Results 1 to 12 of 12

Thread: 147 JtDM 16V 6-степенна кутия присвирва

  1. #1
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    66

    Default 147 JtDM 16V 6-степенна кутия присвирва

    Здравейте, колеги!
    Колата свири на задна, 1-ва, 2-ра, 3-та предавки и изключена от скорост на място. На 4-та до 6-та не зная дали го прави, вдига оборотите, по-шумна е и не се чува. Може би има свирене и там, но от мотора не се чува. Като се подпре скоростният лост на неутрална в посока трета с върха на пръста, без съединител, спира да свири. При едно изкачване на Петрохан започна и беше доста силно, сега е слабо, като свиренето на щурец, но непрекъснато. Има ли лек?
    В Лисан казаха, че няма как да я оправят, намало части за 6 степенните кутии, че били редки, само да сменят маслото и да налеят Хадо добавка предлагат. В моргите няма кола с тази кутия и си е покупка на котка в чувал, дори да има. Според Сашо не е лагер, щото не свирело на всички предавки.
    В Екстрийм Бобо ме размотава 45 дена уж да ми оправи предното окачване и след като ме разкара 2х, след първия път твърдеше, че колата не скърцала, а преди беше казвал, че било горен носач, повозих го и си промени рязко мнението, че скърцала наистина и след месец чакане за записан час(в който той компетентно само констатира, че колата не скъцала и била със здраво окачване, което впоследствие се оказа невярно) ми даде нов час след още 1 седмица чакане, скърцането което беше от изпуснали амортисьори, а той твърдеше, че било здраво окачването, взе 155лв. за смяна на горен носач, като твърдеше половин година, че е от него, не го оправи и сложи най-евтиния, без дори да го смаже. Носачът струва 51лв. в интернет, той го надписал на 85...Та след това им отношение вече нямам желание да го чувам тоя "сервиз", отидох при него с питане колко ще струва да оправи колата да не скърца като каруца, той ме размотава, не я оправи, но взе пари за смяна на нещо, което не реши проблема. Окачването ми го поправиха в друг форумен сервиз, вярно струваше 8х цената на Бобо, но стана за 3 дни.
    Вентура някой беше писал в гугъл отзивите им, че директно му казали, че със стари коли не се занимават вече, което е ок, не да ме размотават като в Екстрийм, нищо че съм им клиент от 4год. А и са ми мега далеч.
    Румен кутии ремонтира ли успешно?
    Има ли лек или тая кола е пътник? Мерси в аванс!
    Last edited by bikerider; 30-08-2024 at 23:04.

  2. #2
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    15,795

    Default

    Румен не се занимава с ремонт на кутии. Ако мислиш да я ремонтираш, търси специализиран сервиз за кутии. За кутия втора употреба, добър ориентир за състоянието и е наличието на стружки по магнита на пробката, но само ако е сигурно, че продавачът не ги е почистил.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  3. #3
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    66

    Default

    Всъщност как да се познае дали е скоростна кутия или ролка на някой ремък? Не знам защо Сашо е решил, че е кутията точно, а не някой ремък или ролка.
    Свиренето си го има, но се появява не веднага след палене, понякога му трябва извесно време/каране.
    И не винаги се чува също така май. При подаване на газ не се променя, само на изкачването на Петрохан беше по-силно, когато се и появи и сега пак е по-тихо. Всъщност при изключена скорост, кутията не е ли отделена и върти ли? Ако е отделена, не би ли трябвало да не свири?
    От сервизите за кутии някой доверен има ли в София, че някои имат ужасни отзиви, а и като чета, май правят автоматици само.
    Last edited by bikerider; 01-09-2024 at 11:39.

  4. #4
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    15,795

    Default

    Първичният вал, при недвижещо се возило, не се върти само при натиснат съединител. В движение не се върти само при натиснат съединител и изключена предавка.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  5. #5
    лют бакшиш от БКАР 546's Avatar
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    Варна
    Age
    56
    Posts
    1,412

    Default

    Quote Originally Posted by bikerider View Post
    Всъщност как да се познае дали е скоростна кутия или ролка на някой ремък? Не знам защо Сашо е решил, че е кутията точно, а не някой ремък или ролка.
    Свиренето си го има, но се появява не веднага след палене, понякога му трябва извесно време/каране.
    И не винаги се чува също така май. При подаване на газ не се променя, само на изкачването на Петрохан беше по-силно, когато се и появи и сега пак е по-тихо. Всъщност при изключена скорост, кутията не е ли отделена и върти ли? Ако е отделена, не би ли трябвало да не свири?
    От сервизите за кутии някой доверен има ли в София, че някои имат ужасни отзиви, а и като чета, май правят автоматици само.
    Ако е ролка или ремък ще вие когато колата е неподвижна , с натиснат съединител и включена на скорост- тогава в кутията нищо не се движи. Явно Сашо е направил точно това и след като не е чул нищо е решил ,че не е от мотора и съединителя ,а е от кутията.Нищо сложно няма.
    Сашо не го познавам, ,но чак пък да обърка проблем в мотора с проблем в кутията ,амииии точно това изобщо не ми звучи сериозно ...все пак човека по цял ден коли прави и вероятно още когато си вкарал колата в двора и я е чул как идва му е станало ясно за какво иде реч.

