Известие

Collapse
No announcement yet.

Разход на газ 25/100

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Разход на газ 25/100

    Колата е Алфа 145 1,6 с Боксер мотор.
    Тази зима отчетох разход на газ 25/100 градско.
    Колата от 6-7 месеца почти не се кара, само от време навреме я припалвам колкото да се държи акумулатора.
    Сега напролет смятам да я постегна и да я карам по-често.
    АГУ-то е BRC слагано преди 4-5 години и нищо не е пипано по него (40-50000 км).
    Дилемата е дали да сменя целия изпарител с някой турски за 60 лв и да пробвам да го сменя сам.
    Или да купя мембрани за BRC за 30 лв и да я карам на газаджия да ги сменя, като най-вероятно пак ще ми излезе около 60 лв.

  • #2
    засечи я наново и на извънградско. може и да няма нужда от смяна на мембрани, а само настройка.
    като най-евтин вариант имаш и ремонтен комплект български ~ 20лв и сам да си го смениш. за настройката може и на газаджия.
    точка

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от krys Покажи съобщение
      Колата е Алфа 145 1,6 с Боксер мотор.
      Тази зима отчетох разход на газ 25/100 градско.
      Колата от 6-7 месеца почти не се кара, само от време навреме я припалвам колкото да се държи акумулатора.
      Сега напролет смятам да я постегна и да я карам по-често.
      АГУ-то е BRC слагано преди 4-5 години и нищо не е пипано по него (40-50000 км).
      Дилемата е дали да сменя целия изпарител с някой турски за 60 лв и да пробвам да го сменя сам.
      Или да купя мембрани за BRC за 30 лв и да я карам на газаджия да ги сменя, като най-вероятно пак ще ми излезе около 60 лв.
      Винаги е по-добре на читав изпарител да му се сменят гумените карантии, отколкото да се сменя с нов евтин изпарител.
      Тези мембрани за около 20 - 30 лв не са много качествени и ако оригиналните не са повредени, по-добре е да не се сменят.
      Но това, което силно се отразява на работата на изпарителя и на разхода са двете гумички на клапите на камерите.
      Те е хубаво да се сменят по-често (на всеки 2 години или 20 - 30 К пробег). Някога се продаваха отделно и струваха 3 - 4 лв.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        слагал съм ремонтни комплекти на мемтекс /от евтините/ и не съм имал проблем. турските изпарители са копия на ловато, което пък е най-простия изпарител и на практика няма какво да му се счупи. лично аз бих ремонтирал стария не щото ще бъде по-добре а защото ще излезе по-евтино, по-лесно /няма да се занимаваш с наместване на маркучи и тръбички и да търсиш къде да го захванеш/ и в крайна сметка ефекта ще е същия.
        точка

        Comment


        • #5
          Благодаря за предложенията!
          Днес отворихме изпарителя и се оказа, че мембраните не стават за нищо.
          Според майстора няма гаранция, че новите мембрани ще паснат точно и дали пак няма да харчи много.
          Намерил съм изпарител втора употреба на 1 година 100кв BRC за 60лв /моя е 80кв/.


          Та въпроса ми е дали да дам 60 лв за БРЦ-то или да взема нов турски за същите пари и
          как ще се отрази, ако мина от 80 на 100 киловата.
          Last edited by krys; d.m.y г., 10:59.

          Comment


          • #6
            така поставен въпроса - определено нов изпарител.

            аз пак бих те посъветвал да си вземеш един български ремонтен комплект. естествено че мембраните ще паснат, ако не си уверен - с изпарителя в магазина, вадят ти мембраната, налагаш я и така. в крайна сметка цената му е 15-20лв.
            за разхода никой нищо не може да ти гарантира, независимо от изпарителя.
            точка

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от krys Покажи съобщение
              Благодаря за предложенията!
              Днес отворихме изпарителя и се оказа, че мембраните не стават за нищо.
              Според майстора няма гаранция, че новите мембрани ще паснат точно и дали пак няма да харчи много.
              Намерил съм изпарител втора употреба на 1 година 100кв BRC за 60лв /моя е 80кв/.


              Та въпроса ми е дали да дам 60 лв за БРЦ-то или да взема нов турски за същите пари и
              как ще се отрази, ако мина от 80 на 100 киловата.
              Аз не бих взел това BRC втора употреба, защото най-вероятно ще трябва да му сменя карантията преди монтажа. А като направиш същата манипулация на твоя - ефектът ще е един и същ.
              Относно евтиния турски изпарител също съм резервиран и продължавам да твърдя, че качествен стар изпарител след качествен ремонт не може да се сравнява с нов евтин боклук.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Плюс това, на стария изпарител няма какво да му стане освен да се позацапа вътре. като го измиеш едно хубаво в бензин или най-добре газ за горене, като му смениш мембраните и гумичките, какво му е?! В крайна сметка той е алуминий, дори и да ръждяса неможе...
                Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                Comment


                • #9
                  точно.в ремонтния комплект има всичко де що е гума по изпарителя. след като ги смениш, все едно е излязъл нов от завода. за почистване става и обезмаслител. също не е лошо и да се ползва момента за смяна на филтъра в клапана и да се провери държи ли.
                  точка

                  Comment


                  • #10
                    Аз карам с МИМ ГАЗ и съм доволен. Пълно копие на Ловато е, но не съвсем. Вилките на клапанчетата са масивни и оребрени отливки, а не щампосани тенекии, дето се извиват и нямат после регулиране. Смених му карантиите и определено спадна с 1.5-2 литра разхода, а работата на мотора се оправи значително.
                    Извода е, че е по-добре да си ремонтираш стария, който пасва, отколкото някакъв нов, който е съмнителен.
                    Не всеки изпарител пасва на всеки мотор!
                    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                    Comment

                    Working...
                    X