Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с компютър на Ланди Ренцо

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Цвръц,не се напрягай. Да съм те натискал,да звъниш?

    -----------
    Пай сеее ...
    Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

    Comment


    • #17
      Ето ви пример, когато Цецо е абсолютно прав. Отделен е въпроса, че не може човек да каже къде е точно тоя транзистор, защото може и да е интегриран в някоя схема. При всички положения е транзистор, който работи в ключов режим.
      Да се върнем към проблема!
      Както по-горе казах,а и друг колега потвърди, решението е и двата плюсови кабела да се захранят от "контакт". Нарочно писах за реле, за да не се товари ключа.
      Адаптациите не трябва да се трият, защото при всяко сваляне на акумулатора ще става мазало.
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
        Ето ви пример, когато Цецо е абсолютно прав. Отделен е въпроса, че не може човек да каже къде е точно тоя транзистор, защото може и да е интегриран в някоя схема. При всички положения е транзистор, който работи в ключов режим.
        Да се върнем към проблема!
        Както по-горе казах,а и друг колега потвърди, решението е и двата плюсови кабела да се захранят от "контакт". Нарочно писах за реле, за да не се товари ключа.
        Адаптациите не трябва да се трият, защото при всяко сваляне на акумулатора ще става мазало.
        Е те тая не си ли ги помни като остане без захранване?

        Comment


        • #19
          Абе и аз забелязах,че и да остане без захранване тоя комп. 2-3 дена после колата си върви на газ като самолет и харчи нормално.И сега не знам губи ли ги тия адаптации или не,щото ако не ги губи явно проблема е лесно решим.Затова търсех читав разбирач от ВАРНА.
          159 SW 2.4 Jtdm 2007
          156 TS 1.8 1999
          Avensis SW 2.2 D4D 2011

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от svetlin pilev Покажи съобщение
            Абе и аз забелязах,че и да остане без захранване тоя комп. 2-3 дена после колата си върви на газ като самолет и харчи нормално.И сега не знам губи ли ги тия адаптации или не,щото ако не ги губи явно проблема е лесно решим.Затова търсех читав разбирач от ВАРНА.
            Моят Фобос също не си губи нищо от настройките, ако остане без захранване. Ако и при теб е така, прехвърляй му захранванията на такова, което го има само при контакт.

            Така и не разбрах, защо иначе захранването е разделено на 2. Сигурно за да не претоварят дюзите захранватето от контакт.
            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:28.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #21
              Абе тая ланци да не би да има адаптивни функции? Нещо не ми се вярва да е толкова интелиге.
              Еко, на моята газова веригите са две - даваш на контакт и тя се включва на бензин, Ако не запалиш веднага, тя се изключва, но е в режим стенд бай и бутонът не свети. Щом врътне стартерът, тя се включва. Т.е. следи за наличието на искра.
              Има и режим за принудително включване на газ

              Comment


              • #22
                Токът, който дърпа компа е значителен.
                Това е токът за дюзите, плюс тоя за двата клапана. Има и други, но те са незначителни.
                Компа тегли примерно около 10-15 А.
                Не претендирам за точност, но при всички случаи е над 5 А.
                Това налага директно силово захранване, както и един стен бай от контакт.
                Ето го и простото решение:
                Едно обикновено реле с две крачета 87 (нормално отворени. Такива са жълтите в таблата на 145/6; 33 и други)
                На клеми 87 се слагат двата плюсови кабела на компа.
                85-маса
                86- + от комтакт
                30 - + от акумулатора, през бушон 20-25 А.
                Ако е само с една клема 87, то двата кабела се връзват на нея.
                Успех!

                ---------- Post added at 21:32 ---------- Previous post was at 21:31 ----------

                Токът, който дърпа компа е значителен.
                Това е токът за дюзите, плюс тоя за двата клапана. Има и други, но те са незначителни.
                Компа тегли примерно около 10-15 А.
                Не претендирам за точност, но при всички случаи е над 5 А.
                Това налага директно силово захранване, както и един стен бай от контакт.
                Ето го и простото решение:
                Едно обикновено реле с две крачета 87 (нормално отворени. Такива са жълтите в таблата на 145/6; 33 и други)
                На клеми 87 се слагат двата плюсови кабела на компа.
                85-маса
                86- + от контакт
                30 - + от акумулатора, през бушон 20-25 А.
                Ако е само с една клема 87, то двата кабела се връзват на нея.
                Успех!
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • #23
                  Ето малко развитие по темата.Вчера оставих колата на въпросния спец и му подхвърлих идеята за захранване през реле,ако компа си помни настройките.Той беше абсолютно наясно с тоя вариант,но каза,че разбира от хардуер,не от софтуер,за който трябва да се питат хората от ЛАНДИ РЕНЦО.
                  Както и да е,днес ми се обади и каза,че компа е вече ОК,ремонтиран,изгорял бил някакъв драйвер.Ремонта струва 50 лв.
                  За да бъда полезен на колегите утре като вземам колата непременно ще питам какъв е аджеба тоя драйвер и да ми го покаже-транзистор ли е, интегриран ли е в интегрална схема или не,или е нещо друго.
                  П.С.-преди повече от 20 г. съм учил електроника,но никога(по стечение на обстоятелствата) не съм практикувал,обаче се надявам,че основните принципи още са ми ясни.
                  Благодаря,на всички включили се в темата за професионалната помощ,утре ще има финален резултат.
                  159 SW 2.4 Jtdm 2007
                  156 TS 1.8 1999
                  Avensis SW 2.2 D4D 2011

                  Comment


                  • #24
                    Драйверът е транзистор, съмняваме да е част от интеграл и да струва до 5лв. Но трудът си е труд. И аз, и Иво го казахме

                    Comment


                    • #25
                      Ето и финалния резултат-изгорял транзистор в ключов режим(браво на ALEX),а също и интегралната схема,която обслужва.Тази схема, освен че е запоена е и лепена в/у платката и се вади малко трудно.Компа дърпа малко над 10А,помни си настройките,което значи и че варианта на mordohy с реле също щеше да свърши работа.Тоя майстор си свърши рутинно работата, щото доста модификации на такива компютри са минали през ръцете му, но при положение,че не се разполага с никакви схеми някой щеше да изгуби цял ден в ровене.Така,че тези 50лв. са си един вид награда и за предварително положен труд довел до знания.
                      Още веднъж,благодаря за отзивите,дано се окаже полезна темата и на други колеги!
                      159 SW 2.4 Jtdm 2007
                      156 TS 1.8 1999
                      Avensis SW 2.2 D4D 2011

                      Comment

                      Working...
                      X