Results 1 to 12 of 12

Thread: Модул лостчета на мигачи / борд комп.

  1. #1
    адидас... +10 точки живот Stoyan Georgiev's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Бургас
    Posts
    2,023

    Default Модул лостчета на мигачи / борд комп.

    Привет на всички, от години не съм писал във форума!

    Преди 3 години една зима си бях забравил прозореца леко отворен, съответно беше валял сняг точно на лостчето за мигача, на което са и фаровете и управлението на настройките на борд-компютъра. Досега не ми пречеше, тъй като мигачите си работеха, фаровете пуснати нон-стоп... настройките не е имало какво да им променям така или иначе. Но след последната смяна на акумулатор от няколко месеца ми се прецака настройката на часовника и сега седи и мига на 0:00, което вече ме вбесява .......

    Та, имам ли опция за отремонтиране някакво или направо да купувам нов модул , който е някаква баснословна цена (последно гледах че вървяха по 700-800 лв. в ибей за втора ръка) и не знам дали няма да има някаква драма със софтуера (ако не е от същата версия).


    Съвети?

    днес съм в почивка ---

  2. #2
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,991

    Default

    Ако е само заради часовника и датата, то можеш да ги настроиш и през интерфейса на MES.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  3. #3
    адидас... +10 точки живот Stoyan Georgiev's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Бургас
    Posts
    2,023

    Default

    за което ми трябва... ? някакъв интерфейсен кабел и софтуер?

    Ще съм благодарен за линкове

    днес съм в почивка ---

  4. #4
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,991

    Default

    Трябва ти ELM 327 адаптер, MES и лаптоп.

    Адаптери има много за по около 10 - 15 лв. Аз полвам този:

    https://sklad66.com/cms/ELM-327-Blue...OBDII-CAN.html

    Като правило за да заработят повечето адаптери е необходимо да им се махне един резистор, който терминира CAN шината откъм адаптера. Това се налага заради някаква странна несъвместимост на АР.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  5. #5
    адидас... +10 точки живот Stoyan Georgiev's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Бургас
    Posts
    2,023

    Default

    на този блутут адаптер трябва ли да му махам тоя резистор? Как да разбера кой резистор трябва да махна ?

    днес съм в почивка ---

  6. #6
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,991

    Default

    Quote Originally Posted by Stoyan Georgiev View Post
    на този блутут адаптер трябва ли да му махам тоя резистор? Как да разбера кой резистор трябва да махна ?
    Да, на този от линка също трябва да се махне. Лесно е, дори не ти трябва поялник, само дето ще загубиш гаранцията след като го отвориш.

    Ако решиш да го вземеш, ще ти обясня, какво точно трябва да направиш.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  7. #7

    Default

    https://www.ebay.com/itm/FIAT-Specia...gAAOSwjk9ZVmX5

    Аз взех този и нищо не съм махал. Специално си е за Алфа, Ланча.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic

  8. #8
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,991

    Default

    Quote Originally Posted by KroGh View Post
    https://www.ebay.com/itm/FIAT-Specia...gAAOSwjk9ZVmX5

    Аз взех този и нищо не съм махал. Специално си е за Алфа, Ланча.
    Това "Modifiziert für Alfa Romeo" явно е въпросното махане за което говоря.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  9. #9

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Трябва ти ELM 327 адаптер, MES и лаптоп.

    Адаптери има много за по около 10 - 15 лв. Аз полвам този:

    https://sklad66.com/cms/ELM-327-Blue...OBDII-CAN.html

    Като правило за да заработят повечето адаптери е необходимо да им се махне един резистор, който терминира CAN шината откъм адаптера. Това се налага заради някаква странна несъвместимост на АР.
    Това с махането на резистора е малко несигурно... в олкса елм кабелите явно са китайски и платката е коренно различна и не става с махането на резистора - маха се един който е 120 ома ако не се лъжа . Ето описание на процедурата от форума на мес -
    http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493

    При мен след махането на резистора, кабелът спря да работи изцяло.. най лестния според мен вариант е от ибей да си поръчаш готов направен кабел. Мисля , че ми излезна 40 лв

    Sent from my EVA-L19 using Tapatalk

  10. #10
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,991

    Default

    Да, точно за този резистор иде реч. Адаптерът, който посочих работи перфектно след махането на въпросния резистор и без да се прави другото съгласуване:



    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  11. #11
    Старши алфист flipz's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Burgas
    Age
    34
    Posts
    598

    Default

    Аз ползвам с USB кабел и го имам от alfa 145 там ползвах преходник за KL.
    Нищо не съм му барал, работи си както трябва.
    Подариха ми и с блутут, но не съм го ползвал, по- удобно ми е с кабела.
    Самият ми кабел е OBD2 избирам си настройка от multi ecu scan ELM327 (в настройки на интерфейса) и това е.
    Last edited by flipz; 13-06-2018 at 18:06.
    Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

  12. #12
    Запален алфист vesko_iotov's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    Враца
    Posts
    119

    Default

    А няма ли възможност да се смени само лостчето със друго втора употреба.
    159 1.9 jtd TI
    156 1.8 ts 99g ex

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •