View Full Version : Въпрос за букса на Lancia Y
boris037
31-10-2019, 22:45
Здравейте,
Питам тук, защото колкото и да съм питал във форума на ланчистите, толкова пъти не съм получавал отговор.
Тъ: след всяко разкачане на акумулатора на старата пича въшка - Lancia Y модел 1996, 1200куб.см и цели 60 концки сили с моноинджекцион, толкова пъти смотания курник губи настройки и след това не работи равномерно. Разбира се, след като я покарам около 1000км. тя се понастройва сама, но идеята ми е следната:
1. мога ли отнякъде да намеря и да си купя букса с която да се вържа към колата. Виждам че има извод, който не е OBDI, или OBDII ами е някакъв тройник, който е от балканската война и който не мога да намеря никъде. Така че ще съм много благодарен, ако някой подскаже откъде да намеря такъв "тройник"
2. След като намеря тая смотана букса, предполагам, че тя ще върви в комплект с кабели и софтуер, ако евентуално не върви с такива, ще търся съвместима програма, която може да чете и регулира инжекциона. Така че тук също ще имам нужда от подсказване.
3. Ако евентуално не мога да намеря буска, кабели, софтуер, има ли някъде в страната някой, към когото да се обърна за съдействие, диагностика и адекватно мнение за стогодишната кошница.
Това е последното, което мога да направя за милата животинка, служила ми е дълго и вярно, но ако не успея да намеря решение вече просто ще я върна на вторични.
Така че моля помагайте!
Благодарско!
ecotronic
01-11-2019, 10:36
Преди да търсиш начин да осъществиш комуникация с компютъра, е добре на изясним това, че вероятно няма да можеш да правиш никакви настройки, които да преодолеят проблема.
Единственото, което ще можеш да направиш е да ресетнеш адаптивните параметри, но това се случва и когато откачиш акумулатора.
dimitar_vd62
01-11-2019, 11:14
Ако не можеш си намериш въпросната букса и софтуер и ако свалянето на акумолатора не изисква да нема тоци в колата, мое си решиш проблема като мземеще един сотовски акумолатор и с две кабелчета с крокодилчета го закачиш към кабелите преди да свалиш основния акумолатор, колкот да подържа "помненето".След малко ще ходя до сервиза и ще питам даигностика за тоя проблем.
Нещо не мога да се сетя за този въпрос в Y подфорума, че чак никой да не ти е отговорил, няколко пъти. Ако може линк към темата там най-добре.
Ще се постарая в другия форум да ти отговоря по точките както си ги задал тук.
boris037
01-11-2019, 13:07
[/QUOTE=ecotronic;1571835]Преди да търсиш начин да осъществиш комуникация с компютъра, е добре на изясним това, че вероятно няма да можеш да правиш никакви настройки, които да преодолеят проблема.
Единственото, което ще можеш да направиш е да ресетнеш адаптивните параметри, но това се случва и когато откачиш акумулатора.[/QUOTE]
И аз така бях чувал, че този ранен вариант на моноинджекцион не предполага много възможности за регулиране. Надеждата ми е, че все пак някои от адапционните параметри ще могат да бъдат променяни или ако засича грешки да ги чистя, ако има натрупани такива.
Най-големият проблем, е че дори и при затворен термостат, температурата на двигателя играе и извън града не достига 82 градуса, а е в диапазон 55-70, което доста пречи на по-бързото нормализиране на работата на мотора
Ако не можеш си намериш въпросната букса и софтуер и ако свалянето на акумолатора не изисква да нема тоци в колата, мое си решиш проблема като мземеще един сотовски акумолатор и с две кабелчета с крокодилчета го закачиш към кабелите преди да свалиш основния акумолатор, колкот да подържа "помненето".След малко ще ходя до сервиза и ще питам даигностика за тоя проблем.
Обикновено така правя-с кабели и не губи настройки, този път обаче акумулатора ми ме остави на един паркинг, а другия беше в багажника и нямах кабели... С две думи - каръшка история :)
Днес мисля, че открих буквата в един пловдивски магазин, или после или в понеделник ще ги чуя, да видя какво ще кажат.
boris037
01-11-2019, 15:13
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=37742
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=31973&start=20
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=36444
Това което търсиш се казва "Memory Saver Unit" ,ама за толкова стара кола не знам съществува ли изобщо подобно чудо.
Те ти нещо за след 2000 г.
https://www.youtube.com/watch?v=sPL6Cp99ULE
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=37742
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=31973&start=20
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=36444
Не виждам в тези теми да си питал нещо съществено и да не ти е било отговорено. Може би за стъпковото моторче, но така не се пита, а си отваряш нова. На дали си чакал 4 години за отговор на този въпрос, за да го даваш като пример, но става от почти всички моноинжекции от Пунто производни автомобили през този период на производство. Преди 4 години е имало по-голям избор, но и сега все още се срещат по моргите такива части.
Но в крайна сметка мога да ти кажа, че въпросите ти от тази тема няма да ти помогнат с нищо. Нито буксата, нито диагностиката. Предвид другите ти постове мога да ти кажа, че имаш общ проблем с двигателя, който трябва да се установи в сервиз. Сам нищо няма да може да направиш, дори да се сдобиеш с тези неща от темата.
boris037
01-11-2019, 18:29
Аз по принцип съм си не много грамотен технически, затова, взимайки под внимание думите ти, би било най-разумно да върна кошницата на вторични, защото при така диагностициран общ проблем с двигателя, не си заслужава да инвестирам средства и време за възстановяването му.
boris037
01-11-2019, 18:31
Това което търсиш се казва "Memory Saver Unit" ,ама за толкова стара кола не знам съществува ли изобщо подобно чудо.
Те ти нещо за след 2000 г.
https://www.youtube.com/watch?v=sPL6Cp99ULE
Дай си одим у блатото
boris037
06-11-2019, 13:50
Свързах се с няколко сервиза, отвсякъде ме отсвирват под предтекст, че колата е стара и компютърната диагностика нищо не може да покаже. До известна степен съм съгласен с хората. В края на седмицата имам още една уговорка, ако пак не стане нищо взимам нещата в свои ръце.
ivan dimitrov
06-11-2019, 19:07
Най-големият проблем, е че дори и при затворен термостат, температурата на двигателя играе и извън града не достига 82 градуса, а е в диапазон 55-70, което доста пречи на по-бързото нормализиране на работата на мотора
Боре, това няма как да е вярно, ако термостатът е изправен. Или термометъра е дефектен, или термостатът.
След като позагрее, бодни един термметър в разширителният съд, за да добиеш представа кой прави белята.
Отнсно буксата за диагностика - не ти трябва букса, въпреки че вероятно може да се намери. Проблемът е че освен физическото свързване, трябва и софтуерно а там вече е сложно. Виза би трябвало да поддържа тая "инжекция" но освен че ще е зор да се намери адаптер, ще трябва и комп. с два ком. порта. И накрая - пчти никаква полза от цялата занимавка. Грешките ако има такива се трият при откачане на акомулатрът и единствената полза е да видиш какви са ако ги има. Естествено трябва да можеш и да ги интерпретираш правилно.
Чудя се ,да не е проблема и в малко по-ниско налягане от бензиновата помпа,термометъра чак толкова да влияе при загряла кола ...щот кат ги имаш 75 и нагоре градуса на моторчето би трябвало да си работи нормално горе доле,но при по-ниска температура да не мож си направи сместта.
boris037
06-11-2019, 20:43
Цъ, не е горивна помпа, ако беше налягането нямаше да има такива резки промени при откачане на акумулатора. По мое мнение е ламбда сонда, която не дава правилна информация. Лабдата работи-тествано, но не знам как, а и като няма кой да ти каже кое е дефектно, за да си го сменя, става забавно :)
Ще я излекувам, просто ми се искаше да е по културния начин.
boris037
06-11-2019, 20:50
Боре, това няма как да е вярно, ако термостатът е изправен. Или термометъра е дефектен, или термостатът.
След като позагрее, бодни един термметър в разширителният съд, за да добиеш представа кой прави белята.
Отнсно буксата за диагностика - не ти трябва букса, въпреки че вероятно може да се намери. Проблемът е че освен физическото свързване, трябва и софтуерно а там вече е сложно. Виза би трябвало да поддържа тая "инжекция" но освен че ще е зор да се намери адаптер, ще трябва и комп. с два ком. порта. И накрая - пчти никаква полза от цялата занимавка. Грешките ако има такива се трият при откачане на акомулатрът и единствената полза е да видиш какви са ако ги има. Естествено трябва да можеш и да ги интерпретираш правилно.
Не е термостат, колата си загрява напълно нормално в градски условия по задръстванията, но извън града температура играе спрямо външните условия.
За другото си напълно прав, дори и да намеря букса, дори и да намеря софтуер с тях няма да мога да променя почти нищо, надеждата ми беше посредством диагностиката да разбера дали и къде нещо не работи както трябва и от там просто да сменя датчик или сонда, за да може колата да си се адаптира нормално. Но отвсякъде ме отсвирват.
Е до 80-83 градуса термостата трябва да е затворен и да не пуска към големия радиатор,всичката циркулация трябва да е през "малкия"кръг и дори да си пуснал вентилатора на малка или средна степен да духа топло не би следвало да изтива под 75 градуса докато си караш с 80-90 по равно.
boris037
06-11-2019, 21:23
Есен и зима дори включено парно е способно да държи водата на 70 градуса, без изобщо да минава водата през радиатора :)
Ами турни един дросел (рестриктор) в маркуча на малкия кръг или притисни с една скоба и клечка ,като клечката между маркуча и скобата да ограничиш дебита на антифриза през малкия кръг ,но без да форсираш много докат е студена ,че да не земе да избие от някъде и ще имаш термостатна температура.Мож да стиснеш лекинко (не докрай) маркуча с клещи и прецизно да ги стиснеш с помощта на високотехнологична свинска опашка за проба :)
ivan dimitrov
06-11-2019, 22:16
Не е термостат, колата си загрява напълно нормално в градски условия по задръстванията,
От което следва че термостатът е загинал. Остава отворен. В задръстванията няма приток на студен въздух през радиатора и няма кой да свали температурата(там се регулира от вентилаторът и датчикът). Извън градът, когато радиаторът се охлади термостатът не си изпълнява функцията и не ограничава циркулацията през глемият кръг. Радиаторът на парното е ....околу 6 пъти по малък от тоя на двигателят, а диаметъра на свързващите го тръбопроводи е на полвина тоя, на отворен термостат. Дори при липса на горене, при -15 навън и изправен термостат, температурата не мърда и при парно на макс за 2-3км(Аксаковският баир).
Смени си термостатът.
boris037
06-11-2019, 23:33
Ами турни един дросел (рестриктор) в маркуча на малкия кръг или притисни с една скоба и клечка ,като клечката между маркуча и скобата да ограничиш дебита на антифриза през малкия кръг ,но без да форсираш много докат е студена ,че да не земе да избие от някъде и ще имаш термостатна температура.Мож да стиснеш лекинко (не докрай) маркуча с клещи и прецизно да ги стиснеш с помощта на високотехнологична свинска опашка за проба :)
Личи си, че си се поразглезил и скоро руска техника не си карал. Същия ефект мога да постигна с много по-високотехнологично велпапе (картон) поставено пред радиатора, като по-този начин огранича притока на студен въздух към охлаждащия радиатор.
От друга гледна точка, надявам се, се досещаш, че в момента ме съветваш да си редуцирам парното, което така или иначе за чеп за зеле не става и ако и него го скопя вече съвсем ще ме линчуват вкъщи и ще трябва да разкарвам кошницата :) Малкият кръг си е добре, най-вече защото посредством него и с пуснато парно мога да добия ясна представа за температурата в главата, така че там не е за баране. Няма смисъл да намалям количеството охлаждаща течност циркулираща през него, защото това би станало най-лесно с редуцираща бленда, която няма да сложа :)
От което следва че термостатът е загинал. Остава отворен. В задръстванията няма приток на студен въздух през радиатора и няма кой да свали температурата(там се регулира от вентилаторът и датчикът). Извън градът, когато радиаторът се охлади термостатът не си изпълнява функцията и не ограничава циркулацията през глемият кръг. Радиаторът на парното е ....околу 6 пъти по малък от тоя на двигателят, а диаметъра на свързващите го тръбопроводи е на полвина тоя, на отворен термостат. Дори при липса на горене, при -15 навън и изправен термостат, температурата не мърда и при парно на макс за 2-3км(Аксаковският баир).
Смени си термостатът.
Може би си прав, но може и да не си. Това което, според мен, трябва да се отбележи, е че на място колата загрява бързо. Което няма как да стане с пропускащ термостат. Другото което е по-особено, е че не датчикът и вентилаторът регулират температурата в радиатора, а аз. Просто защото датчикът даде фира и за мен беше по-лесно да си изведа едно копче в купето, с което да си пускам вентилатора, когато вдигне температура, отколкото да сменям клиясалия датчик на радиатора.
Все пак ще видим какво ще стане, може да е нещо съвсем различно. Тия дни трябва да и обърна внимание, че все пак се мъчи гадинката.
ivopifeca
07-11-2019, 09:34
И аз съм за термостат.146 тд на сестра ми се държеше по същия начин.В задръствания,и на място достигаше над 80 градуса,включваше се и перката....При движение с висока скорост,надолу падаше...След смяна термостат,всичко си дойде по местата.
boris037
15-12-2019, 20:01
Прави бяхте!
Термостатът пропускаше и беше за смяна. Това си пролича доста чувствително след като се захлади времето. Днес го смених и има разлика в работната температура и температурата на парното.
Колкото до работата на мотора - след повече от 2000 километра все още не се е адаптирал напълно, но съм му измислил една приставка, която ще нулира грешките, проблемът е, че ми е необходимо време за да си чопля по колата, а го нямам.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.