Известие

Collapse
No announcement yet.

Няколко въпроса за глупавия ми ГИ!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Няколко въпроса за глупавия ми ГИ!

    Колата е с 6-7годишен Ланди Омегаз Кейхин ГИ, минималните настройки на обръщане са 40°С на изпарителя, на практика обаче обръща на 60°С по табло Отделно на загрял мотор, ако ще и на 90°С минава някъде около минута след палене преди да обърне.
    Изобщо колата си гори 2-3литра бензин на 100км, което си е доста дразнещо
    Няма ли някакви варианти за промяна на тия "ларж" настройки
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

  • #2
    Това винаги ли е било така? След палене при загрял двигател ако оборотите се вдигнат над 3000, пак ли не обръща?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Това винаги ли е било така? След палене при загрял двигател ако оборотите се вдигнат над 3000, пак ли не обръща?
      Докато не си му мине там определеното време никакво обръщане, що е така не знам
      sigpic
      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

      Comment


      • #4
        В софтуера на Ренцо за съжаление няма възможност за промяна на времето на четене на бензиновия комп.
        При 50гр. е 30сек.
        60 е 25
        70 е 20
        и оттам нататък е 15 сек.

        Температурата е различна защото темп. датчик за газта е на изпарителя/или точно преди него за някой версии/, а датчика на таблото е на термостата или мотора. Реално газовия комп го интересува каква е температурата на изпарителя, а не на двигателя.
        Така например ако антифриза е намалял и не достига за достатъчно загряване при натоварване примерно е възможно изпарителя да почне да истива и тогава софтуера реагира и обръща на бензин, а колата може да си е загрята.

        Оборотите на обръщане могат да се корегират от 800 до 3000.
        Реално ако се направят на 800 колата ще си обръща сама, без нужда от форсиране, при достигане на зададената температура и след изминаване на съответното време.
        Last edited by robygas; d.m.y г., 10:01.
        0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
        Автогаз сервиз-
        http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

        Comment


        • #5
          Щом не могат да се променят параметрите, описани от Роби, някакъв вариант е да "излъжеш" управлението затова, че температурата на изпарителя е по-висока от реалната. Не зная какъв елемент е температурният датчик, но примерно ако е термо-резистор, чието съпротивление се понижава с увеличаване на температурата, ако се добави паралелно на датчика съпротивление с подходяща стойност, това ще симулира по-висока измерена температура.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от robygas Покажи съобщение

            Оборотите на обръщане могат да се корегират от 800 до 3000.
            Реално ако се направят на 800 колата ще си обръща сама, без нужда от форсиране, при достигане на зададената температура и след изминаване на съответното време.
            E и това е нещо, значи ще стане работата с някои и други хватки. Нещо друго, което ми направи впечатление - сутрин с включено парно на AUTO до 60°С колата не само, че духа само студено, но и загрява 2 пъти по-бавно Днес тръгнах на OFF и обърна на газ за 5мин иначе и трябват 8-9.
            Друго искам да те попитам, robygas, след като колата може аварийно да пали на газ със задържане на копчето, не може ли да се направи някак да си пали така, когато е загряла без да има нужда да държиш копчето?
            sigpic
            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

            Comment


            • #7
              можеби трябва да си отговорите на въпроса защо е сложено това ограничение
              точка

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                можеби трябва да си отговорите на въпроса защо е сложено това ограничение
                Разбирам те, колега какво искаш да кажеш, не е много по темата ми, но ще ти отговоря за да предотвратя следващите такива постове. Пределно ми е ясно кое е правилно, как трябва да е и т.н. Въпроса е, че съм на крачка да си изхвърля бойлера от багажника, при тия цени на газта и бензина в момента колата на газ ми спестява 2лв на 100км, което е смешно. Та или трябва да я измисля как да върви предимно на газ или да вадя бойлера. Втория вариант ми се струва все по-примамлив
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Щом не могат да се променят параметрите, описани от Роби, някакъв вариант е да "излъжеш" управлението затова, че температурата на изпарителя е по-висока от реалната. Не зная какъв елемент е температурният датчик, но примерно ако е термо-резистор, чието съпротивление се понижава с увеличаване на температурата, ако се добави паралелно на датчика съпротивление с подходяща стойност, това ще симулира по-висока измерена температура.
                Това ми се струва, че може да стане, но дали няма да обърка сместа!? Как ме гони носталгията по АГУ-тата с кранчета . .
                Last edited by code; d.m.y г., 11:16.
                sigpic
                156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                Comment


                • #9
                  Колега мисля, че паленетата директно на газ са ограничен брой пъти. Когато ми слагаха моето газово - казха ,че мога да паля със задържане на копчето директно на газ , но само около 40-тина пъти....???
                  sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                    Това ми се струва, че може да стане, но дали няма да обърка сместа!? Как ме гони носталгията по АГУ-тата с кранчета . .
                    Не знам по какъв начин се влияе (и изобщо дали се влияе) дозирането на газта от информацията, придобита от температурния датчик на изпарителя.

                    Като изключим по-мудния преход бензин-газ, какъв разход ти дава на газ?


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Не знам по какъв начин се влияе (и изобщо дали се влияе) дозирането на газта от информацията, придобита от температурния датчик на изпарителя.

                      Като изключим по-мудния преход бензин-газ, какъв разход ти дава на газ?
                      тъй като газта в изпарителя преминава в газообразна форма, очевидно е че в единица обем може да има различно количество газ в зависимост от температурата и налягането.
                      другото роби го е обяснил повече от добре
                      точка

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                        тъй като газта в изпарителя преминава в газообразна форма, очевидно е че в единица обем може да има различно количество газ в зависимост от температурата и налягането.
                        другото роби го е обяснил повече от добре
                        Това го разбирам. Питането ми беше дали ECU - то се "съобразява" с това. Т. e. дали температурата на изпарителя води до промяна в коефициента на запълване на инжекторния цикъл, или има значение само са прехода бензин-газ.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          разбира се, в противния случай биха сложили термо ключ за по-евтино.
                          точка

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Не знам по какъв начин се влияе (и изобщо дали се влияе) дозирането на газта от информацията, придобита от температурния датчик на изпарителя.

                            Като изключим по-мудния преход бензин-газ, какъв разход ти дава на газ?
                            Сега в момента както я карам предимно на късо 15 газ + 3л бензин т.е някъде 27лв/100 градско.
                            Ако я карам на бензин ще гори към 30лв Май, май ще хвърлям скоро бойлера . .
                            Газта малко я намалиха иначе бях готов.
                            sigpic
                            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                              Сега в момента както я карам предимно на късо 15 газ + 3л бензин т.е някъде 27лв/100 градско.
                              Ако я карам на бензин ще гори към 30лв Май, май ще хвърлям скоро бойлера . .
                              Газта малко я намалиха иначе бях готов.
                              Според това, което казва Колев (и вероятно е прав), означава, че ако симулираш по-висока температура от реалната, ще ти се вдигне разходът на газ. Но пък си мисля дали ако симулираш по-висока температура за момент, колкото да я изръчкаш да мине на газ и след това махнеш симулацията - дали ще обърне обратно на бензин?
                              На твое място бих пробвал.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X