Известие

Collapse
No announcement yet.

Електронен нивомер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Електронен нивомер

    ---
    Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 15:36.
    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

  • #2
    Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
    Що за датчик е поставен на сондата в бутилката? Меря му сьпротивлението и излиза че е над 2 мегаома. Това нормално ли е?
    Има ли смисьл да си сменям ключето с такова което има индикация при това полужение?
    Вероятно има някаква неизправност. Обикновено датчиците са със съпротивление 0 - 90 ома.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
      Що за датчик е поставен на сондата в бутилката? Меря му сьпротивлението и излиза че е над 2 мегаома. Това нормално ли е?
      Има ли смисьл да си сменям ключето с такова което има индикация при това полужение?
      Датчиците са много и различни. Без повече информация и снимка едва ли ще може да ти се отговори.
      Едно време всяка фирма ползваше и разработваше свой датчик за системата си.
      Сега почти всички ползват датчик 0-90ома.
      Затова-снимка на датчика и с какъв ключ искаш да го съгласуваш. Или ...в газсервиза.
      0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
      Автогаз сервиз-
      http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

      Comment


      • #4
        ---
        Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 15:38.
        Арфа Ромео 146 1.6 боксер

        Comment


        • #5
          Наскоро изхвърлих плъзгача с пистите и съпротивленията и ги замених с такъв магнитен датчик и малко електроника.
          По този начин механичната конструкция на преобразувателя значително се опростява.
          Очарован съм от крайния резултат.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Колега Ecotronic, нивомера в купето какъв ти е аналогов или дигитален, какво се подобри?

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщение
              Колега Ecotronic, нивомера в купето какъв ти е аналогов или дигитален, какво се подобри?
              Индикацията в купето беше тази фабричната на бутона (4 светодиода). Те, доколкото знам могат да се настройват софтуерно, кога да се палят. Проблемът при мен беше по-скоро в самия нивомер на бутилката, който си променяше стойностите в много малки граници. Т.е - имаше много голяма нелинейност между количеството газ и стойността на изходното съпротивление.
              Сложих въпросния датчик, който много прецизно реагира на положението на вътрешния магнит и същевременно няма механични контакти. Така получих изходен сигнал - постоянно напрежение, което плавно се променя за целия ход на попалъка. За да мога прецизно да съгласувам изходния сигнал на нивомера с индикацията, ползвах отделна такава, изградена на базата на микроконтролер с АЦП (PIC16F 88 ) и светодиодна стълбица от 10 светодиода. По този начин мога много точно да укажа, кой светодиод, кога да се пали.
              Ползването на МК за индикация съответно предлага и доста гъзарии, като примерно, когато останат да светят 2 светодиода за мигат бавно а когато остане само един - бързо....и каквото друго се сетиш.
              Не е проблем и вместо стълбица да се ползва двуразрядна 7 сегментна индикация и така директно да се визуализират литрите.
              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:40.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Индикацията в купето беше тази фабричната на бутона (4 светодиода). Те, доколкото знам могат да се настройват софтуерно, кога да се палят. Проблемът при мен беше по-скоро в самия нивомер на бутилката, който си променяше стойностите в много малки граници. Т.е - имаше много голяма нелинейност между количеството газ и стойността на изходното съпротивление.
                Сложих въпросния датчик, който много прецизно реагира на положението на вътрешния магнит и същевременно няма механични контакти. Така получих изходен сигнал - постоянно напрежение, което плавно се променя за целия ход на попалъка. За да мога прецизно да съгласувам изходния сигнал на нивомера с индикацията, ползвах отделна такава, изградена на базата на микроконтролер с АЦП (PIC16F 88 ) и светодиодна стълбица от 10 светодиода. По този начин мога много точно да укажа, кой светодиод, кога да се пали.
                Ползването на МК за индикация съответно предлага и доста гъзарии, като примерно, когато останат да светят 2 светодиода за мигат бавно а когато остане само един - бързо....и каквото друго се сетиш.
                Не е проблем и вместо стълбица да се ползва двуразрядна 7 сегментна индикация и така директно да се визуализират литрите.
                Аз пък реших когато го правих това при мене да си ползвам стрелката на бензина...
                sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                Comment


                • #9
                  Точно за това и питам, как колегата Ecotronic го е реализирал, защото на мен много ми допада стрелката на нивомера за бензин да се ползва и за нивомер на газта, като така остава да се реши и проблема когато ползваш газ да разбереш колко бензин имаш.

                  Благодаря за инфото.
                  Last edited by Nikosaul; d.m.y г., 19:18.

                  Comment


                  • #10
                    Тъй като правих сметките за зависимостта между нивото на течната фаза (L) и процентното запълване на бутилката (за 100% запълване приемам 80% от обема и), реших да ги публикувам тук за да спестя малко време на някой ентусиаст.



                    100%: L = 0,746.D
                    90%: L = 0,676.D
                    80%: L = 0,611.D
                    70%: L = 0,547.D
                    60%: L = 0,484.D
                    50%: L = 0,421.D
                    40%: L = 0,357.D
                    30%: L = 0,289.D
                    20%: L = 0,217.D
                    10%: L = 0,134.D

                    При пресмятането съм приел, че дъната на бутилката са плоски.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment

                    Working...
                    X