Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 15 of 37

Thread: 147 JtDM 16V придърпва и играят оборотите

  1. #1
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    60

    Default 147 JtDM 16V придърпва и играят оборотите

    Здравейте!
    Проблемът е следният. Особено при топло време над 10 градуса при леко подаване на газ за поддържане на скоростта или с включен автопилот колата придърпва. Придърпва и на трета и на четвърта и на пета и с 40 и със 90. Като се подаде газ по-силно, изчезва придърпването.
    Освен това при още студен мотор, на празни обороти особено, оборотите играят в рамките на 50.
    Какво е сменено до тук. В Екстрийм сервиз Боби мислеше, че придърпването може да е от регулатора на горивото, та той е сменен. Мислеше, че оборотите може да са от дюзи, та ги проверява на стенд.
    Те оказа се нямат проблем, но нито едно от двете оплаквания не изчезна, въпреки че когато ми я връщаше, Любо твърдеше, че придърпването почти било изчезнало. Явно не им се е търсела реалната причина повече или не желаят да я намерят или не могат или комбинация от всичките....
    Слагал съм няколко пъти Хадо за дюзи по негов съвет преди това, преди слагах бардал на всяко зареждане, по съвет на друг механик, вече не слагам, пак по съвет на Боби от Екстрийм.
    С 2 думи, с около 500лв. назад сме, а проблемите са си там. Боби предполага, че може да са клапите на всмукателния колектор и предлага да се смени той, да не направели двигателя на салата. Колата е на 335хил., дойде в БГ на 284. Според него този колектор е сменян, но може да се счупи, вика сменяй с нов за 580лв. (само той бил оригинален). Сега ако сменя и него и се окаже, че това с дърпането е от потенциметъра на педала на газта?
    Някакви съвети? Ако е педала, нов ли да слагам, от морга ли?
    Освен това на първо палене има едни бели пушеци, които предполагам са от масло в цилиндрите, макар че засега масло не харчи.
    Някак в този сервиз тази кола по техни думи беше нова преди 2г. от 1г. я пишат вече стара и не знам въобразявам ли си или я обслужват с нежелание и с идеята да се отбие номера, че нещо е сменено и правено по нея, без реална воля да решават големите болежки. Карай до следващо влизане в бокса е коментарът... Разбирам, че е стара, ама аз си плащам да ми отстраняват проблемите, не да ми сменят някякви скъпи, едрогабаритни части и после проблемите да си стоят. Преди 3г. като отидох за сефте там бях доволен от тях, сега нещо не съм сигурен дали още е така.
    Благодаря в аванс!
    Last edited by bikerider; 01-11-2022 at 21:58.

  2. #2
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    16,341

    Default

    Аз си мисля, че щом и на темпомат придръпва, не е от педала, по-скоро би могло да бъде от дросела.

    Не е излишно да се премери и компресия на мотора.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  3. #3

    Default

    За електрониката по колата нямам мнение, но си провери кабелите и то конкретно тези командващи дюзите - подаването на горивото, да не са напукани или пред прекъсване.Може да са така напукани, че дори да не си личи с визуален оглед.Също и клемите им за окиси и ги напръскай с контактен спрей.

    Какво може да пробваш с минимални разходи:

    1. прочистване на дюзи с Равенол за чистене на горивната система - купува се едно кенче, купува се горивен филтър и се налива равенола в новия филтър.След това колата се стартира и за 10-15 минути се изразходва равенола, като се менят оборотите, но без да надхвърлят 2000 оборота. Следи се е и температурата на двигателя.

    Хадо с еднократно слагане не става почистването. Равенола налят директно в нов горивен филтър предпазва от "вдигане на боклуци" и вкарването им в дюзите.

    Това, че дюзите са чистени не означава, че като се монтират, било от скапано гориво или боклуци в горивото няма отново почти веднага да се запушат. Та в тази връзка си помисли с какъв дизел го зареждаш. Аз компромиси не съм правил, но последните 2 месеца на какво ли не се нагледах. Онзи ден един мерцедес Е класа като мина по улицата пушеше като старо циганско кюмбе - и то без подаване на газ ...

    Има и още една добавка, но с нея не можеш да чакаш незабавен ефект, а ще има такъв евентуално след половин до 1 литър: https://www.amazon.de/dp/B07BM59C52/...T1zcF9kZXRhaWw

    Не прекалявай и не слагай повече от 2 милилитра на 1 литър гориво, за да не скапеш двигателя. Производителят казва да не слагат повече от 3 милилитра, но това е границата.Ако не си сменял горивния филтър го смени с нов - това също прочиства и то доста силно.

    Лично съм го изпитал на моята 159-ка, разликата се почувства на четвъртия резервоар след като направих едно извънградско от 900км.

    Ако горивните дюзи имат механични повреди, нито една добавка няма да ти помогне. Само нови дюзи помагат.

    2. Има и нещо друго - ако си наливал достатъчно дълго или в повече Бардал БДЦ може тази добавка да ти е увредила горивната помпа и по-точно уплътненията по нея и сега помпата да не работи стабилно. Имаш някакви данни за това: Click image for larger version. 

Name:	Добавка бардал БДЦ проблеми1.jpg 
Views:	19 
Size:	20.4 KB 
ID:	172787Click image for larger version. 

Name:	Бардал Добавка зле.jpg 
Views:	15 
Size:	21.2 KB 
ID:	172788

    Ако си ползвал достатъчно дълго или в по-големи количества добавката, може би с това трябва да започнеш.

    3. Може и от дебитомер да е - само с нов оригинален се проверява. С друго не става. Евентуално ако имат специализирана техника за проверката на работата на дебитомера. С чистене може да стане, може и да не стане, ако проблема е от там.Ако е започнала да заминава електрониката на дебитомера - с чистене няма да стане.Дори и да има някакъв ефект ще е временен. Това само ново и само оригинално - не само при алфите, но и при други се опитват да слагат нови неоригинални и не се получава.https://motofocus.bg/novini/932/debi...edi-i-proverka

    4. Запушен маслен сепаратор или маркучи/тръби към него. Лечение --> Почистване на сепаратора, а най-добре нов сепаратор + тръби/маркучи към него. Понякога самите маркучи към/от него се разпадат отвътре и това води до запушването им/намаляването на дебита им. Това е най-пренебрегваната причина дори от сервизите и специализираните такива.

    5. пето което бих направил е почистване на дросел/клапа за меко гасене на двигателя както каза ЕКО.
    С това бих свалил и почистил и входящ колектор - събират се доста сажди вътре при работещ ЕГР и почти запушват отворите на клапите.

    Симптомите за вихровите клапи са омасляване около дупката на всяка клапа(зеленикавите пръстени на първия клип). Има и опция за регенерирането на входящият колектор, но не зная някой в България да прави такова регенериране: https://www.youtube.com/watch?v=7AT7...st=WL&index=21

    https://www.youtube.com/watch?v=c0H5...st=WL&index=31

    Където е ограденото там се омаслява при проблем: Click image for larger version. 

Name:	Входящ колектор.jpg 
Views:	16 
Size:	26.1 KB 
ID:	172789

    Продават някакви комплекти в Амазон/Ебау за ремонт.

    Аз сложих април месец тази година чисто нов оригинален пиербург на 159-ката, но на евтините цени от 388лв за брой.На стария колектор имах леко омасляване под рейката/щеката движеща вихровите клапи на втори и трети цилиндър и реших да не чакам повече.

    Общо взето, за по-малко омасляване и сажди се използват 1. масло с ниска изпаряемост(така има по-малко маслени пари преминаващи през ЕГР, входящ колектор/вихрови клапи, маслен сепаратор и след него и 2. подходяща добавка за по-пълно изгаряне на горивото. Има такива с които "саждите" са като при бензинов двигател.
    Двата ефекта заедно на практика елиминират саждите и налепването им по въздушни пътища, дросел/входящ колектор и вихрови клапи при нормален изправен двигател.

    6. Виж си ДПФ/катализатор да не са запушени.Ако са си ги почисти.

    Регулатор на горивото само нов и само оригинален.Провери си го какъв е монтиран.

    П.П.
    Започни с най-евтините "процедури" от горните. Успех.
    Last edited by alfa racer GTA; 02-11-2022 at 07:18.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

  4. #4
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    60

    Default

    Регулатора на горивото е сменян. Струваше към 250лв, Боби мисля поръчва оригинални. ДПФ-а го чистиха по мое желание, но казаха, че пак се запушвал скоро след чистене.
    Дюзите си били добре. Даже преди 2г. са сменяни, рециклирани 3 от тях. Гориво от еко или шел.
    Значи може да е от толкова много неща, че в сервиза не им се търси от кое точно е, така разбирам.

  5. #5

    Default

    Принципно това че дюзите са чистени нищо не означава. Ако в резервоара има боклуци дюзите ще са все запушени.

    Имам познат на него 7 месеца след закупуването на колата му направи проблем към морето - започна да губи мощност на магистралата при ускорение при изпреварване, след няколко десетки километра колата напълно загасна. Извика си човек на магистралата, смениха горивен филтър и тръгна да се връща - на 7 километра преди сервиза отново му загасна и си викна репатрак до сервиза.
    След това източиха горивото, чистиха резервоар, чистиха катализатор с една специална "добавка" на Манол - която е във вид на нещо като прах койето се пуска на работещ двигател която изчисти всички задръствания по катализатор и изпускателна система, сложиха ново гориво, нов горивен филтър, добавка за гориво и чистиха дюзи и едва след това се оправи и не е давала повече проблеми.

    Със "мисля Боби поръчва оригинални" не става - става с проверка какво е монтирано на колата и така си сигурен, че проблемът не е от там.

    На твое място бих започнал едно по едно да ги проверявам и елиминирам докато стигна до проблема.

    А казвам, че "рециклирани" нищо не означава, защото дори едно такова "рециклиране" не означава, че наистина такова е направено качествено. Отделно то не може да реши механично износване.
    И има "рециклиране" във вид на почистване, за което важи предишното изречение, а има и рециклиране със замяна на износените части на дюзите с нови, но от това което зная една такова "рециклиране" се прави с китайски части които са некачествени и на практика дори да закрепват положението то е за кратко -било защото стоманата/сплавта от която са направени не е предназначена за такъв вид работа и се износва бързо от механичното и термичното натоварване, било защото китайските части не са достатъчно качествени и не са като оригиналните части на дюзата.

    От тази гледна точка считай, че след като проблемът не е установен, то "диагностиката" започва от начало/нулата, защото явно досегашната такава не е била в състояние да установи какъв е проблемът и е възможно нещо да е пропуснато.
    Вярвам, че в Икстрийм са направили добра диагностика и те имат едно от най-доброто оборудване на диагностика, но ако не е установен проблемът то се започва едно по едно.

    Например освен чрез записани "грешки" в компа на колата, дебитомерът може да се провери и с осцилоскоп, което се съмнявам да е правено досега.


    Друг начин няма .
    Last edited by alfa racer GTA; 02-11-2022 at 10:56.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

  6. #6
    Болен алфист BO's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    София
    Posts
    2,636

    Default

    90% са дюзите. Никаква добавка или каквото и да е чистене няма да помогне. Единствено сваляне и смяна на всички механични компоненти с оригинални такива.
    OM642
    1NZ−FXE ; 1CD-FTV
    Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

  7. #7
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    60

    Default

    Е нали в Екстрийм ги сваляха на стенд и ги проверяваха една по една преди 2 месеца тия пусти дюзи. Казаха, че не били те и смениха регулатора на горивото. Аз също му казах на Боби да види дебитомера тогава, той настоя, че е клапана на горивото, ако не бил клапана, следвала смяна на всмукателния колектор ако и това не помогнело... Аз още като като ми я върнаха се върнах при тях и им казах, че придърпването си го има пак. Беше края на лятото. Любо твърдеше,че почти било изчезнало, те я тестваха из квартала, като отивах пеша към сервиза, да си я взема. Считам, че не им се е занимавало с нея повече, но е несериозно това, 2 пъти ходя при тях в рамките на половин година тях с тези 2 и други проблеми (които решиха).
    Боби 100 пъти закача дмзите за лаптопа. ИмШе съмнение, пе една пикае повече от нормалното и затова го мина с проверка на стенд. Преди това ми се смееха, че друг майстор ми беше казвал,че на 70хил. км тия дюзи се сменяли, щото толкова им бил животът.
    Клапана на горивото нито го знам къде е, нито ако го намеря и прочета марка, ще ми говори нещо.
    По-скоро питам за сервиз и насоки, където ще намерят и решат проблема, щото Екстрийм уж са форумен сервиз, а 2 пъти ходя с тия проблеми и не ги решават.Румен от Дървеница освен?
    Кабелите на дюзите и да ги гледам и да не ги гледам, какво да търся, ако изглеждат оптически здрави? Има един електричар Хари на Иван Иванов, до казиното на ъгъла със Стамболийски, ако е електрически проблем, да му я карам на него. Той ми откри навремето оголени кабели, които опираха в преградата на мотора при вибрации и правеха късо на бушона по време на движение.
    Относно оборотите (при свободни обороти), особено при палене в студено време са нестабилни в първите 10 минути, но и в топло време, а после се оправя, като загрее колата.
    Докато обратно, придърпването го има по-скоро при топло време, лятото, а в студено го няма или е малко и не така осезаемо И съответно в топло изпушва повече черно, като я настъпя рязко.
    Ако са дюзи какво правим, нови или пак рециклиране, ако е второто къде?
    Те при рециклиране не дават повече от 6 мес. гаранция. Пък и Боби вика карай с евтината нафта, че скъпата при тия цени никой не я купува и залежавала. Но оборотите си играяеха на студен мотор и след като рециклирах уж 3 дюзи преди 2 години. А до това лято, до съвета от Боби ѝ сипвах само премиум, но файда няма изглежда.

    Къде са ги чистили този резервоар и катализатор? Защото при мен проблемите с неравномерната работа започнаха от второто ми лято с тази кола, след едно зареждане на омв, на което не знам какво беше заредено, но гореше с едни бели пушеци и колата палеше трудно от 3-4 опита, работеше неравномерно като на 3 цилиндъра, докато не изгорих този булвоч. И оттам нататък никога не е работила равномерно от първо палене, както когато дойде от Холандия.
    Last edited by bikerider; 02-11-2022 at 21:10.

  8. #8
    БКАР Бобби's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    София
    Age
    55
    Posts
    4,295

    Default

    Quote Originally Posted by BO View Post
    90% са дюзите. Никаква добавка или каквото и да е чистене няма да помогне. Единствено сваляне и смяна на всички механични компоненти с оригинални такива.
    Простата се обажда на тия километри и години.......и ако оперира всички еко карантий нещата ще се получат....
    По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
    https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

  9. #9
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    60

    Default

    Къде се прави тая смяна на тия механични компоненти на дюзите? Читав, проверен майстор моля? И като са за смяна, от Екстрийм сервиз защо казват, че нищо им няма. Оплакванията не са от вчера. Нали го тестваха на стенд?
    Пак повтарям, оплакванията не са спирали, след като ми я върнаха уж с изправни и проверени дюзи.

  10. #10

    Default

    За начало купуваш ето това https://sklad-masla.com/ravenol-dies...itra-cena.html + нов горивен филтър, намираш някой да ти го инсталира и налее с равено добавката и следваш написаното от мен в предишните постове, защото инструкциите на български в описанието на продукта са ги превеждали с гугъл транслейт и за нищо не стават...

    В началото ни спести някои подробности за
    Защото при мен проблемите с неравномерната работа започнаха от второто ми лято с тази кола, след едно зареждане на омв, на което не знам какво беше заредено, но гореше с едни бели пушеци и колата палеше трудно от 3-4 опита, работеше неравномерно като на 3 цилиндъра, докато не изгорих този булвоч. И оттам нататък никога не е работила равномерно от първо палене, както когато дойде от Холандия.
    и едва ли не трябва да ти вадим фактите с ченгел от устата. С това трябваше да започнеш.

    След горната процедура ако искаш пиши на лични.

    Като си видял, че с това "дизелово гориво" не работи колата, защо си продължил да я мъчиш с тези лайна?
    Накарал си я да изяде целия резервоар с лайна, а сега "Кой ми сра в гащите?"
    Оправянето може и да не е толкова лесно и бързо, но поне се помъчи сам с помощта на някой приятел и ако имаш късмет може да ти се случат нещата с добавки.
    Ако не ===> €€€€€ + сервиз(и)...

    П.П.
    При Румен ако се навие да се занимава.
    За чистене на резервоар не зная кой в София може да ти свърши работа качествено - в голям(за България) град всеки гледа да ти вземе парите и да ти бие шута--> има неспирен поток от овце...
    Last edited by alfa racer GTA; 02-11-2022 at 21:40.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

  11. #11
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    60

    Default

    Значи гадното към старо гориво е било 2:1, защото имаше остатък старо, не пълня напълно празен резервоар. А и толкова ми е разбирала главата. Но сега си давам сметка че след това не е палила нормално, без поне леки колебания в оборотите в първите 10 минути, с малки изключения лятото, когато е топло. Ще търся някой за тая процедура с филтъра и равенол. А твоят познат, на който са му чистили резервоара не е от София, така ли?
    Last edited by bikerider; 02-11-2022 at 22:19.

  12. #12
    БКАР Бобби's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    София
    Age
    55
    Posts
    4,295

    Default

    Сам няма да оправиш нещата...или се доверяваш само на един майстор, или ставаш жертва на интернет и сервизи който пасат овце.....
    По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
    https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

  13. #13
    Авиомеханик firedragon's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Бургас,София
    Age
    33
    Posts
    891

    Default

    BO правилно ти каза да се насочиш към дюзите. Това, че изпушва бяло при палене е от неизгоряла нафта, а това, че всичко е започнало преди година след гадна нафта само потвърждава, че проблема е някъде там. Лошото е, че тогава не е източена тази нафта в следствие на което има доста голяма вероятност дюзите да са за пълно рециклиране, ако не и за кофата. Също може да има поражения по помпата за високо налягане, макар и по-малко вероятно. Добрата новина е, че части за тези коли има колкото искаш и не са чак толкова скъпи, лошата е, че вече си попаднал на майстор, който не иска или не може да реши проблема. Не се опитвай с добавки, защото на 1000% нищо няма да стане, ще изхвърлиш едни пари и накрая ще си още по-ядосан от резултата. Има още няколко сервиза, който могат да помогнат, но е изключително важно като отидеш да им кажеш цялата история възможно най-пълно без да спестяваш нищо, за да могат да се насочат и те.
    Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
    Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02 - и нея
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 jtdm 16v '07

  14. #14
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    60

    Default

    Значи аз историята с горивото от омв съм я разказвал в Екстрийм, но или не са ме чули или не са искали да я оправят нарочно, за да ходя пак. Там като цяло отношението напоследък е карай, докато нещо не се счупи. Като се счупи, ела пак. Като цяло във всички сервизи отношението към старите коли след определен момент е такова, все едно като е над определени години, няма повече право на читав ремонт и поддръжка.

    Кои са другите сервизи в София, в които биха помогнали?
    Last edited by bikerider; 02-11-2022 at 23:19.

  15. #15
    Авиомеханик firedragon's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Бургас,София
    Age
    33
    Posts
    891

    Default

    Вентура, Румен също би могъл да помогне. Когато пращаха дюзите на стенд, после показаха ли ти някакви графики? Това, че Бобо е гледал корекциите в реално време нищо не значи за състоянието на дюзите.
    Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
    Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02 - и нея
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 jtdm 16v '07

Page 1 of 3 123 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •