,
Наскоро попаднах на тема в пространството, че по спецификация моделите имали заложено какъв тип гориво точно трябва да им се сипва - дали премиум или обикновено. Моля, някой по-запознат да ни осведоми дали това е вярно и какво значение има за автомобила :)

Според мен, на едновремешните каруци е имало значение какво наливаш защото са били "центровани" за определено гориво. На новите е все тая, те си гласят каквото е нужно!
Ако налееш нещо скапано, няма оправия и имаш проблеми това е.

Бобби
05-07-2019, 17:43
Дюнерджията пак да прочете заглавието на темата и ако все още не вдява, какво се разбира под "гориво" нека попита учтиво и ще му бъде обяснено.

Това, че не разбира, какво говорят хората в нея, не означава, че трябва да сере в нея.

Еко всичко наред ли е при теб в тия жеги...?...вярно ли, че темата е за гориво...? и то какво гориво да сипва колегата, а не за корекция на горивна смес... зашото другите ти постове бяха свързани с датчици, сензори и т.н.....Благодаря, че имаш желание да ми обясниш с нещо наизустено без да си се сблъсквал с него...като детонационият сензор при 155....но няма нужда...сега започваш с вихрови клапи КПД и какво ли още не ....умееш да променяш сценария, но кагато ти зададат конкретен въпрос лавираш като бесно куче в лабиринт.......в тая тема ти се наака, ако още не си разбрал...;)...продължавй с вихровите клапи и КПД- то и ще усетиш миризмата си...:))

mimouzunov
05-07-2019, 17:57
Еко всичко наред ли е при теб в тия жеги...?...вярно ли, че темата е за гориво...? и то какво гориво да сипва колегата, а не за корекция на горивна смес... зашото другите ти постове бяха свързани с датчици, сензори и т.н.....Благодаря, че имаш желание да ми обясниш с нещо найзустено без да си се сблъсквал с него...като детонационият сензор при 155....но няма нужда...сега започваш с вихрови клапи КПД и какво ли още не ....умееш да променяш сценария, но кагато ти зададт конкретен въпрос лавираш като бесно куче в лабиринт.......

Корекцията която ще нанесе електрониката или каквото има там ще доведе до пряко усещане (или не) м-у различните видове гориво (си мисля аз). За това и корекцията е намесена в тая тема.
При мен така и не съм забелязал някаква разлика м-у бензините. Едно време с Венци като се гонихме всеки беше наливал какво ли не и в резултат колите си вървяха всеки път еднакво...

(разлика хващам само с мотора и то при висоока скорост)

ildivvy
05-07-2019, 23:46
Има управление на двигатели и без 'обратна връзка'! Това е управление на принципа 'alfa-N' ! T.e. гледат се само оборотите на двигателя и ъгъла на завъртане на дроселовата клапа. Картите за управление са фиксирани! Много от мотоциклетните двигатели са така...имало е и автомобилни!

Бобби
06-07-2019, 01:11
Корекцията която ще нанесе електрониката или каквото има там ще доведе до пряко усещане (или не) м-у различните видове гориво (си мисля аз). За това и корекцията е намесена в тая тема.
При мен така и не съм забелязал някаква разлика м-у бензините. Едно време с Венци като се гонихме всеки беше наливал какво ли не и в резултат колите си вървяха всеки път еднакво...

(разлика хващам само с мотора и то при висоока скорост)

Мимо, аз обясних в постовете си в темата за корекциите и за различните видове гориво като прост потребител, не като механик, просто споделям мой разбирания и опит.... и пак ще повторя:.....корекциите позволяват по добро изгаряне на горивната смес, по бързо влизане на мотора в оптимален работен и топлинен режим, но това го правят в определени граници...ако горивото е боза, няма как мотора да пее....когато се бъгнат електроните корекции създават проблеми....например на 155-та като ми заби ламбда сондата дигна разхода с пет литра, знаеш как се лекува тоя проблем при тези мотори, откачаш буксата при спирачната помпа и разхода се нормализира, но при други мотори и електроно управление не се получава.... има и други неща като топлинен датчик и прочее, но не ми се изброяват сега....бензиновите мотори са доста по капризни към тези настройки от дизеловите, макар, че и дизела в последно време доста напредна в това отношение....за ръчната корекция, която се използува при старите мотори, предварение или закъснение спрямо октана на бензина ясно, връткаш делкото, при високите обороти има вакум регулатор и авансова плочка с центробежни сили....
Та по темата...за мен има значение качеството на горивото за 33 години зад волана съм карал с какъв ли не бензин .....като почнем от оловните 78 октана, 86, след това се появи и 91 безоловен, 93,95, 96, 98, 100 октана, сигурно има и други рейсингови горива с който не съм запознат....карал съм и с авиобензин, който до колкото разбирам не се препоръчва за автомобили.........имаше една криза в БГ за горивата преди доста години.....даваха от общината бонове за 20, 30 литра на месец и километрични опашки по бензиностаците....малко хора в форума си я спомнят....та тогава с какви бълвочи съм карал не е истина....та специално за мен качеството на горивото е от значение....... за мен с добро гориво, колата върви по добре, разхода е по малък, ускорението по добро......държа си на това мнение...кой ме разбрал, разбрал, ако някой иска да ми вади факти от нета....просто да си спести труда....та така и заяждането ми с Еко....не веднъж съм казвал, че разбира момчето от жици, поне с такова впечатление съм останал в форума не го познавам, но да ме извинява да ми подсказва за кола, която съм е имал 27 години, какво има под капака и да ми прави копи пейс от нета с невярно съдържание....просто заеби....то заяждането си има и друга виртуална основа, ама няма да я коментирам....:)

Бобби
06-07-2019, 01:17
Има управление на двигатели и без 'обратна връзка'! Това е управление на принципа 'alfa-N' ! T.e. гледат се само оборотите на двигателя и ъгъла на завъртане на дроселовата клапа. Картите за управление са фиксирани! Много от мотоциклетните двигатели са така...имало е и автомобилни!

Стига бе колега, моят приятел Еко образно казано пак няма да спи, а ще се рови в нета за да доказва поредното си твърдение.....:))

ecotronic
06-07-2019, 18:41
Стига бе колега, моят приятел Еко образно казано пак няма да спи, а ще се рови в нета за да доказва поредното си твърдение.....:))

Що си мислиш, че доказвам нещо?

Посочи, къде съм казал, че в 155 има детонационен сензор.

Намирам, че го има, като резервна част, поствам линка и питам Мимо да каже, кое е вярното.

Научи се да четеш, какво пишат хората а ако не разбираш написаното, питай, вместо да правиш нескопосани умозаключения.

Бобби
06-07-2019, 22:06
Що си мислиш, че доказвам нещо?

Посочи, къде съм казал, че в 155 има детонационен сензор.

Намирам, че го има, като резервна част, поствам линка и питам Мимо да каже, кое е вярното.

Научи се да четеш, какво пишат хората а ако не разбираш написаното, питай, вместо да правиш нескопосани умозаключения.

Не си ти, когато си гладен......да ти пратя един дюнер за моя сметка...?...:))).....какво значи хората, аз и ти спорим....ти постваш без да знаеш и след това хората.......върни се в началото на темата, пак чети и заповядай......ще излезе, че си много лигав......говори ми за вихрови клапи, за 155.....ще ми е интересно.....аз за неща с който не съм се сблъсквал не ги коментирам.....покажи ми едно мнение, където съм поствал нещо от нета без да съм наясно с нещата.....но не ми се нрави, както споменах, някой интернетпяк да ме храни необсновано....ами той има повече постове в нета за година, отколкото навъртяни километри .....сорри ако се припознае някой......Еко да продължим за вихровите клапи, КПД-то и т.н.....за детонационият датчик, че го има при 155... не си ти.....:)))....няма да издребняваме.....и какво да каже Мимо...?...той каквото има го каза....а бе дърт мъж си, а викаш ...господин модератор, или моля другарко.....Боби е терорист......нека и Мимо да каже....:))).....няма никаква последователност от твоя страна в спора.....там където те питам не отговаряш, лавираш, а после нека Мимо каже, проследи мойте въпроси в спора и твойте.....смешно е......и както казваш хората....нека четат и да преценят....аз затова съм бил против относно тия дет ги викаш на помощ да трият постове.....накрая може да излезе Мимо да обере пешкира....а той просто се опита да смъкне тактично напрежението при спора ни...:)....не го замесваи....чичо гугал ти помага и без това...:)
п.п...даже и в момента се изплъзваш мазно......това което цитира, не беше ли за управлението без обратна връзка

flipz
06-07-2019, 22:08
Аз си добавям профилактично bardahl bdc 70ml/70l
Премахнати вихрови клапи и затапен с пластини с дупки ЕГР.
Мисля, че горивото има по- добро изгаряне. (като не сложа добавка на студен мотор, виждам как леко премърдат стрелката на оборотомера (+50-70об))
Не знам дали има пряка връзка с горивото или добавката. След като загрее и съм на светофар, никога няма колебания 0 :)
Зареждам от година на Марешки .. нямам оплаквания.
Веднъж заредих в Бургас кс.Лазур на една бензиностанция и колата ми даде доста сериозен разход за извънградско. Около 7,7л/100км
Старата ми алфа на газ даваше 8,2 LPG за същият пробег.
При смесен 6.5 100км извън/20 градско. Стандартният ми разход .. без горепосоченото изключение.
Много се отклонихте от съществото на темата ... Не е правилно.

mimouzunov
06-07-2019, 22:48
Що си мислиш, че доказвам нещо?

Посочи, къде съм казал, че в 155 има детонационен сензор.

Намирам, че го има, като резервна част, поствам линка и питам Мимо да каже, кое е вярното.

Научи се да четеш, какво пишат хората а ако не разбираш написаното, питай, вместо да правиш нескопосани умозаключения.

Детонационен датчик верижната 155-ца няма. Дали заради това или заради нещо друго, но аз разлика не хващам м-у горивата и маи ще се окаже че при някои возила разлика като цяло ще се хване трудно...

(надявам се скоро да ходя пак на стенда и ще се види, миналия път замерката беше с мешаница 95 и 100 октанов в равна пропорция по 10 литра, а сега ще налея само един и ще се види)

ecotronic
06-07-2019, 23:50
Детонационен датчик верижната 155-ца няма. Дали заради това или заради нещо друго, но аз разлика не хващам м-у горивата и маи ще се окаже че при някои возила разлика като цяло ще се хване трудно...

(надявам се скоро да ходя пак на стенда и ще се види, миналия път замерката беше с мешаница 95 и 100 октанов в равна пропорция по 10 литра, а сега ще налея само един и ще се види)

С или без детонационен сензор, предваненията се реализират все на базата на зададени по карта стойности.
Разликата е, че тези които имат сензор, могат да увеличават динамично предварението в случай на детонационно горене.
В зависимост от това, какъв е корекционният алгоритъм, някои компютри увеличават предварението с дадена малка стъпка, примерно 1 гр. докато се нормализира горенето и после връщат стъпките докато се постигне картовата стойност.
Други пък увеличават предварението с голяма стъпка, примерно с 10 гр. и после, ако за определен брой тактове няма детонации, намаляват с малки стъпки докато пак се достигне до картовата стойност.

mordohy
07-07-2019, 13:47
Повечето сте за бой, защото вместо да говорите за горивото, говорите за моторите. При два еднакви мотора, с каквато и електроника да са, тоя , на когото сте сипали по-добро гориво ще работи по-добре. Ха сега дефинирайте що е това добро гориво! За някои това е октановото или цетановото число, а за мене е още по-важно наличието на сяра и парафини в него. И ако имахте малко акъл в главата, щяхте да поканите Снежка Серафимова да ви изчете една лекция за горивата и маслата и да престанете да се излагате! Ако прочете какво сте писали ще си продаде алфата! :)

ecotronic
07-07-2019, 14:29
Точно на теб ли да обяснявам, това че гориво + мотор са една система. Точно ти би трябвало да знаеш, какво се случваше с Мускал-паша, когато му налееш 96.

Поради това говорим за мотори.

mordohy
07-07-2019, 17:13
Моторът си е мотор. Има най-различни системи, които компенсират разликата в октана и цетана. Отидете малко в химията! Вижте какво става, когато има сяра! Има ли и други гадости, които износват мотора?! Как влияят бензоловите съединения?! А вие моторите и системите. Приемете, че всичко това е изправно и дайте да се съсредоточим върху съставките на горивата!

Бобби
07-07-2019, 17:34
М....да, само Снежка може да скрие подобаващо топката на тоя жонгльор Еко относно качеството на горивото като знам с какво се занимава тази мацка.....а той нека продължава да си навръзва системите в мотора и развива инжинерната си мисъл......аз съвсем просто ще му кажа като дюнрджия, за какъвто ме определя...ако му дам еди н дюнер с месо от преди няколко дена, каквито и настройки да си прави на стомаха ще иде до тоалетната, образно казано.........та така и с горивата....некачествените горива увреждат мотора......няма как на едно Ферари да му сипеш 86 октана и да очакваш електрониката да се справи с корекциите и то да върви все едно е с 100 октана....