Здравеи те колеги аз съм с алфа 156 2.0 98 г. 155 кс. на скоро си смених големите свещите с CHAMPION - MULTI GROUND ELECTRODE - OE 120 RC89TMC. Моля ви за мнение дали са ми дали точните свещи. Но като че ли със старите работеше по добре.
Printable View
Здравеи те колеги аз съм с алфа 156 2.0 98 г. 155 кс. на скоро си смених големите свещите с CHAMPION - MULTI GROUND ELECTRODE - OE 120 RC89TMC. Моля ви за мнение дали са ми дали точните свещи. Но като че ли със старите работеше по добре.
Колега,а защо смени само големите.По принцип се сменят и осемте.И относно тоя шампион,мнението ми е че няма такова дърво.Набутал си се според мен.Трябвало е да вземеш дензо,нжк,бош.Вярно става въпрос за 200 до 300 лв. за осемте,но поне са в пъти по-добри от тези дето си взел.
Смених и другите с EYQUEM PLATINUM A 199 RTC62LSDP .Когато си в криза се блазниш от ниските цени . Само за CHAMPIONA се съмнявам дали са точните.
Кризата не може да оправдае липсата на акъл колега, първо се мери и после се реже, а не обратното, сиреч да беше попитал по-напред ....
Сега за свещите по принцип без значение каква кола имаш:
1.Слагат се само свещи отговарящи на модела със съответното топлинно число
2.всички свещи трябва да се сменят едновременно .
3.всички свещи трябва да са еднакви
4. шампиона който си си взел не само не са за твоята алфа ами не са за нито една алфа и нито един фиат не знам по какъв критерий си ги избрал!
5 .По-добре изобщо да не беше сменял никакви свещи, отколкото по-начина по който си го направил.Защото като ти заминат кабелите- комплекта е по около 250 лева или пък някоя от четирите бобини които са по 100 лева най евтините или по 150 средна хубост тогава ще осмислиш поговорката ''евтиното излиза скъпо!
Дано да съм ти бил полезен и за напред питай преди да действаш или отиди в сервиз.
+ 1 за написаното от колегата dimo,
като само да добавя - по принцип "чемпиън" е една от най-имитираните марки свещи, особено в БГ (демек шанса да са ментаци е огромен), тия другите съм ги виждал по магазини, където съм сигурен, че всичко е от долнопробно надолу, така че и за тях не знам...
А иначе хубаво пестиш в кризата ама точно на туйнспарк точно от свещи ли реши да пестиш...? :neko:
Колата си е твоя де, поддържай я както си искаш и пести от каквото си искаш, но по принцип алфата не е от колите дето носят на пЕстене :crazy:
Точните за модела 8 броя шампионки са около 120 лева
Имам горчив опит с точния модел Шампионки за мотора. Още като я взех, смених свещите със Шампион. За няма и 1000км. се счупи керамичната част на едната голяма свещ и падна в цилиндъра. Драма. Може би съм попандал на поредните ментета.
Веднага ги смених с Denso и досега съм нямал проблеми с тях, макар, че не съм правил корекция на луфта.
Благодаря 4е ме разбихте за покупката ми ,но тези свещи ми ги дадоха по каталог уш.Първо си купих от един друг магазин тука в Шумен на име Олимпия свещи NGK ,като ги занесох на майстора ми той ми каза 4е са за ЖИГУЛА:disgust: Моля който е сменял свещи да пише не само каква е марката ,но и номера на свещите ,пък може и снимки да качи.
Хубаво звучи но съм обикалял магазините тука в Шумен и няма никъде такива. Колега ,да те помоля ако можеш кажи ми и номерата на тези малки и големи свещи. Сулъо и пульо продават свещи и имат магазини за части.
---------- Post added at 23:19 ---------- Previous post was at 23:10 ----------
Благодаря на Старата alfa за писмото и изчерпателните цифри - NGK BKR6EKRA + NGK PMR7A 10 + 14 MM LASER PLATINUM
DENSO PK20PR-P8 + IU22
DENSO IRIDIUM POWER IK20+IU22
:notworthy:
Привет колега, ето и номерата на свещите за твоята кола от Bosch:
Номер: UR 6 DE (Super)
или 0 242 040 502
Номер: FR 7 DC+ (Super Plus)
или 0 242 235 666
Ето и линк към каталога на Bosch:
http://www.bosch-automotive-catalog....nvocation=true
Дано да съм полезен.
П.С. Аз смених НЖК със Bosch и до момента не намирам осезаема разлика, може би само във високите, но аз не съм "рацер" така че, това не ми пречи.
