Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 31 to 43 of 43

Thread: Диагностика 145/6 боксер.

  1. #31
    Запален алфист markoff's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    София; Сливен
    Age
    37
    Posts
    255

    Default

    Все още чакам..., изглежда ми като да ида да си прибера колата в края на седмицата и да почвам пак сам пред блока... Благодаря за съветите!
    А какво ви е мнението за евентуалната причина сега колата да работи (с пригодения от мен кабел) на прекалено ниски обороти на празен ход (500-600) а иначе в движение да няма проблем?
    146 1.3 боксер 1996г.
    156 SW 1.9 JTD 8V 2002

  2. #32
    светлозелен(ама не много) ivan dimitrov's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Варна
    Posts
    2,371

    Default

    Възможно е моторчето за празен ход да не работи. Дали поради прекъсване на маса, дали заради изгорял драйвер...
    Забелязах нещо притеснително - масата на конекторът за диагностика при вашият инжекцион, ползва масата на датчиците. Тя е отделна и при 1.6 Рочестър е с различен потенциал спрямо масата на автомобила. При IAW не съм мерил, може да е като при 1.6 а може и да не е.
    Добре е да опишете точно стъпките причинили аварията. Интересно е при закачането на кой кабел "изцъка".
    Това, че при замасяване на средният пин колата работи е успокояващо и предполага прекъсване на масата някъде, но докато не се види сме си гадатели.
    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

  3. #33
    чичка с очила и шкембенце Член на клуба mordohy's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    Кюстендил Перник.
    Age
    56
    Posts
    6,946

    Default

    Най-вероятно е дал минусовия крокодил на плюса. Да се огледат масите в буксата на компа. Там те са няколко и е възможно просто някоя да е опукана. Дяволът може да не е чак толкова черен.
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР. Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

  4. #34
    светлозелен(ама не много) ivan dimitrov's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Варна
    Posts
    2,371

    Default

    Quote Originally Posted by mordohy View Post
    Най-вероятно е дал минусовия крокодил на плюса. Да се огледат масите в буксата на компа. Там те са няколко и е възможно просто някоя да е опукана. Дяволът може да не е чак толкова черен.
    Да бе. Може. Обаче може и да е малко по сложно. Що да е лесно и приятно, като може да е трудно и гадно!?
    Притеснителното е че при колегата масата на тая букса е обща с тая на датчиците. Това че все пак работи е обнадеждаващо, но... трябва да се погледне.
    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

  5. #35
    чичка с очила и шкембенце Член на клуба mordohy's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    Кюстендил Перник.
    Age
    56
    Posts
    6,946

    Default

    Quote Originally Posted by ivan dimitrov View Post
    Да бе. Може. Обаче може и да е малко по сложно. Що да е лесно и приятно, като може да е трудно и гадно!?
    Притеснителното е че при колегата масата на тая букса е обща с тая на датчиците. Това че все пак работи е обнадеждаващо, но... трябва да се погледне.
    Мене ме притеснява факта, че от самото изпълнение, масите на датчиците да са си заедно, но масата да я няма. По тоя начин взимат маса от крокодилчето, а там е май 0.35 кабела. Токовете може да се извратят и да минат от където им е угодно. Да се получи разбалансирана звезда и....
    По отношение на масата съм фанатик. И в пряк и в преносен смисъл.
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР. Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

  6. #36
    scarico diretto bobi1997's Avatar
    Join Date
    Jan 2016
    Location
    София
    Age
    21
    Posts
    358

    Default

    Между другото, колега, ако искаш мога да там каквото ти е необходимо за проба, ако сам ще си я правиш. За да видиш точно къде е проблема, а не да се натоварваш финансово с покупки на 100 неща...
    Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer
    Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

  7. #37
    Запален алфист markoff's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    София; Сливен
    Age
    37
    Posts
    255

    Default

    Колеги, благодаря за съветите и загрижеността.
    Сложна е ситуацията - всеки ден съм на работа в София, колата е в Пловдив... така като гледам ще я прибирам в неделя защото на майстора явно не му е до моя проблем и ще се оправям сам... да не се отвличам много.

    "Забелязах нещо притеснително - масата на конекторът за диагностика при вашият инжекцион, ползва масата на датчиците. Тя е отделна и при 1.6 Рочестър е с различен потенциал спрямо масата на автомобила."

    Това вероятно обяснява защо диагностиката не работи при Боби "... А 3-пиновия фиатския при мен е само с допълнителен червен кабел, което ще рече само "+"..."

    "Най-вероятно е дал минусовия крокодил на плюса."
    Точно това стана.

    Не разбирам много от ел. схеми, но написаното от вас ме кара да мисля, че имам изгорял датчик или път до него...
    Възможно ли е да е изгоряло моторчето за празен ход и от там да няма маса и нормални обороти на място?

    Кой са датчиците от които ЕКУ взима маса?

    Сложил съм сравнително дебел многожилен кабел (сечението на сърцевината е около 1 мм), не зная дали е ок...

    Към корпуса на ЕКУ също има два дебели кабела на монтажния болт... Те какво са?

    Още веднъж благодаря, всичко написано по-горе ми е полезно.

    Наздраве!
    146 1.3 боксер 1996г.
    156 SW 1.9 JTD 8V 2002

  8. #38
    светлозелен(ама не много) ivan dimitrov's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Варна
    Posts
    2,371

    Default

    Това вероятно обяснява защо диагностиката не работи при Боби "... А 3-пиновия фиатския при мен е само с допълнителен червен кабел, което ще рече само "+"..."
    Това не го разбрах.
    И аз принципно предположих че сте разменили захранващите кабели на адаптерът(кабелът) за диагностика. От там и предполужението че някъде в компютъра има прекъсната масова шина, иначе казано медното фолио на платката е леко отлепено и прекъснало. това най често става на най тясното място. Обаче може да се е прекъснал и някой от ... мисля че са 4 замасяващи проводника на компютъра. Компа е замасен на няколко места. Предвид случилото се, предполагам че има отделен кабел за замасяване на датчичите, като идеята е да са вързани в една обща точка разделена от масите на силовите вериги. Целта е намаляване на смущенията. С тая цел и корпусът на компа е замасен. Това което ме притесни е че буксата за диагностика при вас е замасена в същата точка, в която и датчиците(всичките). При моят инжекцион, тая точка е с потенциал 8-9в, това предполага електронни компоненти м/у масата на колата и тая точка, но пък буксата за диагностика е с нормална маса. Това обаче далеч не означава че и при вашият е така.
    Моторчето на дали е изгоряло. По скоро или няма маса към управлението му, или самото му управление е сдало фронта. Ако ще се борим съвместно с проблемът, ще трябват снимки на отвореният комп. И измервания ще трябват. Но имате и оферта по назад.
    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

  9. #39
    Запален алфист markoff's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    София; Сливен
    Age
    37
    Posts
    255

    Default

    Допускам че е възможно за успешното свързване на 1.6 боксер с компютър да е необходимо да има крокодил от диагностичния кабел към минусовата клема на акумулатора (Боби спомена че неговия кабел е само с един крокодил...) може и да не е така... не съм специалист както вече стана ясно.
    Даже минусовия крокодил в неправилни ръце прецака работата при мен.

    Надявам се темата да послужи на други колеги и да предпазят от подобна грешка.

    Най-накрая се обади майстора, колата е оправена и работи. Не беше особено подробен в коментарите - презапоил компютъра. Изложените от вас предположения са верни.

    Поздрави!
    146 1.3 боксер 1996г.
    156 SW 1.9 JTD 8V 2002

  10. #40
    scarico diretto bobi1997's Avatar
    Join Date
    Jan 2016
    Location
    София
    Age
    21
    Posts
    358

    Default

    Супер, че поне развръзката е положителна!
    Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer
    Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

  11. #41
    светлозелен(ама не много) ivan dimitrov's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Варна
    Posts
    2,371

    Default

    Quote Originally Posted by markoff View Post
    Допускам че е възможно за успешното свързване на 1.6 боксер с компютър да е необходимо да има крокодил от диагностичния кабел към минусовата клема на акумулатора
    1.6 ползва различен протокол и самата програма не го поддържа. Така че... крокодилите не вършат работа. Ако не съм я затрил и я открия, ще кача програма която поддържа 1.6 Рочестър. Обаче пък тя изисква два реални COM порта и ... съответният адаптер(кабел).
    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

  12. #42
    scarico diretto bobi1997's Avatar
    Join Date
    Jan 2016
    Location
    София
    Age
    21
    Posts
    358

    Default

    Quote Originally Posted by ivan dimitrov View Post
    1.6 ползва различен протокол и самата програма не го поддържа. Така че... крокодилите не вършат работа. Ако не съм я затрил и я открия, ще кача програма която поддържа 1.6 Рочестър. Обаче пък тя изисква два реални COM порта и ... съответният адаптер(кабел).
    Демек изисква настолен компютър долу пред блока
    Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer
    Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

  13. #43
    светлозелен(ама не много) ivan dimitrov's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Варна
    Posts
    2,371

    Default

    Не е задължително да е настолен, може и на маса да се постави.
    Те и настолните вече нямат, но има стари лаптопи които си имат. Да не подведа някого - не съм 100 процента сигурен, дали няма решение да се ползват два USB/RS-232 конвертора, които обаче да са "пълни". По спомен - там захранването беше от порта и за това само с конвертор на TX/RX линиите не става, но това не е нерешимо. Ако намеря схемата и програмата ще се види.
    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

Page 3 of 3 FirstFirst 123

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •