Results 1 to 13 of 13

Thread: Вграждането на шестак

  1. #1
    Мечтае за напомпана печка ScuderiaItalia's Avatar
    Join Date
    Dec 2014
    Posts
    298

    Default Вграждането на шестак

    Здравейте, напоследък страшно много се запалих по пусти 75-ци. Работата е там, че колата бих я искал или с 1.8 турбо, или с 3.0 V6, но проблема е, че им искат много сериозна сума навсякъде и никой не виня естествено. Смятам, че колата си заслужава всеки лев. Бюджетния вариант е да купя 1.6 или 1.8 и да се вгради V6 24v от 166-ца, като няколко човека във форума. Намирането на мотора не е трудна част предполагам, но самата сглобка назад ми е пълна тъмница. Може ли някой подробно да разясни как точно стоят нещата, за да мога да си направя сметка дали имам такава възможност? Ясно е, че няма да стане с 10 лева и 2 часа работа, никой за никъде не бърза.
    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

  2. #2
    sedemdesetipetist alfonso_90's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Казанлък,св.Влас,
    Age
    29
    Posts
    617

    Default

    Ами прочети темите на Венци Деян и Пламен като за начало в раздела имат и снимки ,много интересни теми
    ALFA ROMEO 75 2.0 ts

    Нещо което работи - не се пипа!

  3. #3
    Boxer maniac Speeder's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Перущица
    Posts
    2,828

    Default

    Мисля, че няма как една конверсия към V6 да ти излезе повече от една такава Турбо 75ца :

    https://www.autoscout24.com/offers/a...3-e350040a4779

    https://www.autoscout24.com/offers/a...3-e350040a4405


    Last edited by Speeder; 22-11-2016 at 10:11.
    145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

    www.ClassicCar-bg.com

  4. #4
    Мечтае за напомпана печка ScuderiaItalia's Avatar
    Join Date
    Dec 2014
    Posts
    298

    Default

    Хмм, ако е така, то по-добре да вземеш 1.8 турбо и да го чипнат да стане 180-190 коня, отколкото да влизаш в такова приключение, което после в продължение на няколко месеца все нещо дооправяш и доизкусурваш. Иначе наистина шестака реве уникално.
    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

  5. #5
    Boxer maniac Speeder's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Перущица
    Posts
    2,828

    Default

    Не знам как си го представяш това чипване на 25-30 годишен мотор от 155 на 180 коня, но експеримента би бил забавен.
    Първо, трябва да се радваш ако си купиш стара кола и мотора и държи на настъпване без ремонти. Пък и ще имаш да правиш, окачвания, кардани, спирачки....

    Отделно, че колко човека в БГ успешно и трайно са чипнали старо 1.8 турбо на Алфа?

    Ей, това не е 1.8 турбо Ауди, на което му вързваш лаптопа и твориш

    Запознай се с Венци, поговорете си, разпитай го и придобий представа колко горе-долу му е струвала конверситята, при положение, че е прекарал денонощия влагайки собствен труд, без да ползва сервизи.
    Last edited by Speeder; 22-11-2016 at 11:24.
    145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

    www.ClassicCar-bg.com

  6. #6
    Мечтае за напомпана печка ScuderiaItalia's Avatar
    Join Date
    Dec 2014
    Posts
    298

    Default

    Има много истина и в твойте думи, може да прекалявам, но съдя по това, че не преди много време имах Дедра 2.0 Турбо 180 к.с., на която й бях разглобил мотора за освежаване преди раздаването на газ и мотора беше в перфектно състояние. Колата май беше 1990-та година, първите мотори без ламбда сонда. Възможно е и някой да му е правил ремонт преди това, колата не се знаеше на колко километра е. Но долнището беше в перфектно състояние, имаше още доста живот в него. Клапаните му бяха за напасване. Много ме е яд, че го продадох, защото бях изпаднал във финансови затруднения.
    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

  7. #7
    no petrol, no fun italfen's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Варна/София
    Posts
    1,147

    Default

    Croma 2.0 Turbo 94' пак не ставаше да се ремапне. Те са с някакъв комп от 70те години Бош lu-jet троник или нещо подобно

    За 75-цата пълен абсурд да се ремапне. Вариант е мега
    Now: 156 2.5 V6 24V, 75 1.6 I.E.
    Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup...and more

  8. #8
    Простак Рацер tuxgt's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    София
    Posts
    574

    Default

    При всички положения започваш с читава платформа - здраво купе. Ако успееш да намериш такова в БГ супер!

    Ако ли не вносните, разликата между 1.6,1.8 и 2.0тс, 1.8Т или 2.5, 3.0в6 е няколко К евро. (справка мобиле.де)

    Вграждане на шестак (от 164 или 166) не е невъзможно, но изисква няколко скъпи преработки.

    Ако имаш възможност (условия, време, инструменти) може и да е по-евтино да сложиш такъв мотор в 75. Ако ще ползваш услуги на сервиз, бих казал че цената ще доближи ако не и задмине, готова 75ца с по-мощен мотор от чужбинско.

    Както посъветваха и по-горе, Бат Венцо има доста опит. Моята конверсия лежеше изцяло на него

    Изкефилите се по този път сме няколко та всеки може да сподели по малко, Пламен също постигна алтернативен билд.

    И да се върна в начлото на поста пак - ако ще се хващаш на хорото, започни с читаво купе
    2 x 75TS / 75TS / 75 1.8ie / Berlina 1750 / 90v6 / 75v6 / 75 1.8carb



  9. #9
    Трийстройкаджия Bobi_33's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Age
    40
    Posts
    3,017

    Default

    Quote Originally Posted by ScuderiaItalia View Post
    Хмм, ако е така, то по-добре да вземеш 1.8 турбо и да го чипнат да стане 180-190 коня, отколкото да влизаш в такова приключение, което после в продължение на няколко месеца все нещо дооправяш и доизкусурваш. Иначе наистина шестака реве уникално.
    Рамап на Джетроник ? Нещо не мога да си представя какво ще му ремапваш но тоя първобитен инжекцион.
    Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

  10. #10
    Запален алфист
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    София
    Posts
    462

    Default

    Реши какво точно искаш, определи си сериозен бюджет, след това го умножи по две и ще знаеш колко ще ти излезе забавлението
    Понеже имам една 75 Америка 3.0 12V в оригинален вид и още една 75 3.0 24V (бивш ТС) , мисля, че има какво да кажа по темата.
    Митака (Speeder) е прав, че една конверсия ще ти излезе по-скъпо от някоя оригинална 1,8 Т или 3.0 12V. Още повече, че за сметка на това, че е скъпа, конверсията е бавна Ако ти се кара - купуваш от някоя обява и си ОК. Ако ти се рови в дълбините на окачвания, изпускащи блокажи на диференциали, търсене на маховик, който да зашиеш на 3.0 24V, за да можеш всичко това да зашиеш към кардана и т.н. - заигравай се
    И за финал - моята Америка се продава, но не на всяка цена. Ако пък толкова ти се кара 75 3.0 24V, може да ме натиснеш и за нея, но ще ти е много трудно...

  11. #11
    Запален алфист Gosheto30v6's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Бургас
    Posts
    354

    Default

    Няма нищо по добро от това да се качиш на една готова 75ца 3.0 америка и само да и навиваш масура
    ALFA ROMEO 156 2.4 20V JTDM sportwagon ALFA ROMEO 155 Q4 300+++Ps.
    Alfa Romeo 145 3.0V6
    Alfa Romeo 33 1.7 16V 4x4 Аlfa spider 3.0 V6

  12. #12
    Мечтае за напомпана печка ScuderiaItalia's Avatar
    Join Date
    Dec 2014
    Posts
    298

    Default

    Quote Originally Posted by Bobi_33 View Post
    Рамап на Джетроник ? Нещо не мога да си представя какво ще му ремапваш но тоя първобитен инжекцион.
    Ами честно да ти кажа дори не съм поглеждал с какво ЕКУ е, просто в Диджитъл тунинг ми излезе, че такава става 190 коня, което е доста оптимистично, заради това написах 180-190.

    Щом разликата между това да си я направиш и да си я купиш готова е минимална, то според мен не си заслужава. Наистина иначе е кеф, като знаеш, че ти си го направил, но поне да имах здраво купе на 75-ца или читав 3.0 24в мотор, за да се хвана на хорото, а аз нямам нищо. Благодаря на всички за информацията, беше полезна!
    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

  13. #13
    S 16 компресия 5 mitaka_cs's Avatar
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    София
    Age
    27
    Posts
    1,185

    Default

    Маховик и камбана само от V6 на задно ли вършат работа ?

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •