View Full Version : Проблеми след основен ремонт на двигател 1.6 ТС 120 к.с.
georgievst
15-07-2019, 13:48
След основен ремонт на двигателя, сменени лагери, сигменти, повдигачи, свещи, вариаторен кит, 8 свещи, разпределителен вал започнах да карам колата, като както ми каза майстора не трябва да качвам повече от 3500 оборота. Появиха се следните проблеми:
1. При запалване гасне. При второ врътване на ключа и малко повече газ започва да работи,
2. Гори масло. При изминати 300 км. е изгорила около половин литър 10В 40
3. Двигателят издава гъгнещ звук, нямащ нищо общо с предишния
4. И най-важно. Колата на извънградско като я натисна малко започва яко да дими, като особено засилва димежа дори на не много голямо изкачване и ставам непоносим за останалите участници в движението
Моля, дайте предполагаеми причини за случващите се неща, както и съвети за отстраняването им. Дотук съм похарчил 1200 лв. по ремонта и ми се иска да не правя повече разходи по принципа на пробата и грешката.
Благодаря ви предварително. Ще съм благодарен за всякакви компетентни мнения и препоръки.
mimouzunov
15-07-2019, 13:56
След основен ремонт на двигателя, сменени лагери, сигменти, повдигачи, свещи, вариаторен кит, 8 свещи, разпределителен вал започнах да карам колата, като както ми каза майстора не трябва да качвам повече от 3500 оборота. Появиха се следните проблеми:
1. При запалване гасне. При второ врътване на ключа и малко повече газ започва да работи,
2. Гори масло. При изминати 300 км. е изгорила около половин литър 10В 40
3. Двигателят издава гъгнещ звук, нямащ нищо общо с предишния
4. И най-важно. Колата на извънградско като я натисна малко започва яко да дими, като особено засилва димежа дори на не много голямо изкачване и ставам непоносим за останалите участници в движението
Моля, дайте предполагаеми причини за случващите се неща, както и съвети за отстраняването им. Дотук съм похарчил 1200 лв. по ремонта и ми се иска да не правя повече разходи по принципа на пробата и грешката.
Благодаря ви предварително. Ще съм благодарен за всякакви компетентни мнения и препоръки.
Нещо тоя ремонт не ми харесва... Маистора които я е правил не е донаправил… Защо е отварян двигателя?!
georgievst
15-07-2019, 14:15
Защото беше ми казал, че лагерите са за смяна. Колата е на 308 000 км. и аз се вързах, че е това. Мисля, че два вала смени педи това, защото бързо ги износваше, а сега наново, както и някаква помпа, която върти маслото или нещо подобно. Все пак не разбирам много от двигатели. Колата я карам от 164 000 км. Винаги е била със забележки, но сега не се трае този пушек дори на малък баир.
georgievst
15-07-2019, 14:15
Нещо тоя ремонт не ми харесва... Маистора които я е правил не е донаправил… Защо е отварян двигателя?!
Защото беше ми казал, че лагерите са за смяна. Колата е на 308 000 км. и аз се вързах, че е това. Мисля, че два вала смени педи това, защото бързо ги износваше, а сега наново, както и някаква помпа, която върти маслото или нещо подобно. Все пак не разбирам много от двигатели. Колата я карам от 164 000 км. Винаги е била със забележки, но сега не се трае този пушек дори на малък баир.
Защото беше ми казал, че лагерите са за смяна. Колата е на 308 000 км. и аз се вързах, че е това. Мисля, че два вала смени педи това, защото бързо ги износваше, а сега наново, както и някаква помпа, която върти маслото или нещо подобно. Все пак не разбирам много от двигатели. Колата я карам от 164 000 км. Винаги е била със забележки, но сега не се трае този пушек дори на малък баир.
Колега бягай при майстора за рекламация, нещо не е свършил както трябва... Няма такова разработване при което двигателя така да пуши....
Премери компресия да те ориентира поне за кво става въпрос.
georgievst
15-07-2019, 14:35
Колега бягай при майстора за рекламация, нещо не е свършил както трябва... Няма такова разработване при което двигателя така да пуши....
Премери компресия да те ориентира поне за кво става въпрос.
Днес му се обаждам и ми казва, че нямало да го има една седмица. Дайте координати на майстори в Бургас. Предварително ви казвам, че този е от известните в града майстори на алфи. Правил съм и други работи при него и не съм имал забележки. Засега не искам да му споменавам името.
invinceble
15-07-2019, 16:51
Ако го закараш на друг майстор и не се оправи, ще започнат да си прехвърлят топката за ремонта. Първият няма да приеме рекламации.
Колега, в капака на клапаните отвътре има един кондензатор на парите на маслото, който най вероятно е задръстен и парите не кондензират , а бягат навън. Отворете го , измийте го хубаво с водоструйка и няма да има проблем.
Що касае паленето:
Първо и най-вероятно не е зацепен ремъка със специалните "пети" за разпределителните валове при смяна и ремонт на вариатор.
Второ, има една кутия с активен въглен в десния калник зад кората. Трябва да я махнете ;)
Но нейсе, стари коли много проблеми :)
georgievst
18-07-2019, 07:28
Колега, в капака на клапаните отвътре има един кондензатор на парите на маслото, който най вероятно е задръстен и парите не кондензират , а бягат навън. Отворете го , измийте го хубаво с водоструйка и няма да има проблем.
Що касае паленето:
Първо и най-вероятно не е зацепен ремъка със специалните "пети" за разпределителните валове при смяна и ремонт на вариатор.
Второ, има една кутия с активен въглен в десния калник зад кората. Трябва да я махнете ;)
Но нейсе, стари коли много проблеми :)
Благодаря ти за съвета. Точно такъв отговор чаках. В понеделник имам час при майстора и ще му кажа къде да погледне и дано да се оправят тези проблемации и да я вкарам в обороти след 1000-2000 км.
Хубав ден ти желая!
Колегата по-горе добре ти каза за маслоуловителя и кутията за бензинови изпарения. Но г;едам, че колата е на доста километри. Това предполага, че цилиндрите освен, че са износени на елипса са и излъскани до блясък. Ако не е направил хонинг, та дори само с една шкурка на ръка, положението ще е точно такова. Старите сегменти са били износени и напаснати по елипсата, а сега имаш идеално кръгли сегменти и елипса . Ясно е, че ще пропуска маслото, няма да има компресия и ще тресе и гасне.. На кратко:"майстора" се е осрал! Надеждата ти е Йон да е прав за масления сепаратор и зацепването
ecotronic
20-07-2019, 14:50
Това, което е описано в първия пост, не се нарича основен ремонт на двигател.
Без хонинговане на цилиндрите и смяна на бутала, не е трябвало да сменяте сегментите. Иво, по-горе, е обяснил, защо.
georgievst
22-07-2019, 08:07
Колегата по-горе добре ти каза за маслоуловителя и кутията за бензинови изпарения. Но г;едам, че колата е на доста километри. Това предполага, че цилиндрите освен, че са износени на елипса са и излъскани до блясък. Ако не е направил хонинг, та дори само с една шкурка на ръка, положението ще е точно такова. Старите сегменти са били износени и напаснати по елипсата, а сега имаш идеално кръгли сегменти и елипса . Ясно е, че ще пропуска маслото, няма да има компресия и ще тресе и гасне.. На кратко:"майстора" се е осрал! Надеждата ти е Йон да е прав за масления сепаратор и зацепването
За съжаление, не разбирам много от ремонти, но допускам, че е това. Така, както е описано, май нямам друг вариант, освен да я бракувам. Май не си заслужава да се занимавам повече. Днес я карам на майстора и ако нещо успее да направи май това ще е.
georgievst
22-07-2019, 08:09
Това, което е описано в първия пост, не се нарича основен ремонт на двигател.
Без хонинговане на цилиндрите и смяна на бутала, не е трябвало да сменяте сегментите. Иво, по-горе, е обяснил, защо.
Жалко. Прекарах се. Май трябваше да я бракувам. Благодаря, че ме светнахте по въпроса.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.