Известие

Collapse
No announcement yet.

Прецизна Настройка на ГИ ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Да, записва я, но ще покарам няколко дни и ще видя как ще се дуржи. Днес примерно за тези 20км, падна малко стойността.
    Sport Wagon 2.0TS|LPG

    Comment


    • Механизмът по който се променят двата адаптивни параметъра FRA и TRA е следният:

      FRA е множител с който се умножава инжекторното време а TRA е събираемо, което се прибавя към него.

      или

      T инж = T таб. * FRA + TRA.

      Където:

      T инж е текущото инжекторно време
      T таб е заводски зададеното по карта
      FRA нормално варира в границите 0,95 - 1,05
      TRA е интервал от време, който се добявя или вади.

      Как работи всичко това:

      При ресетнат компютър (неадаптиран) FRA = 1 и TRA = 0

      тогава T инж = T таб.

      демек моторът се пробва да работи с фабрично зададените му инжекторни времена.

      Наблюдавайки обаче сигнала от ламбда сондата, ECU - то установява, че с дадено фабрично инжекторно време сместа е примерно бедна.
      За да оправи нещата, първо започва да променя параметъра TRA, удължавайки фабрично зададеното време.

      Например:

      1 - за даден режим на мотора инжекторите работят с време 10 mS. (зададено фабрично).

      2 - обратната връзка от сондата показва, че сместа е бедна.

      3 - компютърът реагира, като добавя още малко време (TRA) - примерно 1 ms.

      4 - новото инжекторно време вече е 11 ms.

      5 - пак се гледа сондата, и ако трябва пак се увеличава TRA.

      Когато мине време и се установи, че така формираното време е адекватно, TRA се нулира но за сметка на това FRA поема бизнеса, като от 1 става на 1,1

      демек в единия случай Tинж = 10 х 1 + 1 = 11 а в другия
      T инж = 10 x 1,1 + 0 = 11

      което е равносилно.

      Понеже TRA се променя доста по-динамично от FRA е добре да се изчака то да се нулира или намалее и тогава да се види стойността на FRA.

      Мисля, че има грешка в мерната единица с която се визуализира TRA в MES. Предполагам, че иде реч за микросекунди вместо за милисекунди.
      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:36.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • Значи ако правилно те разбирам, трябва да се покара известно време на газ и после да се видят отново адаптациите и ако има нужда да се коригират.
        За мерните единици може би си прав, защото на бензин нормално, примерно на празен ход инжекторното време е 3,5-3,6мсек. В случая наблюдаваме 470микро секунди добавено време при FRA 1, което се вижда както при мен 4,07мсек. Образно казано настройката отново може би куца
        Sport Wagon 2.0TS|LPG

        Comment


        • Настройката ти според стойностите на FRA е перфектна.

          Или покарай повече време за да падне TRA и тогава да се види новата стойност на FRA или увеличи още малко онзи %. Това трябва да доведе до по-бързото понижение на TRA а пък FRA да остане непроменен.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • Покарах сутринта до работа, и закачих бензиновия компютър. Стойността на FRA падна на 0,962, но TRA си остана 474мс. Ще покарам още малко, като очаквам TRA да намали, а FRA да се увеличи.
            Sport Wagon 2.0TS|LPG

            Comment


            • Странното е, че стойността на FRA пада вместо да се вдига, което е симптом, че сместа е богата а пък TRA е положително число.
              Вместо да го чакаш, смъкни онзи % с 1 и виж как ще се отрази това.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • Ако ще избираме между две "злини" , гледай ФРА-то да е над 1.
                Защото когато е под 1, почва трудното палене и едно яко клатене на оборотите и неравномерна работа при студен старт.
                Ако е над 1 няма особено забележими странични ефекти.

                Естествено, най-добре е адаптивните параметри при каране на газ и на бензин да са възможно най-еднакви.
                156 2.0TS

                Comment


                • Тва налягане е огромно, не го вдигай над 1750

                  Не взимайте за чиста монета това че два мотора са еднакви и че са с еднаква марка газова рейка. Не трябвада гоним копиране на нечия настройка, а копиране на работата на бенз

                  ---------- Post added at 10:57 ---------- Previous post was at 10:54 ----------

                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Странното е, че стойността на FRA пада вместо да се вдига, което е симптом, че сместа е богата а пък TRA е положително число.
                  Вместо да го чакаш, смъкни онзи % с 1 и виж как ще се отрази това.
                  Богата е в някви диапазони, което е нормално с разни корекции в % на цялата карта/таблица.
                  Стакива промени, "замазваме" положението в даден диапазон, но го Омазваме в друг
                  EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                  EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                  NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                  Comment


                  • Единият вариант е, картата да се настройва в движение.

                    Другият вариант е да се направи лог в движение и установен режим на следните параметри:

                    1 - обороти
                    2 - инжекторно време
                    3 - корекция на инжекторното време
                    4 - адаптивните параметри TRA и FRA
                    5 - сигнала от ламбда сондата.
                    6 - натоварване на мотора.

                    Използвайки втория подход успях да постигна доста добър резултат.
                    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:54.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Я да завърша своята сага. С доста проба-грешка и с помоща на личен шофьор успях да го настроя този Фобос. Вече два месеца не съм пипал нищо и вчера реших да я закача. В резултат не е записвала грешки и адаптациите на бензиновия компютър са перфектни.
                      Sport Wagon 2.0TS|LPG

                      Comment

                      Working...
                      X