Originally Posted by
bo
Колеги, интересува ме една подробност.
Знаете ли до каква степен се заключва Q2 диференциала?
Та примерно за зимата, ако едната гума стъпне на лед а другата на асфалт, пак ли ще започне само едната да боксува или се заключва и ще издрапа колата. Та интересува ме точно по този въпрос конкретно да го сложа а не, че ще ходя на състезания или подобни.
Благодаря предварително.
Не знам точните технически данни, но според немските форуми съотношението на прехвърляне е ~30:70 до 25:75. Все пак това е Торсен (Torque Sensitive) диференциал, а не самоблокиращ, както често бива наричан съвършено неправилно. Тоест диференциалът не е LSD (Limited Slip или с повишено вътрешно триене) и не блокира (в една или друга степен, като при БМВ напр., когато при 100% блокиране връзката между двете колела става твърда), а даже напротив - към колелото с по-добро сцепление се пренасочват до 70-75% от мощността, а за превъртащото колело остават максимум 25-30%. При нормален самоблокиращ на 100% диференциал вдяка гума може да получи максимум 50% от мощността (логично).
Абе перфектно е, а пък за чипосан 2,4 жтд си е направо задължително. И на мокро, и на сухо, и на сняг съм го пробвал - струва си всеки лев.
Иначе най-големите предимства са при бързо каране по завои и на писта - ускоряването на излизането от виража е невероятно - с обикновен диференциал разтовареното вътрешно на завоя колело се врътка, колата недозавива зверски, пък и не може да ускори хубаво. Колата остава невероятно стабилна и даже и при рязко подаване на газ в завой не се опитва да ти изскубне волана от ръцете.
С Q2 такива работи няма - е, не става баш като кола със задно, но в 99% от случаите забравяш за проблемите.
П. П. Конкретно на твоя въпрос за една гума на лед и другата на асфалт - точно в тоя случай Q2 ще пренасочи до 75% от цялата мощност към гумата, която е на асфалт и 25% ще останат за тази, която е на леда. При нормален шпер-диференциал имаш 50:50, и то ако диференциала блокира твърдо (100% шпер).