Известие

Collapse
No announcement yet.

Предварение на запалването при работа на газ.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Предварение на запалването при работа на газ.

    Известно е, че при работа на газ, е необходимо да се зададе предварение на запалването по-голямо от това при работа на бензин в зоната на ниски и средни обороти.
    За по-старите двигатели за целта се ползваха адванс процесори. Как стои този въпрос за съвременните мотори?
    При ГИ при които нямат логическа връзка между двата компютъра е ясно, че предварението няма как да се променя при работа на газ. Как стои този въпрос при системите, които имат OBD връзка?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  • #2
    С ремап може да си промениш предварението.
    156 2.0TS

    Comment


    • #3
      С ремап е ясно, ама какво правим после на бензин?


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Дали ще пречи? Не съм се интересувал.

        В ауди форума четох скоро, за един който има два комплекта горивни карти - за бензин и за газ и си ги превключвал с копче...
        156 2.0TS

        Comment


        • #5
          Със сигурност предварението на газ няма да е подходящо за бензин.

          Е - те за това копче питам. Как става хватката?


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            След като ремапнеш два варианта имаш -
            1. или сипваш 98/100 октана бензин и върви както трябва
            2. или сипваш 95 и детонационния датчик автоматично връща предварението и колата не върви хубаво.

            За темата с копчето ще се опитам да потърся и ако намеря ще постна линк.
            156 2.0TS

            Comment


            • #7
              Ами не съм сигурен, че 1 ще компенсира липсата на втора карта. Предварението на газ трябва да е по-голямо от това на бензин само при ниски и средни обороти.
              Т.е - ако натъкмим такава карта, предполагам че предварението в зоната на високите обороти ще стане пък прекалено малко за високооктановия бензин.

              А и впредвид на това, че газта гори по-бавно, силно се съмнявам, че подходящото за газ предварение при ниски и средни обороти ще удовлетворява напълно работата с високооктанов бензин.
              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 01:13.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                При по-съвременни бензинови системи колата сама си регулира аванса като в всички режими компа започва да дава максимум аванс доката кнок сензора не го възпре, затова и ненсе усеща разлика в вървежа между двете горива (ако е настроена добре ) понеже динамичната искра го компенсира
                EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                Comment


                • #9
                  Еко ви зададе поредният безсмислен въпрос. Съвременните газови инжекциони се саморегулират или самонагаждат, както ви харесва, към бензиновия комп. А аванс процесора е нещо от преди 15 години. Много по изостанало от моята 33-ка
                  На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                  Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                  Comment


                  • #10
                    Безсмислен, казваш.... Че и пореден

                    Сега ти предлагам да поразсъждаваш върху следния въпрос:

                    Имаш 100 октанов бензин и 100 октанов пропан бутан. И с двете горива нямаш детонационно горене или ако имаш, то предварението е зададено, като за 100 октановото гориво.

                    Въпреки това газта гори по-бавно от бензина и поради това е нужно по-голямо предварение, което няма нищо общо с детонациите.

                    Питане (поредно безсмислено, както обичайно):

                    Как аджеба при липса на детонации, компютърът прави по-голямо предварението на газ ?

                    Ето, как изглеждат кривите на предварението при бензин и при газ:

                    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:07.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Прочети ми пак поста горе
                      EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                      EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                      NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
                        Прочети ми пак поста горе
                        Прочетох го и има резон в това, което казваш, но не съм сигурен, че само с детонационния датчик, бензиновия компютър успява да догоди правилното предварение на газ.
                        На доста места се говори за различни способи за реализиране на въпросното предварение, като втора карта, която става активна при работа на газ и пр.

                        Някой ден ще си направя труда да видя реално, дали предварението при работа на газ, се различава от това на бензин.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Ма вярно ли няма детонационно горене при двете горива когато искрата не си е на мястото? Баси.. за ко го слагат този датчик тогава а?
                          Last edited by Nimi; d.m.y г., 10:00.
                          Alfa Romeo 147 1,6TS 120CV
                          Skype: nmilev64

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Nimi Покажи съобщение
                            Втора карта за бензиновия комп ли?
                            Да.

                            Ето, какво пише за контрола на детонациите при моя двигател:

                            Control of detonation
                            The control unit detects the presence of knocking by processing the signal coming from the relevant sensor.

                            The control unit continuously compares the signals coming from the sensor with a threshold value, which, in turn, is continuously updated to take account of background noise and ageing of the engine.

                            The control unit is therefore capable of detecting the presence of detonation (or the onset of detonation) in each individual cylinder and reduces the ignition advance for the cylinder concerned (in steps of 3° up to a maximum of 6°) until the phenomenon disappears. The advance is then gradually restored to the basic value (in steps of 0.8°).

                            Това означава, че детонационният сензор може само да намали предварението. Т.е - ако няма детонационно горене, предварението се обуславя от записани в таблица (карта) стойности, които се адресират в зависимост от:

                            - температурата на входящия въздух
                            - температурата на мотора
                            - детонационния сензор
                            - положението на дросела (TPS)


                            Накратко - Максималното предварение се обуславя от картата и при необходимост, се намалява.

                            И това касае работата на бензин.

                            При това положение, как да се увеличи то при работа на газ?
                            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 10:44.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                              Еко ви зададе поредният безсмислен въпрос. Съвременните газови инжекциони се саморегулират или самонагаждат, както ви харесва, към бензиновия комп. А аванс процесора е нещо от преди 15 години. Много по изостанало от моята 33-ка
                              Има и при аванс процесора развитие,не са всички като първите които само отместат с фиксирани градуси(3–6–9–12) в целия диапазон,на някои марки и модели може да се задават през интерфейс прараметрите в различните режими,нещо като мапване
                              Кнок сензора пази железата от български бензин,нищо повече,всичко се случва по програма с предварително зададен алгоритъм ,няма изтегляне на запалването докато се разчука,ако ще и с 120 октана да е.То тия дето карат със такъв бензин могат най-точно да ви осветлят по темата,ама в този раздел надали влизат.
                              Last edited by 546; d.m.y г., 19:12.

                              Comment

                              Working...
                              X