Известие

Collapse
No announcement yet.

Размер на дифузьора на смесителя!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Размер на дифузьора на смесителя!

    Днеска си говоря с колегата, който без да го убеждавам много си взе една 155-ца 1.8 ТС.
    Понеже е рядка кобинация от кипаджия и тракторист, много бързо се справи с алфата.
    Последното му подобрение е на дифузьора на смесителя и точно за тоя проблем искам да си поговорим. Стария му беше с диаметър 32 мм и колата се държеше като голф 1.8 . Тоест дърпа до около 3500-4000 об/мин и после.....
    Новия му е 40 мм и определено се отпуши мотор, при разход на магистралата от около 9,5 литра на 100км.
    Каране с около 120-140.
    Подчертано във високите обороти има по-висока мощност и дърпа по-добре.
    Щуцера на смесителя е 1/2" - 13 мм.
    Говориме за обикновена АГУ.
    Който има наблюдения и опит, да пише тука и за други мотори!
    Last edited by mordohy; d.m.y г., 21:18.
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

  • #2
    От личен опит съм разбрал това, че диаметърът на смесителя трябва да е по възможност по-голям за да не води до намаляване на въздушния поток. Малък диаметър е равносилно на задръстен въздушен филтър. Но пък по-големият диаметър води до по-малко подналягане на изхода на изпарителя и може да доведе до недостатъчно количество газ особено при ниски обороти. Това последното може да се компенсира с повишаване чувствителността на изпарителя (отваряне на кранчето/кранчетата на изхода на изпарителя или реглаж, евентуално - смяна на пружината, която противостои на голямата мембрана с по-мека).
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 09:37.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      От личен опит съм разбрал това, че диаметърът на смесителя трябва да е по възможност по-голям за да не води до намаляване на въздушния поток. Малък диаметър е равносилно на задръстен въздушен филтър. Но пък по-големият диаметър води до по-малко подналягане на изхода на изпарителя и може да доведе до недостатъчно количество газ особено при ниски обороти. Това последното може да се компенсира с повишаване чувствителността на изпарителя (отваряне на кранчето/кранчетата на изхода на изпарителя или реглаж, евентуално - смяна на пружината, която противостои на голямата мембрана с по-мека).
      Прав си колега,но тая материя сме я дъвкали многократно.
      Идеята ми за един каталог на най-добрите модели дифузьори.
      На 1.8 ТС на 155 40 мм дифузьор е с много добри показатели
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #4
        то е ясно с с голям смесител ще върви във високите. въпроса е за какво ти е на газ да дърпа във високите и какво става в ниските обороти и преходните процеси и с разхода.
        нали се търси някакъв компромис. между другото за тая кола дават 35мм, ако не се е наиграл още, може и с такава да пробва.
        иначе и моята дърпа като катър до около 4500, после качва оборотите ама се усеща че няма пауър.
        точка

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
          На 1.8 ТС на 155 40 мм дифузьор е с много добри показатели
          ...и колата е с много бедна смес почти сигурно.
          При всички случая това с дифузьорите се прави при газоанализ. Всяка кола е различна и ти много добре го знаеш. Износване на мотора, пропуски по маркучи и.т.н.
          Плюс това тоя размер много зависи и от изработката на плочката. Тоест, е изключително важно какво е храненето и с газ-през един или два входа, как са разположени входовете, какъв е диаметъра им, как е изработен дифузьора. Общо взето, всичко трябва да е направено така, че да има възможно най малко съпротивление.
          Естествено е, че ако входовете на плочката са малки или с неподходящо разположение, дифузьора трябва да е по-малък защото е необходим по-голям вакуум за засмукване на газта от изпарителя и обратно.

          Така или иначе това се преценява на газоанализ.

          За темата-почти всички 8кл. мотори на 155 и 164 се правят с диаметър-32-34.
          0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
          Автогаз сервиз-
          http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

          Comment


          • #6
            Плочката, а и цялата конфигурация е изработена от него. Май ще трябва да посна и схемата
            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

            Comment

            Working...
            X