Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с нивомер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с нивомер

    Здравейте колеги !

    Наскоро ми монтираха Фобос-1 с 60 литрова бутилка и нивомер Feroni-2 315/30 - Euro (така е отразено в сервизната книжка).

    Бутилката е монтирана така, че оста на отвора за арматурата сключва 0 градуса с хоризонталата. Аз мислех, че според типа на сондата, би трябвало да сключва 30 градуса (Вие ще кажете дали греша).

    Проблемът е следният:

    Напълних догоре бутилката и тя събра около 49 литра. Дотук добре. Като минах 120 км ми изгасна 4 - тия диод от индикацията. Стрелката на сондата също показваше приблизително 70 - 80 % пълно.
    3 - тият диод изгасна на 200 км, 2 - рият на 250 а на 260 първият започна да мига.

    Естествено ще изчакам да свърши газта за да се ориентирам за разхода, но мисля, че такава нелинейност в показанията не са нормални. Едва ли се дължи на рязко завишаване в разхода.
    Въпросът ми към Вас е дали това с градусите за които говорих по-горе може да е причината?

    Уредбата е гаранционна и ще ходя след празниците в сервиза, но бих искал преди това да събера повече информация по въпроса.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  • #2
    здравей колега,
    на сондата някъде по видимата част пише ъгъла под който трябва да е завъртяна бутилката.
    нивомера е малко относителна работа и по скоро служи за ориентация само. може да видиш ушите на сензора как са и ако позволяват някаква регулация - да го бутнеш леко.
    на стрелката може повече да вярваш.
    точка

    Comment


    • #3
      Не знам за Фобоса, но повечето софтуери позволяват да се прави реглаж на светването на диодите. Имам предвид, че това е датчик от 0 до 90 ома и от софта може да му се зададе кога да пали съответния диод.
      Относно градусите за тая сонда са 30, сиреч малко над хоризонтала ,но ако я вдигнеш ще започне да зарежда примерно 45-43л. Остави си я така. 49 л. си е супер за 60л. бутилка.
      Това с регулирането на диодите е много пипкава работа и трябва да се следи горивото в бутилката и да се настройват. По-добре си я остави така или ги помоли да ти променят само отношението на първия диод.
      0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
      Автогаз сервиз-
      http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

      Comment


      • #4
        Преди няколко месеца монтирах полски ГИ (на приятел) и там се оказа ,че трябва да се калибрира софтуерно въпросния датчик.. Пълни се догоре бутилката и при това положение се указва през софтуера...
        Ако при теб стрелката показва адекватно а се бъркат диодите ,има вариант и това да е...
        Естествено това е само предположение! Почнете наистина от това дали е завъртяна бутилката правилно

        Докато го напиша и някои ме изпреварил
        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

        Comment


        • #5
          Благодаря Ви за отговорите. Това със софтуерното калибриране не го знаех.
          Точно както колегата Roby казва, така ми казаха и хората, които монтираха уредбата. А именно, че когато е завъртяна така ще побира максимално.
          В тази връзка моля за още малко разяснение:

          Ако правилно съм разбрал, когато бутилката е монтирана както е сега (оста на фланеца съвпада с хоризонталата), смукателят се намира във възмоно най-ниското положение а поплавъкът изключва при 80% и поради това едно зареждане е 48 литра. Ако се завърти на 30 градуса, смукателят не е вече в най-ниската точка, респективно и положението при което поплавъка изключва става по-ниско. А това означава, че винаги ще остава на дъното известно количаство течна фаза, която ще е под нивото на смукателя. Респективно едно зареждане става по-малко от 80% от обема.
          Ако са верни горните ми разсъждения, се питам, защо е направено така.

          Относно калибрирането - в момента има доста добро съвпадение между показанието на стрелката и това на светодиодната индикация. Поради това, вероятно такова калибриране на този етап не се налага.
          Това, което ми е трудно да си обясня е защо има такова разминаване между показанието на стрелката и реалното количество течност в бутилката.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Колега, с преместване на 30гр. нищо няма да се промени освен да зареждаш по-молко и то с 3-4л.
            Не се вкарвай в размисли
            Карай си колата и тва е.
            0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
            Автогаз сервиз-
            http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

            Comment


            • #7
              На 320 км пробег (градско) устойчиво ми мигаше първият светодиод. Напълних догоре и събра 39 л. Което означава, че съм имал още около 10 л.
              Та първото засичане на разхода даде 12/100 градско. Вижда ми се нормално. Но това с индикацията ще търся начин да го оправя.
              В тази връзка се сещам за още неща (плод на размисъл):

              1 - Излиза, че когато сондата е завъртяна на правилния градус производителят се презастрахова и едно пълнене става по-малко от 80% от обема.
              2 - Ако при ориентирането на предписания ъгъл смукателят се намира в максимално ниско положение, означава, че при нестпазване на въпросните 30 градуса, въпросният смукател няма да е в най-ниско положение. От това следва, че когато нивото на течната фаза падне под нивото на смукателя, реално изпарението ще става в бутилката а не в изпарителя (изпарителят ще работи само като редуктор на налягане). А това, че изпаряването става в бутилката, може да е проблем при по-ниски околни температури.
              3 - Неориентиран на предписания ъгъл, поплавъкът ще се движи нe във вертикална равнина (както би трябвало да е) а в равнина, наклонена под 30 градуса спрямо вертикалната. От това пък следва, че пълният ход на поплавъка ще се извърши при по-малка промяна в нивото на течната фаза.

              Накратко - смятам, че бутилката трябва да бъде монтирана така, че да бъде спазен ъгъла на сондата. А ако трябва да се постигнат 80 % то това може да стане чрез огъване (юстиране) на рамото на поплавъка.
              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 18:37.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                засечи и колко ти е чисто извънградското, че градския разход си е силно относителен.
                с бутилката няма никакъв смисъл да се занимаваш, само ще си изгубиш времето.
                точка

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                  засечи и колко ти е чисто извънградското, че градския разход си е силно относителен.
                  с бутилката няма никакъв смисъл да се занимаваш, само ще си изгубиш времето.
                  В момента ситуацията със стрелката е следната:

                  - при налични 10 л стрелката стои на 0
                  - при около 25 л стрелката стои на "пълно"

                  Това ще го оправя, защото има смисъл да се оправи и защото съм сигурен, че не е кой знае каква философия да се регулира така, че да отчита малко от малко по-точно.

                  Иначе знам това, че тези магнитни връзки не работят добре, но поне ще догодя двете крайни положения да са що-годе реални.

                  Тези дни ще я засека на извънградско.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment

                  Working...
                  X