    А не можеш ли и сам да определиш от къде е звука,например намираш си някое по-дълго нанадолнище и слушаш дали ще се появи звука ,първо изгасен мотор и на изключена предавка без да натискаш съединителя-тогава първичния не се върти защото е зацепен за неработещия мотор. После пак с изгасен мотор ,но на някоя предавка със задължително с натиснат съединител-тогава и първичния се върти.Ако е от кутията би трябвало да чуеш звука. Не ,че по този начин ще определиш точно какво има за смяна,още повече ,че понякога кутиите вият само когато са под натоварване ,но поне като отидеш в сервиза и им споделиш какво си чул ще ги насочиш донякъде. Всъщност причините да вие кутия са много и различни,,обикновено става ясно какво да се смени чак когато се отвори .
    Last edited by 546; 02-09-2024 at 22:40.

  6. #6
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    66

    Default

    Звукът май е най-отчетлив, когато колата катери наклон на ниски предавки. На равно е слаб, на изключена скорост също и дори невинаги го има.
    Сашо не иска въобще да отваря кутията, а само да смени маслото и да налеел добавка. Само че ако има проблем, това едва ли ще го реши.
    Търсих сервизи за кутии в София. Тези, които правят автоматици, не правели ръчни. Намерих avtomatuk.eu, които уж правели всякакви кутии, но не ми вдигат телефона (което от една страна не е много добър знак, пък може и да са много заети), та ще се разходя до тях, понеже са наблизо, да видя дали правят ръчки.
    Иначе и Боби от Екстрийм се очаква, че знае от какво скърца окачването на такава кола, но се оказа, че бърка и сменя напосоки, без да реши проблема, или по-лошото - не желае да го реши отведнъж, за да ме абонира за услугите си. Затова питам дали може Сашо да бърка за първоизточника на свиренето.
    Last edited by bikerider; 03-09-2024 at 10:52.

  7. #7
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    15,795

    Default

    Този прави само ръчни. Не го познавам, гледах само видеото, струва ми се в час с материята.



    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  8. #8
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    66

    Default

    Мерси, ама той човекът е в Стара Загора. Трудна работа. Трябва да му се закара колата и да се стои там с нея, докато ремонтира вероятно.
    ПС: Насочи ме към негов колега в Герман, който да я прослуша, преди да пипаме каквото и да е по кутията.
    И да, съгласен съм с него, че т.нар. "майстори" в България масово работят на принципа проба-грешка, без да са сигурни, че това, което сменят, ще реши даден проблем и сами си бият по реномето с такива изпълнения.
    Last edited by bikerider; 04-09-2024 at 19:48.

  9. #9
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    15,795

    Default

    Аз имах подобен проблем - виене на всички предавки, в движение, при подаване или отнемане на газта. Бях наясно, че се касае за фирасал лагер и износена шийка на вторичния вал откъм пиньона.
    Намерих кутия за която се твърдеше, че е напълно изправна, демонтирана от наводнено возило. Пратиха ми я по ЕКОНТ, всичко ми излезе около 500 лв. Отворих я за да се убедя, че е ОК, почистих я, смених профилактично семерингите на полуоските и гарнитурите и я закарах на Румен да я смени. Ако кутията не беше ОК, щях да поръчам от ибей вал и лагери. Това щеше да добави едни 500 лв и още месец чакане.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  10. #10
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    66

    Default

    Днес ходих при човека, само че кочината така и не засвири цял ден... специално, понеже ходих при него, цял ден мърка като котенце! ...на баири, на околовръстното, цял ден е по-тиха отвсякога. Според него, като му обясних, може да е О пръстен не ЕГР, който уж ми беше чистен в Екстрйм сервиз и ако не са сменили о-пръстена, може са свири от там от налягането.Но остава пак да отида да я прослуша, когато гадта почне да свири пак.

  11. #11
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    15,795

    Default

    Каквото и да е, 99,999% е сигурно, че не е от скоростната кутия. Това, че точно в този момент е спряла да вие, си е поредното доказателство, че Алфите си имат душа .


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  12. #12

    Default

    Добре де, добавка/и слагате ли на скоростната кутия ?

    Аз прочетох навремето у форума, че зимата под 0 градуса температура, ако е пренощувала на студа при първото палене и тръгване за деня със студена скоростна кутия трудно включва първа. При мен това се прояви втората зима откакто я купих - включва си от първия път, но някакси по-тромаво и все едно "налучкваш" първа скорост.

    Смених маслото(то пък беше като сълза прозрачно) и сложих добавка. Веднага след това се усети и започна да си включва мазно независимо от външната температура.

    То и аз се чудя на някои ползватели на алфи - именуват се алфисти, ходят по писти да си гърчат алфите, а една добавка не се сещат да им сипят на скоростните кутии - последно едно момче на 156 -ца видях в един нефорумен сервиз на алфист. Беше му отстъпил сервиза за една събота да си сваля и прави скоростната кутия, защото протекла след като й дал за душата на един алфа трак дей. Да му се чудиш на акъла - ходи да я бяга с другите алфи, а не я подготвил изобщо - младо момче на 21-23 години.

    Когато колата се натоварва повече от обичайното предвидено от производителя си иска определени "парични жертви" от собственика. По-добре превантивно малко-пари, отколкото последващо с повече пари...
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •