Да, записва я, но ще покарам няколко дни и ще видя как ще се дуржи. Днес примерно за тези 20км, падна малко стойността.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Прецизна Настройка на ГИ ?
Collapse
X
-
Механизмът по който се променят двата адаптивни параметъра FRA и TRA е следният:
FRA е множител с който се умножава инжекторното време а TRA е събираемо, което се прибавя към него.
или
T инж = T таб. * FRA + TRA.
Където:
T инж е текущото инжекторно време
T таб е заводски зададеното по карта
FRA нормално варира в границите 0,95 - 1,05
TRA е интервал от време, който се добявя или вади.
Как работи всичко това:
При ресетнат компютър (неадаптиран) FRA = 1 и TRA = 0
тогава T инж = T таб.
демек моторът се пробва да работи с фабрично зададените му инжекторни времена.
Наблюдавайки обаче сигнала от ламбда сондата, ECU - то установява, че с дадено фабрично инжекторно време сместа е примерно бедна.
За да оправи нещата, първо започва да променя параметъра TRA, удължавайки фабрично зададеното време.
Например:
1 - за даден режим на мотора инжекторите работят с време 10 mS. (зададено фабрично).
2 - обратната връзка от сондата показва, че сместа е бедна.
3 - компютърът реагира, като добавя още малко време (TRA) - примерно 1 ms.
4 - новото инжекторно време вече е 11 ms.
5 - пак се гледа сондата, и ако трябва пак се увеличава TRA.
Когато мине време и се установи, че така формираното време е адекватно, TRA се нулира но за сметка на това FRA поема бизнеса, като от 1 става на 1,1
демек в единия случай Tинж = 10 х 1 + 1 = 11 а в другия
T инж = 10 x 1,1 + 0 = 11
което е равносилно.
Понеже TRA се променя доста по-динамично от FRA е добре да се изчака то да се нулира или намалее и тогава да се види стойността на FRA.
Мисля, че има грешка в мерната единица с която се визуализира TRA в MES. Предполагам, че иде реч за микросекунди вместо за милисекунди.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:36.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Значи ако правилно те разбирам, трябва да се покара известно време на газ и после да се видят отново адаптациите и ако има нужда да се коригират.
За мерните единици може би си прав, защото на бензин нормално, примерно на празен ход инжекторното време е 3,5-3,6мсек. В случая наблюдаваме 470микро секунди добавено време при FRA 1, което се вижда както при мен 4,07мсек. Образно казано настройката отново може би куцаSport Wagon 2.0TS|LPG
Comment
-
Настройката ти според стойностите на FRA е перфектна.
Или покарай повече време за да падне TRA и тогава да се види новата стойност на FRA или увеличи още малко онзи %. Това трябва да доведе до по-бързото понижение на TRA а пък FRA да остане непроменен.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Ако ще избираме между две "злини" , гледай ФРА-то да е над 1.
Защото когато е под 1, почва трудното палене и едно яко клатене на оборотите и неравномерна работа при студен старт.
Ако е над 1 няма особено забележими странични ефекти.
Естествено, най-добре е адаптивните параметри при каране на газ и на бензин да са възможно най-еднакви.
Comment
-
Тва налягане е огромно, не го вдигай над 1750
Не взимайте за чиста монета това че два мотора са еднакви и че са с еднаква марка газова рейка. Не трябвада гоним копиране на нечия настройка, а копиране на работата на бенз
---------- Post added at 10:57 ---------- Previous post was at 10:54 ----------
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеСтранното е, че стойността на FRA пада вместо да се вдига, което е симптом, че сместа е богата а пък TRA е положително число.
Вместо да го чакаш, смъкни онзи % с 1 и виж как ще се отрази това.
Стакива промени, "замазваме" положението в даден диапазон, но го Омазваме в другEX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG
Comment
-
Единият вариант е, картата да се настройва в движение.
Другият вариант е да се направи лог в движение и установен режим на следните параметри:
1 - обороти
2 - инжекторно време
3 - корекция на инжекторното време
4 - адаптивните параметри TRA и FRA
5 - сигнала от ламбда сондата.
6 - натоварване на мотора.
Използвайки втория подход успях да постигна доста добър резултат.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:54.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Я да завърша своята сага. С доста проба-грешка и с помоща на личен шофьор успях да го настроя този Фобос. Вече два месеца не съм пипал нищо и вчера реших да я закача. В резултат не е записвала грешки и адаптациите на бензиновия компютър са перфектни.Sport Wagon 2.0TS|LPG
Comment
Comment