Известие

Collapse
No announcement yet.

ПРОБЛЕМИ С ОБОРОТИТЕ ПРЕДИ ДА ХВЪРЛЯШ ПАРИ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • ПРОБЛЕМИ С ОБОРОТИТЕ ПРЕДИ ДА ХВЪРЛЯШ ПАРИ...

    Здравейте.Попаднах на един пост по време на търсенето на проблема на колата ми.Преди да започнете ремонти просто рестартирайте вашето EKU.Ето как става.изпробвано и колата ви ще стане неознаваема.Процедура за по-добра работа и празен ход след ECU reset
    Здравейте колеги,

    Искам да споделя нещо, на което попаднах случайно. Това е процедура за калибриране на работата на ECU-то на двигателя след като е reset-нато. Отначало ми звучеше малко несериозно, но тъй като имам известни проблеми с празният ход и реакцията на педала на газта реших да пробвам днес и резултата като цяло е добър - вече 35 км поне.

    Какво направих:

    1. Изключих акумулатора, като махнах едната клема (минус, по-лесно беше) за 15-на мин - за reset на ECU-то.
    2. Понатисках спирачката няколко пъти - да спомогнем за горното и да доизточим остатъчни токове (излишно според мен, но все пак...)
    3. Включих акумулатора, като върнах и затегнах клемата обратно
    4. Изключих всички консуматори (фарове, вентилатори, влязох в колата и затворих вратата за да не светят лампи), освободих от скорост и останах на ръчна спирачка - за да няма смущения в работата на двигателя на празен ход.
    5. Включих ключа на контакт да светне таблото и изчаках 1 минута - за да се калибрират нулевите позиции в регулирането на закачените към ECU-то устройства - IACV(моторчето за празен ход) и т.н.
    6. Без да пипам нищо друго освен ключа (педали и т.н.) запалих двигателя и го оставих да работи на празен ход 10 мин - пипането на педалите, отвярянето на вратите, светването на лампите и т.н. променят оборотите и/или натоварването, което е нежелателно. 10-те минути са необходими за да загрее двигателя и ламбда сондата да започне да работи нормално, а ECU-то да събере статистика как да регулира правилно двигателя на празен ход.
    7. Угасих колата с пълно завъртане на ключа докрай в положение за изваждане, но без да го вадя и изчаках 1 мин
    8. Отново включих ключа на контакт да светне таблото и изчаках 1 минута - повторение на процедурата
    9. Отново без да пипам нищо друго освен ключа (педали и т.н.) запалих двигателя и го оставих да работи на празен ход - този път за 5 мин - двигателя вече е загрял и 5 мин са достатъчни.
    10. Отново угасих колата с пълно завъртане на ключа докрай в положение за изваждане, но без да го вадя и изчаках 1 мин
    11. Отново включих ключа на контакт да светне таблото и изчаках 1 минута
    12. Запалих двигателя, пуснах фаровете и кротко излязох от паркинга, качих се на Цариградско и направих една врътка от The Mall до кръстовището с Дружба-Горубляне и обратно - към 8 км. Разходих се плавно по скоростите от 1-ва до 5-та и по оборотомера от най-ниското докъм 4500 об/мин - така ECU-то има възможност да събере статистика и за работа в движение

    Като цяло в момента работата на двигателя е по-равномерна както на празен ход така и при подаване на газ, особено на ниски обороти и при смяна на скоростите. Оригиналния пост е на английски тук и колегата е успял да изгони подобни проблеми от Фори с газова уредба.

    Надявам се да ви е от полза процедурата - споделете резултати или по-добра техника.

  • #2
    "1. Изключих акумулатора, като махнах едната клема (минус, по-лесно беше) за 15-на мин - за reset на ECU-то."
    предполагам си наясно,че това е голяма глупост
    на практика казваш,че на изключен(без ток) комп правиш бекъп на Windows-a
    останалите стъпки просто си губел време....скуката кво ли не прави

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от reapersl Покажи съобщение
      "1. Изключих акумулатора, като махнах едната клема (минус, по-лесно беше) за 15-на мин - за reset на ECU-то."
      предполагам си наясно,че това е голяма глупост
      на практика казваш,че на изключен(без ток) комп правиш бекъп на Windows-a
      останалите стъпки просто си губел време....скуката кво ли не прави
      Ти да правиш разлика м-у Бекъп и Ресет!?

      http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...acle-cure.html
      Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 22:58.
      sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

      Comment


      • #4
        чел съм за това в алфаоунер-а.....много много отдавна
        направи ресет на Алфата по този начин и пиши
        п.с. не си мислете че като ви ресне часовника и се загубят някой от грешките или върви по гладко до следващия "engine check" значи сте реснали Екуто
        тва го правя от телефона с Torque Pro и ефекта е за няколко дни ако наистина имам проблем
        при свалянето на акумулатора се губи времената мисля "ROM" памет на екуто...и при палене ако наистина има сериозни проблеми пак ще излезнат ако е нямала разбира се ще ти се вижда да върви по гладко...останало е "плацебо" ефект

        Comment


        • #5
          Има го и другия момент. Не си мислете, че това е някакъв магически трик, който ще ви оправи цялата кола. Ако имате проблеми с мотора ще си ги има и след това. Най-добре е да си вземете простичък VAG-COM или ELM 327 и да следите какво се случва с колата. Ако има болежки тя сама ще си каже. Разбира се трябва да знаете и къде и какво да гледате, а не само да триете грешки, но това е най-добрият начин да се предпазите от некомпетентни майстори, които видиш ли от 25 години са в занаята и знаят кво и е на колата само с телепатична мисъл.

          ROM означава Read Only Memory - което значи, че не може да се презаписва. Също така следа като рестартирате ЕКУто трябва да го учите с различни режими на каране и ако имате "бавна сонда" или "тръгнал дебитомер" по-добре не го правете, защото ще я учите с грешни данни.

          Comment


          • #6
            Приложих описаната "гимнастика" на boxer 1.3 и имаше ефект.

            Comment

            Working...
            X