Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 31 to 45 of 51

Thread: Климатичен проблем

  1. #31
    Запален алфист pironkov66's Avatar
    Join Date
    Sep 2011
    Location
    София
    Age
    36
    Posts
    139

    Default

    Здравейте колата е 159 2,4 2008 години имам следния проблем напълнихме климатика всичко е ок обаче не тръгва ,включва перката и не а от 100 пускания тръгва един два пъти.като тръгне си духа студено.пробвах с друго реле бушоните са ок.ако някой знае къде е дехидратира и датчик налягане ще ми помогне.

  2. #32
    Нечлен с член Neokill's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Burgas
    Posts
    1,063

    Default

    Я да използвам темета.
    Та появи се странен "проблем". След като оставя колата цял ден да хваща тен, климатика ту заработва, ту не. Фреон има, налягането е точно, заработи ли и ескимос ще простуди. Та да кажем, като запаля и климатика непроработи, ако загася и запаля отново след 2-3 мин. тръгва и настава зима. Понякога, като запаля и тръгна, след 5-10 мин се сеща че е включен и тръгва. Ако я карам през деня и не я оставям задълго да седи си работи перфектно ...
    Не съм я тествал с МЕС, има ли опция да се види какви ги вършат гномите дето управляват климатизацията?
    '08 Alfa Romeo 159SW ti 1.9 JTDm *'98 Alfa Romeo 145 1.6 T.S *
    Ex -'98 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
    Ex - '93 Alfa Romeo 33 1,7 I.E, Ex - '90 Alfa Romeo 33 1,5 I.E

  3. #33
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,984

    Default

    Възможно е това да става заради лоша ел. връзка до електромагнитния съединител на компресора.

    В момент в който усещаш, че климатикът не работи, премери дали има +12V на кабелчето, което отива до компресора.

    Можеш профилактично да прегледаш/почистиш означените релета и предпазители в таблото в моторния отсек, които са в бизнеса с компресора:



    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  4. #34
    Старши алфист flipz's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Burgas
    Age
    34
    Posts
    596

    Default

    Neokill (МЕС) - покава налягането на фреона, но това не е особено показателно. Все пак е газ и винаги ще има налягане при наличие на газ. При мен при неработил компресор показва около 6 бара, а при работил съвсем малко 7 бара.
    При колега с 159 2.4 по спомен е показвала 9 бара.
    Аз скоро я обслужих с точното количество и не мисля, че имам загуби ..
    Компресора ми работеше и изстудяваше според майстора толкова, че все едно всичко е наред с 150грама но стържеше. И именно заради това стържене изкарахме фреона да го притеглим.
    Чел съм че ако няма достатъчно количество би следвало да изключва сам заради защита (но не искам да те подвеждам).
    Не знам дали при определено налягане не би работил а при по- малко да не работи.
    Най- добре посети сервиз ако не ти помогне предложението на (ecotronic).


    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Това дето според някои е "голяма глупост" ми го е казал човек, който от над 30 г. си вади хляба с климатици. Аз пък ходя само при него и до момента съм оставал доволен.

    Не знам защо, но съм склонен да вярвам на него, вместо на когото и да било друг.

    А вие - правете, каквото си знаете - там.
    Точно в този конкретен случай си е твоя работа.
    Може да разбираш от автомобили и електротехника, но си много малък да определяш, кой колко е "навътре".
    Аз също съм учил механика на флуидите, както и хладилна техника и доста други машиностройтелни дисциплини.
    След като колата ми е на 10 години да започна да слагам с 500мл по- малко масло ?
    Може би на хидравличната или спирачната система ?
    Моята кола работи без проблеми с точно предписаното количество.
    "ясна техноко-логическа обосновка" ???
    Никъде в инструкцийте не е записано, че след 10 години се влага по- малко количество.
    20 годишната ми кола, също е с предписаното количество и това не води до никакви проблеми, работи нормално и ОПТИМАЛНО. - не е имала ремонт на климатика.
    Работи почти толкова време, колкото човека занимаващ се с това.
    Признателен съм ти че няколко пъти помогна, като съм попитал нещо.
    Last edited by flipz; 31-08-2018 at 23:25.
    Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

  5. #35
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,984

    Default

    Колега Flipz, нямам претенциите, че разбирам от климатици и поради това само цитирам хора с доста повече опит, като се надявам това да е полезно за всички тук.

    Относно техническата обосновка за която питаш, предполагам, че става въпрос за стареене на материалите в резултат на многократни и циклични механични натоварвания (еластични деформации).

    Но това сигурно го знаеш, щом си завършил висш технически курс.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  6. #36
    Запален алфист Bella's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Стара Загора
    Age
    36
    Posts
    418

    Default

    И аз си страдам вече от тази болест ...
    Миналата седмица си взех колата след подмяна на лагер на компресор след като имаше шум различен от нормалният се оказа , че има луфт и подмениха лагера като освен това са шлайфали някакъв съединител , НО след като си взех колата се оказа, че тя сега е 2 пъти по - шумна от преди . Свалихме с мой човек пистовият ремък и запалихме колата като шумът от чукане и стъргане го нямаше . Сложихме ремъка и отново започна да чука и да трака . Какво може да е това ?
    Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
    140 HP + Chip Tuning -> ex
    Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
    Born to make me happy

  7. #37

    Default

    Демфер, фрайлайф, лагер климатик, хидравлика, ролка.

  8. #38
    Запален алфист Bella's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Стара Загора
    Age
    36
    Posts
    418

    Default

    Лагер на компресор е сменен ( уж ) !!!
    Компресора си бил имал някакъв съединител ала бала така разказва "майстора" и той бил шлайфан ... така ... това знам ... другото не го знам и почна да ми писва
    Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
    140 HP + Chip Tuning -> ex
    Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
    Born to make me happy

  9. #39
    Запален по големия мотор maxaaa9's Avatar
    Join Date
    Mar 2016
    Location
    Велико Търново
    Posts
    176

    Default

    При мен имаше спукана тръбичка оправиха я и изчистиха филтъра бил затлачен с някакъв метален прах. Заредихме 500 грама фреон карах 30 мин и край. Компресора правел бавно налягане и сега умрял.
    Alfa Romeo 159 2.4JTDm Ti "Nero Carbonio" 154kw

  10. #40
    Запален алфист Bella's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Стара Загора
    Age
    36
    Posts
    418

    Default

    Quote Originally Posted by maxaaa9 View Post
    При мен имаше спукана тръбичка оправиха я и изчистиха филтъра бил затлачен с някакъв метален прах. Заредихме 500 грама фреон карах 30 мин и край. Компресора правел бавно налягане и сега умрял.
    Що ли ми се струва , че е време някой " майстор " лекичко да поумре , че ми идва в повече от олигофрени ... ! После колите биле лоши ! Колите не : " майсторите и джамбазите " ....
    Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
    140 HP + Chip Tuning -> ex
    Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
    Born to make me happy

  11. #41
    Запален по големия мотор maxaaa9's Avatar
    Join Date
    Mar 2016
    Location
    Велико Търново
    Posts
    176

    Default

    Той човека си ми каза ,че не е добре компресора ама така ще кара изчистил там тези стружки и тръгнал. Дори да сменя компресора как да изчистя системата от тези боклуци ? Всичко ли трябва да се разглоби ?
    Alfa Romeo 159 2.4JTDm Ti "Nero Carbonio" 154kw

  12. #42
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,984

    Default

    Quote Originally Posted by Bella View Post
    И аз си страдам вече от тази болест ...
    Миналата седмица си взех колата след подмяна на лагер на компресор след като имаше шум различен от нормалният се оказа , че има луфт и подмениха лагера като освен това са шлайфали някакъв съединител , НО след като си взех колата се оказа, че тя сега е 2 пъти по - шумна от преди . Свалихме с мой човек пистовият ремък и запалихме колата като шумът от чукане и стъргане го нямаше . Сложихме ремъка и отново започна да чука и да трака . Какво може да е това ?
    Освен пробата, която сте направили, провери дали съществено се променя звукът, когато е пуснат климатикът (когато работи компресорът) и когато не е.

    Ако го има и при непуснат климатик, макар и по-слаб, обърнете внимание на състоянието на демпферната шайба - това е ремъчното колело на коляновия вал. То се състои от вътрешна и външна част. Вътрешната е захваната за коляновия вал а външната е тази, която контактува с пистовия ремък. Между двете има гумен слой (демпфер). Обикновено този гумен слой се къса или разлепя от металните повърхности и шайбата бие и трака.
    Биенето обикновено се вижда докато работи моторът.
    Last edited by ecotronic; 01-09-2018 at 21:32.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  13. #43
    Запален алфист Bella's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Стара Загора
    Age
    36
    Posts
    418

    Default

    Проверена е , не е от демпферната шайба ! Сменяла съм я миналата година само 2 седмици след ремонт на генератор при радко измамника от сприн който просто не си направи труда да ми каже, че шайбата е заминала и ме остави на път колата . Тракането изчезва след като свалихме пистовият ремък и запалих колата . Демпфера е здрав . Онзи твърди,че е сменил лагера и е шлайфал нещо си там , но звукът от колата е като от двутактов двигател . Чука и трака страшно много .
    Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
    140 HP + Chip Tuning -> ex
    Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
    Born to make me happy

  14. #44
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,984

    Default

    Quote Originally Posted by Bella View Post
    Проверена е , не е от демпферната шайба ! Сменяла съм я миналата година само 2 седмици след ремонт на генератор при радко измамника от сприн който просто не си направи труда да ми каже, че шайбата е заминала и ме остави на път колата . Тракането изчезва след като свалихме пистовият ремък и запалих колата . Демпфера е здрав . Онзи твърди,че е сменил лагера и е шлайфал нещо си там , но звукът от колата е като от двутактов двигател . Чука и трака страшно много .
    Ти ли му каза да смени въпросния лагер?
    Ако не си, вероятно той го е сменил с надеждата да изчезне тракането.
    При положение, че тракането не само, че не е изчезнало, но се е и увеличило, следва да му върнеш колата за да си оправи бакиите, или най-малкото да ти върне парите.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  15. #45
    Запален алфист Bella's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Стара Загора
    Age
    36
    Posts
    418

    Default

    Не, аз му я закарах защото виеше и той на първо четене не чу нищо .
    След което свали кората и пистовият ремък и констатира , че има малък луфт при лагера и една оптегачна ролка , но при ролката е минимален .
    За лагера той каза,че може още 10 000 км да ме кара ...
    И го смени , като го е свалял преценил , че трябва да се шлайфа някаква шайба ми показа ( съединител някакъв ) и така ... вчера му я закарах да я чуе и каза,че това биле дюзите , нямало проблем с компресора .
    Да ама днес свалихме пистовия и няма тракане и виене .
    От понеделник шефа му бил там та ще ходя , но не очаквам кой знае какво .
    Дори не ми даде фактура този олигофрен .
    Когато взимах колата там беше само едно момче дето явно сега се учи и баш "майсторът" го нямаше та не знам дали не е било умишлено .
    Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
    140 HP + Chip Tuning -> ex
    Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
    Born to make me happy

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •