колеги интересуваме каква роля играе вариаторчето на 1.4 Т С
колеги интересуваме каква роля играе вариаторчето на 1.4 Т С
На него преписват почти 1/4 от мощността на тези двигатели. Като не е в ред този "безмислено скъп консуматив" колата работи като дизел.Вариатора има за цел да "бъзика" предварението на СМУКАТЕЛНИЯ вал... С думи просто когато тази система сработи смукателните клапани се отварят по-рано...
Иначе нищо особено
Last edited by spellmaste; 08-03-2012 at 18:49.
И всъщност като сравнявах моята със скапания вариатор, и друга с току що сменен, разликата във вървежа беше само в ниските обороти, моята се наема супер бавно, а другата не. Във високите обороти не забелязах разлика.
Alfa Romeo 156 1,9JTD '00 - настоящата
Alfa Romeo 145 1.4TS '98 - бившата
Opel Vectra 1.8 '97 - другата бивша
Възможно, но пък след смяната на вариатора тоя проблем в мудността в ниските изчезна.
Alfa Romeo 156 1,9JTD '00 - настоящата
Alfa Romeo 145 1.4TS '98 - бившата
Opel Vectra 1.8 '97 - другата бивша
Вариатора във високите обороти при 16в туин спарк не играе Той помага точно в ниските и е включен до около 3500-4000 оборота (по смомени), след което се изключва
Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
МEGANE RS CUP ''20
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Механизмът на газоразпределението на много италиански автомобили включва в системата си и елемент наречен вариатор на фазите.
По принцип, той представлява механизъм, което при определени условия променя положението на зацепване на разпределителния вал към агренажното колело , което пък се задвижва от коляновия вал посредством агренажен ремък или верига.
Вариатора на фазите е предназначен да променя фазите на газоразпределението при различните режими на работа на двигателя с цел, оптимална работа в целия диапазон от работни обороти.
Вариатора на фазите, най-често се монтира на смукателния разпределителен вал и измества фазата на засмукване по-рано.
Самия вариатор при ФИАТ, представлява хидромеханична муфа с вътрешни винтови шлици, която се управлява от налягането на маслото от мазителната система на мотора посредством електромагнитен клапан.
Управлението на клапана, а от там и на фазите на газоразпределение се осъществява и контролира от Електрония блок за управление на системата на впръскване / EKU /.
Принципът на работа се свежда до следното:
На празен ход и обороти до 1650 и на високи обороти / над 4 000 / клапана е затворен и притока на масло до вариатора е спрян. При покачване на оборотите и натоварване на мотора, електрония блок подава напрежение към електромагнитния клапан, той се отваря и пропуска масло с високо налягане във вътрешния корпус на вариатора, който се премества назад по винтовите шлици и завърта смукателения разпределителен вал по посока на часовниковата стрелка.
По този начин се променя момента на отваряне на смукателните клапани с 20-25 градуса по-рано, което от своя страна оптимизира горивния процес в най-важния работен диапазон обороти, повишава мощноста на двигателя, намаля вредните емисии и разхода на гориво!
При падане на оборотите до празен ход или повишаването им над зададените, електронния блок прекъсва напрежението към ел. клапана, той се затваря и спира притока на масло към вариатора.
Възвратната пружина връща състоянието на вариатора в изходното му положение, а разпределителния вал връща фазата за засмукване.
Това в общи лини е изпълнението и принципа на работа на променливото газоразпределение при моторите на ФИАТ и някои себеподобни, без да съм дал подробности на самото устройство на вариатора, понеже са съвсем технически подробности!
За първи път в италианските автомобили, този механизъм е използван през 1980г. при Spider, предвиден за американския пазар, а за Европа… през 1983г. на модела Alfeta с мотор AR01713. До момента, продължава да се използва в системата на ФИАТ и при новите 2.0/16v JTS.
Вариатора на фазите, по принцип си е надежден механизъм, /колкото и да го критикуваме/, но и той си има ресурс и както и самия двигател и той зависи от качеството и състоянието на маслото!
Обикновено, от износване на триещите се части във вариатора се увеличава луфта между тях, омеква възвратната пружина при което се получава инертност при включване и изключване, а от там, прецизноста му на работа се предава и върху мотора!
В следствие на това, шумноста на мотора се повишава, появява се тракане, като звук от клапани, особенно отчетливо на ниски обороти, а при повишаване на износването започва да се чува и на високи.
Временно, шума може да се намали, като се отремонтира с подмяна на възвратната пружина и поставянето на тифлонова подложка под пружината /рем. комплект/ .
Трайното решение на проблема обаче, е подмяната с нов вариатор!
Koпирано от : axm-auto.com/forums/
Last edited by kompir; 10-03-2012 at 17:06.
Alfa Romeo146 1.6i BOXER 96г.
мерси много колеги искъм да попитам и още нещо варянт за преработване на всмукателния колектор за повече приток на въздох нали всмукателния колектор на Т.С. се състои от три части дали не мога да махна двете части от задната страна и да се изработи от цилиндрична форма нов колектор прикрепен към едната част от колектора тази от към главата и да се разшират малко отворите на тази част и нова изпускателна система и да ме посъветвате каква да е 4-2-1 и на колко да е фито мерси мн
според мен можеш .. на изп тръби Ф-то не повече от 50.. иначе ниските ще изчезнат .. колектор зависи кво ти трябва ако ще я караш само на оборот колата 4в1 ако искаш да си я караш навсякъде и във всякакъв режим 4-2-1 ... и меката връзка и тя изхвърча и се заменя с по голяма .. За вх колектор и аз съм си мислил .. ами то по принцип може да ама тр и портовете на главата да разшириш после да кажем един по голям цилиндър и да го завариш по някъв начин .. Ама ква файда от тва ако не сложиш и по голям дросел аама там пък кво ще го управлява зн .. най добре с дросели от мотор ама примерно не някви 45 мм ами доста по малки според мен за 1.4
alfa romeo 145 QV 15.38 (400m)
Fiat punto GT in progress ~200hp
Колектора си е изчислен, не е проста работа да се смени току-така.
В тунинг раздела има теми за генерация, потърси.
А каква е идеята от цялото начинание?
166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer
колата ми е за да се возим с нея за удоволствие а какво имаш впредвид за 1.4 а иначе идята ми малки подобрения на конете въртящитият момент и като цяло динамиката а по натам да сменим двигатела с 1.6 със скоростите от 1.4 и само петата предавка от 1.6
Мисълта ми е, че няма особен смисъл да се тунингова 1,4. И с много наляти пари накрая резултатът е незначителен, ще вървиш колкото 1,6 сток. Дискутирано е многократно - като не те кефи, сменяш колата, или сменяш мотора с 2,0.
Смукателния колектор да го преправиш, по-скоро ще се влошат нещата. Такива идеи имат смисъл при турбо коли. Тук повече въздух няма откъде да ти дойде. Евентуално може да сложиш един спортен филтър, това е достатъчно.
166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer