Известие

Collapse
No announcement yet.

Дизел - газ

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Дизел - газ

    Въпроса ми е към колегата Роби - дали си слагал и дали си запознат с това чудо. И моля да не се обръща темата в посока размисли и страсти, а ако може само конкретна информация от хора с опит, че в други форуми подобни теми са така оакани от всекомпетентните разбирачи, че нищо не се разбира в крайна сметка
    166, 2.4 JTD'00

  • #2
    В Ямбол има човек който слага такива уредби, но и в София има поне в офф-роауд форума имаше инфо
    156 2.4JTD 136+ PS

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Chimev Покажи съобщение
      Въпроса ми е към колегата Роби - дали си слагал и дали си запознат с това чудо. И моля да не се обръща темата в посока размисли и страсти, а ако може само конкретна информация от хора с опит, че в други форуми подобни теми са така оакани от всекомпетентните разбирачи, че нищо не се разбира в крайна сметка
      Не съм слагал. И аз като всички само чета кой и какво е правил. Нямам и колеги/с които работя/ от които да получа инфо.
      Иначе ми е минавало през акъла, ама все не се наканвам да си купя някоя "печка" и да си правя експерименти. На клиентска кола не ме кефи да се занимавам.

      Още преди 15 г. съм чувал, че шофьори на автобуси подават директно във въздуха пропан-бутан за икономия на нафта/съответно далавера/. Това дето се коментира във форумите е подобно, но според мен не е истинско. Знам, че руснаците вече правят Газови инжекциони за дизелови автомобили и там нещата са на много добро ниво.
      0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
      Автогаз сервиз-
      http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

      Comment


      • #4
        Всичко изписано по-долу съм го "копнал" от сайт с цел разяснение по случая газодизел....


        ГАЗОДИЗЕЛ ! КАКВО Е ТОВА?



        Автомобили с жълти триъгълни лепенки с възклицателен знак и надпис „ГАЗ”, отдавна не привличат внимание, както и бутилките монтирани в конструкцията на камионите и в багажниците на леките автомобили, също вече е нещо нормално. Всичко това нагледно показва ръста на пазарното ниво на газобалонното оборудване /ГБО/. С излизането на пазара на газови системи от 4-то поколение, газифицирането на нови и скъпи модели автомобили вече не е проблем и страха от така наречените „гърмежи” във входящите колектори го няма. Монтажниците на такива системи също престанаха да се впечатляват от многочислените случаи и факта, че ГБО е монтирано на скъпо струващи автомобили включително и нови, които са снети от гаранция.
        До не отдавна, докато дизеловото гориво не започна стремително да повишава себестойността си и да догонва по цена 95-окт. бензин, за монтаж на ГБО на дизелови двигатели почти никой не се е замислял. Битува мнение, че е невъзможно използването на газ в дизелите, но и колкото да е удивително, по въпроса за използването на газово гориво за дизелови мотори никой дълбоко не се е занимавал.
        ИМА НЯКОЛКО НАЧИНА ДА ПРИСПОСОБИМ ДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ за работа с газ. Като един от вариантите е да премахнем съществуващата горивна система от дизеловия двигател, вместо дюзите да поставим запалителни свещи, да де форсираме мотора и да монтираме ГБО, като на бензинов двигател. В такъв случай ни остава да намалим степента на компресия, тъй като при дизеловия двигател тя е много висока. В резултат ние ще получим двигател работещ на газ. По такъв начин преработката на дизелов двигател за работа на газ е крайно скъпа и сложна. Перспективата за производство на изключително работещи на газ двигатели е още неясна и ако в даден момент по време на експлоатация газта свърши, изхода е само един: буксир до газостанция.



        Друг вариант е ГАЗОДИЗЕЛ.