Поздрави и Весели празници!:)
Колеги изрових тази стара тема понеже ми подариха преди няколко дни 4 свещи като резба стават на мястото на малките свещи,и понеже са реисинг имам мерак да ги боцна на 155 2.0 16,ма аз не разбирам от топлинни числа ,знам че не са за тази кола ,ма искам да сондирам мнение дали мога да ги ползвам,и евентуално какво мога да очаквам.Питам понеже не ми се прави двойна работа да ги сложа и после да трее да ги махам.Свещите са шампион QA55V.
Тези свещи не излизат в никакъв каталог и изглеждат доста странно. Нищо не пречи да пробваш. :) Иначе по темата, вече доста хора карат на заменки за 60-70лв комплекта :) Не е това, което трябва, но върши работа. На CF3 по-добре е да се сменят само големите, ако ще се ползват заменки, в краен случай ако има видимо заминала малка може да се сложат и от тях 1-2 на заменка щото другите 2 не стават на лулите. :)
Колега Благодаря ти че ми обърна внимание ,аз понеже съм с осем чисто нови свещи Алфа ромео НЖК орегинал от алфа,ма ми подариха тези,а ги гледам в нета по около 30 евро едната,и ги водят реисинг,дават ги за мотори,и други бегачки,та ме блазни да ги сложа.Ма ме мързи да вадя бобини капаци и почие на вятъра ,ако са просто изцяло несъвместими за мене,затова искам малко да проуча нещата и ако има възможност да ги сложа.
Пробвах този бош преди година и повече, закупуван от две места. Големите са ок. Малките за първите за 800км извънградско с повечко обороти се разтропа порцелана, само една оцеля, а от следващата партида едната свещ за 1200км, буквално се издуха и се прибрах на три цилиндъра.
Аз сложих Denso irtidiumTT IK20TT и Lazer Platinium PMR7A NGK с лепенка уверяваща на японски, че са произведени под надзора на Денсо. В Китай, естествено.:super:
Първите ми излязоха по някакъв каталог, а вторите си бяха такива на мотора. Големите оригинално бяха NGK BKR6EKPA.
С подобно Денсо карам на фиата вече 60К. 33-ката също караше с подобни свещи, но големия размер.
Още е рано, само на 3К са свещите, но от опит знам, че ако не се осе.ат ьза 1000-2000 км, то работят и на там задоволително. Все пак са иридиеви, а Денсото са и с платинен електрод.
Цената: около 52-3 $ от Алибаба за двата комплекта. От там съм купувал и свещите за 33-ката и Фиата.
---------- Post added at 17:44 ---------- Previous post was at 17:42 ----------
Претегнал си ги! Аз направо скъсах две, до като се науча да ги стягам:bravo:
Може, не споря. В момента и аз съм с денсо иридиум, вече карат към 25000км без забележка.
Някаква разлика забелязвате(усещате) ли като преминете от оригиналните нгк платинум към денсо иридиум?
Аз лично не забелязвам, макар като свалих NGK, минах през бошовските, та тогава чак на DENSO и впечатлението ми може да не е коректно.
Но имам чувството, че малките свещи на NGK някак си са по-здрави от DENSO, смисъл с по-здрав метал са направени. В работата на двигателя не намирам разлика.
малко е трудно да усетиш разликата, особено когато старите свещи са си работили коректно. Обаче се усеща много силно, когато си само с по една свещ. Аз например на старата, като сложих иридиевите си помислих, че нещо и стана на колата, та вдигна толкова много оборотите. Всъщност оборотите си бяха същите, но не пропускаше такт и работеше като вентилатор. Друго сравнение не мога да дам. Същият ефект се получи и на фиата.
И най- важното, мощността се увеличи значително, като разходът спадна с по два литра.
Ако при моето юркане и двете горяха по 12-14 на газ смесено, то с иридиевите свещи спаднаха на 10-12 на фиата и 8-11 на 33-ката.
Здравейте, колеги. За да не отварям нова тема, реших да питам тук. Мисля да сменям свещите на алфата, като преди това бях с Bosch и съм с тях на около 30к км. и мисля, че вече има е време да ги сменям. Въпроса е, че не ми се дава почти 300 лв. за оригиналните свещи NGK и се чудя какво ще ме посъветвате като варианти. Колебая се за Denso IK20t iridium които излизат към 150 лв. 8-те или пак Bosch които е на 100 лв. 8-те броя. Какво ще ме посъветвате, да спомена, че колата се кара на ГАЗ.....Алфа 156....2.0ТС 155 коня.
Хаха Аватарите ги сменям често във всякаква тематика. Относно това за свещи, писах на човека вчера, но още не ми е отговорил. Аз за това питам за да взема правилният избор. Най-правилният е за NGK оригиналните, но 300 кинта просто някак ми свидят на този етап, а досега наистина много пари налях...за това питам как да процедирам.
https://www.ebay.co.uk/itm/370441932...1&isGTR=1#shId
Няма и 200 лв...
Имай предвид, че вероятно ще трябва да платиш и мито + ДДС.
Вземи си оригиналните, не се занимавай с алтернативи. ДДС +мито ще трябва да се плати задължително на тези от UK. + главоболията по митници и половин ден губене. Най-добре си ги поръчай от България или от Германия:
https://shop.alfisti.net/Tuning-Styl...16V::1686.html
Преди две седмици ми монтираха свещите от линка на angelovi69. Поръчани през ebay, платени с PayPal, доставени с GGBG. Доставката отне 2-3 седмици, до моя адрес. Не съм се занимавал с митници. Можеш да прочетеш на сайта им или да им се обадиш. Има и други фирми доставящи от Англия, но не съм ги ползвал.
Преди тях карах отново с NGK, точно 100 000 км, без някога да съм ги преглеждал. Майстора каза, че са се поизносили, но предполагам, че можеха да карат и още, тъй като не усетих разлика в работата на двигателя след като сложихме новите свещи.
Значи преди малко мой приятел който работи в тех-ко ми провери въпросните свещи и каза, че ще ми ги даде с отстъпка;
NGK - BKR6EKPA (2513) - Големите (4 броя)
NGK - PMR7A (4259) - Малките (4 броя)
Общо 8-те ми каза, че ще струват 200 лв.
Възможно ли е тези свещи да имат някакви реплики? Защото точно с тези номера са свещите и ако нямат някакви ментарлаци направо ще ги купя от него.
Питай за денсо иридиум, по 15 лв бройката ги бях взел, на едно ниво са с платинените, ако не са и по-добри даже.
200лв за свещи да дадеш за кола, която струва 1000лв... според мен няма смисъл.
Така е по-принцип, но ако ти кажа, че за 3 години набих едни 7 хиляди и повече лева в тази кола сигурно няма да ми повярваш.... И реално по двигателя останаха само свещите и кабелите и по двигателя всичко е топ. Пълен мазохизъм, но колата стана технически наистина перфектна, дадох и втори живот.
Вярвам ти, радвам се че си мераклия.
Интересно ми е какво си правил по колата за толкова пари, може и с някоя снимка да се похвалиш даже. :)
Прилагам снимки колега на част от нещата които съм правил по колата. Като съм пропуснал и;
- нова газова уредба за 1000 лв. с монтаж
- казанче за антифриз 40 лв.
- казанче за чистачки 30 лв.
- втора употреба долнище на двигателя 300 лв.
- всички крушки по колата са лед на стойност около 200 лв
- Нови дискове с накладки и разни други 600 лв.
- днес сложих и нова мека връзка за гърнето 30 лв
- климатик миналото лято лепене и пълнене 150 лв.
Има и още, но за сега това се сетих....Виждаш за какво говоря, за мен си е мазохизъм...
Хайде така да го кажем... щом на ляво и надясно се дават 20-30% "отстъпка", без да броим "промоциите" в онлайн магазините, смятай че повечето артикули достигат и трицифрен % надценка!!!
p.s. никой, ама НИКОЙ търговец не продава на загуба!!!
Защо не ги поръча от ebay? На предишната ми ги взех от там, NGK. Тук ми обявяваха цени от над 200лв. , а от там с доставката дойдоха към 160лв. Смятай за кво иде реч. Не мисля, че продавачът се е набутал с моите свещи.
Поръчах вече за понеделник... Избрах свещите да са Denso, а кабелите Champion....
Denso IU22 iridium 4 бр. и Denso IK20TT iridium 4 бр. та всичките 8 броя за 115 лв.
Кабелите комплекта са Champion CLS055 за 81 лв.
Надявам се да не съм сбъркал с избора. Но цените са супер според мен. В понеделник ги слагам и да видя дали ще има разлика. Сега съм с обикновенните на Bosch и са на около 25к км. А кабелите са на над 10 години...
Здрасти, за кабелите на Champion .....Аз карам(Х) с тях, имат един доста голям недостатък. Кофтито при тях е, че когато решиш да ги вадиш от свещите и ги дръпнеш се скъсват м/у лулата и кабела. Къса се освен изолацията и жилата на кабела. После аз си ги запоявах кабелите за буксата, която се навива в лулата, а изолацията с лента за високо напрежение. Просто са много меки самите кабели и трябва доста нежно да се борави с тях. Иначе лулите под бобините нямат грижа.
Ясно, ще го имам впредвид. Реално като ги сложат се надявам няколко години да не се налага да ги пипам свещите и кабелите. Щях да взема NGK, то беше на 128 лв. ,а Champion-a. ми се видя доста изгоден и за това го избрах. Дори в Autodoc го дават, че Champion е 133 лв. , а NGK е по ефтино на 128 лв. чудна работа ...Въпреки всичко се надявам да работят коректно кабелите на Champion.