Известие

Collapse
No announcement yet.

Адванс процесор

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Адванс процесор

    Здравейте колеги !

    Тъй като от предишния ми автомобил съм се убедил от ползата на адванс процесор, въпросът ми е какъв ТАП бихте ми препоръчали за 2.0 t.s. ?
    Не искам да коригирам предварението чрез ремап на ECU - то за да не променям работата на бензин.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  • #2
    тоя би трябвало да ти свърши работа
    http://www.aeb.it/products/timing-ad...ocessors/cobra
    точка

    Comment


    • #3
      Благодаря колега!

      Изглежда приличен. До момента карах с правен ТАП, калибриран за съответния двигател. Но сега (след като монтирам газовата уредба) мисля да взема нещо фабрично.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Във връзка с отворената от мен дискусия за ТАП, ще задам въпроса по друг начин:

        Моля колегите, с двигатели 2.0 TS с газов инжекцион БЕЗ адванс процесор и без ремап на ECU-то, да споделят впечатленията си относно въздействието на ГИ върху състоянието на двигателя.
        Какъв пробег сте направили? Проблеми с изгорели клапани.......и т. н.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          8 клапанов брои ли се?
          Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
          Lancia Kappa JTD '98 -

          Comment


          • #6
            ако говорим за пропан-бутан, разликата е направо незабележима и двигателя не страда от проблеми при каране на газ. спокойно можеш да минеш без ТАП.
            точка

            Comment


            • #7
              Всички така казват. И все пак щом се говори за ТАП при LPG, или за омаслител, като по-добрия вариант, означава, че има защо.

              Затова очаквах някой колега да сподели това, че е минал примерно 100 000 на газ - без тези допълнения и няма значително падане на компресия и т. н.

              Не искам да звуча като параноик, а просто парен - каша духа.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                този двигател има нок сензор, което значи че ЕКУ-то може да изменя аванса в някакви граници спрямо октановото число на горивото=не ти трябва ТАП. виж,ако е метан, тогава е друга работа.
                омаслител също не ти трябва, клапаните не страдат от прегаряне.сигурно няма нито един ТС с такова чудо монтирано.
                щом си карал на газ, сигурно знаеш - всичко по запалването да е ок. провери си бобините че имат склонност да се цепят, свещите и това е.
                точка

                Comment


                • #9
                  нок контрола като функция и принцип на работа няма нищо общо с ТАП и повишение на изпреварването ъгъла на запалване. Какво значи ЕКУ-то си гласи само аванса? ЕКУ-то има базисна карта за аванса. То не може да даде повече аванс от аванса в тази карта. Може само да го върне при нужда. При ЕКУ от сериите МЕ7, МЕ9 и по-нови там нещата са малко по-различни, но пак нещата са долу-горе същите.

                  ТАП-а има функцията да увеличи аванса. Да даде по-голямо изпреварване на запалването спрямо ГМТ. Нещо което пропанбутана и метана го изискват като при пропанбутана може да се мине и без него. Там е само желателно.

                  Един пример: При многоклапанните двигатели с многоточково впръскване и висока степен на сгъстяване оборудвани с инжекционна ситема с пропанбутан или метан разликата в аванса между двете горива може да бъде от порядъка на 5 - 8 градуса. Например за пропан-бутан максимум +6/7 градуса и при метан максимум +10/12 градуса. Разбирайте това като максимум и в никакъв случай не разбирайте такова повишение в целия диапазон от обороти. И при двете горива прекаляването с аванса може да доведе до детонационно горене в някой диапазон от обороти.

                  За пример ще ви дам само, че 100 октана бензин по нашите бензиностанции е по-устойчив на детонации от пропан бутана при почти еднакви условия. Визирам конкретно горивата на бензиностанции ЕКО.
                  Last edited by oem; d.m.y г., 14:39.
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #10
                    Благодаря Ви колеги, за подробните разяснения.
                    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:43.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                      нок контрола като функция и принцип на работа няма нищо общо с ТАП и повишение на изпреварването ъгъла на запалване. Какво значи ЕКУ-то си гласи само аванса? ЕКУ-то има базисна карта за аванса. То не може да даде повече аванс от аванса в тази карта. Може само да го върне при нужда. При ЕКУ от сериите МЕ7, МЕ9 и по-нови там нещата са малко по-различни, но пак нещата са долу-горе същите.

                      ТАП-а има функцията да увеличи аванса. Да даде по-голямо изпреварване на запалването спрямо ГМТ. Нещо което пропанбутана и метана го изискват като при пропанбутана може да се мине и без него. Там е само желателно.

                      Един пример: При многоклапанните двигатели с многоточково впръскване и висока степен на сгъстяване оборудвани с инжекционна ситема с пропанбутан или метан разликата в аванса между двете горива може да бъде от порядъка на 5 - 8 градуса. Например за пропан-бутан максимум +6/7 градуса и при метан максимум +10/12 градуса. Разбирайте това като максимум и в никакъв случай не разбирайте такова повишение в целия диапазон от обороти. И при двете горива прекаляването с аванса може да доведе до детонационно горене в някой диапазон от обороти.

                      За пример ще ви дам само, че 100 октана бензин по нашите бензиностанции е по-устойчив на детонации от пропан бутана при почти еднакви условия. Визирам конкретно горивата на бензиностанции ЕКО.
                      да колега, така е. но казвам че разликата във вървенето с масовия бълвоч 95, който по-скоро май е 92 и пропан-бутан без ТАП е минимална, а и ТАП може да се сложи винаги. освен това при пропан-бутана много зависи и какво е съотношението между двата газа.
                      точка

                      Comment

                      Working...
                      X