Известие

Collapse
No announcement yet.

Трябва ли да се изключи бензиновата помпа при поставяне на АГУ ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Трябва ли да се изключи бензиновата помпа при поставяне на АГУ ?

    Здравейте,
    От 3 дни карам на газ, колата ми е 146 boxer 1.3
    с обикновенна газова.
    Имам едно-две питания, към знаещите колеги:
    Трябва ли да се изключва бензиновата помпа, при работа на газ ? Майстора който ми поставя АГУ-то ми каза, че в дебелите книги не се препоръчвало да се спира помпата, за да циркулирало гориво, било добре за дюзите само да внимавам винаги да има бензин в резервоара. Във форума обаче някои колеги пишат че трябва да се изключва бензиновата помпа когато колата работи на газ. Та кое от двете твърдения е по-вярно ?
    И второ питане - ламбда сондата на колата влияе ли на газа , или тя е само когато колата е на бензин ?

    Благодаря,
    Alfa Romeo 146, boxer

  • #2
    Няма нужда да се изключва. Просто дръж резервоара с минимум 15 литра в него винаги. Не по-малко защото от работата на помпата горивото се загрява и ако имаш 5 литра в резервоара лятото може да се споминеш с помпата поради прегряване тъй като горивото като е малко ще загрява бързо и няма кой да охлажда помпата.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      питал съм горе долу същото тука, ако ти се чете
      http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=59071
      sigpic
      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от frantic Покажи съобщение
        Здравейте,
        От 3 дни карам на газ, колата ми е 146 boxer 1.3
        с обикновенна газова.
        Имам едно-две питания, към знаещите колеги:
        Трябва ли да се изключва бензиновата помпа, при работа на газ ? Майстора който ми поставя АГУ-то ми каза, че в дебелите книги не се препоръчвало да се спира помпата, за да циркулирало гориво, било добре за дюзите само да внимавам винаги да има бензин в резервоара. Във форума обаче някои колеги пишат че трябва да се изключва бензиновата помпа когато колата работи на газ. Та кое от двете твърдения е по-вярно ?
        И второ питане - ламбда сондата на колата влияе ли на газа , или тя е само когато колата е на бензин ?

        Благодаря,
        При класическа АГУ e добре да се изключва помпата посредством реле. Виждал съм няколко стопени от прегряване помпи. Както казва колегата не е фатално, ако има достатъчно количество бензин в резервоара. Но много добре знам как човек свиква да кара на газ и да пали на газ...........И така лека полека забравя затова, че трябва да подържа известно количество бензин. И тогава стават поразиите.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          При класическа АГУ e добре да се изключва помпата посредством реле. Виждал съм няколко стопени от прегряване помпи. Както казва колегата не е фатално, ако има достатъчно количество бензин в резервоара. Но много добре знам как човек свиква да кара на газ и да пали на газ...........И така лека полека забравя затова, че трябва да подържа известно количество бензин. И тогава стават поразиите.
          така е,като караш на газ, забравяш да заредиш бензин и изгаряш помпата. после 200лв не ти мърдат доста от колите с газ, палят директно на газ щото са с изгорели помпи.
          не е вярно и че инжекторите се охлаждат от бензина. когато те са спрени, тоя бензин който циркулира движен от помпата, минава само през рейката, така че дали ще работи помпата или не, на инжекторите им е все тая.
          също не е вярно че като превключиш от газ на бензин, ако помпата е спряна преди това, трябва да качи налягане. бензиновата система си има клапан регулатор на налягането който ако е изправен съвсем спокойно ще държи налягане 3 бара в рейката дори и да не бутнеш колата няколко месеца.