        Самата идея се състои във възможността, автомобилът да може да работи както на дизелово гориво, така и в режим газодизел. При това не е необходимо сериозно вмешателство в конструкцията на двигателя. Този вариант - прилагане на ГБО на дизелов двигател, позволява на практика да се преоборудва всеки дизелов мотор. В този случай се налага вмешателство само в горивната система на мотора, контролирайки и балансирайки количеството на газта и


        дизеловото гориво. Принципът на действие е да се дозира една част дизелово гориво, 20%-30% което да се запали и останалата част от 70%-80% гориво да се прибави под формата на газ вместо дизел.
        Газодизелният режим има много предимства в сравнение с конвенционалния дизелов режим. При него двигателят работи много по-гладко, поради факта, че натоварването на коляновия механизъм е много по-ниско. Това увеличава ресурса на мотора няколко пъти. С прибавянето на газ към дизеловото гориво може да се постигне пълно изгаряне както на нафтата , така и на метана, което значително намалява отровните емисии в изходните газове.
        Тук е мястото да кажем, че системите които работят на нивото на ВТОРО ПОКОЛЕНИЕ ГБО, т.е. метана се смесва с въздуха във входящия колектор на двигателя и той се запълва с газовъздушна смес е крайно опасно по няколко причини. Газовъздушната смес е взривоопасна и вероятността да гръмне е съвсем възможна и най-важното, съществува възможност да се прегрее двигателя, ако се подаде богата смес /повече газ/ и той да излезе от строя. На практика тази настройка, балансирането газ дизел се прави на слух и на око. Тези системи нямат електронни модули, които да следят зададени предпазни параметри и в случай на авария да превключват двигателя отново в дизелов режим. Те са негодни за дизелови мотори от по-нови генерации ЕВРО-3, ЕВРО-4, и т.н. с електронни помпи за гориво.





        ИМА ОЩЕ ЕДИН ВАРИАНТ ГАЗОДИЗЕЛ, с който бих искал да ви запозная.

        Светът преживя няколко енергийни кризи и в много страни се търсят начини за преминаване на алтернативни горива, като моторно гориво. Безспорен лидер в разработката на газодизелови системи е Украйна. В Украйна има няколко разработени от нула системи, и последната от тях към днешна дата е най-съвършена и надеждна. Тази система използва 4-то поколение ГБО и разкрива всичките му преимущества и при това е избавена от всички недостатъци характерни за другите системи на пазара за газодизелово оборудване. Газ към дизел, това вече не е теория, а технология



        КАК РАБОТИ СИСТЕМАТА

        Разглежданата от нас нова система ГАЗОДИЗЕЛ напълно съответства на стандартите за 4-то поколение ГБО и се отличава от своите аналози на пазара за газодизелни системи / които работят на нивото на второ поколение ГБО/ по многоточковото впръскване на газта и електронно управление на цялата газодизелова система и защитата на двигателя и системите му на много нива от пробиви и критични фактори, присъщи на предишните поколения. Системата е без аналог в света, поддържа 4, 6, и 8- цилиндрови мотори и еднакво добре работи както на мотори с механично подаванe на гориво, така и на двигатели от по-ново поколение Евро-3, Евро-4 с електронни помпи. Преоборудвания двигател може да работи както в дизелов режим, така и в режим на газодизел. Прехода между режимите се осъществява с просто натискане на копче за преминаване на газодизел. При включване на газодизелов режим, първоначално системата преминава в тестване работата на всички компоненти в нея, след това ако грешки не са открити и са налице условията /загрят мотор, наличие на минимално зададено налягане на газта, минимални обороти и др./ за преминаване на газодизел, системата преминава автоматично на газодизелово гориво.

        Под израза газодизелово гориво ние разбираме впръскване на различни горящи вещества, а именно дизелово гориво и компресиран природен газ метан в пропорции от 30%-70% съотношение д.г./метан до 22%-78% съотношение д.г./метан. В останалото работата на автомобила по нищо не се отличава от работата на аналогичните системи за бензинови двигатели.

        КАК СЕ ОСЪЩЕСТВЯВА ТОВА?



        Към стандартния двигател се прибавят /монтират/ допълнително няколко датчика, а при по-новите двигатели където има налични се взима сигнал от тях и се формира импулс, които управлява газови инжектори монтирани в близост до всмукателният клапан на входящия колектор.



        Всичко това се управлява от електронен блок /ЕБУ/, който се настройва посредством специална програма с помощта на персонален компютър.



        Връзката между компютъра и ЕБУ се осъществява посредством интерфейс кабел. За двигателите от ново поколение отговарящи на стандартите Евро-3 и Евро-4 се прибавя още един електронен блок за управление на горивната помпа.



        Двата ЕБУ са взаимно свързани, заредени са с отделни програми и се програмират отделно. В програмата за настройка имаме горивна карта за дизеловото гориво и горивна карта за газовото гориво. При първоначалната подготовка за пускане на двигателя в режим на работа „газодизел”, се вписват крайни стойности на параметри от монтираните допълнително датчици:
        Термопара - следи температурата на изходните газове и се монтира на изходния колектор в близост до изпускателният клапан. Ако температурата на двигателя надвиши зададената стойност на изходните газове, която копираме при работа на мотора в дизелов режим при натоварване, ЕБУ автоматично преминава в режим дизел, като копчето за превключване на различните режими започва да издава мигащ светлинен сигнал. Същото се случва и ако датчика за температурата на охлаждащата течност, датчика за налягането на газта, датчика за налягането надуване на турбината / при турбо двигатели/ се отклонят от зададените в програмата параметри. Всичко това е предвидено с цел предпазване на двигателя от излизане извън строя при евентуални пробиви в системата и спестяване на средства от непредвидени ремонти. Тази система успешно работи и с пропан-бутан /LPG/ вместо метан /CNG/ като пропорциите са примерно 50%-50% съотношение д.г./пропан-бутан.




        От очевидните икономически ползи от използването на системите газ дизел освен спестяване на дизелово гориво, трябва да изтъкнем и следните предимства:
        Намалява се износването на цилиндровата група.
        Намалява се натоварването на коляномотовилковия механизъм, тъй като газта изгаря гладко дизеловото гориво.
        Маслото не се мие от стените на цилиндъра, процеса на изгаряне е равномерен.
        Маслото по бавно губи своите свойства, като интервалът за смяна на маслото може да се увеличи с 1.5 до 2 пъти.
        Увеличава се ресурса на двигателя.
        Отделяният дим е значително по-малко.
        Важно! При работа в режим на газ дизел не възникват детонации.

        Тази система се монтира и е много ефективна при дизеловите локомотиви. Особено добре работи при тези модели, където дизеловият двигател служи като агрегат захранващ електромотори.
        Масово се поставя и на трактори, комбайни и различни селскостопански машини работещи с нафта.
        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

        Comment


        • #5
          Хайде и аз да спомена и общо взето франкейнщаина на двигателите нито бензин нито дизел или така наречения HCCI engine
          http://en.wikipedia.org/wiki/Homogen...ssion_ignition
          Или на кратко може да гори всякакви горива стига те да са хомогенно смесени с въздух преди попадането в цилиндъра а запалването е като дизел. Е има си и разни кусури но се развиват и то доста бързо
          156 1,8 ТS 99
          Nissan Murano 2005

          Comment


          • #6
            и аз съм се интересувал доста по този въпрос но никъде не намерих цена за тази система ,ако е много скъпа едва ли някой ще се навие да я сложи,освен ако не минава всеки ден по 200-300 км
            Алфа 156 2.4 JTD 136 катъра-бивша
            Алфа 145 1,9 JTD - настояща

            Comment


            • #7
              Абе става и за 400-500лв че и по малко ако сам си я слагаш Лошо е че настройката е много финна ако пуснеш повече газ почва едно чукане... Даже на JTD има сложена вече
              Разхода се смята така ако ти е харчила 9/100 градско сега ще харчи пак 9 но нафта и газ, около 2-3л нафта и останалото газ...
              Икономия има около 4-5лв на 100км..,
              Last edited by Jivko7777; d.m.y г., 18:43.
              156 2.4JTD 136+ PS

              Comment


              • #8
                В русенския университет могат да го направят. Уча там задочно и преподавателя ми по ДВГ разказва как са направили дава автобуса на газ. Само че при дизелите не е така лесно както при бензиновите коли. Начина и температурата на изгаряне на газта и нафтата са доста различни и за това се сменят и буталата. Та, не е евтино.
                bella italiana 156 SW 2.4 JTD 150 елитни жребчета

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от nickyto Покажи съобщение
                  В русенския университет могат да го направят. Уча там задочно и преподавателя ми по ДВГ разказва как са направили дава автобуса на газ. Само че при дизелите не е така лесно както при бензиновите коли. Начина и температурата на изгаряне на газта и нафтата са доста различни и за това се сменят и буталата. Та, не е евтино.
                  Беее тоя Русенски университет много зле бе
                  То не беше че 2Т маслото е вредно сега при газ и буталата се сменят
                  Мъкаааа...Да вземете тия дърти чичковци от социализма дето знаят какво е ДВГ само на Соц. возилата какво представлява да ги махнете най-добре
                  Last edited by Jivko7777; d.m.y г., 18:56.
                  156 2.4JTD 136+ PS

                  Comment


                  • #10
                    Ееее... разликата между "светилото" по химия, който не е обяснил на колегата защо не е редно да се слага 2Т масло, доцента, който ни обясни смяната на дизел-газ беше доста изчерпателен в обясненията си. А, и не ни е заплашвал, че няма да ни завери семестъра, като задаваме въпроси.
                    bella italiana 156 SW 2.4 JTD 150 елитни жребчета

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от nickyto Покажи съобщение
                      Ееее... разликата между "светилото" по химия, който не е обяснил на колегата защо не е редно да се слага 2Т масло, доцента, който ни обясни смяната на дизел-газ беше доста изчерпателен в обясненията си. А, и не ни е заплашвал, че няма да ни завери семестъра, като задаваме въпроси.
                      Е хубаво че Ви е обяснил, ама някои неща не са точно така както Ви ги е казал, едно от е че по мотора не се бара нищо
                      156 2.4JTD 136+ PS

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                        Абе става и за 400-500лв че и по малко ако сам си я слагаш Лошо е че настройката е много финна ако пуснеш повече газ почва едно чукане... Даже на JTD има сложена вече
                        Разхода се смята така ако ти е харчила 9/100 градско сега ще харчи пак 9 но нафта и газ, около 2-3л нафта и останалото газ...
                        Икономия има около 4-5лв на 100км..,
                        Я дай малко инфо за работещото жтд. Газта с инжектори ли се подава или конвенционално ( макар, че с тая цена сигурно е второто ). Чел съм за хора които си подават газ директно преди турбото и постигат гореупоменатия ефект, само, че не знам дали не е опасно малко
                        166, 2.4 JTD'00

                        Comment


                        • #13
                          И другото интересно е това как се намалява нафтата.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Chimev Покажи съобщение
                            Я дай малко инфо за работещото жтд. Газта с инжектори ли се подава или конвенционално ( макар, че с тая цена сигурно е второто ). Чел съм за хора които си подават газ директно преди турбото и постигат гореупоменатия ефект, само, че не знам дали не е опасно малко
                            Не е преди турбото, а след и по точно горе преди всмукателния колектор
                            156 2.4JTD 136+ PS

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                              Не е преди турбото, а след и по точно горе преди всмукателния колектор
                              Аха, с турбо изпарител, така се спестяват опасностите от пърни маркучи и интеркулер с газ
                              166, 2.4 JTD'00

                              Comment

                              Working...
                              X