Здравейте колеги, предстои ми смяна на масло и искат да попитам какво ще ми препоръчате и защо? По принцип си купувам маслото от axm - auto в Ямбол.
Благодаря.
Printable View
Здравейте колеги, предстои ми смяна на масло и искат да попитам какво ще ми препоръчате и защо? По принцип си купувам маслото от axm - auto в Ямбол.
Благодаря.
Mobil 1 Peak Life 5W50 :) С такова си джиткам аз от скоро.
Аз съм вече на 2ра смяна на маслото, първия път беше Селения Голд, сега е 20к Алфа Ромео, избрах 20к защото препоръчват такова.
10w60 ма прави по високо налягане и избиват семерини :afro:
Дали е сериозно според теб? Аз съм карал с такова доста време и не са ми избивали семеринги :)
А колегата да обясни по-подробно къде точно където има семеринги има високо налягане на маслото, че не се сещам нещо?
Семеринги избиват от високо картерно налягане. Когато има запушена вентилация на картера например и щеката се окаже по-трудно препядствие за преодоляване :)
Защото зимата не ми харесва как стартира мотора. С мобил-а студения старт е също толкова тих колкото и топлия. С 10В60 това не е съвсем така. Мобил-а е много по рядък. При -20 ги тествах и двете масла. 10W60 е по-гъсто от мед, а мобила е прилично течлив. Плюс това си мисля, че няма много голям смисъл от такъв визкозитет след като знам как си карам колата.
Мобила пък е по-скъп ама го предпочитам. Личен избор. :)
За това масло от линка ли говорим, съответно коментар за цената и евентуална покупка от сайта. Като е рядко не го ли гори повече?
Същото масло е. Интересно обаче защо цената е такава след като дистрибуторската цена е 24.50 към магазин! Искай опция виж преди да платиш. В долния край на тубата трябва да има напечатано върху самата туба с маркираща система с черно мастило номер на партида, дата на производство, дата на годност.
На нито една снимка я няма маркировката долу на бутилката. Под етикета трябва да е. Не знам от къде ги вадят тези цени. Но от дистрибутора който зарежда магазините за авто части знам, че цената към магазин е 24.50 :) А може тука нашите магазини да ги ебават с високи цени... знам ли :)
Ти от къде го купуваш?
В същност като сметнах сега първия път цената към мен беше 24 лв. След това купувах пак и пак такава беше, но последния път беше 27 лв.
Тези или имат застояло или... не знам какво става :)
Аз купувам тука от местен магазин. Нищо особено :)
---------- Post added at 15:42 ---------- Previous post was at 15:37 ----------
Сега питах. Тук ги зареждат http://www.primeoil-bg.com/
Друг вносител е http://www.omnicar.bg
И на двата сайта ги има магазинските цени.
4л 113лв, 1л 30лв. Не виждам 5литрова разфасовка. Ти от къде я взе 5л?
Ами явно вече няма 5. То беше миналата година тва. Сега като гледам само 4-ки има.
Ясно е това, че хубавото масло винаги си струва парите.
Как да не попаднем обаче на менте?
Е, надежда винаги има.
Точно това, едва ли е гаранция че като го вземеш за 36лв литъра ще оригинално.
И колегата ОЕМ нали не мисли че като ти дадат маслото за 27лв литъра в магазина идва на 25лв и той ще спечели само 10лв от теб?
Може да погледнеш и Motorex SPX 10W40 синтетично и XPERIENCE 10W60.
Аз карам с първото и съм доволен.
Ами какво....при палене на студено,мотора не се товари;
работата на двигателя е спокойна;
няма разход на масло....и т.н.
Ами това е един от факторите все пак......ако колата ти има способността да попипва маслото,трябва да вземеш мерки....не случайно има пълна синтетитка,полусинт . и минерално.......
Ами и не случайно дават нашите коли с полусинтетика. И не съм съгласен че не трябва да бара маслото, то по книжка го дават да гори литър на смяна!
Но да не се откланяме от темата. Моля и други да предложат марки и да кажат защо. Има и много скъпи масла, но има ли смисъл да се слага? Мисля че точно към скъпите масла е по-апетитно да се правят ментета и да печелят добре. Не казвам да се слагат евтини, просто изказвам мнение.
Интересуваме за моя мотор какво масло да сложа? Производителя дава Селения 20К.
Навсякъде се казва, че е менте. А кое не е?
Току що преброих 10 души които караме с едно и също масло Q8....4 бензинови и 6 дизела.....всички сме доволни и никой не се е оплакал още....не е скъпо и мисля е хубаво за нормално каране,при положение,че я натискам хубаво извънградско.....за пръв път съм с него и може би ще се повторя.
Много е трудно за един краен потребител да направи сам такова заключение.
За себе си вероятно ще мога да кажа, за маслото X, че е хубаво, ако си купя нов автомобил, измина 600 - 700К с него и двигателят все още не е за основен ремонт.
Но и това не е определящо, защото не зная дали пък ако бях карал с маслото Y, нямаше да измина с 200 К повече.
........ Така, че доста по-точна преценка може да даде лабораторен анализ на маслото след определен пробег.
Тая тема е дъвкана, дъвкана .. На вкус и на цвет товарищей нет. Имам Мондео със 17 смени на масло с Приста Супер Бензин 10W40 в перфектно здраве на 310 000 км, а Алфата съм я карал със всякакви масла с експериментална цел, кажи речи всички марки (щото всички са ми под ръка) Тексако Екстра, Тексако Премиум, Мобил 1 синтетика 15-50, BP 10-40, Кастрол, Валволин макслайф, Валволин Турбо, Приста и вече не мога да се сетя още с какво и все тая, само с Тексако дето гори сравнително по-малко от смяна до смяна ..
пп и с API 5-40 съм я карал ..
По добре от това не моа го обясна:devil:
Иначе аз препоръчвам Agip - слаба търговска активност в Бг дава шанс да не е ментак.
Карам с 10в60 (щото така ми пише) и съм доволен повече от Селения и Валволин (пак 10в60) - като цена, работа на мотора и прочие.
Технологията на тия двг-та е от миналия век (като конструкция и метал) така че се обезсмисля препоръката на последни технологично суперяки бози - да ма не нападнат рейсърите с двойноестерните коктейли сега...
И аз препоръчвам Agip - наистина не е толкова търсено и има по голяма вероятност да не е менте + това в платените обяви има колега който ги продава на добра цена ;)
Селенията не е менте. 20К си е супер. Ако колата ти е с проблем не винете маслото. Имам три, и трите са със селения - две 20К, дизела с WR,
Моите препоръки за хубави масла -Yacco VX600 5W40, Yacco VX500 10W40, при по-юрбулешко каране Yacco Galaxie 15W50 или най-новото 10W60 (скъпи са, естествено - 100% естерни синтетики за рейсинг). При това има и от кой да се вземат със 100% сигурност за продукта - наш Феро.
Друг по-евтин вариант за 10W60 е Castrol Edge - в момента съм с такова, но си е истина, че през студените дни си беше гъсталак, половинката, която имах в тубата я гледах през свирепите студени дни, като бозичка се бландикаше. От друга страна обаче, кастролчето в една турбинирана Хонда Сивик 6 го пробвахме, на уредите за налягане и температура, показваше много добри неща, дори при повечко натоварване. При цена от 100 лв за 5-литрова туба, това е може би най-добрия вариант за масло за по-високи натоварвания на супер цена. А и Владо, който ги продава, не е ментарджия и на практика само доволни клиенти има.
Аз лично, откак съм с Алфата, Селениа не съм й сипвал, въпреки че "били препоръчвали". Те и Рено препоръчват Елф, дори на капачката за маслото ми пише Елф, ама версиите на Yacco, които са с буквата R (специално удовлетворяващи стандартите на Рено), са по-добри от Елфа.
Не се подлъгвайте по това кой какво препоръчва. Тия препоръки са следствие от определени рекламни договори, от които Х и У се облажват, не толкова от технически перфекционизъм.
Най-верен показател за масла, са уредите за налягане и темп на маслото. Не маркетинговите препоръки...
В момента съм с Уассо vx500 10w40
A защо искаш да го сменяш? Продължавай с него ако ти харесва :) Марката и вискозитетния индекс е въпрос на личен избор и на условия за ползване. Всеки си избира сам. Ние нямаме лаборатории, че да казваме кое е по-добро и кое не. :)
А защо да не попитам? Има хора които сменят често масла и знаят повече. Аз сменям в годината един път и по тоя повод искам да знам кое е по - ок вх500 или вх 600 понеже ще се кара и на топло, и на студено?
Магнатек и ГТХ е 10-40. Едж е 10-60, 5-30 или 0-40, турбо дизел версията е 5-40.
Търговецът е този, в Ауди форума е изключително популярен, оттам започна всъщност: http://bparts-bg.com/category/1/masla-castrol.html
(дано не ни шамаросат, че рекламираме, и oem пусна линкчета... ама тук целта е да си помагаме за доброто на джобовете ни)
Естерно, рейсингово масло, на което в документациите пише "да се сменя след всяко състезание". Версията Льо Ман - същата работа. Аз лично не съм много голям фен на този тип масла за кола евридейка. Едно, че на пътя и улицата, такива ръчки, каквито може да раздадеш на писта - няма, и второ естера е летлив и ако такова масло го сменяш веднъж годишно - то още до 3-4 месеца ще е различно и няма да е със същите свойства... в известна степен, същото важи и за Yacco Galaxie маслата...
(Двойно) Естерните масла се сменят на 5К километра или 6 месеца ако се ползват на кола за "ежедневно каране", знам аз... Тоест леко се обезмисля наистина употребата им в ежедневки... Още повече, че студените стартове не са топ приоритет в колите за които те са предназначени, щото на тия говеда им греят всичко възможно по всички възможни начини преди да издевателстват над тях. Затова и според мен повечето такива масла са нещо от типа на "15-W-нещоси" (Льо Ман-а даже е 20W60), а за евридейката защитата при студен старт е да не кажа най-важното нещо, което ти трябва в едно масло...
ПС: И след горното изписано от мен, в момента в моята каруца има "Яко Галакси 15W50"... :crazy:
Селе-то да не би да е от скъпите масла? Я направи справка как е по света. Ето ти един от първите линкове, които ми попадна в гоогле-то http://www.shop4parts.co.uk/?name=st...keywords=S4P68
http://www.shop4parts.co.uk/?name=st...ywords=S4P2150
Селе-то не е нищо особенно като масло, просто тук местният индианец вносител е само един та за това цената му е солена.
Всъщност, тук има нещо сбъркано. По целия свят маслата са по-ефтини и по-истински от тук.
http://www.juing-oil.de/webshop/prod...x-5-Litre.html
http://www.mapodo.de/castrol-edge-fo...rs-10w-60.html
Правило №1: първо чети, после пиши (поне ми прочети поста)
Правило №2 :ако твърдиш нещо си го провери(щото олеквашшш) - нещото няма ДДС в тая цена (немското) и забравяш едни 27.90 еврея за доставка с DHL, а англииския шоп нема и виждане къде е БГ
...и ти пожелавам успех с масло от и-нет магазин, аз нещя
...некой ще дава ли Кастрол за 100 лв 5-така?
По-горе съм дал и линк къде и кой го продава за тези пари. Аз нямам против да ти го препродам, ама като ти сложа тия 10 лв отгоре + транспорта до София + после за твоя сметка транспорта до Плевен, ще ти стъпи на 130... поръчай си го директно от Владо, не ща да го играя душманин...
Тука не съм съгласен ;) Виж за 15w то http://www.yacco-bulgaria.com/homolo...015W-50_BG.pdf и виж за да кажем VX 600 http://www.yacco-bulgaria.com/homolo...%205W40_BG.pdf Температура на течливост ;) Ето и за масълце VX500 http://www.yacco-bulgaria.com/homolo...2010W40_BG.pdf В общи линии първата цифра на премиум маслата е едва ли не за окраса :)
За прехвалена Селения нещата са подобни 20к http://flcf.onion.it/commonfile/eng/...2_stec_ENG.pdf
Racing http://flcf.onion.it/commonfile/eng/...7_stec_ENG.pdf
Или аз се бъркам нещо или 10w60 ките замръзват на по ниски температури :)
Причината за тези разлики не идва от числата преди W, а от разликата полусинтетика <> синтетика <> 100% синтетика... първото е най-зле, последното ги мачка всичките...
---------- Post added at 00:07 ---------- Previous post was at 00:01 ----------
Обаче у нас няма угодия... когато цената е висока - "кожодери". Когато някой излезе с нормална цена, каквато има на запад, без да товари яко - "тоя нещо лъже и продава ментак, боклук". :crazy:
Няма как да се получи идеалния компромис при маслата по тоя показател по мое мнение - при високи температури да има добър вискозитет и най - вече запазени качества на смазване, и същевременно при минусови темп да има качествата на масла който са направени предимно за ежедневно ползване, и с всекидневно студено стартиране.......ако ли не друго, то двете неща искат различна химия да се лашне като добавки към маслата.....
Незнам ама при цена от близо 150 лв за 5 литра селения рейсинг, по-добре 100 лв за кастрол едж.
Мисля да го опитам като дойде ред за смяна.
Ако не е някакъв ментак, заслужава си. Ама то така или иначе неможе да се разбере какво е, тъй че всичко е на магия :)
Castrol Edge 5w30 избрах и сложих в колата на брат ми CLK270 лично на мен ми хареса като мед е и мотора доста добре работи, а и в историята на колата е слагано същото. Иначе на мойта си сложих Selenia 10w40 Turbo Disel на бордовия това пишеше, това сложих.
30 на турбо изобщо не е добра идея. Сам ще си отговориш защо. Както и рейсинг за нерейсинг двигатели. Хората са направили колата, направили са маслото, преценили са всичко и са го написали. А вие - май четете реклами, слушате лаици и ставате по-велики и от конструкторите. И като се набутате за ново масло ви действа вътрешното убеждение, че сте направили правилния избор и от там - колата ви работи къде, къде по-добре.
А сега оплюйте ме, ама е така
Много от новите автомобили се препоръчват да се карат с 5W30. :)
Аз от 1200км карам с Castrol Edge 10w60. 50-60км бяха на диното (около 20-тина ръна от 1500-2000 оборота до отказ (7300) ), другите 270км бяха на пистата Серес на всичката газ - диапазона през цялото време е от 5000 до 7300 оборота. Другите около 900км са градско в София, някоя и друга гонка, магистрални и извънградски пътища ;) За сега мотора не е затегнал, ако има промяна ще кажа;) аххахаха
Ако няма да караш на писта това е маслото за теб. Не се набутвай за 60-ка масло. Няма смисъл. Ако си караш колата нормално 5W40 си е достатъчно добър вискозитет. И аз карах с 10W60 докато тази зима на -15 студения старт е все едно чупи орехи. И го източих и си минах на Мобил-чето дето споменах.
"И аз карах с 10W60 докато тази зима на -15 студения старт е все едно чупи орехи. ..."
Една голяма истина. А тук ми се подиграваха, че не било вярно (няма да цитирам, те си знаят). А сега де.
Браво Oem П.П. Тук не включвам колите, които производителя казва изрично 10W60 (JTS)
---------- Post added at 10:24 ---------- Previous post was at 10:20 ----------
Тук има една важна думичка - ПРЕПОРЪЧВА (от производителя), а не от Бобо, Кико73, и т.н.
Щот за моята дизеларка си пише 10W40 WR
10W60 е хубаво ако през зимата си държиш колата в гараж. И понеже тази зима спахме на вън и усетих каква мъка е докато качи масло и се разделихме на бързо със селенииката :)
---------- Post added at 10:28 ---------- Previous post was at 10:26 ----------
Глупости. 10W60 също се препоръчва за TS. Но е само за "competition use" :) А WR-a e 5W40 :)
В книжката на 156-цата, на стр. 198 пише, че за "спортен тип каране", се препоръчва Селениа Рейсинг 10-60 (да се разбира - всеки еквивалент също е подходящ). Така че, митът, че 10-60 е неподходящо за Алфа, може да го забравите.
10-60 не е лошо масло дори за евридейка, стига да не е тип състезателно. Кастрол Едж е просто висок клас масло, но в никакъв случай не е рейсингово, каквито са Мотулите 300V, например. Затова и цената му е по-ниска. И за ежедневно палене е ок маслото, все пак числото преди W е 10. Проблемът идва само при големите студове... аз по време на лютите студени дни, на практика Алфата не я карах и беше зарината с преспи наоколо, но е истина, че при няколкото припалвания, толкова тегаво завърташе и в първата по-малко от секунда клапаните така се чуваха, че изтропват на сухо, че чак ме заболя...
В гадна география живеем, в която имаме само зима и лято, и то какви... и може да се каже, че няма подходящо масло, което да е ок хем за -15, хем за +37... донякъде тези 5-50 са може би най-добрия вариант, но пък и цената им не е ниска. Това е като да си говорим, че при такива зима и лято, всесезонната гума е подходяща за у нас. Да, особено ако е нова, може и да се издеяни с нея, но компромиса е твърде голям.
Мдам, зимата с 10W60 паленето ми беше наистина като орехотрошачка :drinking:. След 3-4 сек. мотора утихва и нищо не се чува.
От както се затопли млко времето, всичко е перфектно!
Аз съм с холандско Еurol Fusion 10W-40 изминал съм 9000км и не го е пипнало,сега пак такова ще и сложа цената за 5л туба е под 60лв,не виждам смисъл от тая Селния,всичко опира до рекламата.Края на есента обаче ще сложа 5в-40 защото тая сурова зима студеният старт с 10в-40 не бе много приятен :) (на звук)
Фюжън го дават за камиони :screwy:
Клик
Прочетох поста ти внимателно и усетих нотка на сарказъм. Това горното ти го написах, щото познавам човек в Пловдив, с магазинче за резервни части на бул. "Хр. Ботев" който пътува да Германия редовно и си внася Кастрол на посочените цени. Линковете, които съм пуснал СА с ДДС - incl. 19 % Tax excl.Shipping costs Или на български: с ДДС без Доставка.
Та в този ред на мисли ако от германеца купиш не 2 а 200туби по 5л ти си сметни отстъпката.
От доста години купувам повече от чужбина отколкото от БГ та не ми казвай какво мога да си внеса от Англия и какво не и на каква цена. Само ще ти кажа, че свещи NGK LASER PLATINUM пълен комплект за ТС 8бр. поръчани от Англия струват точно 156лв. с доставката.