Известие

Collapse
No announcement yet.

Промени в надзора на АГУ или "отзад-напред"

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Това добре, ама ето един пример - приятел с изтекъл преглед на газовата. Спираме на една от големите вериги. Момчето там забелязва, и не пълни бутилката с обяснението, че прегледа е изтекъл. Веднага му зададохме въпроса - Ако автомобила няма ГТП, ще ни сипеш ли бензин? Той отговаря с - Да. За мен си е парадокс цялата ситуация. Още повече, че в наредбата става дума за сгъстен природен газ, което леко се отклонява от пропан-бутана. Даже по спомен си имаше отделни изисквания за природен газ и пропан-бутан.
    http://hopenhagen.org/

    Comment


    • #17
      поредна българска простотия.Ясно е ,че няма кадри подготвени за преглед на АГУ в пунктовете за преглед.Ясно е и как се минава преглед по документи.........или почти по документи.Резила от цялата работа пак е ясен-никакъв контрол в/у АГУ.съответно няма да има подръжка -повече аварии и пожари заради АГУ.Аз лично никога не съм разчитал на прегледа за газовата,ходя поне веднъж годишно в сервиза където ми я монтираха и искам преглед.Така съм по спокоен.
      Няма невъзможни неща,просто има недостатъчно финансиране.
      156 1,8ТS-99 ......
      EX
      159 1,9 JTD-08

      Comment


      • #18
        Новините в 19.00 по БТВ
        Да видим какво ще кажат и дали ще почнат да проверяват сериозно по ГТП.То с тия камери където има де няма как да не проверяват
        МЕТАН

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Че аз до момента като съм минавал на преглед газовата, само веднъж един юнак се разходи с гъбата и сапунката по връзките и толкоз. В останалите случаи нещата се свеждаха до писане в книжката, лепене на етикета на бутилката и прибирането на едни пари.
          Ако във пунктовете за ГТП не извършват никаква проверка на автомобила,тогава какво да кажем за тея които проверяват газова уредба-още по зле са нещата.

          За разлика от тоя със сапунката и това че на всеки преглед на газова ти вземат пари и за изпитване на бутилката,а него правят а не е и нужно защото досега беше на 5год за пропан бутан,то вече пунктовете за ГТП са обурудване със уреди за изтичане на ГАЗ и се проверява уредбата,а това как тя функционира не ги интересува,защото не са сервиз а контролен орган.

          ---------- Post added at 10:28 ---------- Previous post was at 10:27 ----------

          Първоначално публикувано от bocko Покажи съобщение
          Новините в 19.00 по БТВ
          Да видим какво ще кажат и дали ще почнат да проверяват сериозно по ГТП.То с тия камери където има де няма как да не проверяват
          Камери има във всеки пункт във цяла България,и изцяло нова наредба и нова система като цяло,честито на всички собственици на таралясници.

          ---------- Post added at 10:30 ---------- Previous post was at 10:28 ----------

          Първоначално публикувано от alex052 Покажи съобщение
          поредна българска простотия.Ясно е ,че няма кадри подготвени за преглед на АГУ в пунктовете за преглед.Ясно е и как се минава преглед по документи.........или почти по документи.Резила от цялата работа пак е ясен-никакъв контрол в/у АГУ.съответно няма да има подръжка -повече аварии и пожари заради АГУ.Аз лично никога не съм разчитал на прегледа за газовата,ходя поне веднъж годишно в сервиза където ми я монтираха и искам преглед.Така съм по спокоен.
          Това по документи беше............!!!
          А това изцяло беше изискавне на клиента,защото го е страх да покаже колата си във какво състояние е,така че,досега който е минавал така е лъгал само себе си,но вече са други нещата.
          Alfa romeo GTVex
          Alfa romeo 159 08"16V JTDmex
          Audi A6 Avant 09" 3.0 TDI S-line Quattro
          Аudi A3 1.8 20V 02"

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от dilian alfa gtv Покажи съобщение
            .....
            газдетектори имат в СБА отдавна. друг е въпроса колко са в час и факта че търсят за течове само при загасен автомобил. "проверката" е 30 секунди, другото е бумащина.предпочитам прегледа със сапунката, тя е по-достоверна.
            а тия камери са толкова фалшива работа. записват ли, денонощно ли работят, някой гледа ли ги..... същата работа като тая простотия че един преглед не можело да е по-кратък от 30 минути ли колко беше и висиш пред пункта като прани гащи за тоя дето духа.
            точка

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
              газдетектори имат в СБА отдавна. друг е въпроса колко са в час и факта че търсят за течове само при загасен автомобил. "проверката" е 30 секунди, другото е бумащина.предпочитам прегледа със сапунката, тя е по-достоверна.
              а тия камери са толкова фалшива работа. записват ли, денонощно ли работят, някой гледа ли ги..... същата работа като тая простотия че един преглед не можело да е по-кратък от 30 минути ли колко беше и висиш пред пункта като прани гащи за тоя дето духа.
              Ок досега цената за преглед на газова уредба беше около 25лв,а това отпада и се извършва във пунктовете за ГТП и за 30лв цена за цялостен преглед на автомобила,4 човека комисия колко време изкаш да ти проверяват газовото според теб,как мислиш.
              Alfa romeo GTVex
              Alfa romeo 159 08"16V JTDmex
              Audi A6 Avant 09" 3.0 TDI S-line Quattro
              Аudi A3 1.8 20V 02"

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от dilian alfa gtv Покажи съобщение
                А това изцяло беше изискавне на клиента,защото го е страх да покаже колата си във какво състояние е,така че,досега който е минавал така е лъгал само себе си,но вече са други нещата.
                Именно.

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от dilian alfa gtv Покажи съобщение
                  Ок досега цената за преглед на газова уредба беше около 25лв,а това отпада и се извършва във пунктовете за ГТП и за 30лв цена за цялостен преглед на автомобила,4 човека комисия колко време изкаш да ти проверяват газовото според теб,как мислиш.
                  абе ти имаш ли автомобил с АГУ. прегледа в СБА само на газовото беше от рода на 10-15лв /12 ако си спомням добре/. сега със същата техника и по същия начин е 20. прегледа на автомобила е отделно и неговата цена също е скочила. една проверка не трябва да зависи от време- тоест колкото е нужно.
                  точка

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                    абе ти имаш ли автомобил с АГУ. прегледа в СБА само на газовото беше от рода на 10-15лв /12 ако си спомням добре/. сега със същата техника и по същия начин е 20. прегледа на автомобила е отделно и неговата цена също е скочила. една проверка не трябва да зависи от време- тоест колкото е нужно.
                    НЕ нямам,собственик съм на пункт за ГТП по ЕКТМ/CEMT

                    Eдна проверка във зависимост от МПС-то вече по новата наредба не зависи от време,има само начало на техническата проверка дата/час/във реално време,придружена със снимки и видеозапис,съхранявани във пункта и на сървър във автомобилна администрация и изцяло нов формуляр за техническата годност на МПС където всички неизправности,дори и незначителни ги пише на него и ако кат те спре и не са отстранени-мпс-то се спира от движение.При значителни повреди мпс-ТО има срок от 14 дни за отстраняването им,като след това няма право,а и системата не позволява да премине ГТП във друг технически пункт,освен във този който са установени значителните неизправности.
                    При така наречените опасни неизправност,автомобила не се допуска за движение по пътищата за обществено ползване и пункта незабавно праща писмо до близкото РПУ което се заверява,за спиране на МПС-то от движение,след което клиента придвижва МПС-на собствена отговорност до място за остраняване на неизправностите.
                    Това е информация от първа ръка,мисля че ще е полезна за всички джигити.Относно камерите работят,записват и се наблюдават всички пунктове от изграден видеоцентър от ИААА.
                    Alfa romeo GTVex
                    Alfa romeo 159 08"16V JTDmex
                    Audi A6 Avant 09" 3.0 TDI S-line Quattro
                    Аudi A3 1.8 20V 02"

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от dilian alfa gtv Покажи съобщение
                      НЕ нямам,собственик съм на пункт за ГТП по ЕКТМ/CEMT

                      Eдна проверка във зависимост от МПС-то вече по новата наредба не зависи от време,има само начало на техническата проверка дата/час/във реално време,придружена със снимки и видеозапис,съхранявани във пункта и на сървър във автомобилна администрация и изцяло нов формуляр за техническата годност на МПС където всички неизправности,дори и незначителни ги пише на него и ако кат те спре и не са отстранени-мпс-то се спира от движение.При значителни повреди мпс-ТО има срок от 14 дни за отстраняването им,като след това няма право,а и системата не позволява да премине ГТП във друг технически пункт,освен във този който са установени значителните неизправности.
                      При така наречените опасни неизправност,автомобила не се допуска за движение по пътищата за обществено ползване и пункта незабавно праща писмо до близкото РПУ което се заверява,за спиране на МПС-то от движение,след което клиента придвижва МПС-на собствена отговорност до място за остраняване на неизправностите.
                      Това е информация от първа ръка,мисля че ще е полезна за всички джигити.Относно камерите работят,записват и се наблюдават всички пунктове от изграден видеоцентър от ИААА.
                      още по-добре. кажи коя е новата наредба, да я прочетем.
                      а тия камери ако записват постоянно и сървърите на гугъл няма да ви стигнат. аз си оставам скептичен относно "качеството" на прегледа. можеш ли да ми кажеш какви са изискванията за спирачното усилие на задна ос на лек автомобил на крачна и на ръчна спирачка.

                      ---------- Post added at 12:29 ---------- Previous post was at 12:11 ----------

                      няма вече хидротест....
                      Занижени изисквания за преглед на газовите уредби
                      11.01.2012 21.41

                      От няколко дни вече има нови, по-занижени изисквания за преглед на техническото състояние на газовите уредби.

                      В България в момента има над 1 милион автомобили с газови уредби, като над 95% са допълнително оборудвани, а не с оригинални уредби. По неофициална статистика експертите считат, че поне 50-60% от тези автомобили са с неизправни документи - много от тях нямат задължителен паспорт за монтаж на уредите.

                      Това, което се промени от първи януари е, че вече ще се прави само визуален преглед на инсталацията без изпитване на бутилките.

                      До края на миналата година нормативната уредба казваше, че бутилките на газ пропан-бутан трябва да се изпитват за издръжливост по специален метод с пълнене с вода под много високо налягане на всеки 5 години, а метановите бутилки на всеки 10. Това вече няма да се прави и на практика ще може да се кара и с над 30-годишни бутилки, което вече става много опасно.

                      От първи януари специализираните пунктове за тестване на газовите бутилки вече са с прекратени лицензи, а проверката за изправност на инсталациите се прави в пунктовете за редовен годишен технически преглед.

                      Прегледите ще се правят визуално. Експертите ще проверяват единствено как е закрепена инсталацията, има ли изтичане на газ по някоя от връзките и дали паспорта на газовата уредба е изряден.

                      От Държавната агенция за метрологичен и технически надзор твърдят, че промяната е свързана с изискване на евро директива. Досега агенцията имаше ангажимент да санкционира шофьорите, които карат автомобили с неизправни газови уредби. Годишно са се налагали между 350 и 400 акта.

                      „Директните проверки се извършваха съвместно с органите на полицията. Те трябва да спрат автомобила, а ние да извършим проверката, което става сложно, дълго,” коментира Ангел Ангелов. Според председателя на агенцията, новият регламент е по-добър за шофьорите. Ангелов твърди, че това е световна практика:
                      „Ние сме говорили с наши колеги от бившите социалистически страни Русия, Румъния и никой от тези страни не контролира автомобилни газови уредби.” /bTV

                      Днес+
                      точка

                      Comment


                      • #26
                        Така е вече отпада изпитването на бутилките,което за мен не е правилно.Майка България -Държавност кво да праиш.
                        Наредбата я има във Държавен вестник,като изцяло нова,не е изменение или допълнение и последната беше от 1999год.
                        Alfa romeo GTVex
                        Alfa romeo 159 08"16V JTDmex
                        Audi A6 Avant 09" 3.0 TDI S-line Quattro
                        Аudi A3 1.8 20V 02"

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от dilian alfa gtv Покажи съобщение
                          НЕ нямам,собственик съм на пункт за ГТП по ЕКТМ/CEMT

                          Eдна проверка във зависимост от МПС-то вече по новата наредба не зависи от време,има само начало на техническата проверка дата/час/във реално време,придружена със снимки и видеозапис,съхранявани във пункта и на сървър във автомобилна администрация и изцяло нов формуляр за техническата годност на МПС където всички неизправности,дори и незначителни ги пише на него и ако кат те спре и не са отстранени-мпс-то се спира от движение.При значителни повреди мпс-ТО има срок от 14 дни за отстраняването им,като след това няма право,а и системата не позволява да премине ГТП във друг технически пункт,освен във този който са установени значителните неизправности.
                          При така наречените опасни неизправност,автомобила не се допуска за движение по пътищата за обществено ползване и пункта незабавно праща писмо до близкото РПУ което се заверява,за спиране на МПС-то от движение,след което клиента придвижва МПС-на собствена отговорност до място за остраняване на неизправностите.
                          Това е информация от първа ръка,мисля че ще е полезна за всички джигити.Относно камерите работят,записват и се наблюдават всички пунктове от изграден видеоцентър от ИААА.
                          Замисълът е чудесен, но не ми станаха ясни някои неща:

                          На ГТП се установява някаква дребна неизправност.
                          Предполагам, че това се отразява в протокола от прегледа.
                          Трябва ли след отстраняването на дребната неизправност в законния срок отново да мина на преглед?
                          Ако не трябва и след 2 месеца ме спре КАТ и видят това в протокола, как се доказва това дали съм или не съм отстранил проблема?
                          Изобщо при установени проблеми (големи или малки) и след тяхното отстраняване трябва ли отново да се минава преглед, къде и колко ще се заплаща?
                          И в крайна сметка има ли ясно разписани критерии затова кое е голяма и кое малка неизправност?


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от dilian alfa gtv Покажи съобщение
                            Така е вече отпада изпитването на бутилките,което за мен не е правилно.Майка България -Държавност кво да праиш.
                            Наредбата я има във Държавен вестник,като изцяло нова,не е изменение или допълнение и последната беше от 1999год.
                            значи няма нова наредба която да разясни положенията в променения закон.
                            хората ги интересуват следните неща
                            -какво правим с евросондите
                            -какво правим с агу без паспорти и кой ще ги издава
                            -какво правим с жълтите стикери "ГАЗ" на задния прозорец
                            -какво правим ако прегледа на автомобила и този на агу са на различни дати
                            -какво правим с катализаторите
                            -ако имаш агу, теста за изгорелите газове на кое гориво мерим
                            -какво правим с ксеноните и със светлините като цяло
                            -какво е дребна,средна и голяма неизправност и как се процедира
                            -какво правим при заварените положения
                            -защо цените са вдигнати

                            а мен ме интересува и това за спирачките на заден мост.

                            за "видеонаблюдението" информацията навсякъде е че при ГТП се прави снимка .... повтарям - СНИМКА че автомобила наистина е минал ГТП , а някой чиновник следи някъде понякога евентуално как се извършва прегледа... ама евентуално.
                            точка

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                              значи няма нова наредба която да разясни положенията в променения закон.
                              хората ги интересуват следните неща
                              -какво правим с евросондите
                              -какво правим с агу без паспорти и кой ще ги издава
                              -какво правим с жълтите стикери "ГАЗ" на задния прозорец
                              -какво правим ако прегледа на автомобила и този на агу са на различни дати
                              -какво правим с катализаторите
                              -ако имаш агу, теста за изгорелите газове на кое гориво мерим
                              -какво правим с ксеноните и със светлините като цяло
                              -какво е дребна,средна и голяма неизправност и как се процедира
                              -какво правим при заварените положения
                              -защо цените са вдигнати

                              а мен ме интересува и това за спирачките на заден мост.

                              за "видеонаблюдението" информацията навсякъде е че при ГТП се прави снимка .... повтарям - СНИМКА че автомобила наистина е минал ГТП , а някой чиновник следи някъде понякога евентуално как се извършва прегледа... ама евентуално.
                              Колега нали ти казвам Майка -България-Държавност,на нас няма кой да ни го разясни,а ти очакваш на теб да ти стане ясно.Има наредба от 16.12 на Министерство на транспорта,потърси я ,прочети я,и ако успеш да разбереш нещо,кое как се извърша по конкретен начин ще те призная.Наребдата е написана така,че касае единствено пунктовете за ГТП,за водача,клиента или както дам го наречем нищо не става ясно.На всичкото отгоре всички наредби във нашата държава са написани по същия ред,всяка една точка може да се тълкува така както на някой му е удобно.........рАЗБИРАШ луда работа
                              Alfa romeo GTVex
                              Alfa romeo 159 08"16V JTDmex
                              Audi A6 Avant 09" 3.0 TDI S-line Quattro
                              Аudi A3 1.8 20V 02"

                              Comment


                              • #30
                                Колев, относно въпроса за повишените цени - ами нали някой инвестира в камери, компютри и т.н.
                                Доколкото знам,новата техника не е платена от собствениците на пунктовете. Това ме навежда на мислълта, че нещата са по-дълбоки отколкото си мислим.
                                AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                                Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X