Първоначално публикувано от mont78
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
145 TS 1.4 98г. с обикновена газова уредба
Collapse
X
-
---------- Post added at 14:27 ---------- Previous post was at 14:24 ----------
[/COLOR]Първоначално публикувано от yovi Покажи съобщениеМястото на клапата от третата снимка не е подходящо и тя там на практика не участва в събитията. Както сам си забелязал детонациите са предимно при палене, т.е. дроселовата клапа в този момент е затворена и изолира предпазната клапа, която е монтирана между нея и дебитомера. Цялото налягане се поема от клапата, монтирана на колектора и от дроселовата клапа. Правилното място на предпазната клапа е между дроселовата клапа и колектора.
Питам понеже не РАЗБИРАМ!!! и защо трябва да се сложи клапа и на кутията на въздушния филтър (както спомена MUROMAN)- нали при детонация НАПРЕЖЕНИЕТО стига най много в моя случай до "преди дебитомера" ако въобще стигне до там защото напрежението се "обира" от клапите на колектора, а въпросният възд.филтър е СЛЕД дебитомера!!!
Поздрави!!!Last edited by mont78; d.m.y г., 16:29.sigpicЕХ-alfa romeo 155 1.7t.s 8v с АГУ
Comment
-
Всъщност въздушния филтър е ПРЕДИ дебитомета а клапата всички газаджии я слагат точно там.За пръв път чувам че не и е там мястото.В интерес на истината не съм се замислял за това което каза колегата yovi.Иначе и аз съм с обикновена газова на 1.8ТС и при мен един колектор замина и сега съм с метален.Исках да ви попитам за това дали на 1.8ТС 8 клапанов на 155 има метални колкектори фабрично понеже всички 155 като моята са със пластмасови както беше и старият ми.
Относно гърменето:Гърми когато и е кеф случва се да гърми при палене (2 пъти до сега) или когато е работила 3-4 минути на място на 1000 оборота и като подам леко газ (пак 2 пъти) всичко това за 4 месеца вече.Гледам че в Пловдив има Ламбда Контрол системки за 70-90 лв. и се замислям да експериментирам.Това не би спряло "гърменето" но би свалило разхода който е засечен на 3500км съответно 369 литра газ (90% градско - нормално каране , не съм състезател).Може да си кажете мнението за ЛК.Lancia Lybra 1.9 JTD 105
Comment
-
Първоначално публикувано от yovi Покажи съобщениеМястото на клапата от третата снимка не е подходящо и тя там на практика не участва в събитията. Както сам си забелязал детонациите са предимно при палене, т.е. дроселовата клапа в този момент е затворена и изолира предпазната клапа, която е монтирана между нея и дебитомера. Цялото налягане се поема от клапата, монтирана на колектора и от дроселовата клапа. Правилното място на предпазната клапа е между дроселовата клапа и колектора.
---------- Post added at 20:55 ---------- Previous post was at 20:53 ----------
Първоначално публикувано от Наско Покажи съобщениеВсъщност въздушния филтър е ПРЕДИ дебитомета а клапата всички газаджии я слагат точно там.За пръв път чувам че не и е там мястото.В интерес на истината не съм се замислял за това което каза колегата yovi.Иначе и аз съм с обикновена газова на 1.8ТС и при мен един колектор замина и сега съм с метален.Исках да ви попитам за това дали на 1.8ТС 8 клапанов на 155 има метални колкектори фабрично понеже всички 155 като моята са със пластмасови както беше и старият ми.
Относно гърменето:Гърми когато и е кеф случва се да гърми при палене (2 пъти до сега) или когато е работила 3-4 минути на място на 1000 оборота и като подам леко газ (пак 2 пъти) всичко това за 4 месеца вече.Гледам че в Пловдив има Ламбда Контрол системки за 70-90 лв. и се замислям да експериментирам.Това не би спряло "гърменето" но би свалило разхода който е засечен на 3500км съответно 369 литра газ (90% градско - нормално каране , не съм състезател).Може да си кажете мнението за ЛК.Mercedes W202 - 200kompressor 99'
Alfa Romeo 156 1.8 16V TS 99'- ex''
Alfa Romeo 145 1.9JTD 99'
Comment
-
Първоначално публикувано от Наско Покажи съобщениеИсках да ви попитам за това дали на 1.8ТС 8 клапанов на 155 има метални колкектори фабрично понеже всички 155 като моята са със пластмасови както беше и старият ми.
Почти е сигурно ,че проблема с детонацийте е от запалителна система и малко вероятно от бедна смес при проблем в преходния режим на изпарителя.
Ламбда контрола няма да те спаси.0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
Автогаз сервиз-
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727
Comment
-
На моята обикновенна газова имам газ симулатор на дюзите на бензина и автоматично ключе за превключване.Винаги паля на бензин и след 2500 оборота се превключва.Не е гръмнала нито веднъж.А и на обикновенната газова сигурен ли си че може да се сложи ламбда контрол,че аз несъм сигурен?Lancia Lybra 1.9 JTD 105
Comment
-
Какво е "ЛК" ?
А сетих се ...
Между другото тоя въпрос не е от вчера и ако напишеш "ламбда контрол " в търкачката излизат около 50-тина пубикаций по темата.Last edited by robygas; d.m.y г., 18:19.0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
Автогаз сервиз-
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727
Comment
-
колеги понеже с това се занимавам(газови,метанови,нитро системи и др.)да ви обясня по на кратко как стоят нещата при колите с обикн.газово.За вьпроса с гьрмежите,всичко зависи пр. от сьстоянието на мотора и наи вече от токовите по запалит.система(свещи наи вече,на 20000км.и ф кофата колкото и добре да изглаждат,кабели,дистриб.капачка и палец ако има или блокбобина)има вариант и да гьрми от бедна гор.смес,но по принцип този вариант отпада ако се настрои кадьрно от човек които знае какво прави.виждал сьм коли с предп.клапи на вс.цилиндьр, и така силно трещи че клапите излитат заедно на парчета с колектора.За колите с дебитомер е важно да има клапа преди него макар че не пази пак на 100 процента,другия вариант е да не се слагат скобите по маншона (при гьрмене да има кьде да избие)истории от рода на автом.преминаване на газ на опр.обороти,ламбда контроли,разни емулатори за сонда за дюзи сьщо не пом.за детонациите,просто винаги си има риск от тях при колите пьлен инжекцион с обикнов.газово.
Има си мн.тьнкости при монтожа на едно такова.
---------- Post added at 00:15 ---------- Previous post was at 00:09 ----------
дано не ви се струва като лекция,ама от 7,8 год.с това се занимавам и с удоволствие щеви помогна ако имате някви проблеми .......
Last edited by robygas; d.m.y г., 18:32.ALFA ROMEO 156 2.4 20V JTDM sportwagon ALFA ROMEO 155 Q4 300+++Ps.
Alfa Romeo 145 3.0V6
Alfa Romeo 33 1.7 16V 4x4 Аlfa spider 3.0 V6
Comment
-
Колеги, реших да сменям колекторите с алуминиеви, но трябва ли да се сменя и долната част или само горните тръби ? Предлагат ми само горната част ще ми свърши ли работа при положение , че и надолу всичко е пластмасовоLast edited by gogo79; d.m.y г., 19:10.Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v 150 07г.
Alfa Romeo 147 1.6TS 16v 120 01г.
Alfa Romeo 145 1.4TS JUNIOR 16v 103 98г.-ex.
Aifa Romeo 156 1.8TS 16v 144 99г. ех.
Comment
-
Първоначално публикувано от Gosheto30v6 Покажи съобщениеколеги понеже с това се занимавам(газови,метанови,нитро системи и др.)да ви обясня по на кратко как стоят нещата при колите с обикн.газово.За вьпроса с гьрмежите,всичко зависи пр. от сьстоянието на мотора и наи вече от токовите по запалит.система(свещи наи вече,на 20000км.и ф кофата колкото и добре да изглаждат,кабели,дистриб.капачка и палец ако има или блокбобина)има вариант и да гьрми от бедна гор.смес,но по принцип този вариант отпада ако се настрои кадьрно от човек които знае какво прави.виждал сьм коли с предп.клапи на вс.цилиндьр, и така силно трещи че клапите излитат заедно на парчета с колектора.За колите с дебитомер е важно да има клапа преди него макар че не пази пак на 100 процента,другия вариант е да не се слагат скобите по маншона (при гьрмене да има кьде да избие)истории от рода на автом.преминаване на газ на опр.обороти,ламбда контроли,разни емулатори за сонда за дюзи сьщо не пом.за детонациите,просто винаги си има риск от тях при колите пьлен инжекцион с обикнов.газово.
Има си мн.тьнкости при монтожа на едно такова.
---------- Post added at 00:15 ---------- Previous post was at 00:09 ----------
дано не ви се струва като лекция,ама от 7,8 год.с това се занимавам и с удоволствие щеви помогна ако имате някви проблеми .......
---------- Post added at 19:34 ---------- Previous post was at 19:32 ----------
Първоначално публикувано от gogo79 Покажи съобщениеТова цялото ли ще ми трябва ?Last edited by robygas; d.m.y г., 18:33.Mercedes W202 - 200kompressor 99'
Alfa Romeo 156 1.8 16V TS 99'- ex''
Alfa Romeo 145 1.9JTD 99'
Comment
-
Новите агрегати 1,6 и 2,0 които са 16 вентилови имат специално разработен смукателен колектор и е мн.мн различен констуктивно от стария на 8 вентиловия агргат.Новия променя потока на въздуха при различните натоварвания агрегата и става ''къс'' и ''дълъг'' ,при стария това го няма .Посоката на въздуха се управлява от ЕЦУ-то.С смяна на колектора се променя и ''динамиката'' на агрегата.Но темата е твърде дълга за един фурум тук и.....съвета ми е не се занимаваите с глупости ,че ефекта е обратен на това което искате да постигнете и разходите по него са съпоставими с цената на газов инжекцион :Р
Непитаий старо,а патило .....
---------- Post added at 02:24 ---------- Previous post was at 02:04 ----------
Първите агрегати 16 вентилви са произведени с алуминиеви колектори, които са от 2 части, както старите на 8 вентиловите мотори.След година от пускането на пазара на 16 вентиловия агрегат колекектора бе заменен с цял пласмасов.При стария алуминиев колектор с ''клапи'' и каквили не др пинисчииски дивотии при детонациите при използване на пропан-бутан и метан за гориво пак се покучаваше ''изваждане'' на колектора от гумените маркучи, които съединяваха двете части на съшия.
И сега да ви кажа нещо което незнаете: При новите агрегати които имат разработен къс и дълъг колектор повечето детонации се явяват не от постоянно повтарящото се по форумите проблем в ''високо волтовата запаителна верига'',свещи,дистрибутори и др подобни,а проблема идва точно от промяната на гориво-въздушната струя, която запълва говивната камера.При промяна на тоз поток за части от секундата се появява обдняване на сместа и обратно възпламеняване на същата от неините химико-физични своиства.Просто казано при 27 % на пропан-бутан в въздуха сместа се самовъзпламенява и при достигане на такава концентрация в смукателния колектор става .....БАУУУУУУУУУУУ......и започва ходенето по-мъките, което много често е свързано и с много финансови разходи за собственика на колата,което понякога много кратно надвишава инвестицията, която е необходима за монтирането на газова система покриваща стандарта на тез мотори, които са Евро 3,4 а вече и 5.
ДАНО СЪМ ВИ БИЛ ПОЛЕЗЕН С СЪВЕТА СИ !
---------- Post added at 02:42 ---------- Previous post was at 02:24 ----------
Да отговоря на Наско:
ТАП е електронна система която променя стандарния ъгъл на подаване на искрата в горивната камера ,много често се използва от италиянците монтираши газови ситеми,При работа на агрегата на метаново гориво е задължителна! ,но и при използване на пропан-бутан подобрява динамиката на агрегата и намалява с 3...5 % разхода на гориво,тъй като може да подаде по-голямо предварение от зададеното при работа на бензин,това подобрява пълното изгаряне на горивната смес, която на пропан-бутан е с много по различни химико-физични своиства от бензиновата.
---------- Post added at 02:54 ---------- Previous post was at 02:42 ----------
Ламбда контрол системата на Ланди Груп, все още се предлага на пазара и се монтира от офицалните им представирели,които можете да намете на българският им саит.Системата е сърифицирана по стандарта 67R-01 и покрива стандарт на емисий на вредни газове Евро1 и 2,а в някои автомобили и Евро 3.
Цената й с включен монтаж и 2 год.международна гаранция или 80000 км пробег е в порядъка на 650...700 лв. и зависи от сложноста на монтажа и допълнителна електроника,ако е необходима.sigpicAlfa Romeo 155 1,8 8V TS ; Suzuki Vitara
Който не може да си купи FERRARI,си купува ALFA ROMEO.....
Comment
-
Първоначално публикувано от krasisashkov Покажи съобщениеНовите агрегати 1,6 и 2,0 които са 16 вентилови имат специално разработен смукателен колектор и е мн.мн различен констуктивно от стария на 8 вентиловия агргат.Новия променя потока на въздуха при различните натоварвания агрегата и става ''къс'' и ''дълъг'' ,при стария това го няма .Посоката на въздуха се управлява от ЕЦУ-то.
Благодаря предварително.0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
Автогаз сервиз-
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727
Comment
-
Първоначално публикувано от gogo79 Покажи съобщениеКолеги, реших да сменям колекторите с алуминиеви, но трябва ли да се сменя и долната част или само горните тръби ? Предлагат ми само горната част ще ми свърши ли работа при положение , че и надолу всичко е пластмасово
---------- Post added at 14:55 ---------- Previous post was at 14:52 ----------
става вьпрос за 1.4 16в т. спарк налиALFA ROMEO 156 2.4 20V JTDM sportwagon ALFA ROMEO 155 Q4 300+++Ps.
Alfa Romeo 145 3.0V6
Alfa Romeo 33 1.7 16V 4x4 Аlfa spider 3.0 V6
Comment
-
Към колегата Робигас:Тая хава с променливата дължина на смукателния колектор съм я чувал и преди ама и аз не знам кво представлява.Склонен съм да повярвам че в италия са измислили нещо такова.За гърменето от бедна смес мога да кажа само че:Какво е разстоянието от дроселната клапа до 1ви цилиндър и какво е това до 4ти цилиндър?Май не е равно (говорим само за пълни инжкциони) т.е. еднакво ли количество смес(газ+въздух) засмуква 1ви и същото ли е за 4ти?Отговарям ви веднага - НЕ!Няма какво да регулира тази смес да е еднаква за всеки цилиндър.При карбураторните смукателни тръби (рънъри) това разстояние е почти еднакво (на 1ви е равно с 4ти както и на 2ри е равно с 3ти като всички са почти равни с малка разлика).Оттук идва проблема с бедната смес.Замислете се колко монотрагедии и колко карбураторни коли са сцепили колектор и колко от тях са гръмнали?-0!Lancia Lybra 1.9 JTD 105
Comment
Comment