Известие

Collapse
No announcement yet.

ФОБОС

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
    Не би ли трябвало въпросният мотроник да изреве, ако не успее да се вмести в тези 5%?
    Не знам как е при алфите, но при М1.5.4, с който се познаваме доста добре нещата стоят по следния начин. В зависимост от некадърността на лицето, което настройва ГИ са възможни различни варианти, но най-честия е при преминаване на газ започва увеличаване на инжекторните врмена, демек сместа е бедна и се започва опит за компенсирането на това. Ако след няколко секунди компенсацията е неуспешна (не мога да кажа при какъв процент увеличение на времето се касае) светва чек-лампата и се записва грешка „бедна смес”. Трябва да се знае, че при това не се минава в авариен режим на горивоподаване, а просто се индикира отклонението на състава на гориво-въздушната смес. Ако с по-нататъшното увеличение на времето се постигне желаната (около стехиометричната) смес, лампата гасне, грешката остава просто запаметена за период определен от броя на запалванията на двигателя (мисля, че беше около 20, но не съм сигурен) и продължаваме по живо, по здраво. Естествено, ако човека с лаптопа е бил още по-некомпетентен , то корекцията няма да даде резултат и след увеличаване на времето с 20%, управляващият блок заключава, че ламбда сондата е неизправна (тя си е ок, неизправен е този който е настроил така ГИ), записва съответната грешка и минава на основната карта с инжекторни времена, игнорирайки кислородният възприемател. Тук лампата си свети постоянно и дори и възстановяването на подаване на правилна смес не я гаси веднага, което говори, че мотроника е сравнително мнителен за известно време (говоря от собствен опит). След минаване на бензин е необходима около минута за може електронния блок да вземе отново под внимание сигналът от възродилата се ламбда сонда (която дефакто не е умирала никога) и да излезе от аварийния режим.
    При богата смес всичко е аналогично, но с обратен знак.
    Такива ми ти работи…
    Лудия

    Comment


    • #62
      ......

      Comment


      • #63
        Първоначално публикувано от krasisashkov Покажи съобщение
        едвали от всички пишещи тук някои е "ръчкал" повече от мен Фобос и да ви обясня с тез режими де ги има таз система......
        Ако имаш предвид Мотрониците на Алфите (болшинството - 2.10.3/4 или 1.5.5.) мисля, че малко се заблуждаваш. Докато основните датчици - ламбда и дебитомер - работят компютъра не минава в т.нар. от теб "чек" режим... Най-много да запише грешки от типа - "адптация ламбда коефициент под/над граница" , от които даже не свети чек лампата. Относно замислянето при преминаване от газ на бензин при неправилна настройка - дължи се на това, че докато е работила на газ колата, ЕКУ-то се е мъчило да коригира неправилната смес съответно с по-малки или по-големи инж. времена и в момента на превключване все още работи с тях.
        Май сложно стана а?..
        Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
        Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

        Comment


        • #64
          Първоначално публикувано от Двигателист Покажи съобщение
          Не знам как е при алфите, но при М1.5.4, ...
          Такива ми ти работи…
          Колега имаш ли кабел за диагностика и ти ли си я настрайваш системата? Аз си търся някой който разбира и може да ми погледне фобос-а, оправи, ако има проблеми. Не ми се ходи при сервиза им, че като знам през колко време си сменят персонала, такива са умници майстрите...
          sigpic
          ex Аlfa Romeo 156 2.0 16V TWIN SPARK mod '99 замина...
          0889 636 093

          Comment


          • #65
            Не знам за какви грешки се говори тука, карам само на газ от не знам колко години такива филми няма. На бензин сместа ми е ужасно бедна най-вероятно заради подпушени дюзи, а на газ доскоро се давеше колата зверски (докато Илия не ми намали с 40% газта във високите) На диагностика съм ходил няколко пъти и никакви грешки няма, въпреки горепосоченото А разликата между режимите на GTV-то е 11%, поне така казаха момчетата.
            Не претендирам, че съм някакво правило, просто не съм имал никакви проблеми от горепосочените.
            Моя кораб вчера го пробвах с малко над 200 на газ, че ходих до Карандила - никакви ядове, придърпвания и т.н.
            Last edited by code; d.m.y г., 11:34.
            sigpic
            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

            Comment


            • #66
              Е нали това казвам, че лампата не свети и не преминава в авариен режим. Най-много да запише грешка в ламбда адаптациите.
              Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
              Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

              Comment


              • #67
                Съгласен съм с колегата Code все пак майстора ни е един и същ колата ми се държи като неговата ,но мисля че има разлика в режимите след смяна на ламбдата разхода ми падна значително,но сложих и една глезотийка в маслото,която я дават да ми свали разхода още ,не знам кое от двете подейства но резултата е на лице.
                АР 156 1.8 ТС 2000г

                Comment


                • #68
                  Първоначално публикувано от mitkomalki Покажи съобщение
                  Моята 156 2.0 не обича сервизи , най-вече " компетентни" диагностици. Има си всичко-клатене на обороти, сутрешно придарпване, харч на масло и т.н. Отидох във Фобос за монтаж на газов инжекцион и вече 2 години не е пипана. Много сам доволен от тях. Даже един "майстор", който сменяше тампони на предницата сряза кабела, отиващ до бутилката и направи късо, от което ми изгоря компютъра на газта, кабела и датчика в купето. След 8 часа работа по жиците, нов комп. и индикатор те ми взеха 170лв за цялата тази история. Наистина сам доволен от тях и от шефа им.

                  Лошото е, че са малко далече-след околоврастното преди Долни Богров.
                  Колега, 4 и 6 не са букви! "Й" е буква!
                  roygas
                  Извинявам се за sms стила ми на писане.
                  Маi похвалих конкуренцията... опа!
                  Last edited by mitkomalki; d.m.y г., 08:03.

                  Comment


                  • #69
                    Първоначално публикувано от mitkomalki Покажи съобщение
                    Извинявам се за sms стила ми на писане.
                    Маi похвалих конкуренцията... опа!
                    Последно предупреждение!
                    0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
                    Автогаз сервиз-
                    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

                    Comment

                    Working...
                    X