Известие

Collapse
No announcement yet.

Газ или Метан посъветвайте ме

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Газ или Метан посъветвайте ме

    От днес и аз вече съм собственик на Алфа 156 1.8 2000г. Понеже колата ще се кара всеки ден реших да и сложа газ или метан. С газовите инжекциони горе долу разбрах за кво става на въпрос, но метана е табу за мен. Та всеки може да си каже мнението...........разход, цени, вървене, удобство...........
    http://www.youtube.com/watch?v=3mv14T6i9UI

  • #2
    Лично мое мнение - ГИ. Метанът има 1 предимство (а според някои и то е съмнително) ниската цена и няколко недостатъка - скъпи уредби, много тежки бутилки поради много по-високото налягане (200 бара), не голям пробег (а метанстанции все още няма под път и над път), неминуемо понижаване на мощността (доколкото знам), задължителна промяна на картата на предварението (това е мое предположение - не съм запознат в детаили кои настройки се коригират и в какъв обхват).
    155, TS, 2.0i, 8V, климатроник, ABS - 92г
    Още малко толерантност никога не е излишна!

    Comment


    • #3
      Слагай газ и си ти.Все още не познавам човек дето да е с по-евтин пробег на метан от пропан.

      Comment


      • #4
        Слагай си Газов инжекцион...Просто няма да сбъркаш...
        156 2.4JTD 136+ PS

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от fulcrum Покажи съобщение
          От днес и аз вече съм собственик на Алфа 156 1.8 2000г. Понеже колата ще се кара всеки ден реших да и сложа газ или метан. С газовите инжекциони горе долу разбрах за кво става на въпрос, но метана е табу за мен. Та всеки може да си каже мнението...........разход, цени, вървене, удобство...........
          Ако сложиш метан и включиш климатика няма да можеш да тръгнеш

          Сега сериозно. При една бутилка която тежи доста пробега е макс 150км. тръгнеш ли извънградско тряя си праиш сметка каде можеш да заредиш, а това е неприятно. Мощността спада доста, ама доста. Последното което разбрах е че изсушавала инжекторите? Доста екологична е и мисля това е единствения и +. Така че и аз съм за ГИ, освен това инсталацията му е малко или много по евтина

          Comment


          • #6
            Мисля ,че никои не чете "Важните теми". Г.И. е вида на горивната система и това няма отношение към горивото, независимо дали е пропан-бутан, метан ,керосин, водород и.т.н. Както колегите казаха единственото неудобство /не малко/са съдовете и пробега.
            0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
            Автогаз сервиз-
            http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

            Comment


            • #7
              Пропан-бутан.
              sigpic
              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

              Comment


              • #8
                Освен Робигаз, който това работи, мисля, ча само mim може да ти даде отговор как се държи метанова 156-ца. Тя такава кара (ако още я кара).
                166 JTD '02 ; 155 1.9TD BASE MY.95 ; 146 1.6TS Junior '98 - бракувана, продава се на части ; 155 1.8TS SILVERSTONE '94 -продадена

                Comment


                • #9
                  Нямаше ли т.н. карбонови бутилки за метан, които са леки сравнително? Или аз се бъркам нещо?
                  Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                  Lancia Kappa JTD '98 -

                  Comment


                  • #10
                    Баща ми кара венто с обикновен метан и с бутилките, които има които са с 15 кг газ в тях и общто тегло с газ-а е около 110 кг. С едно зареждане минава 300 км извънградско и последно ни стъпиха с един приятел ходихме с колата на баща ми - 1200км (София - Ахтопол, джиткане насам натам по плажове и обратно) 63 лева точно, като навръщане бързахме и сме карали с това венто със 160 по магистралата(вентото е 1.8 - 90 кончета, а какво става при повече), такаче е относително дали губи мощност... Няма да можеш да се състезаваш, но след като с 90 коня кола си караме без проблем със 160... Вече 30000 км да чукнем на дърво няма проблеми, просто веднъж годишно 15 кинта за настройка и кара.
                    Last edited by Da_Fuse; d.m.y г., 16:47.
                    Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                    Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                    България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                    Comment


                    • #11
                      Аз лично препоръчвам ГИ-първо бутилката заема по-малко място в багажика и газ има на всяка бензиностанция,ако решиш да ходиш в чужбина в Гърция нямат метан,Сърбия също нямат,а газ има навсякъе
                      Алфа Ромео 147-2.0 16V 2002g-ГИ
                      The pleasure of driving Alfa Romeo!

                      Comment


                      • #12
                        Явно ще е газ като чета постовете
                        http://www.youtube.com/watch?v=3mv14T6i9UI

                        Comment


                        • #13
                          Няма кво друго. Инвестирай в хубава ГИ инсталация и ще ти се върнат парите много бързичко.
                          Ако в края на годината съберете всички презервативи, които сте използвал и успеете да направите автомобилна гума от тях с гордост можете да я наречете GOODYEAR!
                          Alfa Romeo 166 2.0 TS + А-95Н LPi

                          Comment


                          • #14
                            Газ ли?Добре,ама като гледам как си бутат цените на торивата на горе...Метана е суровина жизнено важна за цялата икономика.Така че,цената и не може току-така да се вдига.Аз ще ти кажа лично за мен.Карам Алфа 166,150 к.с.,с метанов инжекцион BRC.Ами от Пловдив съм,карам в задръствания,и с 20 лева минавам повече от 300 км само градско!На пропан-бутан със същата сума бих минал максимум 150 км.Ти си прави сметката за теб.Познавам бакшиши които вече са минали по над 200 000 км. на метан,ами колите и моторите им са си чисто здрави.Единственото лошо е,че уредбите,особено инжекционите,са доста скъпи.Такава като моята тук е над 3500 лв,и няма да я направят като ми е направена в Италия.

                            Comment


                            • #15
                              Ми, да обобщим. На метан е по-евтино с 30-50% в сравнение с пропан-бутан. Метан има по-рядко от пропан-бутан. Метан се зарежда по-бавно. Пробега на метан е по-малък. Стоманените бутилки за метан са тежки и претоварват при всички положения задното окачване на автомобила. Бутилките от композитен материал са леки, но доколкото ми е известно са много скъпи. Инжекционните уредби са за предпочитане, независимо от горивото. Докато при пропан-бутан може да се работи с бензиновата карта на ъгъл за изпреварване на запалването (с известни уговорки), то на метан картата (3D – изпреварване/честота на въртене/натоварване) е различна и несъобразяването с това води до допълнително понижаване на мощностните характеристики на двигателя при работа с метан (те по-принцип са по-ниски от пропан-бутан, които пък са по ниски от бензиновите такива, при равни условия естествено). Друго не се сещам, специалистите да ме поправят където греша.
                              Лудия

                              Comment

                              Working...
                              X