Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 25

Thread: Тропащ маховик докато колата е студена

  1. #1

    Default Тропащ маховик докато колата е студена

    Здравейте колеги! Реших да се посъветвам с вас относно един настоящ проблем по 159ката ми.
    От 2 години насам се получава едно тракане, когато времето навън е студено, което при леко натискане на съединител или при съвсем леко подаване на гас, изчезва. Също го няма и когато е топла колата. Няма никакви вибрации или други симптоми на счупване. Досега майсторите се колебаеха дали е лагер на съединител, дали е маховик, пък тук във форума се прокрадва и слух, че може да е от тропащи пружини на съединителя.
    Според моите проучвания обаче е маховик, та въпроса ми е според вас би ли могло да навреди на колата ако си я карам така? Съединителя ми си има още "живот" и ми се струва леко безсмислено да сменя маховик, съединител и помпа, ако не е опасно. Чух всякакви мнения на майстори, включително и безумни (за мен) заключения, че можел маховика да излети и да ме убие докато си карам
    Надявам се да получа компетентни мнения и от хора, които да се сблъсквали с подобен проблем и биха могли да ми обяснят ситуацията по-добре.
    Благодаря!
    Ето видео на проблема: https://www.youtube.com/watch?v=C-SGd3IrMAU
    Двигател: 1,9 16V 150hp
    Last edited by alfistivirus; 14-01-2019 at 15:45.

  2. #2
    гинеколог любител mirchozo's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Добрич
    Age
    36
    Posts
    3,142

    Default

    Знам една 156ца с 2.4/175 мотор (маховика е същия като на 159 2.4), на която притраква вече 4та година, дори вече приплъзва при напън. Все още не е излетял или строшил нещо. Ако имаш излишни пари сменяй всичко, ако не - чакаш да дойде ред, после набиваш едни пари и 3-4г си свиркаш.
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
    Горе главата, нищо че е празна...

  3. #3

    Default

    Ясно, попринцип не пестя пари за колата си, но след като има толкова ресурс съединителя ми звучи нерентабилно да изхвърля едни 2 хил. лв, само за да не ми потропва 5-10 минути сутрин в студеното на празен ход. При мен все още нищо не приплъзва, не вибрира и т.н.
    Благодаря ти за бързия отговор!

  4. #4

    Default

    Моята тропа по същия начин вече втора година и съм жив а колата върви на бургия. Когато за пръв път чух това тропане един мой приятел майстор ме попита дали, когато натисна съединителя спира, пробвах и да спира и тогава той ми каза, че, когато дойде времето за нов съединител тропането ще изчезне и да си карам спокойно

  5. #5
    Запален алфист
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Sofia, Ovtcha kupel
    Age
    34
    Posts
    397

    Default

    При мен, също се появи такова чукане на студен двигател. Чувам го само когато съм в купето. При натiскане на съединителя почукването изчезва, както и при повишаване на температурата над 70 градуса. Нямам притрисане при запалване/изключване на двигателя. Комплект маховик+съединител съм сменял преди 50 хил. км - Валео
    Last edited by sasho_n2; 17-01-2019 at 08:03.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
    ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "

  6. #6
    Запален алфист ivaka89's Avatar
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    София
    Posts
    375

    Default

    Тропат ви валовете в скоростните кутии!!! За лагери са ви кутиите . Ще кара докато се разпадне лагера на 6-та и тогава може би ще са непоправими. От време на време вси4ки имате стържене при по голям наклон на колата. Не ми работи буква "ch" и ползвам "4" за което се извинявам.

  7. #7

    Default

    Нищо не срърже при мен. Предстои ми пътуване до Виена, дано не ме остави на пътя.. Много се колебая какво да правя.
    Преди 1 година смених маслото на кутията, сложих и добавка Xado, нямаше никаква промяна. Маслото което изкарахме беше чисто и бистро. (по спомен и малко повече).
    Last edited by alfistivirus; 17-01-2019 at 00:34.

  8. #8
    Запален алфист
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Sofia, Ovtcha kupel
    Age
    34
    Posts
    397

    Default

    А как и защо тропат лагерите на скоростите, само докато е студена колата?
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
    ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "

  9. #9
    Запален алфист ivaka89's Avatar
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    София
    Posts
    375

    Default

    https://www.youtube.com/watch?v=Nv405TvgpyI
    Виж клипа какво ти е кутията, тази кутия е същата каквато се слага в 159 и е опелова. Тропането е въпрос на време, после спира, защото от топлината се разширяват металите и се обира chастиchно луфта. Тропането е от местенето на валовете в кутията. Пуснал съм тема с описание на проблема.

  10. #10

    Default

    А опасно ли е да я карам така или да се замислям максимално скоро да я вкарвам за ремонт? И къде е въпроса да го направят кадърно и да не “преекспонират” проблема с цел дране на кожа

  11. #11
    Запален алфист ivaka89's Avatar
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    София
    Posts
    375

    Default

    Quote Originally Posted by alfistivirus View Post
    А опасно ли е да я карам така или да се замислям максимално скоро да я вкарвам за ремонт? И къде е въпроса да го направят кадърно и да не “преекспонират” проблема с цел дране на кожа
    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=98490

    Можеш да проchетеш.

    Има много обяви на сервизи които правят тази кутия.

  12. #12
    Запален алфист bobi_kz's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Казанлък/София
    Age
    30
    Posts
    872

    Default

    Моята кутия се "разпадна" и съответно смених кутията като се доверих на приказките на човека от който я купих, че е читава заедно с това и комплект съединител с лагер помпата и масло. Сега кутията се държи старата си я пазя за резерва (хахах) и чака лагери и корпус. Съвет не си давайте парите за добавки и смяна на масла!... не помага. Не помня кой колега беше описал проблема има и тема подробна. Кутията е трошлива и по точно 6та предавка. Ремонта не е евтин, но друго решение няма.
    -------------------------------
    ALFA ROMEO 146 1.8 Twin Spark with head from QV - EX
    ALFA ROMEO 159 1.9 JTDm 16V , 150+++

  13. #13
    Запален алфист ivaka89's Avatar
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    София
    Posts
    375

    Default

    Кутията си е откровен боклук ако трябва да сме тоchни. Изкарва колкото един маховик
    аз съм си набелязал https://www.ebay.co.uk/itm/M32-M20-G...:rk:9:razz:f:0
    този комплект и мисля да ъпгрейдам моята. Само да се затопли времето и после когато я отворя ще погледна дали има други лагери за смяна. Пълния комплект е със 100 паунда по-скъп.

  14. #14
    Болен алфист Scrapera's Avatar
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    София
    Posts
    1,097

    Default

    Вместо да набиваш 600лв в гадната М32, за тези пари може да си купиш една кутия F40 заедно с тампоните, ск.лост и жилата. Останаха две полуоски за още някой лев, и монтаж.
    Важно условие колата ти да е с маховик LUK, а не VALEO.
    Излишно е да говорим колко е здрава, и колко по-приятно включва,F40.
    1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 2007 159 1.9 JTDм Lusso Berlina DPFon

  15. #15
    Запален алфист bobi_kz's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Казанлък/София
    Age
    30
    Posts
    872

    Default

    Quote Originally Posted by Scrapera View Post
    Вместо да набиваш 600лв в гадната М32, за тези пари може да си купиш една кутия F40 заедно с тампоните, ск.лост и жилата. Останаха две полуоски за още някой лев, и монтаж.
    Важно условие колата ти да е с маховик LUK, а не VALEO.
    Излишно е да говорим колко е здрава, и колко по-приятно включва,F40.
    Това ако го знаех по-рано..имаше ф40, но незнаех, че може да стане.
    -------------------------------
    ALFA ROMEO 146 1.8 Twin Spark with head from QV - EX
    ALFA ROMEO 159 1.9 JTDm 16V , 150+++

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •