Известие

Collapse
No announcement yet.

Диагностика на газовата уредба

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Диагностика на газовата уредба

    Здравейте колеги,

    Кажете газаджия да ми види колата.

    Имам следния проблем:
    Когато прехвърля на газ (особено сутрин докато е още студена) колата се дави (все едно смесва горивата) и по някой път когато съм на място (светофар и т.н.) гасне.
    Ходих да я видят, тея дето са я слагали ми обясниха че ламбда сондата е изгоряла.
    Ходих при Сашо и наистина беше заминала. След смяна от Сашо се върнах при момците и пак ми разправят че не работи. Върнах се при Сашо и той ми показа че работи.
    Според мен през газовия компютър не се вижда ламбдата по някакъв повод.
    Като обърне няма никакви грижи.
    В началото като я сложиха не се разбираше кога е на газ и кога на бензин затова искам да я видят. В момента гледам сутрин като прехвърля да съм в движение.

    В Сашо не се съмнявам. За това искам някой друг (газаджия) да я види.

    Газов инжекцион - Бардолини е компа.
    Колата е от подписа.

    Благодаря Ви предварително.
    Last edited by hepo; d.m.y г., 14:23.
    Alfa Romeo 145 Junior '98 1.6 TS | Газ (Бардолини)

  • #2
    Колега , като запалиш и направи проблема ,слез и пипни изпарителя . Трябва да е горещ. Ако не е ,обърни с копчето на бензин и изчакай да загрее и пак обърни на газ. Ако е оттам проблема просто виж захранването с вода на изпарителя /трябва да е с тройници ,успоредно на парното/ или отиди да вдигнат температурата на обръщане - трябва да е 50гр. Това ми идва на акъла на прима.
    0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
    Автогаз сервиз-
    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

    Comment


    • #3
      Мен много хора ми се оплакват, че специално при газов инжекцион им горят ламбда сондите.А при мен на схемата за газовия инж. може да се закачат 2 ламбда сонди,то има една де .... но така е по схемата.

      Comment


      • #4
        Преди празниците ходих при моя газаджия, защото ми се струваше, че колата твърде бъзо минава на газ - исках да вдигне температурата, при коята става прехвърлянето от газ на бензин (ГИ е Бартолини). Човека съвсем ясно и спокойно ми обясни, че при този ГИ прехвърлянето от газ на бензин става по време (и то може да се зададе от0 до 255 сек.). Аз попитах за температура - той каза, че така са го направили, не прехвърля на температура, а на време. Оставихме го на 3 минути (180 сек.). Питах го също дали газовия компютър работи с ламбдата и с дебитомера. Отговора беше, че всички функции, които се изпълняват от основния компютър (ЕКУ-то) на бензин, си се изпълняват и на газ. Единственото нещо, което газовия компютър прави, е да прихваща управлението на бензиновите инжектори, и на база на сигнала към тях да формира сигнал за управление на газовите инжектори. ЕКУ-то е убедено, че колата върви на бензин, и си върши работата както на бензин. Самият ГИ обаче вижда температурата на двигателя, оборотите, инжекторните времена. Например - на таблото отчитам на празен ход около 1000 об/мин, - на лаптопа (вързан към буксата на ГИ) - 873 об/мин, на таблото температурата към 90 градуса, на лаптопа 83, освен това видях инжекторните времена за прразен ход - бензиновото около 2 милисекунди, газовото 6,3 милисекунди например. Ако двигателя е топъл, не се изчаква това време (3-те минути), а се минава на газ след около 20 сек. Така че не знам как ще се вдигне температурата, като тук това не може да стане. Бардолини е прост инжекцион, но пък не виждам да са чак толкова нужни някакви допълнителни екстри. Явнонещо друго в колата не е наред. И, между впрочем, по теория ламбдите трябва да изкарват повече при работа на газ.
        sigpic
        Alfa Romeo 146 1.4 T.Spark Lusso (AR 33503) ZAR93000002178535

        Comment


        • #5
          Бардолини-БСМ, има температурен датчик на изпарителя, и от софта се настройва минимално допустимата температура на обръщане както при 99процента от Г.И. Ако не друго поне софтуера е перфектен на тази уредба/може би защото са го писали наши момчета/.Има и някакво противоречие в написаното от теб: Как и давате време 3мин.да мисли докато обърне ,пък като загрее кола обръща за 20сек.? Откъде разбира че е загряла? Относно сондата има писано по този въпрос, но в твоя случай или има прекъснат кабел /черен/ или не е вързана уредбата към него. Сондата не прекъсва а забива или на богата или на бедна смес като се скапе.
          Както и да е...лекцията поне беше полезна.
          П.П. Тия разлики в инжекторните времена верни ли са? А ...и моля те оправи си заглавието.
          Last edited by robygas; d.m.y г., 20:48.
          0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
          Автогаз сервиз-
          http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от robygas Покажи съобщение
            Бардолини-БСМ, има температурен датчик на изпарителя, и от софта се настройва минимално допустимата температура на обръщане както при 99процента от Г.И. Ако не друго поне софтуера е перфектен на тази уредба/може би защото са го писали наши момчета/.Има и някакво противоречие в написаното от теб: Как и давате време 3мин.да мисли докато обърне ,пък като загрее кола обръща за 20сек.? Откъде разбира че е загряла? Относно сондата има писано по този въпрос, но в твоя случай или има прекъснат кабел /черен/ или не е вързана уредбата към него. Сондата не прекъсва а забива или на богата или на бедна смес като се скапе.
            Както и да е...лекцията поне беше полезна.
            П.П. Тия разлики в инжекторните времена верни ли са? А ...и моля те оправи си заглавието.
            Робигаз, надявам се да си прав за температурата (макар че не мога да обвинявам и човека в некомпетентност - може-би просто не му се разправя с допълнителни бъзици) , но това, което съм написал, е факт... мерих с часовник след колко време ще се превключи ГИ (по индикациите на панелчето на ГИ) - сутринта при студен двигател - минаха 3 мин. (секундите няма ад цепя, т.к. ползвах часовника на таблото на колата). През деня след спиране и тръгване на топъл двигател - под минута... Аз там нямах време за експерименти и не ми хрумна да задавам чак такива въпроси. Инжекторните времена на празен ход са верни в целочислената стойтост - след запетайките имаше цифри, но не ги помня.
            Това за черния кабел за мен ли се отнася? Ако да то май май ... стърчи там някакво срязано кабелче в шлаух, но ще трябва да видя дали е от газовото или от алармата Аз не се оплаквам от вървенето на колата, пък и от разхода, бих казал (можеше да е една идея по-нисък), но ако понижаването ще е задължително в ущърб на вървенето, то по-добре така.
            PS. Освен пък да са ме метнали и ГИ да не е Бардолини...
            Last edited by serafim; d.m.y г., 21:11.
            sigpic
            Alfa Romeo 146 1.4 T.Spark Lusso (AR 33503) ZAR93000002178535

            Comment


            • #7
              Ако наистина това са инжекторните времена, имаш проблем с настройките.

              И заглавието - Роби, темата не е на колегата, няма как да го промени.
              Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
              Lancia Kappa JTD '98 -

              Comment


              • #8
                Извинете ме! Наистина не съм обърнал внимание, че са двама колегите. Е нищо де малко съм си обединил мнението.
                А към втория колега: софта на твойта уредба наистина има и задаване на време/което обикновено е 10сек./ и температура /която обикновено е 50гр./.А относно времената мисля,че не е нормално ,но щом Ти си доволен всичко е наред. За сондата имах предвид ,че от кабелите които излизат от нея черния е сигнала.
                0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
                Автогаз сервиз-
                http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

                Comment


                • #9
                  При мен е на температура (50 гр.) и на време (не знам колко но малко ако е загряла).
                  Проблема е докато загрее. След това нямам грижи.

                  Помолоих за контакти и не видях нищо ...
                  Кажете кой може да я погледне?

                  Мерси
                  Alfa Romeo 145 Junior '98 1.6 TS | Газ (Бардолини)

                  Comment

                  Working...
                  X