          аз те съветвам да караш така за сега, ако има проблеми по газовата-да се отстранят. а спирането на помпата е лесна работа.
          точка

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
            така е,като караш на газ, забравяш да заредиш бензин и изгаряш помпата. после 200лв не ти мърдат доста от колите с газ, палят директно на газ щото са с изгорели помпи.
            не е вярно и че инжекторите се охлаждат от бензина. когато те са спрени, тоя бензин който циркулира движен от помпата, минава само през рейката, така че дали ще работи помпата или не, на инжекторите им е все тая.
            също не е вярно че като превключиш от газ на бензин, ако помпата е спряна преди това, трябва да качи налягане. бензиновата система си има клапан регулатор на налягането който ако е изправен съвсем спокойно ще държи налягане 3 бара в рейката дори и да не бутнеш колата няколко месеца.

            аз те съветвам да караш така за сега, ако има проблеми по газовата-да се отстранят. а спирането на помпата е лесна работа.
            Ей за това става на въпрос. Дори съм си мислел, какво би станало ако в момента в който помпата започне да прегрява, в резервоара отнякъде проникне известно количество въздух


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Мерси колеги, а ламбда сондата на колата, имам съмнения, че не ми работи, но сега като съм вече на газ има ли смъсъл да я сменям, или се слада друга специална за газ ? Ето това не ми е ясно ?
              Alfa Romeo 146, boxer

              Comment


              • #8
                щом си с обикновена газова, не е проблем че не ти работи ламбдата. няма нужда да я сменяш.
                точка

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от frantic Покажи съобщение
                  Мерси колеги, а ламбда сондата на колата, имам съмнения, че не ми работи, но сега като съм вече на газ има ли смъсъл да я сменям, или се слада друга специална за газ ? Ето това не ми е ясно ?
                  С обикновенна газова няма нужда от лабмда - газаджиите като ти я настройват си слагат тяхна сонда в ауспуха за да натаманят сместа. Относно помпата ня виждам защо да не се изключи?
                  Алфа 156 1,8ТС 1998г

                  Comment


                  • #10
                    Казват , че като не работи дълго време и клеясва.

                    Comment


                    • #11
                      винаги палиш на бензин...
                      точка

                      Comment


                      • #12
                        Ами покарвай я и на бензин. Старата ,и кола Р-19 я карах 10г на газ. Палих и карах на газ. Веднъж съм и сменял карантиите на изпарителя, а помпата си беше чук - никакви проблеми.
                        Алфа 156 1,8ТС 1998г

                        Comment


                        • #13
                          На служебната ни едната от 8г.не и работи бензиновата помпа, от 3г. сме я махнали изобщо. Зимно време само като е нощувала навън при под -15 градуса я палим с шише 1,5л топла вода подръка. Топлим си ръчичките един вид, докато дойде време да замръзне изпарителя. Точно стига шишето, пали и после няма проблеми никакви.

                          Явно и така може, но нито ти пречи, нито тежи да има бензинец в резервоара - резерва, неприкосновен запас, ако искаш. А помпата ако е стока и има какво да върти нищо не и става от това, че е пусната. Познавам хора, дето карат на бензин (голямото добрутро), ама от години само на резерва. Дали им е по-леко на техните помпи?
                          Last edited by ldv6; d.m.y г., 00:12.
                          Недозавиване е когато се халосаш у дувара с предницата
                          Презавиване е когато се халосаш у дувара със задницата
                          Мощност е колко бързо ще се халосаш у дувара
                          Въртящ момент е колко далече ще влачиш дувара...

                          Comment


                          • #14
                            Здравейте колеги, спирането на помпата става много лесно - те хората са го измислили отдавна - с едно устройство което струва 15лв. много лесно се поставя и спестява много неприятности. представлява едно реле което, когато колата мине на газ, със закъснение до 2 минути спира помпата...
                            Alfa GTV 1.8 TS
                            Alfa 33 1,4 feeling 94г.
                            Alfa 6 2,5 TD - в спомените само

                            Comment


                            • #15
                              В оригиналните схеми на Италианците тая кола е с работеща помпа.
                              Изключват се само дюзи от 18-ти пин на компа и лампата на таблото от 6-ти пин.

                              Всичко останало е по желание на собственика на автомобила. Помпата се спира с обикновено реле.
                              0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
                              Автогаз сервиз-
                              http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

                              Comment

                              Working...
                              X